Şimdi Ara

D SUV tavsiye (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
71
Cevap
0
Favori
10.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Bu 2 modeli takipte kalıtım anlaşılan tşkler bu arada

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ilkerakar İ kullanıcısına yanıt

    bu ne öfke?


    neyse, gelelim gerçeklere. amerika'nın dacia'sı ise vw neden caponlardan ve korelilerden daha pahalıya satılıyor? almanya'nın halk arabası tamam, ama düşündüğün gibi almanya'nın tofaş'ı değil. almanya'nın tofaş'ı opel'dir. vw premiumlardan sonra premiumlar ve diğerleri arasında bir yerdedir.


    amerika'nın dacia'sı için bir amerikan dergi yazarı ne demiş bakalım:


    "But the Golf is the better car all around, albeit with a price premium. It won’t sell in the same volume as the Corolla, but the new Golf offers better comfort, refinement and performance. Is that worth the extra cost? In our opinion, yes it certainly is."



    "fakat golf premium fiyatına rağmen her bakımdan daha iyi bir araba. corolla kadar satmayacak, ama golf daha iyi bir konfor, rafinelik ve performans sunuyor. bu ekstra ücret farkına değer mi? bizce değer. "


    şimdi de tavsiyene gelelim. yani haziranın sonu gelmiş ama hala 2024'leri gelmeyen (belli ki gelmeyecek), elden çıkarılmaya çalışılan bir aracı tavsiye etmişsin. santa fe yurt dışında tutulan bir model ama bizde tutulmuyor. kimse parayı ağaçtan toplamıyor. kolay kazanılmıyor. bu yüzden daha alırken satışını düşünmek zorundayız. santa fe alan resmen parasını çöpe atmış olur. 5 sene sonra bisiklet parasına satar o santa fe'yi.


    AutoGuide.com
    2015 Toyota Corolla vs Volkswagen Golf - AutoGuide.com
    https://www.autoguide.com/car-comparisons/2015-toyota-corolla-vs-volkswagen-golf


    bak burada da aynen benim söylediğimi doğrulamış -amerikan dergisi-:


    "Volkswagen is a master of walking the line between mainstream and luxury. "


    "vw diğerleri ve lüks modeller arasındadır"


    https://www.autoguide.com/auto-news/2017/10/top-10-affordable-cars-with-surprisingly-higher-end-interiors.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 28 Haziran 2024; 11:47:35 >




  • ilkerakar İ kullanıcısına yanıt
    Kia için G.Kore nin şahini benzetmesi yapılsada yeni nesil araçları kalite olarak artmıştır muhakkak. Subaru nun Volvodan sonra sağlam Japon arabası olduğu söyleniyor ama Türkiye'de piyasa yedek parça vb soru işareti sanırım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kodiaq ve Tarraco.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıda yazmışlar.

    Gerçek SUv olarak Forester derim. Ama tüketim ve piyasası olarak düşündürebilir.

    Benim de hep aklımda olan bir model.


    Onun dışında istediğiniz kriterlere uyan Kodiac var. Bildiğim kadarı ile 1-2 ay içerisinde yeni kasası satılacak.

    İncelemeleri mevcut. Gayet güzel bir araç.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    ondan golf amerikada çok satıyor değil mi? yada herhangi bir vw? alırken satmayı ancak klasik otomobil koleksiyoncuları yada bu işin ticaretini yapanlar düşünür. ama bizim millet herkesten akıllı olduğu için illa ikinci el 10 senelik arabasını aldığından daha fazla fiyata satacak (marka/model önemli değil) gerçek dünyada cadilllac sahibi yada lexus sahibi ikinci el aracının fiyat düşüklüğünü normal karşılarken biz kendi yarattığımız " ama bunun ikinci eli çok iyi" putuna tapmaya devam ediyoruz.

