Şimdi Ara

d segmenti yol tutuş mondeo- 508 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
3.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hepinizin yazdığı yorumları okudum ve hepinize teşekkür ederim çoğunluk mondeonun iyi yol tuttuğundan bahsetmişsiniz evet mondeo daha iyi yol tutar ama 508 çok çok daha az yakar yani bu ikisi birbirini götürür mü? yoksa 508 yol tutuşta bir megane kadar bile iyi değil midir?

    yani soru şu mondeo 508 den iyi yol tutar ama 508 den çok açık ara farkı varmıdır? ve 508 yakıt,konfor gibi konularla mondeonun yol tutuşunu göz ardı ettirebilir mi? mesela mondeo 130 ile güven verir ama 508 de uçucak gibi olursunuz gibi örneklerle daha anlaşılabilir olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gofret23 -- 23 Ekim 2013; 16:55:20 >
  • ENG_civ E kullanıcısına yanıt
    emeğiniz için çok teşekkürler pejo yakıt tüketimi çok iyibu yönden kazanıyor yol tutuşuda çok kötü değildir herhal
  • Arada aman aman bir fark olacağını düşünmüyorum.
  • bende öyle düşünüyorum birde mondeo çok yakıyor bence.
  • D sinifi dendigi zaman yol tutus olarak insignia ilk 3 te yer alir :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuş bazında belli otomobiller var ki D segmentinde,bu araçların yanında diğerlerinin konuşulması bile abes olur.
    Premium segmentte 3 serisi ve Alfa 159
    premium altı segmentte ise Mondeo
  • Benim mondeom var 60 k kmdir kullaniyorum. D sinifinda amg c 180 ile karsilastirabilirim e 92 kasayi da mondeoyu da kullanmis bi abim mondeonun daha iyi yol tuttugundan bahsediyodu. Tabi bunlar subjektif gorusler.
    Genel kani 3 serisi 159 mondeo insignia ve amg suspansiyon c serisi bu sinifta daha iyi yol tutan modeller. Kendi aracimla 120 ile girdigim viraja mesela polo ile 80 ile girsem tedirgin olurum. Ama d sinifi diger modellerde bu kadar fark olmayacaktir.
    Mondeonun cok yaktigini soylemisler bi miktar haklilar ama d sinifina gore 3 asagi 5 yukari ayni degeri yakiyor. Merak etmeyin biri 130 ile donuyorsa biri 120 ile doner oyle cok acayip bi fark bence olmayacaktir. Yakit konfor parca fiyatlari ve performans olarak ta bence boyle. Benzer motor ve donanim icin tabi.
    Bu arada c sinifina gore (sessiz c sinifindaki modeller haric) aracim daha konforlu ve guvenli. Varsin 100 kmde 1 lt fazla yaksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayihani -- 24 Ekim 2013; 6:19:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir önceki sayfada yazdım, hangi 508? Yok X ile 130 ile girersin diğeri ile 90?
    19" jantlı 2.2 hdi gt serisi peugeot 508 ile 130 ile girilen her viraja arkadan 508 GT'de girer(Araçta ön süspansiyon çok kollu bağımsız(her araçtaki mcpherson değil), arka süspansiyon çok kollu bağımsız.) . Mondeo'nun standart serilerinin girdiği virajlara kusura bakmayın 508 ile rahat rahat girersiniz. Standart 508'lerde de ön Mcpherson, arka çok kollu bağımsız. Aracı hiç kullanmamış kişilerin kendilerince oluşturduğu klişelere inanması gerçekten enteresan. 508'in yol tutuşunu yanlı alman dergileri bile üstüne basa basa belirtiyor. Kullanıcılar bazında ise, donanımhaber 508 sayfasını bir ziyaret edin, size gereken cevabı forum sayfaları verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gofret23

    emeğiniz için çok teşekkürler pejo yakıt tüketimi çok iyibu yönden kazanıyor yol tutuşuda çok kötü değildir herhal

    rica ederim, vakit olunca yazabiliyoruz ancak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xeon Vision

    Öte yandan 508'in yol tutuşu kötüdür demiyoruz ancak Mondeo ile 130'a girersiniz aynı virajı, 508'le belki 80-90 (abartmıyorum.)


