Şimdi Ara

D sınıfı tercih? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
5.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim de bir derdim var arkadaşlar yaklaşık 30000 tl ye bir 8000tl kadar ekleyerek focus tdci titanyum almayı düşünüyorum alternatiflerim asrta klasik 3 1.3.cdti corolla 1.4 d4 elagance ve octavia 1.6 tdi jetta 1.6 tdi karar veremiyorum focus kasa değiştiriyormuş astra da değitirdi zaten sizce seçimim ne olmalı ve neden astra yokuşlarda bayılıyormuş focus sesi çok alıyormuş kafam karıştı lütfen acil yardım


    octavia 1.6 tdi doğru tercih
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ax

    c5 derim.konfor olarak sınıfının en iyilerinden.yakıt tüketimi ve tipi nedeniyle en iyi seçim olduğunu düşünüyorum...


    bişi sorabiliryim niye hep fransızları öneriyorsun
  • @denizkubi,

    Nette ve yotube da ki hemen hemen tüm laguna videolarını izledim, beni etkileyen özellik de, 4WS (active drive) dı!

    Ama ben bunu tüm lagunalarda var sanıyordum, peki hangi laguna da var, sitesine baktım ama bulamadım.


    Sayın can bora' ya bu ayrıntı için tekrar teşekkür ederim.

    @hunter06,

    2008 model 1.6 10000 km de bir laguna bulmuştum, fiyatı 37 ama ben 35-36 aralında alacağımı düşünüyordum ama ağır kalıp yetersiz olacaksa anlamı kalmadı, bu aracı denedim ve kaldıramadım!
    Debriyajı epey yukarıda kavradığından zorlandım, yıllardır dizel kullandığımdan (debriyajı kaldırırken araç harekete başlar) bunu birkaç günde alışalabilecek bir durum diye geçiştirmiştim.


    Bir terslik çıkmazsa bu hafta sonu C5 ve laguna 1.5 i deneyeceğim, Tiguan'ı ise denemeye çabalayacağım:)

    Belki 2.0 dizel laguna ikinci el olarak da düşünebilinir, active drive ayrıntısı öğrenildikten sonra!




  • Merhaba,

    Dün galerileri gezdik, hızlı ve şaşırtıcı geçen bu gezmede, hiçbir arabayı deneyemediğimi söyleyerek başlayayım! Bunun nedenleri ya test araçlarının olmaması ya da o an itibari ile başka yerde olması (nasıl oluyorsa) gerekçeleri ile test sürüşü yapamamış olmam, bu nedenle yorumlarım sadece beğeni ve mantık izlekli olacak, beğeni kavramının da kişiden kişiye değişeceğini anımsatarak marka fanatiklerini ve gençleri bu yazıdan olumsuz veriler çıkararak kısır ve mantıksız kavga çıkarmamaya davet ediyorum, eğer araçları denemiş olsaydım bazı düşüncelerimin değişebileceğini anımsatarak geziye başlıyorum.

    İlk olarak Citroen’e gittik ve C5 in olmadığı yanıtını aldık! Test araçları da, patronlarının aracı da yoktu! Yeni servisten çıkmış bir 2008 model C5 i inceleyebildik. Bu yüzden yorumlarım effektif olamayabilir. Aracın dışı epey etkileyici, çizgileri hoş, pazarda ikizlere takke satan adamdan hemen hiç farkı olmayan satış görevlisi, aracı konsoldaki bir tuşla indirip kaldırma şovu yaptı, etkilendiğimizi zannetti! İçi ise dışı kadar etkileyici değildi, sanki dışındaki albenisi içinde kayboluyor, bol tuşlarıyla ön konsol sınıf çelişkisi yaşıyor gibi geldi. Masasına oturduğumuzda çok sevdiği bu aracı pek bilmediği ortaya çıkan satış görevlisi, bir hafta sonra gelecek bir C5 aracı satma çabası dışında pek bir yardımda bulunamadı. Sıkı olmayan bir pazarlıkla liste fiyatından 2500 lira indi. Yeni gelecek aracı görmek ve daha iyi yorum yapabilmek için bir hafta sonra tekrar uğramak amacıyla ayrıldık.