  • Krone K kullanıcısına yanıt
    Sarı sitede bu 2 modelin 1 sini seat olanı eşi kullanıyormuş satıyor Skoda kodiaq ı ise kişi kendisi kullanıyor imiş hem genişlik hem de özellikleri olarak aynı ama kodiaq 400 ile 500k daha pahalı der var mı bir fikriniz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Eğer Santa Fe'yi 5 sene sonra ancak bisiklet parasına satarsa o zaman bugün bana bisiklet parasına 5 yaşında Sante Fe veya Sorento satarmısınız ???

    1 otomobil yorumcusunun ne dediği önemli değil, Amerikalılar reliability puanlarına bakar araçların. VW ilk 10'a bile giremiyordu en son baktığımda (Consumer Reports aboneliğimi artık pahalıya geldiği için sonlandırdım)

    Toyata, Subaru, Mazda, Kia, Hyundai genelde üstte olan araçlar. Alman araçları daha fazla sürüş zevki verebiliyor denilebilir ancak Amerikalıların kafası sorunsuzluk üzerine. DSG'li araçların 10 yıl garanti ile satılması bile çoğunluğun fikrini değiştiremiyor.


    Kia'ya Kore'nin Tofaş'ı demek sadece cehalettir. Hyundai ve Kia sabıkalı geçmişlerine rağmen sorunsuzluk konusunda çok ciddi ilerleme kaydettiler. Hep üst sıradalar. Benim Kia aracım yok, almama sebebim görece Türkiye'de pahalı olması. Yani bu araç harika bu araç çöp diye birşey yok. Her aracın iyi ve kötü yönleri var, tartar ve fiyat performans değerlendirmesi yaparım. Ben bu sebep ile Kia almadım ama Kia gerçekten çok iyi bir araç, son kasası çok tuttuğu için bizde fiyatını biraz fazla abarttılar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    ondan golf amerikada çok satıyor değil mi? yada herhangi bir vw? alırken satmayı ancak klasik otomobil koleksiyoncuları yada bu işin ticaretini yapanlar düşünür. ama bizim millet herkesten akıllı olduğu için illa ikinci el 10 senelik arabasını aldığından daha fazla fiyata satacak (marka/model önemli değil) gerçek dünyada cadilllac sahibi yada lexus sahibi ikinci el aracının fiyat düşüklüğünü normal karşılarken biz kendi yarattığımız " ama bunun ikinci eli çok iyi" putuna tapmaya devam ediyoruz.

    cevabı çok basit. aynı yazıda amerikalı yazar açıklamış, corolla daha ucuz olduğu için daha çok satıyor demiş:


    "At this point you might be asking yourself, “So how does the Corolla sell so well?” Simply put, value. The Corolla starts at $17,775 after destination charges, which makes it much more affordable than the Golf and offers two-years of free service."


    insanlar tabii ki en az zarar ettiği araca yönelecek. put tapma filan saçma sapan laflar bunlar. kimse parayı ağaçtan toplamıyor. biz cadillac ya da lexus sahipleri gibi zengin değiliz.





  • akuruk kullanıcısına yanıt

    Aynı araç. VAG’ın aynı platformu paylaşıyor. Fiyatı uygunsa Tarraco da alınır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YBA kullanıcısına yanıt

    bunu ciddi olarak söylüyor olamazsın. bisiklet derken orada edebiyatta mübalağa denilen mecaz anlatım yolunu seçtim. yani 2. eli zayıf demiş oldum.


    kia için bir yorum yapmadım. yorumumu merak ediyorsan bence alman-japon-kore-fransız-italyan diye gider liste. japon ve korelilerin avrupa'da da amerika'da da bir numaralı satılma nedeni satın alma + bakım maliyetlerinin düşüklüğüdür. amerikada arkadaşlarım var. durumu uygun olmayanlar japon, kore alıyor. daha iyi durumdakiler amerikan ve alman araçlarını tercih ediyorlar. bu konuda uzun geyik muhabbetlerimiz de oldu. vw'yi genel olarak beğeniyorlar. yürütme ve ilk satın alma maliyeti yüksek geliyor japon, kore araçlarına göre. her ülkenin gerçekleri farklıdır. ben burada japon ve kore araçlarının neden tercih edildiğini anlayamıyorum. çünkü maşallah alman araçları gibi fiyatlara satılıyorlar. böyle olsa ne amerikada ne avrupada bir tane japon-kore aracı satmazdı.





