Şimdi Ara

Dc motorda kapasitör kullanımı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
4.630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • attillam kullanıcısına yanıt

    pervanenin çapı; motor mil ve armatürüne göre büyük olduğundan, J yani döner eylemsizlik katsayısı yüksek ve kalkış hızlanma yavaşlamada enerjik yönü fazladır.


    enhanced devreyi zaten tek deneyin Sayın Hocam??? İşi karıştıran zaten balans model değil mi!! Sadece enhanced modelin snucunu bekliyoruz ama uygun amperde olsun bari!!

  • Aynı özelliklerde (3S - 40A) enhanced kartla da denedim, sonuç aynı küçük bir farkla... Yine ilk startta tık deyip kalıyor, ama ikincisinde mutlaka çalıştırıyor ve üçüncüsünde de, sonra da tekrar aynı. Kutupsuz bir mercimekle deneyelim bakalım sonuç değişecek mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi attillam -- 18 Mayıs 2021; 22:34:3 >
  • attillam kullanıcısına yanıt

    Çok kişi cevap yazmış hepsini okumadım ama benzer bir sorunla karşılaşmıştım. BMS'ler pil gerilimini de takip ediyor. ilk kalkış anında çekilen yüksek akımdan dolayı serideki pillerden birinin gerilimi emniyet geriliminin altına düşünce bms devreyi kesiyor. Daha düşük iç dirençli yüksek akım sağlayabilen piller veya daha fazla paralel bağlı pil ile de sorun çözülebilir. Benim uygulamam matkaplaydı ve her bir pile aynısından birer tane daha paralel pil bağlayıp çözmüştüm sorunu.

  • Piller dizüstü bataryasından çıkma ama hepsinin iç direnç ölçümlerini ve şarj/deşarj testlerini yapmıştım, birbirine hem amper olarak hem de iç direnç katsayısı olarak çok yakın piller ve aynı seri piller tabii. Test öncesi ve sonrası ölçümlerini yapıyorum, bahsettiğiniz durumları gözlemek için. Ama sorun matkap gibi tetik kolaylığı olmadığı ve bütün yükü bir anda motora sürdüğü için kart korumaya alıyor ve devreyi kesiyor. Cihazın içinde yer olsa aynı pillerden 3S - 2P dizilimiyle amperajı ikiye katlayarak takviye edeceğim, o zaman sorunu atlatabilirim ama yerimiz dar. Mercimek kondansatörle bir deneyeyim bakalım nolacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi attillam -- 18 Mayıs 2021; 22:56:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Virinom

    Batarya çıkışına kutuplarına dikkat ederek en az 4800uF lık kondansatör bağla. Voltaj değeri batarya değerinin en az 2 katı olsun. Motor kalkışta yüksek akım çektiği için bataryanın kısa devre koruması akımı kesiyor. Kondansatör sayesinde yüksek akım kondansatörün üzerindeki şarjdan karşılanacak. Motorun girişine bağlarsan büyük ihtimal işe yaramaz çünkü sen tetiğe basana kadar kondansatör şarj almayacak. Hatta in-rush current sebebiyle zararı bile olabilir.

    Mercimek kondansöterle ilk önce deneyeyim dedim ama, bu öneriyi de yapabilirim. Devre 12V yani 25V - 4700 mf lik bir kondansatör işimi görür herhalde. Bunu eksi kutbu bataryanın B- (veya burada 0V) ye giden bağlantısı ile B- arasına, artı kutbu da bataryanın B+ (veya bu kartta 12.6V) ya giden bağlantısı ile B+ (12.6V) arasına bağlasam doğru yapmış olur muyum?





  • Mercimek kondansatörün burada sizin derdinize deva olacak bir katkısı yok ki? Genelde motor parazitini kesmek adına kullanılır. Kutuplu ve yüksek kapasiteli bir kondansatör kullanacaksanız bms nin çıkışına paralel olarak bağlayın, motora değil. Motora start vermeden önce dolu halde bekler ve kalkışı destekler.