    Ardından Renault’ya geçtik. Laguna bir adet vardı, eşim aracın arkasını ilk olarak görünce “ıyyy” diye bir tepki verdi, zaten Renault’ya ön yargısı olan eşimle sıkı bir maça çıkacağımı fark ettim. Beğeni görecelidir, biri “tu kaka” der, diğeri sevgilisini görmüş genç gibi heyecanlanır, ben ikincisi iken eşim geçirmek istemediği öğrencisine yukarıdan bakan bir hoca gibi kaşları kalkık halde aracın içine oturdu. Aracın içini epey beğendim, teknolojik bir alette olduğunuzu hissediyorsunuz, konsol hoş, tek problem dikiz aynasındaki görüş kısıtlılığı. Baktığımız araç 1.5 executive’di. Ben aracı pek Renault almak istemesem de oldukça beğendim. Test araçlarının akşam geleceğini söylediği için, eğer satın almaya karar verirsek önce test edeceğimizi belirttim. Satış görevlisi oldukça saygındı ama “active drive” sisteminden habersizdi,bu yüzden hangi Laguna da bunun olduğunu öğrenemedik. Sonunda bir çırpıda 4500 liraya yakın indirim yapan Renault’tan ben beğeni ile eşim ise “ehh” bakışlarıyla ayrıldık

    Sıra Ford’daydı ve bir adet Mondeo vardı ama “test aracı da ne ki?” yaklaşımı burada da vardı. Araç benzinliydi ki bu da fiyatından ötürü dizelini asla alamayacak beni pek etkilemedi, gerçekten bu araçta benzinli ile dizel arasında anlamsız bir fiyat farkı var. İçini ve dışını ne eşim ne de ben beğendik, çok büyük olması da (ya da bize diğerlerine göre öyle gelmesi) ayrı bir dert. Zaten listemde olmayan bu araca yarı istekli pazarlığa oturduk, ben ağzımı açmadan 2500 lira iniverdi! Teşekkür ederek oradan ayrıldık

    Nissan da ise bizi şaşırtıcı bir durum bekliyordu, 5 adet çeşitli renk ve donanımda Qashqai olmasına rağmen hepsi daha dün gelmelerine rağmen satılmıştı! İzmir’de ki lokma kuyruklarını anımsatan bir tablo vardı, biz aracın içini incelerken başka bir çift bizim inmemizi bekliyordu!! Ben mi yanlış değerlendiriyorum diye tekrar tekrar incelememe rağmen yüksek bir C sınıfı izlenimi veren bu aracı sevemedik! Konsol ve iç döşemeler oldukça sıradan olan bu arabanın bir tek dışı var sanki! Satıcı hanım ise bizim yüzümüze bile bakmadı, doğulu kafası olduğu oldukça açık olan bu kadının gerçekten ikna edip satmaya ihtiyacı yoktu, pazarlığı bizi dışarıda karşılayan bellboy kılıklı adamla yaptık, sanırım 500 lira indi! Bundan emin değiliz! Liste fiyatını birkaç defa belirttikten sonra ağzından biz duymayalım tarzında 500 lira inebilecekleri fısıltısı çıktı! Listemizde olmayan bu sahtekar araçtan hızlıca ayrıldık.

    Volskwagen’de test aracı vardı!!! Tiguan S&S. Araç oldukça sade ama şık. Ön konsolun o eskiyen yüzü, uşakların o asık, yaşlı suratları gibi duruyor. Sanırım VW dizayn fakiri. Kaliteli olduğu her yerinden belli olan Passat ve Tiguan’ın pazarlıkla bir işi yok, biraz zorlayarak 1000 lira kadar inildi, o da sigorta bana ait olmak üzere! Test aracının gelemeyen anahtarı ve bizim de yorgunluğumuz nedeniyle ortak listemizin tepesindeki bu iki aracı almaya geldiğimizde denemek üzere orada bıraktık. İlgililer için söylemem gerekirse birkaç aya yeni Passatların geleceği belirten satıcı (ki en bilgili ve saygın olan satış görevlisi bu çıktı) Passatı beklememizi önerdi! 2011 e kalmayacağını, iki-üç aya kadar yeni modelin gelebileceğini birkaç kez söyledi, oradan buradan duyduğum Tiguan problemlerini yaşayıp yaşamadıklarını sordum, forumdaki problemlerle gelen hiç müşterileri olmadığını belirtti; gıcırtı, motor problemleri gibi.