  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    aksine Türkiye'de satılan VW grubu araçları olması gerekenin oldukça üzerindedir. Bunun devam edebilmesinin en büyük sebebi yüksek ihtimal araçların Türkiyede kısa süreli kullanılması. Genellikle sıfır km araç alan 3 sene içinde elden çıkarıyor. Bu dünya ortalamasının çok altında.

    Dünyada 3milyondan fazla DSG'li araç geri çağrılmış iken Türkiye, Mısır, Irak'ta bu rakam 0 dır. Cınde bile DSG'li araçlar 10 yıl garanti ile satılır. Adamlar DSG argesini neredeyse Türkiye'de yaptılar. Yeni nesil hatırlamaz, 3000km de ki araç yolda kalıyor, müşteri hatası ama fahiş bir fiyata sözde iyi niyet garantisi müşteriden sadece işçilik alınıyor ama araç sevisten çıkınca 2km sonra tekrar yolda kalıyor, yine tüketici hatası.Bu pek çok kişinin başına gelmişti. Fatih Altaylı'da zamanında köşesinde bu rezilliği yazmıştı. Doğuş otonun NTV sayesinde siyasi çevresi ile bu denli zamanında at koşturması, Türk halkının bu araçları almaya devam etmesidir esas garip olan. Birde o zamanlar servis ücretleride afaki yüksekti. Ama Doğuş grubu sahip olduğu kaliteli dergiler National Geographic gibi, lüks restranları, lüks otelleri ile çok başarılı pazarlama stratejisi yürüterek her türlü olumsuzluğa rağmen VW grubu araçların premium algılanmasını sağladı. Tekrar parantez açıyorum -sorun araçlardan ziyade Türkiye dağıtıcısındaydı ama genel merkezde buna sadece seyirci kaldı.


    Bunun dışında dizel skandalı unutulmamalı. Dünyanın geri kalan ülkeleri bizim insanımız gibi geniş değil, insanlar ben nasıl komşularımı zehirledim diye dertlendi. Bizde sanayide filtrelemeyi iptal edip insanların kanser olmasına sebep olurken, yabancılar bizim gibi değil.

    Burada cahil kesim atmosferik araçları eski teknoloji sanarken, esasen turbo ve düşük hacimli araçların daha çok kansere sebep olan NOX yaydıklarından ötürü ve AB'nin üreticilerini korumak için yanlı ölçüm tekniklerinden ötürü bunun üstüne örtmesi yine kabul edilebilir durum değil. 2lt hacimli atmosferik araç 1.3lt hacimli turbo araçtan daha az NOX yayar. Yani daha az kansere sebep olan gaz salınımı yapar. Yani bu sebep ile amerikalılar atmosferik tercih ediyor. Bu sebep ile Japon üreticiler hibrid araçlarında 2.5lt benzinli motor kullanıyor, bu geri kalmışlık değil, daha çevreci olmak.

    Bizim halkın bu umrunda değil, ama dediğim gibi diğer ülke insanları bizim gibi değil. VW Ingilterede bile en son baktığımda güvenilirlikte Peugeot'un gerisinde kalmıştı. Ben İngiltere veya Almanyada yaşıyor olsan VW grubu araç alırdım yüksek ihtimal. Ama ABD de yaşıyor olsam atmosferik büyük motorlu Subaru, mazda tercih ederdim.





