Şimdi Ara

Dar ve geniş bant oksijen (Lambda) sensörü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geniş bant olmasının avantajı nedir? Bildiğiniz üzere geniş bant olunca araçta 2 adet oksijen sensörü bulunuyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • İkili olanlarda ikincisi katalitik konvertörden sonra bulunur. Amacı katalitik konvertör çalışıyor mu kontrol etmektir. Başka hiçbir amacı yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geniş bant olanı tuning'ciler kullanıyor, veya stok hali bile ciddi yapılı olan araçlar. Faydası AFR'yi daha geniş aralıkta daha hassas görüp gerekli ayarlamaları yapabiliyorsunuz. Normal bir oksijen sensörü ile 12 AFR'yi göremezsiniz mesela. Geniş bant olanda okuyabilirsiniz. Özellikle turbolu araçlarda çok önemlidir bu.
  • 2 oksijen sensörünün geniş bant dar bantla alâkası yok. Yanlış bilmiyorsam euro 3 ve sonrası motorlarda 2 sensör var. Ayrıca biri oksijen, biri de lambda sensörüdür aslında.
    Geniş bant tüm devir aralıklarında karışımın zengin mi fakir mi olduğunu gösterir ve bu sayede modifiyeli motorlarda ecuya ona göre ayar yapılır. Ayrıca tüm devirler için lpg ayarı da yapılabilir. Dar bant olunca üst devirlerdeki karışımı göremezsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.