Merhaba. Şarjlı süpürgede lityum bms takviyeli piller kullanıyorum, ancak ilk çalıştırmada tekliyor, biriki kere tetikleme yapınca çalışıyor. Bu durumu aşmak için dc motorun kutuplarına paralel bir kapasitör takmamı önerdiler, ancak hangi değerde kullanacağımı kestiremiyorum, konuda deneyimi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi? |
Dc motorda kapasitör kullanımı
-
-
Kapasitör ac içindir genelde. Sizin bms devrenizde sorun olmasın? Belki de pillerinizde?
Detaylı bilgi ve yakın çekim forolar konu işleyişine çok fayda veriyor..
-
BMS devreler yeni, piller de malum dizüstü emeklisi piller. Aynılarını matkaplarda da kullanıyorum hiç sorun yok, ne kalkışta ne çalışmada. İlginç olan matkabın daha fazla güç çekeceği için en azından kalkışta sorun çıkması beklenirken onlarda sorun yok, süpürgelerde sorun var. Bu motorlarda da en azından kalkıştaki teklemeyi halletmek için kapasitör kullanıldığını gördüm, ancak tek derdim değerlerini tayin edebilmek.
-
Pillerinizden iki abloyla mmotora direk uygun uçları değdirip de bakın kalkışta sorun var mı?
Varsa motorda da sorun olabilir ya da pillerin miadı yaklaşmış olabilir.
Kondansatör motorun yanında, bms devresinin yaşadığı sorunu da azaltıyor olabilir.
Kondansatör için eektrik motor bilgilerini de eklemelisiniz.
-
Motor kalkışta anlık yüksek akım çektiği için genelde bms+lityum batarya ile oluşturulan modifiyelerde aynı sorunlar sürekli konu edilir. Sebebi bms mosfetlerinin anlık verebileceği maksimum akım değerinin aşılması sonucu kartın çıkışı kesmesidir.
Motora bağlanacak kondansatör malesef işe yaramaz. Çünkü butona bastığınız anda motor ile birlikte kondansatör de şarj olmak için enerji çekmeye başlayacak ve sorun bir miktar daha artacaktır.
Bu tarz uygulamalarda kondansatör motordan önce dolu olmalı ki kaynaktan çekilen anlık yüksek akımı tolere edebilsin.
Kesin çözüm bms yi daha yüksek akımlı olanıyla değiştirmek ya da motora giden enerjiyi doğrudan pillerden almak. İkinci ihtimal kısa devre veya derin deşarj için güvenlik önlemini pas geçmek olur hatırlatayım. Belki kısa devre için batarya çıkışına uygun bir sigorta eklenebilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu arada süpürge ile şarjlı tornavidanın kalkış akımları tahminen farklıdır. Şarjlı tornavidanın tetiği kademeli olduğu için ilk basışta daha düşük devirle başladığından durumu kurtarabilir. Ama süpürge doğrudan tam devirle ve dönmeye karşı hava direnciyle mücadele ederek kalkış yapacağı için daha fazla akıma ihtiyaç duyar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
Motor kalkışta anlık yüksek akım çektiği için genelde bms+lityum batarya ile oluşturulan modifiyelerde aynı sorunlar sürekli konu edilir. Sebebi bms mosfetlerinin anlık verebileceği maksimum akım değerinin aşılması sonucu kartın çıkışı kesmesidir.
Motora bağlanacak kondansatör malesef işe yaramaz. Çünkü butona bastığınız anda motor ile birlikte kondansatör de şarj olmak için enerji çekmeye başlayacak ve sorun bir miktar daha artacaktır.
Bu tarz uygulamalarda kondansatör motordan önce dolu olmalı ki kaynaktan çekilen anlık yüksek akımı tolere edebilsin.
Kesin çözüm bms yi daha yüksek akımlı olanıyla değiştirmek ya da motora giden enerjiyi doğrudan pillerden almak. İkinci ihtimal kısa devre veya derin deşarj için güvenlik önlemini pas geçmek olur hatırlatayım. Belki kısa devre için batarya çıkışına uygun bir sigorta eklenebilir.Motora giden kabloları P+ P- yerine direk batarya çıkışlarından alarak çalıştırdığımda sorun yok zaten de bu yolun kartı devre dışı bıraktığı için kullanmak istemedim. Olmadı yine motor-pil bağlantısını direk yapıp pillerin bir ikisini üzerine bir termik ile belli bir derecenin üstünde devreyi kesmesini sağlayan bir düzenek yapabilirim. BMS zaten 40A daha yukarısına gerek yok sanırım, daha fazla ne kadar çekecek ki kalkışta?
-
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
Bu arada süpürge ile şarjlı tornavidanın kalkış akımları tahminen farklıdır. Şarjlı tornavidanın tetiği kademeli olduğu için ilk basışta daha düşük devirle başladığından durumu kurtarabilir. Ama süpürge doğrudan tam devirle ve dönmeye karşı hava direnciyle mücadele ederek kalkış yapacağı için daha fazla akıma ihtiyaç duyar.BMS kartı 40A, daha fazla ne akım çeker ki bu alet kalkışta?