    Son olarak Toyota’ya geldik, Avensis yoktu, Bu ara tüm Toyota bayilerinin söylediği Alpay’ın şarkısı gibi “Eylülde Geleceğini”, fiyatta bir değişiklik beklemediklerini belirttiler, Corrolla test aracı olarak varken Avensis yoktu, bunu satıcı bayan pek satamadıklarına bağladı! Eşim Corrolla’ya oturdu ve neden bunu almıyoruz kokularını hemen almaya başladım, arabadan inerken ki bakışları diline yansımadan “zaten bizde Corrolla var ondan inilip bunu mı binelim” tarzı aptal savunmayı hemen yaptım. Aradığımız tüm özelliklerin bunda da olduğunu söyleyemeye başladı ve ben o henüz görmediği halde Avensis’i beğeneceğini, onu sınıfının başarılı öğrencisi yapacağını anladım


    SONUÇ;

    Hiçbir model denenemediği için sadece beğeni kıstası ele alındığında benim listemde Laguna ilk sıraya, Tiguan ikiye yerleşti. Avensis görülemediği için kapı ardında bekliyor ama benim en sıkı rakibim olacak

    Aslında ikimizin de beğendiği Tiguan’nın ikinci sırada olmasının nedeni sürekli sorunlarla anılması

    En son duyduğum olay; tırın lastiği patlar ve yanında duran tiguanın tüm hava yastıkları açılır!!Doğuş arabayı değiştirmek istemez tamir der, Almanya, “başımıza ilk defa geliyor, dünyada böyle bir sorunla karşılaşmadık “der, topu doğuşa atar, arkadaş avukat olduğu için anlayamadığım bir yol ile icra takibi başlatır (İtü den ya da tübitaktan rapor almış), doğuş size karşılık olarak dizelini verelim davayı çekin der, falan filan…
    Aslında hiçbir bilgi vermeyen (ne yapalım araçları deneyemedik) bu yazıyı buraya kadar okuduğunuza göre sanırım bu sorumu yanıtlarsınız!

    İndirimler açısından Kasım-Mart aralığını beklemek ve yeni Passatı görmüş olmak iyi bir karar olacak, sorum ise kış aylarında fiyatların şimdiye oranla düşüp düşmeyeceği?




  • Avensis bence en mantıklı seçim olur fiyatıda baya düşmüştü en son.
  • Yeni kasa değiştirmesi ve uygun fiyatı ile Avensis en mantıklısı,
    Laguna 3 dizel ise en az yakanı ve uygun fiyatlısı olacaktır
  • 2000 motor sorun olmayacaksa Sonata tavsiye ederim.
  • Benzinlide avensis

    Dizelde iyi yol tutuş için Laguna

    Konfor için C5 öneririm
  • Avensis derim (superb'i elediyseniz eğer)
    konforlu, yolda bırakmaz, güvenli...
    daha nolsun...
  • ben de avensis derim, 2011 model yılından itibaren önceden bulunmayan anahtarsız giriş-çalıştırma ve cruise control eklenerek donanm olarak eksiği kalmamıştır.
    istanbulda olsanız bayiilerde avensis baya var geçenlerde gittiğimde park halinde en az 10-15 tane dizili duruyordu.

     D sınıfı tercih?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 30 Ağustos 2010; 2:23:26 >
  • otomotiv satıcılarının bu yıl bu kadar satış yapmayı beklemediklerinden stoklarında pek araç bulundurmadıkları için fiyatlar yüksek ve sene sonuna kadar fiyatların bu seviyede sürmesi bekleniyor hatta bence sene sonu furyasında yükselebilirde en azından az pazarlık yaparlar çünkü bir çok şirket fiyatlara pek aldırmadan mutlaka sene sonu araçlarını yeniliyor yeni passatın fiyatı acaba kaç lira olacak bence şu durumda epey bi okkalı olur onun için avensis yenge baskısınında etkisiyle iyi bir seçenek gibi duruyor
  • Aracı henüz almadık,

    Laguna dizel olması nedeniyle hala ilk sırada, Avensis’i ise sanırım 2 hafta kadar sonra Ankara’da görme şansımız olacak, yolda, park halinde birkaç Avensis gördük, eşim epey etkilendi, açıkçası ben de beğendim!