  • YBA kullanıcısına yanıt

    hala mı dsg muhabbeti ya? benim passat 6 sene oldu tık yok. eski şirketimde dsg jetta'lar vardı. kimbilir kaç yüzbin km haşırdattı satıcılar onlarla, onlarda da büyük bir sorun yoktu. olaydı şirket satardı zaten. dsg'nin bakımı otomatiklerden de ucuz, diğer çift kavramalılardan da. dsg sıkıntısı yok. en azından biz dsg kullanıcıları senin iddia ettiğin gibi şikayetçi değiliz. şikayetçi olan almasın.


    yabancı ilkeli insanlar ben nasıl komşularımı zehirledim diye dertlendi ha.  yahu o zamanlar bizzat o kullanıcıların yorumlarını okudum, dinledim. tek dertleri senelik vergilerinin artacak olması. zira orda çevreyi kirleten araç daha çok mtv ödüyor bizim aksimize. başka bir şey değildi dertleri. bizim insanımızı ilkesizlik ve cahillikle suçlamak basma kalıp oryantalist bir bakış açısı. atmosferik eski teknoloji evet. f1 yıllar önce atmosferiği bırakıp turbo'ya geçti. atmosferik araçlar gereksiz yere fazla israfa sebep oluyorlar. amerika'da benzin ucuz olduğu için oradaki insanlar fazla umursamıyor o başka. her ülkenin kendi gerçekleri vardır. bu kadar amerikan hayranı olmayın. caponlar çevreci olduğu için yapmıyor bunu. amerika'ya bu şekilde iteleyebildikleri için yapıyorlar.





  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    türkiyede dsg konusu hasır altı edilecek bir durum değildir. Özellikle dik rampaların ve trafiğin olduğu yerlerde ilk nesilleri kullananlar ciddi sorunlar yaşadı. Bu konuyu uzatmak gereksiz, dünya geneli bilinen bir durum, Türkiye'de olayın rezillik olma sebebi yetkili servislerin tutumu olmuştur. Ne yazık ki, artık diğer firmalarda bu yolu izliyor. Müşteri memnuniyetinin esasen önemli olmadığını gördüler. Şuan pek çok firma kabul edilemez tutumlar sergiliyor.


    Bunun dışında, siz veya bazılarının tutumu farklı olabilir, ancak ciddi miktarda insan bu aldatmadan razı oldu. Bende yıllarca şirket aracı kullanmış biri olarak, takıt tüketim değerlerim hep düşük olmuş, aracı rölantide klima açık kalsın diye uzun süre bekletmemişimdir. Doğaya, kendine, çevreye saygı durumu.


    Son olarak, teknik makaleleri okuyabilir, yapılan araştırmalara bakabilirsiniz. Düşük hacimli Turbo motorlar evet daha az CO2 salınımı yaparlar. Ancak NOX salınımı çok daha ölümcül. Turbo araçlarda motor daha yüksek sıcaklıklara çıktığı için ve daha çok basınç altında çalıştığı için daha çok NOX yaydığı ispatlanmıştır.


    En son bu konuda büyük çaplı araştırmayı Mazda yapmıştı. Mazda sadece skyactive motor teknolojisi için 6milyar $ harcamıştı. Kendi yaptıkları geliştirmeler neticesinde 2.5lt motorların daha verimli olduklarını belirtmişlerdir.


    ABD ve AB'de hem kaza testleri, hem emisyon değerlendirmeleri farklı. Burada hangisi doğru yanlış kararı verecek kişi değilim, kişisel görüşüm iki tarafında kendi üreticisini koruma amacında olduğu. Son olark uzatıp konuyu kirletmek gereksiz, ancak atmosferik araçlar eski teknoloji değildir, araştırınız. Konunun uzmanlarından bilgi alabilirsiniz, burada da büyük bir abimiz vardı özellikle Mazda Skyactive teknolojisini uzun uzun anlatan. Ben abimiz diyorum ben 45 yaşını geçmiş durumdayım.


    Son olarak dizay skandalı sonrası AB'de NOX ölçümüne önem verdi kuralları sıkılaştırdı. Zaten bu sebep ile üreticiler artık dizelden geri çekiliyor. Artık kabul edılen standartlarda NOX yayılımı yapan dızel uretmek çok daha pahalı. Ford bir ara arge yapıyordu ozel soğutucu ile turbodaki sıcaklığı dusurup NOX salınımını azaltmaya çalışıyorlardı. Bu sebep ile dizelden vazgeçiyorlar Benzinli araçlar daha az NOX yayar. Ama atmosferik araçlar daha da az yayar.