-
quote:
Orijinalden alıntı: karafetvaPillerinizden iki abloyla mmotora direk uygun uçları değdirip de bakın kalkışta sorun var mı?
Varsa motorda da sorun olabilir ya da pillerin miadı yaklaşmış olabilir.
Kondansatör motorun yanında, bms devresinin yaşadığı sorunu da azaltıyor olabilir.
Kondansatör için eektrik motor bilgilerini de eklemelisiniz.
Pillerden direk bağlayınca sorun yok, 380 lik 12V DC motorlar.
-
Motor icin 380 lik ifadenizden 380 watt olduğunu anlıyorum.
Eğer bu ifade doğru ise ihtiyaç duyacağınız kalkış akımı
(380/12) x 2 veya x3 ile hesaplayabilirsiniz. Çıkan sonuç 40A den küçükse baska bir sorun var. Büyükse yukarıda bahsedildiği gibi bms in kapasitesi bu uygulama icin yeterli değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bms üzerinde yazan 40a akım değerine aldırmayın. Gerçeği yansıtmaz.
Bir ihtimal daha aklıma geliyor, kullandığınız pillerden en az bir tanesi bile fazlaca kapasite kaybına uğradıysa yüke bindiğinde 3voltun altına düşüyorsa kart aşırı deşarj algılayarak kesintiye gidiyor da olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: rafet32Motor icin 380 lik ifadenizden 380 watt olduğunu anlıyorum.
Eğer bu ifade doğru ise ihtiyaç duyacağınız kalkış akımı
(380/12) x 2 veya x3 ile hesaplayabilirsiniz. Çıkan sonuç 40A den küçükse baska bir sorun var. Büyükse yukarıda bahsedildiği gibi bms in kapasitesi bu uygulama icin yeterli değil.
Yok nerde 380W hocam, 12V ==> 380V olması için 31.6A çekmesi lazım ki imkanı yok. 380 motorun tipi, 550 var, 540 var, 390 var sadece tipi, boyutlar açısından konulmuş sanırım tip ismi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
Bms üzerinde yazan 40a akım değerine aldırmayın. Gerçeği yansıtmaz.
Bir ihtimal daha aklıma geliyor, kullandığınız pillerden en az bir tanesi bile fazlaca kapasite kaybına uğradıysa yüke bindiğinde 3voltun altına düşüyorsa kart aşırı deşarj algılayarak kesintiye gidiyor da olabilir.Aslında pilleri takmadan önce Liitokala 500 adaptör vardı, onda iç dirençlerini, akımlarını filan ölçüp öyle koymuştum, yani akım ve iç direnleri yakın olanları seçmiştim ama işe yaramadı, klasik yöntemlere başvuracağız galiba, timer veya termik kontrolü gibi. Teşekkürler.
-
İlk mesajda bms devresinin kesmesni ima ederek, sorun yaşayabileceğinizi bildirmiştim.
Eğer direk pillerden bağlarsanız şarz anında motorun devrede olmasını engellemek için; switchli soket ile sarz ucu takıldığında motor-pil bağlantısını kesebilirsiniz ve ya bunun için bir röle bağlayıp motor-şarz bağlantısını NC kısmı üzerinden yaparsınız.
Ev tipi 220Volt elektrik süpürelerin 2000Watt yani 2 kW olanları da var daha fazla olanı da, 2400WAtt vb. Siz de şarzlı süpürgenizi düşük gerilim dc diye çok düşük güçte zannetmeyin. Fevkalade 380Watt da olabilir daha başka da. Daha önemlisi ise; düşük gerilimde aynı gücü üretmek çook daha büyük akım demek.... en ufak şarzlı spürge için az önce 120Watt, bir diğer model için 220Watt ve dah uzun bir model için de 2200Watt yazıyordu.
Kondansatör kesme yapan bir elektronik devrenin, kesme ve tekrar kontrol gerlimi verme anında şarz olup kalkış anını destekleyebilir de. tabi bu kesme süresinin kısa olması yani sayısının çok olması ile. Bazen seri bağlanarak farklı bir karakteristik de çıkarılabiliyor.
Motor kalkışında emme yükünün etkisi olmaz çünkü kalkış anında emme başlamamıştır. Birçok el aletindeki çok basit devir düşürücü kalkış için uyarlanabilir belki. Bir matkap tetiği içinde pwmli devre bulunuyor mesela. Direk bağlamaya göre uzun hiayeler çıkar tabii...
Motorun gerçek bilgileri lazım....
-
Laptop çıkması pilleriniz kaç amper verebiliyor? Genelde laptop pilleri düşük akımlı olur.