    Abartmıyorum demişsiniz ama felaket şekilde abartmışsınız

    Virajlarda normal binek araçlar ile süpersporlar arasında bile bahsettiğiniz rakamlar kadar hız farkı olmuyor.

    Normal bir arabanın 90 ile döndüğü virajı Ferrari 130 ile falan dönemiyor, yok öyle bir dünya. Örneğin :

    Skidpad testlerinde aracın virajlarda yol tutuşunu kaybetmeden dayanabildiği en yüksek yanal ivme ölçülür. Araç 100 feet (30,48 m) çapında yuvarlak bir pistte döndürülür, yoldan kopmadan önce ulaşabildiği maksimum hızdan aracın maksimum yanal G kuvveti hesaplanır. Viraj kabiliyeti kıyasında önemli bir bilgidir.

    2012 Ford Focus skidpad değeri : 0,86 G

    Ferrari 458 İtalia skidpad değeri : 1,06 G

    Hesaplamalara girelim :

    Kuvvet (F) = Kütle (m) X İvme (a)

    Pistimiz yuvarlak, burada araca etki eden, aracı yoldan dışarı iten kuvvet merkezkaç kuvveti = Kütle (m) X Hızın Karesi (V2) / Viraj Çapı (r)

    Yani : Kütle (m) X Hızın Karesi (V2) / Viraj Çapı (r) = Kütle (m) X İvme (a). Eşitliğin iki tarafında işleme giren kütleler birbirine eşit olduğundan (aracın kütlesi) birbirini götürür, geriye ;

    Hızın Karesi (V2) / Viraj Çapı (r) = İvme (a) ifadesi kalır.

    Buradan bahsi geçen viraj içindeki hızı çekersek :

    Hız (V) = Karekök( İvme X Viraj Çapı ) oluyor.


    Şimdi ~30,5 metre çapındaki virajı temsil eden skidpadde Ford Focus'un ulaşabildiği maksimum hızı hesaplayalım :

    Skidpad ivme değeri 0,86 G idi ; yuvarlak hesap yapalım 1 G = 10 m/s2 alırsak ; 0,86 G = 8,6 m/s2

    Hız = Karekök( 8,6 X 30,48 ) = ~16,2 m/saniye = ~58,3 km/h


    458 İtalia : 1,06 G = 10,6 m/s2

    Hız = Karekök( 10,6 X 30,48 ) = ~18,0 m/saniye = ~65 km/h


    Özetle Focus'un 58 km/h hız ile dönebildiği 30,5 m çapındaki bir virajı Ferrari 458 de ancak 65 km/h ile dönebiliyor, Süperspor ve sıradan bir binek araç arasında 7 km/h gibi bir hız farkı var

    Hal böyleyken aynı segment araçlardan birinin 130 ile döndüğü virajı aynı şartlar altında diğerinin 90 ile dönememesi ya da ancak 90 ile dönebilmesi gibi bir şey mümkün değil. Viraj hızında taş çatlasın 3-5 km/h fark ya olur ya olmaz. Birinin lastikleri yepyeni, diğerinin lastikleri bitik, kabak olursa belki


    Ha sadece viraj hızı yol tutuşu için yeterli midir, değildir, ani yön ve ivme değişimlerinde aracın kendini dağıtmadan stabilitesini koruması da çok önemlidir, süperspor ile normal binek araç arasındaki yol tutuş hissiyatındaki dağlar kadar farkı oluşturan da zaten viraj hızından ziyade budur.


    Mondeo kendi sınıfında referans kabul edilen bir yol tutuşa sahip, buna kimse itiraz etmez. Sağlı sollu sert dönüşlerde, slalomda belli bir hızda Mondeo kopmazken 508 belki kopabilir. Fakat Mondeo'nun 130 ile döndüğü virajı 508'in 90 ile dönebilmesi gibi bir iddia da sözkonusu olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gofret23

    bende öyle düşünüyorum birde mondeo çok yakıyor bence.