    İbre bu kadar oy alan avensise doğru yöneldi

    Laguna için epey iyi fiyatlar aldık, Avensisi görme isteği nedeniyle bekliyoruz, çevremde Tiguan kullananlar ise araçlarından epey memnun, Aralık Ocak gibi almayı düşünüyoruz, bu sırada iyi, temiz bir ikinci el, 2.0 dizel laguna da alabiliriz, keza Avensis ve Tiguan’nın ikinci el fiyatları insanı sıfırlarına yönlendiriyor!

    @MuSoniC, bakarsınız sabrımız taşarsa İstanbul’a geliriz


    Yardımcı olan, fikrini söyleyen herkese teşekkür ederim




  • " Opel vectra elegance 1.9cc Dizel 150hp "

    bu aracıda düşünebilirsiniz bence..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi

    Burada da neden en güvenli ve en iyi yol tutan otomobilin laguna olduğunu detaylı bir şekilde anlatılıyor...

    http://www.youtube.com/watch?v=uKUSjU1lk9c&feature=fvw



    dostum , sanırım adam hollandaca konuşuyor.
    tam olarak ne demek istemiş tercüme edebilir misin?

    en güvenli ve en iyi yol tutan dediğine göre videoyu tam olarak tercüme ettiğini düşünüyorum.
  • avensis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi

    Burada da neden en güvenli ve en iyi yol tutan otomobilin laguna olduğunu detaylı bir şekilde anlatılıyor...

    http://www.youtube.com/watch?v=uKUSjU1lk9c&feature=fvw



    dostum , sanırım adam hollandaca konuşuyor.
    tam olarak ne demek istemiş tercüme edebilir misin?

    en güvenli ve en iyi yol tutan dediğine göre videoyu tam olarak tercüme ettiğini düşünüyorum.



    hocam bende youtube artık açılmıyor bir ayarı vardı ama yapamadım o ayarı yapınca hemen döneceğim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: as74

    Merhaba,

    Dün galerileri gezdik, hızlı ve şaşırtıcı geçen bu gezmede, hiçbir arabayı deneyemediğimi söyleyerek başlayayım! Bunun nedenleri ya test araçlarının olmaması ya da o an itibari ile başka yerde olması (nasıl oluyorsa) gerekçeleri ile test sürüşü yapamamış olmam, bu nedenle yorumlarım sadece beğeni ve mantık izlekli olacak, beğeni kavramının da kişiden kişiye değişeceğini anımsatarak marka fanatiklerini ve gençleri bu yazıdan olumsuz veriler çıkararak kısır ve mantıksız kavga çıkarmamaya davet ediyorum, eğer araçları denemiş olsaydım bazı düşüncelerimin değişebileceğini anımsatarak geziye başlıyorum.

    İlk olarak Citroen� gittik ve C5 in olmadığı yanıtını aldık! Test araçları da, patronlarının aracı da yoktu! Yeni servisten çıkmış bir 2008 model C5 i inceleyebildik. Bu yüzden yorumlarım effektif olamayabilir. Aracın dışı epey etkileyici, çizgileri hoş, pazarda ikizlere takke satan adamdan hemen hiç farkı olmayan satış görevlisi, aracı konsoldaki bir tuşla indirip kaldırma şovu yaptı, etkilendiğimizi zannetti! İçi ise dışı kadar etkileyici değildi, sanki dışındaki albenisi içinde kayboluyor, bol tuşlarıyla ön konsol sınıf çelişkisi yaşıyor gibi geldi. Masasına oturduğumuzda çok sevdiği bu aracı pek bilmediği ortaya çıkan satış görevlisi, bir hafta sonra gelecek bir C5 aracı satma çabası dışında pek bir yardımda bulunamadı. Sıkı olmayan bir pazarlıkla liste fiyatından 2500 lira indi. Yeni gelecek aracı görmek ve daha iyi yorum yapabilmek için bir hafta sonra tekrar uğramak amacıyla ayrıldık.