  • attillam kullanıcısına yanıt
    O şekilde bağlarsan BMS kartının düzgün çalışmasına engel olur, piller arası balans bozulur. Ayrıca yüksek akım yine balans kartı üzerinden akacağını için faydası olmaz. Direk + - yazan kısma bağlaman lazım. Yani pil kontrol devresinden sonra ancak tetik mekanizmasından önce. Bu sayede anlık yüksek akım ihtiyacı karta gelmeden kondansatör üzerindeki şarjdan karşılanacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yani diğer bütün bağlantılar aynı kalmak kaydıyla; kondansatörün eksisi kart üzerindeki P- kutbuna, artısı da P+ kutbuna lehimlenecek değil mi?

  • attillam kullanıcısına yanıt

    Evet


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük umutlarla 4700mf-25V kondansatörü aynen tarif edildiği şekilde taktım, şarj olmasını bekledim, çalıştırdım, ama ölü taklidi yaptı. Birkaç kere daha denedim, nafile sonra dedim bari sistemi eski haline döndürelim dedim. Kondansatörü çıkardım, çalıştırdım, ilk seferinde yine tekledi, ancak ondan sonra tekleme filan yapmadı. Buradan şunu öğrendim: bazen sonradan takılan (ya da işe yarayacağı düşünülen) komponenler sisteme galiba güzel bir sopa atıp yola getiriyor, ondan sonra dışarıya alabilirsiniz. Bu bana bir zamanlar şarkıcı müsveddelerinin zamanın meşhur bir gazinocusundan bahisle "Abi adam bizi bir patakladı kendimize geldik ya!" diye adamı övmelerini hatırlattı. Tahmin ettiniz sanırım. Emeği geçen bütün dostlara teşekkürler. Benim işim bitmedi daha ama... Çalıştırmaya hallettik gibi ama, enhance kartla şarj olayını nasıl halledeceğiz onu bilmiyorum, yaşayıp göreceğiz, bir defasında da o sorunla uğraşmış ve sonra ek balance takviye kartı eklemek zorunda kalmıştım. Görüşmek üzere.





  • attillam kullanıcısına yanıt

    enhance kartı kondansatör olmadan denemiş miydiniz?

  • Tabii yazmıştım sonucunu da, tekleme yapıyordu ama ikinci seferde çalışıyordu.

  • attillam kullanıcısına yanıt

    balance ve enhancei birlikte denemiştiniz. Tek enhancei de denediniz mi kondansatör olmadan???

    Şu anda sorunsuz bir şekilde enhance çalışıyor mu? Pek tabii şarzı da sorunsuz yaparak??

  • Birlikte denedim, sonra ek balance kartını söktüm öyle denemiştim. En sonunda da kondansatörü aldıktan sonra sadece enhance kart ile denedim. Kondansatör bence bizim düşündüğümüzün tersini yapıyor; biz kalkışta depoladığı güçle takviye yapsın diyoruz ama o yanlış anlıyor, tetiğe bastığımız anda motordan önce o gücü şarjını tamamlamak için kullanıyor. Böyle olunca tekleme bile yapmadan sadece ölü taklidi yapıyor. Soft kalkış denemesinden önce ardıl tetikleme olayını deneyeceğim, çok bacaklı bir anahtarla.

  • Sayın @mustyyyyy nin https://forum.donanimhaber.com/dc-motorda-kapasitor-kullanimi--149119238#149123455 mesajda kast ettiği buydu, motora ek bir de kondansatör yükğü daha da arttırır demişti.


    Balans kart üzerindeki bir kısım direnç vb eleman balans deşarzı yaparak bataryaları aynı gerlimde tutmak için kullanılıyor kartta. AYnı şekilde kalkış gerilim kontrolü yapan kısım da ayrık olarak tespit edilebilirse, kalkış kontrolü iptal edilebilir, bu sayede kesme olmaz.


    Kondansatörü motor tarfına değil, pil tarafına bağlamanızı tavsiye etmişlerdi üstteki mesajlarda. Pillerden hazır şarz olmuş olarak beklesin diye. Siz tetiğe basınca direk motora kondansatör de enerji vermiş olacaktı.


    Bu arada motoru şarz devre kartı olmadan direk bataryaara bağlamayı neden düşünmüyorsunuz? Aradaki anahtara basılınca çalışır normalde durur??? Bataryalarınızın düşük gerilimde kullanılmasına sebep olabilir ama zaten eski batarya anlaşılan.