    İki araçta da PSA bazlı olan 1.6 dizel motor var.

    Ağırlık farkları da fazla değil.

    Arada az bir fark olabilir Mondeo'nun daha çok yakması için mantıklı bir sebep göremiyorum.
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Olay bu kadar net . Mükemmel bir cevap olmuş .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30metre çapında bir viraj normal hayatta şehir içinde olur. Şehir dışı yollarda virajların çapı tahminime göre 500 metren başlar. Çap arttıkça küçük gibi görünen araçlar arasındaki fark giderek artıyor.
  • Konuyu baştan sona okudum...Vardığım sonuç;


    Burada herkes ralli pilotu ve günlük hayatında daima 150 km.ve üstü hızlarda araç kullanıp akşama dek virajlara girip çıkıyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    30metre çapında bir viraj normal hayatta şehir içinde olur. Şehir dışı yollarda virajların çapı tahminime göre 500 metren başlar. Çap arttıkça küçük gibi görünen araçlar arasındaki fark giderek artıyor.

    Evet fark biraz daha artıyor, verdiğim Ferrari - Focus örneğinde mesela 300m çaplı bir virajda oluşan hız farkı teoride 20 km/h kadar. Tabi bu çaptaki virajlarda hızlar da ciddi rakamlara ulaşıyor, sadece bu basit hesaplamalar ile sağlıklı sonuç alınamaz, belli bir hızdan sonra işin içine büyük oranda aerodinami de giriyor.

    Yine bahsettiğim hesaplara göre 458'in limitlerinde 130 km/h ile dönebildiği bir virajı Focus 117 km/h ile alabiliyor

    Fakat bunlar da sonuç olarak "Mondeo'nun 130 ile döndüğü virajı 508 80-90 ile anca döner" gibi bir olayın gerçek dışı olduğunu değiştirmiyor. 458 ile Focus arasındaki aerodinamik fark yukarıdaki hız farklarını biraz daha yukarılara çekecektir fakat 508 ile Mondeo arasında aerodinami konusunda fark yaratacak bir durum olacağını sanmıyorum.

    Virajda 130 km/h - 125 km/h dense anlarım da, 130 km/h - 80 km/h gibi bir fark ancak binek araç ile F1 arasında olur




  • Binek araçlarda viraj performansının normal bir kullanıcı tarafından anlaşılması çok zor bencede. Özellikle aynı sınıf araçlar arasındaki farkı anlıyorum diyen bence araçtan çok üzerindeki lasitk ve jant farkını görebilir. Lastik kaynaklı yol tutuş farkı çok rahat anlaılıyor ama aracın özelliklerini anlayabilmek için pist kullanımı şart bana göre. Mondeo yol tutuş olarak sınıfında referans olarak gösterilir denir ama ben diğer D sınıfı araçlar arasındaki farkı göremiyorum. Ankara-Kırıkkale yolunda Elmadağ sonrası keskin virajları birçok kişi bilir benim için araç farklarını gözlemlediğim en iyi güzergahlardan biridir. Burada 2012 Mondeo ve 2011 Passat arasındaki farkı anlayamıyorum örneğin. Oysaki her iki araç için sorsan açık ara Mondeo derler. Passat konforlu süspansiyona sahip derler.
  • Bir de şunu belirtelim tdci motor hdi'e göre daha atak,powershift şanzıman auto6r ve mpv şanzımana göre daha seri ve istikrarlı bir şanzıman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xeon Vision

    Öte yandan 508'in yol tutuşu kötüdür demiyoruz ancak Mondeo ile 130'a girersiniz aynı virajı, 508'le belki 80-90 (abartmıyorum.)


    Abartmıyorum demişsiniz ama felaket şekilde abartmışsınız

    Virajlarda normal binek araçlar ile süpersporlar arasında bile bahsettiğiniz rakamlar kadar hız farkı olmuyor.