    Ardından Renault�a geçtik. Laguna bir adet vardı, eşim aracın arkasını ilk olarak görünce �yyy�diye bir tepki verdi, zaten Renault�a ön yargısı olan eşimle sıkı bir maça çıkacağımı fark ettim. Beğeni görecelidir, biri �u kaka�der, diğeri sevgilisini görmüş genç gibi heyecanlanır, ben ikincisi iken eşim geçirmek istemediği öğrencisine yukarıdan bakan bir hoca gibi kaşları kalkık halde aracın içine oturdu. Aracın içini epey beğendim, teknolojik bir alette olduğunuzu hissediyorsunuz, konsol hoş, tek problem dikiz aynasındaki görüş kısıtlılığı. Baktığımız araç 1.5 executive�i. Ben aracı pek Renault almak istemesem de oldukça beğendim. Test araçlarının akşam geleceğini söylediği için, eğer satın almaya karar verirsek önce test edeceğimizi belirttim. Satış görevlisi oldukça saygındı ama �ctive drive�sisteminden habersizdi,bu yüzden hangi Laguna da bunun olduğunu öğrenemedik. Sonunda bir çırpıda 4500 liraya yakın indirim yapan Renault�an ben beğeni ile eşim ise �hh�bakışlarıyla ayrıldık

    Sıra Ford�aydı ve bir adet Mondeo vardı ama �est aracı da ne ki?�yaklaşımı burada da vardı. Araç benzinliydi ki bu da fiyatından ötürü dizelini asla alamayacak beni pek etkilemedi, gerçekten bu araçta benzinli ile dizel arasında anlamsız bir fiyat farkı var. İçini ve dışını ne eşim ne de ben beğendik, çok büyük olması da (ya da bize diğerlerine göre öyle gelmesi) ayrı bir dert. Zaten listemde olmayan bu araca yarı istekli pazarlığa oturduk, ben ağzımı açmadan 2500 lira iniverdi! Teşekkür ederek oradan ayrıldık

    Nissan da ise bizi şaşırtıcı bir durum bekliyordu, 5 adet çeşitli renk ve donanımda Qashqai olmasına rağmen hepsi daha dün gelmelerine rağmen satılmıştı! İzmir�e ki lokma kuyruklarını anımsatan bir tablo vardı, biz aracın içini incelerken başka bir çift bizim inmemizi bekliyordu!! Ben mi yanlış değerlendiriyorum diye tekrar tekrar incelememe rağmen yüksek bir C sınıfı izlenimi veren bu aracı sevemedik! Konsol ve iç döşemeler oldukça sıradan olan bu arabanın bir tek dışı var sanki! Satıcı hanım ise bizim yüzümüze bile bakmadı, doğulu kafası olduğu oldukça açık olan bu kadının gerçekten ikna edip satmaya ihtiyacı yoktu, pazarlığı bizi dışarıda karşılayan bellboy kılıklı adamla yaptık, sanırım 500 lira indi! Bundan emin değiliz! Liste fiyatını birkaç defa belirttikten sonra ağzından biz duymayalım tarzında 500 lira inebilecekleri fısıltısı çıktı! Listemizde olmayan bu sahtekar araçtan hızlıca ayrıldık.

    Volskwagen�e test aracı vardı!!! Tiguan S&S. Araç oldukça sade ama şık. Ön konsolun o eskiyen yüzü, uşakların o asık, yaşlı suratları gibi duruyor. Sanırım VW dizayn fakiri. Kaliteli olduğu her yerinden belli olan Passat ve Tiguan�n pazarlıkla bir işi yok, biraz zorlayarak 1000 lira kadar inildi, o da sigorta bana ait olmak üzere! Test aracının gelemeyen anahtarı ve bizim de yorgunluğumuz nedeniyle ortak listemizin tepesindeki bu iki aracı almaya geldiğimizde denemek üzere orada bıraktık. İlgililer için söylemem gerekirse birkaç aya yeni Passatların geleceği belirten satıcı (ki en bilgili ve saygın olan satış görevlisi bu çıktı) Passatı beklememizi önerdi! 2011 e kalmayacağını, iki-üç aya kadar yeni modelin gelebileceğini birkaç kez söyledi, oradan buradan duyduğum Tiguan problemlerini yaşayıp yaşamadıklarını sordum, forumdaki problemlerle gelen hiç müşterileri olmadığını belirtti; gıcırtı, motor problemleri gibi.