  • Bataryayı direk bağlarsam çalışma sorununu hepten hallederim ama lityum pillerin malum zafiyetlerinden dolayı ona cesaret edemiyorum. Uzun süre kullanınca aşırı ısınma vs sonucu istenmeyen durumlar oluşabilir diye illa bms kartı kullanıyorum. Ayrıca şarj ederken gerekli voltaja ulaştığında şarjı kesmesini nasıl sağlayabiliriz?

  • attillam kullanıcısına yanıt

    Balans karttan vaz geçmeyin zaten, şarjı o üstlensin sadece motora verdiğiniz beslemeyi kartın p+ ve p- sinden değil doğrudan seri batarya paketinden alabilirsiniz. Şarj yine p+ ve p- den devam edecek.

    Benim uygulamamda da şu an böyle. 2017 den bu yana kullanıyorum. Motor bayılmaya başladığı anda derin deşarja düşmemek için kullanmaya devam etmeden şarja takıyorum.


    Risk var mı, evet. Lityum piller başlı başına bir risktir zaten malum. Şu ayrıntıyı atlamayalım ama ben vidalama işinde kullanıyorum, çektiğim akım değişken ve uzun süreli değil süpürge işi bir miktar daha riskli, çektiği akımı bilmiyorum ama 4-5 amperden fazlaysa laptop çıkması pilin deşarj akımı düşük olduğundan ısınma ihtimali var çünkü süpürgede sürekli yüksek akım çekme durumu var, atıyorum yemek sonrası masa altını ve çevresini 8-10 dk süpürdüğünüzü düşünün.

    Sizin yerinizde olsam normal bir çalışma süresi kadar deneme yapar bu esnada ara ara pilleri gözlemler sıcaklık takibi yapardım. Aşırı ısınma söz konusu ise projeniz bu pillerle zaten her türlü risk altında demektir.


    Bir şey daha ekleyeyim, kaliteli 18650 pillerin içinde kendine ait koruma faktörleri de söz konusu. Yüksek sıcaklık sonucu iç basınç artarsa çıkışı kesiyor kaliteli olanları.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazıldığı gibi, kart yine şarzı yapar sadece motoru direk bataryaya bağlayın demiştim. daha daha öncesinde de şarz anında motor açık kalmasın diye swtichli şarz soketi kullanın dedim ama çok önemli değil.



    aslında sadece kalkış için bi taktik üretiriz. Basit bi iki elemanla. Hani buzdolapları yardımcı sargı ile bi kalkış desteği yapar. teferruatsız bunun gibi bişi lazım. Mesela mini vakum sensörü olsa, mekanik; vakum başlayana kadar pillerden direk destek alır vakum lunca keser ve kalkış desteği olurdu.


    sayın @mavi-kaplan ilgini çeker bu konu, bir de şak diye bir çözüm buluverirsin belki standart ürünlerden!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 20 Mayıs 2021; 15:59:23 >
  • Direk batarya çıkışlarına bağlayıp, üç seri pilin herbirine de termik bağlayıp bunu artı batarya kutbu ile anahtar arasına yerleştirsem, yani termiklerin terminalleri birbirine bağlandığı için herhangi birinde ısınma olunca küt diye durur. Nasıl fizible bir çözüm gibi duruyor mu?

  • Hazır konusu açılmışken bir akıl danışmak istiyorum.


    6S 6P

    24V 30A Bms ile bir grup hazırladım. Pillet 2000mah kapasiteye yakın laptop çıkması pillerden oluştu.

    MY1025 modeli 24V 250W gücünde anma akımı 14.1 olan DC fırçalı bir motor sürmeye çalışıyorum.


    Sürücüye bir miktar komut verdiğimde özellikle düşük devirlerdeyken bms çıkışındaki voltaj devamlı aşağılara doğru düşüyor. Eğer çok zorlarsam 15 voltun altına inip bms korumaya geçiyor.


    Matematiksel hesaplara göre problemsiz çalıştırabilmesi gerekiyordu, sizce problem nerede _

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.