Geçen sezon uefa ve şampiyonlar ligi maçları bildiğiniz gibi D-smartta idi ve cam modülü üyeliğim bulunduğu için izleyebiliyordum. Bu sezon için Tivibuya geçtiğinden dolayı şubat ayında taahhütüm bittiğinde müşteri hizmetlerini arayarak iptal etmek istediğimi bildirdim. Telefondaki arkadaş iptalini yapabilmeleri için fax göndermem gerektiğini söyledi. Neyse gönderdim fax'ı .
Bir kaç gün sonra müşteri hizmetleri beni aradı ve neden iptal etmek istediğimi sordular.( iptal dilekçesinde bildirmiştim) Şampiyonlar ligi ve uefa ligi artık tivibuda olacağı için iptal etmek istediğimi söyledim. Onlarda ön eleme maçları, hazırlık maçları ve "grup maçları"nın halen d-smartta olduğunu bildirdi. Ben de ona grup maçlarının tivibu da olduğunu söyledim. Ancak grup maçlarının halen d-smartta gruptan çıkıldıktan sonra tivibuda olduğunu belirtti. Ben de zaten gruptan çıkamadığımızı bu sebeple devam etmek istediğimi söyledim. Taahhütü 12 ay daha uzattık güzel bir teklif karşısında(mega paket=13 tl).
Bende de aynı zamanda digiturk olduğu için sadece avrupa ligi için dsmartı kullanıyordum. Dolayısıyla arka tarafta kalan bir platformdu benim için. Gel zaman git zaman, avrupa liginde grup maçları devri başladı. Ancak gördüğüm üzere dsmartta değil tivibuda maçlar yayınlanıyordu.
Aradım ve açan kişiye iptal etmek istediğimi ve bu işlemi onun gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceğini sordum. "Evet ben yardımcı olabilirim" cevabını aldıktan sonra durumu bildirdim. İptali için beni başka bir birime aktaracağını söyledi. "Hani sen halledebiliyordun" dedim. "İlgili arkadaşın yardımcı olacağını" söyledi. Neyse "ilgili arkadaşa" tekrar konuyu anlattım ve ne dese beğenirsiniz. "Avrupa ligi grup maçları bizde değil" Evet bunu biliyorum ve size şubat ayında söyledim. Ancak beni aradınız ve bu yönde bilgi verdiniz ve dolayısıyla sözleşmeyi uzattım.
İlgili olay hakkında şikayet kaydı oluşturdum; bana kayıtları dinleyeceklerini, eğer yanlış bilgi verilmişse ücretsiz olarak iptal edilebileceğini ve 72 saat içinde geri dönüş yapılacağını belirttiler. Ancak 72 içerisinde herhangi bir geri dönüş de olmadı.
Yine ben aradım ve şikayetin son durumunu sordum. Bana halen çözümlenmediğini çözümlenince arayacaklarını bildirdiler. Ancak ne zaman çözümleneceğini sorduğumda "en kısa zamanda" cevabıyla karşılaştım. "En kısa zaman" en sevdiğim. Kime göre neye göre hanfendi? ne kadar kısa? 1 saat mi, 1 gün mü, 1 hafta mı, 1 ay mı, 1 yıl mı? ne zaman? Gelen cevap aynıydı" en kısa sürede". Peki diyip bunu da sineye çektim.
Aradan 1 saat geçti, 1 gün geçti, 1 hafta geçti halen bir geri dönüş olmadı. Demek ki halen "en kısa süre" olmamıştı. 11 gün sonra tekrar aradım. Yine o bekleme müziği ve "şuanda tüm operatörlerimiz diğer müşterilerimize bla bla" ritüellerini geride bırakarak değerli müşteri hizmetlerine bağlandım.
Olayın çözümlendiğini ve beni en kısa sürede arayacaklarını belirttiler. Çözümlendiyse sonucu söylermisiniz? dedim. Herhangi bir yanlış bilgi verilmediği söylediler. 11 gündür beklediğimi ve bu sürede 1 fatura daha ödediğimi ayrıca mahkemeye gideceğimi onların daha kısa sürede çözeceğini düşündüğümü söyledim. Pek de sallamayarak kapattık telefonları.
Aradan birkaç gün geçti ilgili arkadaş kaydı kapatmak için beni aradı. Bu kez de "size yanlış bilgi verilmiş" cümlesiyle karşılaştım. Öyleyse artık ücretsiz olarak iptalini yapabileceklerdi. Ancak sunulan teklif "1 ay ücret ödemeyeceğimi" söyledi. Ancak ben hiç ücret ödemek istediğimi bu teklifi kabul etmediğimi bildirdim ve kapattım.
Bir kaç gün sonra tekrar aradılar. Her arayan arkadaşa anlattığım durumu bir kez daha anlattım ve iptalini istediğimi söyledim. Peki efendim dedi. Bu sefer olacaktı. İptal edeceklerdi. Etmemeleri için hiç bir sebep yoktu. "İptal işleminizi gerçekleştiriyorum" dedi. Peki dedim. "77 tl bir cayma bedeli yansıyacağını belirtti. Ne için bu bedel diye sorduğumda "taahhüt bozma bedeli" olduğunu söyledi. Taahhütü önce onların bozduğunu uefa maçlarını izleyemediğimi belirttim. Ancak bu bedel ödenmeden iptalini gerçekleştiremeyeceğini belirtti. Artık çok sıkılmıştım ve hiç bir işlem yapmayın kaydı da kapatmayın dedim ve yine telefonu kapattım. Bu konuyu mahkemeye taşıyacaktım.
Daha sonra biraz araştırdım vehttps://sikayet.btk.gov.tr/giris/ linki üzerinden şikayetimi oluşturdum. Ücretsiz iadesini ve ödemiş olduğum 7 dönem faturasının iadesini talep ettim.
2 Gün sonra aradılar ve ücretsiz iptal edebileceklerini söylediler. Ardından ödediğim faturaların bedellerini talep ettiğimi söyledim. Ancak böyle bir işlem yapılamıyor cevabıyla karşılık verdi. Ben de ona hanım efendi ben izlemediğim halde fatura ödedim aylardır. -Paket size tanımlanmış, izleyip izlememek sizin insiyatifinizde mega paket 13 tl'ye tanımlanmış. -hanfendi bunu ben sizden talep etmedim. Bana mega paket verin fiyatı da 13 tl olsun demedim. Bunu siz sundunuz. Siz bana yanlış bilgi vermeseydiniz ben bunları zaten izlemeyecektim. -şuan sadece iptalini gerçekleştirebilirim . -peki iptal edin ancak sizden ödemiş olduğum ücretleri başka türlü talep edeceğim. dedim.
Yani dişinizi göstermezseniz bir türlü sizi salak yerine koyarak kuzu gibi ödeyeceğinizi düşünüyorlar anladığım kadarıyla.
şimdi asıl sorum; şuan yanlış bilgi verdikleri telefon kayıtlarında mevcut. Bu konu hakkında maduriyet yaşayan başka kimse var mı. Napabileceğim konusunda yardımcı olabilecek biri veya bu ücretleri tahsil edebilir miyim? Nasıl tahsil ederim?
Yaşanılanlar inanın bundan daha uzun, elimden geldiğince kısarak yazdım.