    Son olarak Toyota�a geldik, Avensis yoktu, Bu ara tüm Toyota bayilerinin söylediği Alpay�n şarkısı gibi �ylülde Geleceğini� fiyatta bir değişiklik beklemediklerini belirttiler, Corrolla test aracı olarak varken Avensis yoktu, bunu satıcı bayan pek satamadıklarına bağladı! Eşim Corrolla�a oturdu ve neden bunu almıyoruz kokularını hemen almaya başladım, arabadan inerken ki bakışları diline yansımadan �aten bizde Corrolla var ondan inilip bunu mı binelim�tarzı aptal savunmayı hemen yaptım. Aradığımız tüm özelliklerin bunda da olduğunu söyleyemeye başladı ve ben o henüz görmediği halde Avensis� beğeneceğini, onu sınıfının başarılı öğrencisi yapacağını anladım


    SONUÇ;

    Hiçbir model denenemediği için sadece beğeni kıstası ele alındığında benim listemde Laguna ilk sıraya, Tiguan ikiye yerleşti. Avensis görülemediği için kapı ardında bekliyor ama benim en sıkı rakibim olacak

    Aslında ikimizin de beğendiği Tiguan�ın ikinci sırada olmasının nedeni sürekli sorunlarla anılması

    En son duyduğum olay; tırın lastiği patlar ve yanında duran tiguanın tüm hava yastıkları açılır!!Doğuş arabayı değiştirmek istemez tamir der, Almanya, �aşımıza ilk defa geliyor, dünyada böyle bir sorunla karşılaşmadık �er, topu doğuşa atar, arkadaş avukat olduğu için anlayamadığım bir yol ile icra takibi başlatır (İtü den ya da tübitaktan rapor almış), doğuş size karşılık olarak dizelini verelim davayı çekin der, falan filan�
    Aslında hiçbir bilgi vermeyen (ne yapalım araçları deneyemedik) bu yazıyı buraya kadar okuduğunuza göre sanırım bu sorumu yanıtlarsınız!

    İndirimler açısından Kasım-Mart aralığını beklemek ve yeni Passatı görmüş olmak iyi bir karar olacak, sorum ise kış aylarında fiyatların şimdiye oranla düşüp düşmeyeceği?



    forumda simdiye kadar okudugum en guzel yazilardan biri olmus,bitince uzuldum:)
    tesekkurler,elinize saglik.Fiyatlar bildigim kadar ile aralik ayinda bu kota oldurma mevzusu ile bayilerin insiyatifi ile de dusuyor,birde 2011 e girerken ellerindeki sifir ama 2010 model araclarda guzel indirimler olabiliyor.




  • Bu Seçeneklerin Arasında Passat Olsa iyi Olurdu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RBdriftking -- 31 Ağustos 2010; 12:04:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: as74

    Merhaba,

    Dün galerileri gezdik, hızlı ve şaşırtıcı geçen bu gezmede, hiçbir arabayı deneyemediğimi söyleyerek başlayayım! Bunun nedenleri ya test araçlarının olmaması ya da o an itibari ile başka yerde olması (nasıl oluyorsa) gerekçeleri ile test sürüşü yapamamış olmam, bu nedenle yorumlarım sadece beğeni ve mantık izlekli olacak, beğeni kavramının da kişiden kişiye değişeceğini anımsatarak marka fanatiklerini ve gençleri bu yazıdan olumsuz veriler çıkararak kısır ve mantıksız kavga çıkarmamaya davet ediyorum, eğer araçları denemiş olsaydım bazı düşüncelerimin değişebileceğini anımsatarak geziye başlıyorum.