Ayrıca kullandığınız BMS 3S?A
yani kaç amperlik. Hem pil hemde BMS akımı yüksek olmalı. Süpürge motorunun 380 watt olma ihtimali yüksek
Kondansatörü BMS ye bağlamak faydalı olabilir ama 4700 MF 25V gibi birşey pek de bir işe yaramaz uğraşmayın
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: karafetvaİlk mesajda bms devresinin kesmesni ima ederek, sorun yaşayabileceğinizi bildirmiştim.
Eğer direk pillerden bağlarsanız şarz anında motorun devrede olmasını engellemek için; switchli soket ile sarz ucu takıldığında motor-pil bağlantısını kesebilirsiniz ve ya bunun için bir röle bağlayıp motor-şarz bağlantısını NC kısmı üzerinden yaparsınız.
Ev tipi 220Volt elektrik süpürelerin 2000Watt yani 2 kW olanları da var daha fazla olanı da, 2400WAtt vb. Siz de şarzlı süpürgenizi düşük gerilim dc diye çok düşük güçte zannetmeyin. Fevkalade 380Watt da olabilir daha başka da. Daha önemlisi ise; düşük gerilimde aynı gücü üretmek çook daha büyük akım demek.... en ufak şarzlı spürge için az önce 120Watt, bir diğer model için 220Watt ve dah uzun bir model için de 2200Watt yazıyordu.
Kondansatör kesme yapan bir elektronik devrenin, kesme ve tekrar kontrol gerlimi verme anında şarz olup kalkış anını destekleyebilir de. tabi bu kesme süresinin kısa olması yani sayısının çok olması ile. Bazen seri bağlanarak farklı bir karakteristik de çıkarılabiliyor.
Motor kalkışında emme yükünün etkisi olmaz çünkü kalkış anında emme başlamamıştır. Birçok el aletindeki çok basit devir düşürücü kalkış için uyarlanabilir belki. Bir matkap tetiği içinde pwmli devre bulunuyor mesela. Direk bağlamaya göre uzun hiayeler çıkar tabii...
Motorun gerçek bilgileri lazım....
Motor bu, 380 tipi sanıyordum, 550 likmiş. Pillerim de 2300 mA lik 18650 pil 3 adet. Devre 3S 40 Balance tipi.
-
Motor 6 Volt muş zaten. Muhtemelen BMS kalkışta kısa devre algılıyordur. Büyüklüğüne göre 100W bile olamaz. Datasheet i yok mu?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: alibaba
Motor 6 Volt muş zaten. Muhtemelen BMS kalkışta kısa devre algılıyordur. Büyüklüğüne göre 100W bile olamaz. Datasheet i yok mu?Datasheetini bulamadım, ama gücü 50W imiş. Daha önce aynı tip motorun 12V olanı vardı, onda da aynı sorun çıkmıştı, belki bunu daha rahat kaldırır dedik ama kaldıramadı.
-
Oluşan zıt EMK nın BMS ye zararına karşı BMS çıkışına diyot bağlanması faydalı olur. Eğer sorunu çözemezseniz soft starter konusunu bir araştırmanızı tavsiye ederim. Greatscott bu konuda bir video hazırlamıştı yanlış hatırlamıyorsam.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: zwanzig
Oluşan zıt EMK nın BMS ye zararına karşı BMS çıkışına diyot bağlanması faydalı olur. Eğer sorunu çözemezseniz soft starter konusunu bir araştırmanızı tavsiye ederim. Greatscott bu konuda bir video hazırlamıştı yanlış hatırlamıyorsam.BMS artı kutbuna ters akımı engellemesi için takıyoruz değil mi?
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Motor kalkışta anlık yüksek akım çektiği için genelde bms+lityum batarya ile oluşturulan modifiyelerde aynı sorunlar sürekli konu edilir. Sebebi bms mosfetlerinin anlık verebileceği maksimum akım değerinin aşılması sonucu kartın çıkışı kesmesidir.
Motora bağlanacak kondansatör malesef işe yaramaz. Çünkü butona bastığınız anda motor ile birlikte kondansatör de şarj olmak için enerji çekmeye başlayacak ve sorun bir miktar daha artacaktır. Bu tarz uygulamalarda kondansatör motordan önce dolu olmalı ki kaynaktan çekilen anlık yüksek akımı tolere edebilsin. Kesin çözüm bms yi daha yüksek akımlı olanıyla değiştirmek ya da motora giden enerjiyi doğrudan pillerden almak. İkinci ihtimal kısa devre veya derin deşarj için güvenlik önlemini pas geçmek olur hatırlatayım. Belki kısa devre için batarya çıkışına uygun bir sigorta eklenebilir. |
Benzer içerikler
- televizyon neden kendi kendine kapanır
- kahve makinesi şartel attırıyor çözümü
- lg televizyon ekran gelmiyor
- çamaşır makinesi elektrik kaçağı
- elektrikli şofbenin ışıkları yanmıyor
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X