  • YBA kullanıcısına yanıt

    zehirli gazlar konusunda söylediklerinin doğru olmadığını düşünüyorum. doğru olduğunu kanıtlayan bir link var mı? ben öyle bir şeye rastlamadım. turbolu araçlar daha az yakıt tükettiği için mantıken daha az zehir saçmalı zaten.

  • YBA kullanıcısına yanıt

    dsg ve vw konusunda size katılmakla birlikte atmosferik konusunda katılmıyorum. atmosferik v8 in kralını yapan ve hacimde sınır tanımayan amerikalılar bile lincoln ve cadillacta turbo motor kullanıyorlarsa benim gözümde atmosferik bitmiştir. japonların yaptıklarına bakmayın, japonların otomobil ve ilerleme konusundaki muhafazakarlıkları meşhurdur. lexusta bile anlamsı mouse pad kılıklı kumandayı daha yeni kaldırdılar. lexus son derece kaliteli bir üretim yaparken premium rakipleri ile özellikle iç mekanı kıyaslarsanız neredeyse 20 sene geride gibi duruyorlar.

  • sanatairum kullanıcısına yanıt
    Herhangi bir SUV da 4x4 olunca vergi yakıt tüketimi vb diğer 4x2 lere göre değişkenlik gösterir mi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Konya Akşehir de bi sanayii de elektrik ustasının yanına gittim aman ha Subaru, Suzuki vb uzak dur Toyota al geç yarın satımı, yedek parça vb olayı kafan ağrımaz dedi bizim ülkeye has bir durum mu acaba:)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • akuruk kullanıcısına yanıt

    böyle bir aptallık ancak bizimkisi gibi geri kalmış ülkelerde gözükür.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Konu biraz karışık ve güncel,

    Mevcut çalışmalarda aynı motorun turbolu ve turbosuz hali karşılaştırılıyor. Bu durumda hem NOx hemde CO2 emisyonları bakımından turbo motor daha verimli. (Düşük hacimli motorlarda)


    Olayın koptuğu nokta şu, yüksek basınç ve ısı altında NOx yayılımı misli ile artıyor. Normalde benzinde NOx yayılımı dizele göre çok çok az olmasına rağmen, yüksek basıç ve ısı altında benzinli motorda ciddi şekilde NOx yaymaya başlıyor.

    Aşağıda ki grafikte VW skandalına ait bilgiler var, bakın kabul edilebilir üst sınırın 20, 37, 38 misli NOx yayılımı. Yük altında değilken araç çok az NOx yayarken, motor ısındıkça, yük altına girdikçe yayılım logaritmik artıyor.


    Motorun yük altında olmaması için ne yapmalı? Basıç nasıl azaltılır, basit, daha büyük motor ile. Japonlar bu sebep ile büyük motor kullanıyor. Ve bu kısım önemli, 1.6lt değil, 2.0lt değil, en verimli motorların 2.5lt ve yukarısı olduğunu iddia ediyor Mazda. Yani 1.4lt benzinli atmosferik Egea'da NOx yayılımı yapıyordur, çünkü motor yetersiz devamlı yük altında.


    Dediğim gibi Mazda, Honda, Toyotya yeni eski değil, yeni motorlar geliştirdiler ve yine atmosferik geliştirdiler ve 2.5lt geliştirdiler. Ama motor büyüdükçe CO2 salınımı artıyor. Bu diğer handikap. Doğa için CO2 ölümcül, insan için NOx daha ölümcül. Japonlar büyük motor kullanıp CO2 filtrelemenin daha kolay olduğunu düşünüyor. Bana göre japonlar haklı, neden derseniz, Avrupalı üreticiler fosil yakıtlı motor ar-ge'lerini durdurdular. Ama Japonlar halen bu alanda yapılacak işler olduğunu iddia ediyor.