    İlk olarak Citroen’e gittik ve C5 in olmadığı yanıtını aldık! Test araçları da, patronlarının aracı da yoktu! Yeni servisten çıkmış bir 2008 model C5 i inceleyebildik. Bu yüzden yorumlarım effektif olamayabilir. Aracın dışı epey etkileyici, çizgileri hoş, pazarda ikizlere takke satan adamdan hemen hiç farkı olmayan satış görevlisi, aracı konsoldaki bir tuşla indirip kaldırma şovu yaptı, etkilendiğimizi zannetti! İçi ise dışı kadar etkileyici değildi, sanki dışındaki albenisi içinde kayboluyor, bol tuşlarıyla ön konsol sınıf çelişkisi yaşıyor gibi geldi. Masasına oturduğumuzda çok sevdiği bu aracı pek bilmediği ortaya çıkan satış görevlisi, bir hafta sonra gelecek bir C5 aracı satma çabası dışında pek bir yardımda bulunamadı. Sıkı olmayan bir pazarlıkla liste fiyatından 2500 lira indi. Yeni gelecek aracı görmek ve daha iyi yorum yapabilmek için bir hafta sonra tekrar uğramak amacıyla ayrıldık.

    Ardından Renault’ya geçtik. Laguna bir adet vardı, eşim aracın arkasını ilk olarak görünce “ıyyy” diye bir tepki verdi, zaten Renault’ya ön yargısı olan eşimle sıkı bir maça çıkacağımı fark ettim. Beğeni görecelidir, biri “tu kaka” der, diğeri sevgilisini görmüş genç gibi heyecanlanır, ben ikincisi iken eşim geçirmek istemediği öğrencisine yukarıdan bakan bir hoca gibi kaşları kalkık halde aracın içine oturdu. Aracın içini epey beğendim, teknolojik bir alette olduğunuzu hissediyorsunuz, konsol hoş, tek problem dikiz aynasındaki görüş kısıtlılığı. Baktığımız araç 1.5 executive’di. Ben aracı pek Renault almak istemesem de oldukça beğendim. Test araçlarının akşam geleceğini söylediği için, eğer satın almaya karar verirsek önce test edeceğimizi belirttim. Satış görevlisi oldukça saygındı ama “active drive” sisteminden habersizdi,bu yüzden hangi Laguna da bunun olduğunu öğrenemedik. Sonunda bir çırpıda 4500 liraya yakın indirim yapan Renault’tan ben beğeni ile eşim ise “ehh” bakışlarıyla ayrıldık

    Sıra Ford’daydı ve bir adet Mondeo vardı ama “test aracı da ne ki?” yaklaşımı burada da vardı. Araç benzinliydi ki bu da fiyatından ötürü dizelini asla alamayacak beni pek etkilemedi, gerçekten bu araçta benzinli ile dizel arasında anlamsız bir fiyat farkı var. İçini ve dışını ne eşim ne de ben beğendik, çok büyük olması da (ya da bize diğerlerine göre öyle gelmesi) ayrı bir dert. Zaten listemde olmayan bu araca yarı istekli pazarlığa oturduk, ben ağzımı açmadan 2500 lira iniverdi! Teşekkür ederek oradan ayrıldık

    Nissan da ise bizi şaşırtıcı bir durum bekliyordu, 5 adet çeşitli renk ve donanımda Qashqai olmasına rağmen hepsi daha dün gelmelerine rağmen satılmıştı! İzmir’de ki lokma kuyruklarını anımsatan bir tablo vardı, biz aracın içini incelerken başka bir çift bizim inmemizi bekliyordu!! Ben mi yanlış değerlendiriyorum diye tekrar tekrar incelememe rağmen yüksek bir C sınıfı izlenimi veren bu aracı sevemedik! Konsol ve iç döşemeler oldukça sıradan olan bu arabanın bir tek dışı var sanki! Satıcı hanım ise bizim yüzümüze bile bakmadı, doğulu kafası olduğu oldukça açık olan bu kadının gerçekten ikna edip satmaya ihtiyacı yoktu, pazarlığı bizi dışarıda karşılayan bellboy kılıklı adamla yaptık, sanırım 500 lira indi! Bundan emin değiliz! Liste fiyatını birkaç defa belirttikten sonra ağzından biz duymayalım tarzında 500 lira inebilecekleri fısıltısı çıktı! Listemizde olmayan bu sahtekar araçtan hızlıca ayrıldık.