    Normal bir arabanın 90 ile döndüğü virajı Ferrari 130 ile falan dönemiyor, yok öyle bir dünya. Örneğin :

    Skidpad testlerinde aracın virajlarda yol tutuşunu kaybetmeden dayanabildiği en yüksek yanal ivme ölçülür. Araç 100 feet (30,48 m) çapında yuvarlak bir pistte döndürülür, yoldan kopmadan önce ulaşabildiği maksimum hızdan aracın maksimum yanal G kuvveti hesaplanır. Viraj kabiliyeti kıyasında önemli bir bilgidir.

    2012 Ford Focus skidpad değeri : 0,86 G

    Ferrari 458 İtalia skidpad değeri : 1,06 G

    Hesaplamalara girelim :

    Kuvvet (F) = Kütle (m) X İvme (a)

    Pistimiz yuvarlak, burada araca etki eden, aracı yoldan dışarı iten kuvvet merkezkaç kuvveti = Kütle (m) X Hızın Karesi (V2) / Viraj Çapı (r)

    Yani : Kütle (m) X Hızın Karesi (V2) / Viraj Çapı (r) = Kütle (m) X İvme (a). Eşitliğin iki tarafında işleme giren kütleler birbirine eşit olduğundan (aracın kütlesi) birbirini götürür, geriye ;

    Hızın Karesi (V2) / Viraj Çapı (r) = İvme (a) ifadesi kalır.

    Buradan bahsi geçen viraj içindeki hızı çekersek :

    Hız (V) = Karekök( İvme X Viraj Çapı ) oluyor.


    Şimdi ~30,5 metre çapındaki virajı temsil eden skidpadde Ford Focus'un ulaşabildiği maksimum hızı hesaplayalım :

    Skidpad ivme değeri 0,86 G idi ; yuvarlak hesap yapalım 1 G = 10 m/s2 alırsak ; 0,86 G = 8,6 m/s2

    Hız = Karekök( 8,6 X 30,48 ) = ~16,2 m/saniye = ~58,3 km/h


    458 İtalia : 1,06 G = 10,6 m/s2

    Hız = Karekök( 10,6 X 30,48 ) = ~18,0 m/saniye = ~65 km/h


    Özetle Focus'un 58 km/h hız ile dönebildiği 30,5 m çapındaki bir virajı Ferrari 458 de ancak 65 km/h ile dönebiliyor, Süperspor ve sıradan bir binek araç arasında 7 km/h gibi bir hız farkı var

    Hal böyleyken aynı segment araçlardan birinin 130 ile döndüğü virajı aynı şartlar altında diğerinin 90 ile dönememesi ya da ancak 90 ile dönebilmesi gibi bir şey mümkün değil. Viraj hızında taş çatlasın 3-5 km/h fark ya olur ya olmaz. Birinin lastikleri yepyeni, diğerinin lastikleri bitik, kabak olursa belki


    Ha sadece viraj hızı yol tutuşu için yeterli midir, değildir, ani yön ve ivme değişimlerinde aracın kendini dağıtmadan stabilitesini koruması da çok önemlidir, süperspor ile normal binek araç arasındaki yol tutuş hissiyatındaki dağlar kadar farkı oluşturan da zaten viraj hızından ziyade budur.


    Mondeo kendi sınıfında referans kabul edilen bir yol tutuşa sahip, buna kimse itiraz etmez. Sağlı sollu sert dönüşlerde, slalomda belli bir hızda Mondeo kopmazken 508 belki kopabilir. Fakat Mondeo'nun 130 ile döndüğü virajı 508'in 90 ile dönebilmesi gibi bir iddia da sözkonusu olamaz.

    Haklisiniz o sayilarimda ki amac farki gostermekti abartmiyorumda ki ifade ise farki fazla gorebileceklere hitabendi , yine de bilgiler icin sagolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    senin sebep görmen önemli değil sonuç ortada 1 litre kadar 508 mondeo dan daha az yakıyor
  • mondeo 1.6 dizelde powershıft yok sanırım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.