    Daha çok detay bilmiyorum, bilmem mümkün değil, ticari kaygılar bilgi kirliliği oluşturuyor. Ama bilgilerine çok saygı duyduğum bu sektörde üretimde görev alan, Japonya ve Avrupa'da beşer yıl çalışmış büyüğüm Japonlar haklı diyordu.


    Fosil yakıtlı motorların tamamen bırakılmasının diğer kötü yönü, 2000'ler sonrası dönemde esasen fosil yakıtlı motorların bugünlere kadar ne denli verimsiz kullanıldığının ispatı oldu. Japonlar halen yapılacak çok şey var demesi boşa değil. Bu motorların bırakılması, bu alanda ki ar-ge'leri sonlandıracaktır. Ama fosil yakıtlı motorlar fabrikalarda, jeneratörlerde vb pek çok yerde kullanılmaya devam edecek.


    Ben herhangi bir firma taraftarı değilim, sadece kendi ve çocuğumun sağlığını önemsiyorum.


    D SUV tavsiye




    Örneğin ChatGpt'nin konu hakkında özeti,


    Turbo motorların daha fazla NOx (azot oksit) emisyonu yaymasının birkaç temel nedeni vardır:


    1. Yüksek Yanma Sıcaklıkları: Turbo motorlar, yüksek basınçta daha fazla hava alarak daha yüksek yanma sıcaklıklarına ulaşır. Yüksek yanma sıcaklıkları, atmosferdeki azotun oksitlenmesine ve NOx emisyonlarının artmasına neden olur .

    2. Yüksek Basınç ve Sıkıştırma Oranları: Turbo motorlarda daha yüksek basınç ve sıkıştırma oranları kullanılır. Bu da yanma sürecinin daha yoğun ve verimli olmasına, dolayısıyla daha fazla NOx oluşumuna yol açar. Bu yüksek basınç ve sıcaklık koşulları, NOx üretimini artırır .

    3. Daha Verimli Yanma: Turbo motorlar, daha verimli bir yanma süreci sağlar. Bu verimlilik, yakıtın daha tamamen yanmasını sağlar, ancak aynı zamanda NOx oluşumunu da artırır çünkü yüksek sıcaklık ve oksijen yoğunluğu, azotun oksitlenmesine uygun bir ortam yaratır .


    NOx emisyonlarını azaltmak için kullanılan yöntemler arasında Egzoz Gazı Resirkülasyonu (EGR) ve Seçici Katalitik İndirgeme (SCR) bulunmaktadır. EGR, yanma odasına bir miktar egzoz gazı geri göndererek yanma sıcaklıklarını düşürür ve NOx oluşumunu azaltır. SCR ise egzoz gazlarına üre veya amonyak gibi maddeler ekleyerek NOx’in zararsız nitrojene ve suya dönüştürülmesini sağlar .


    Turbo motorların daha fazla NOx yaymasının ardındaki bu nedenler, hem motor tasarımı hem de yanma sürecinin dinamikleri ile ilgilidir. NOx emisyonlarını kontrol altına almak için teknolojik çözümler geliştirilmiş olsa da, turbo motorların doğası gereği bu emisyonları tamamen ortadan kaldırmak zor olabilir.


    Buda bir makaleden aldığım kısım,

    NOx stands for two different nitrogen oxides, NO and NO2, together. The formation of NOx emissions is substantially dependent on in-cylinder temperature during combustion and exhaust strokes, and also, to a lesser extent, on the concentration of oxygen inside the cylinder. In higher temperatures and oxygen concentrations, more NOx will be emitted. The climax of NOx concentration in exhaust gases is reached at just under the stoichiometric fuel-to-air ratio, since a compromise between maximum temperature and sufficient oxygen is established there [1]. Production of NO is of far higher level than that of NO2; therefore, the trend of NOx concentrations is accurately traceable, considering the trend of NO concentrations. As is shown in Fig. 5, peaks in concentrations of the NOx emissions are observable; thus, the fuel-air equivalence ratios for both naturally aspirated and turbocharged engines can be perceived to be close to the stoichiometric ratio, where NOx emissions typically peak [1].





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.