    Volskwagen’de test aracı vardı!!! Tiguan S&S. Araç oldukça sade ama şık. Ön konsolun o eskiyen yüzü, uşakların o asık, yaşlı suratları gibi duruyor. Sanırım VW dizayn fakiri. Kaliteli olduğu her yerinden belli olan Passat ve Tiguan’ın pazarlıkla bir işi yok, biraz zorlayarak 1000 lira kadar inildi, o da sigorta bana ait olmak üzere! Test aracının gelemeyen anahtarı ve bizim de yorgunluğumuz nedeniyle ortak listemizin tepesindeki bu iki aracı almaya geldiğimizde denemek üzere orada bıraktık. İlgililer için söylemem gerekirse birkaç aya yeni Passatların geleceği belirten satıcı (ki en bilgili ve saygın olan satış görevlisi bu çıktı) Passatı beklememizi önerdi! 2011 e kalmayacağını, iki-üç aya kadar yeni modelin gelebileceğini birkaç kez söyledi, oradan buradan duyduğum Tiguan problemlerini yaşayıp yaşamadıklarını sordum, forumdaki problemlerle gelen hiç müşterileri olmadığını belirtti; gıcırtı, motor problemleri gibi.

    Son olarak Toyota’ya geldik, Avensis yoktu, Bu ara tüm Toyota bayilerinin söylediği Alpay’ın şarkısı gibi “Eylülde Geleceğini”, fiyatta bir değişiklik beklemediklerini belirttiler, Corrolla test aracı olarak varken Avensis yoktu, bunu satıcı bayan pek satamadıklarına bağladı! Eşim Corrolla’ya oturdu ve neden bunu almıyoruz kokularını hemen almaya başladım, arabadan inerken ki bakışları diline yansımadan “zaten bizde Corrolla var ondan inilip bunu mı binelim” tarzı aptal savunmayı hemen yaptım. Aradığımız tüm özelliklerin bunda da olduğunu söyleyemeye başladı ve ben o henüz görmediği halde Avensis’i beğeneceğini, onu sınıfının başarılı öğrencisi yapacağını anladım


    SONUÇ;

    Hiçbir model denenemediği için sadece beğeni kıstası ele alındığında benim listemde Laguna ilk sıraya, Tiguan ikiye yerleşti. Avensis görülemediği için kapı ardında bekliyor ama benim en sıkı rakibim olacak

    Aslında ikimizin de beğendiği Tiguan’nın ikinci sırada olmasının nedeni sürekli sorunlarla anılması

    En son duyduğum olay; tırın lastiği patlar ve yanında duran tiguanın tüm hava yastıkları açılır!!Doğuş arabayı değiştirmek istemez tamir der, Almanya, “başımıza ilk defa geliyor, dünyada böyle bir sorunla karşılaşmadık “der, topu doğuşa atar, arkadaş avukat olduğu için anlayamadığım bir yol ile icra takibi başlatır (İtü den ya da tübitaktan rapor almış), doğuş size karşılık olarak dizelini verelim davayı çekin der, falan filan…
    Aslında hiçbir bilgi vermeyen (ne yapalım araçları deneyemedik) bu yazıyı buraya kadar okuduğunuza göre sanırım bu sorumu yanıtlarsınız!

    İndirimler açısından Kasım-Mart aralığını beklemek ve yeni Passatı görmüş olmak iyi bir karar olacak, sorum ise kış aylarında fiyatların şimdiye oranla düşüp düşmeyeceği?



    Bir solukta okudum hocam yazınızı üslubunuz çok hoşuma gitti.
    Umarım dilediğiniz araca kavuşursunuz.




  • laguna bana hiç D sınıfı gibi gelmemiştir. Çok spor bir görünümü var. genç işi gibi duruyor. sanırım 40 yaş üstü olup da kendini genç hissedenler için tam ideal. :)) 40 yaşına gelince corolla mı satıp bir laguna alacağım.Tabi eğer kendimi hala genç hissedersem. Şaka bir yana 31 yaşındayım. eğer bagaj sıkıntım olmasaydı. kesinlikle laguna alırdım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.