Şimdi Ara

DCT şanzıman ile DSG aynı mı?Aynı sorunlar görülür mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
51.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Tucson aldım,7 ileri DCT.Bildiğiniz gibi WW grubunun DSGleri çok eleştiriliyor.Bu DCT,DSG’nin muadili mi?Yani DCT ile sorun yaşar mıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freemindfree -- 8 Ocak 2018; 14:14:11 >



  • DCTnin vites geçiş hızı programsal olarak yavaşlatılmış.. Yani DSG size daha seri gelebilir.. Bu yavaşlatma şanzımanın takılıp arızalanmaması ve stabil çalışması için olabilir.. Ama bu şanzımanların yapısı Türkiyenin trafik koşullarına gelmiyor.. Durur halde boşa almak gerekiyor.. Sık sık tork bindirmemek gerekiyor vs.. bebek gibi hassas kullanmak lazım yani..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    DCT ve DSG Şanzımanları: Farklar ve Ortak Sorunlar

    DCT (Çift Kavramalı Şanzıman) ve DSG (Doğrudan Vites Değiştirme), otomatik şanzıman türleridir. Her ikisi de manuel şanzımanlara göre daha hızlı ve verimli vites değiştirme sağlar, ancak bazı farklılıkları ve ortak sorunları vardır.

    DCT Şanzıman Nedir ve Nasıl Çalışır?

    DCT şanzıman, iki adet kavramaya ve iki adet şaft içerir. Tek kavrama tek viteslere (1, 3, 5) bağlanırken, diğer kavrama çift viteslere (2, 4, 6) bağlanır. Bu tasarım, bir vites değişimi sırasında bir sonraki vitesin önceden seçilmesine olanak tanır, bu da daha hızlı ve sorunsuz vites değiştirme sağlar.

    DSG Şanzıman Nedir ve Nasıl Çalışır?

    DSG şanzıman da bir DCT şanzıman türüdür, ancak biraz farklı bir tasarıma sahiptir. Tek ve çift vitesleri kontrol eden iki adet kavrama yerine, her biri tek ve çift vitesleri ayrı ayrı kontrol eden iki ayrı şaft kullanır. Bu tasarım, daha yüksek tork kapasitesi ve daha hızlı vites değiştirme gibi bazı avantajlar sunar.

    DCT ve DSG Şanzımanlarının Ortak Sorunları

    Hem DCT hem de DSG şanzımanları aşağıdakiler gibi bazı ortak sorunlara eğilimlidir:

    • Kavrama Aşınması: Kavramalar, zamanla aşınabilir ve kaymaya neden olabilir. Bu, vites değiştirme sırasında sarsılma veya gecikmelere yol açabilir.
    • Meşatronik Sorunları: Meşatronik ünite, şanzımanın elektronik kontrol ünitesidir. Arızalanırsa vites değiştirme sorunlarına yol açabilir.
    • Yağ Sızıntısı: Şanzıman contalarından yağ sızıntısı olabilir, bu da kaymaya ve arızalara yol açabilir.

    DCT ve DSG Arasındaki Ömür Farkı

    DCT ve DSG şanzımanlarının ömrü, sürüş koşullarına ve bakıma bağlı olarak değişir. Genel olarak, DSG şanzımanlarının DCT şanzımanlarına göre biraz daha uzun ömürlü olduğu kabul edilir. Bunun nedeni, DSG şanzımanlarının genellikle daha yüksek tork kapasitesine sahip olmasıdır.

    Sonuç

    DCT ve DSG şanzımanları, otomatik şanzımanların popüler türleridir. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır. Ortak sorunların farkında olmak ve şanzımanının düzenli bakımını yaptırmak, uzun ömürlü ve sorunsuz bir çalışma için önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • DCTnin vites geçiş hızı programsal olarak yavaşlatılmış.. Yani DSG size daha seri gelebilir.. Bu yavaşlatma şanzımanın takılıp arızalanmaması ve stabil çalışması için olabilir.. Ama bu şanzımanların yapısı Türkiyenin trafik koşullarına gelmiyor.. Durur halde boşa almak gerekiyor.. Sık sık tork bindirmemek gerekiyor vs.. bebek gibi hassas kullanmak lazım yani..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arian Galatian

    DCTnin vites geçiş hızı programsal olarak yavaşlatılmış.. Yani DSG size daha seri gelebilir.. Bu yavaşlatma şanzımanın takılıp arızalanmaması ve stabil çalışması için olabilir.. Ama bu şanzımanların yapısı Türkiyenin trafik koşullarına gelmiyor.. Durur halde boşa almak gerekiyor.. Sık sık tork bindirmemek gerekiyor vs.. bebek gibi hassas kullanmak lazım yani..

    Katılıyorum bi de sık sık ısınma problemleri oluyormuş sanırım bu dctlerde değil mi çift kavramayla mı ilgili genelinde mi yoksa sadece dctte mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 8 Ocak 2018; 14:36:21 >
  • Allah kaza bela vermesin güle güle kullan hocam, buruya sormuşssun ama , yanlış anlama zaten almışsın , kafanı bulandırma , bin gitsin , kafana takarsan gelir seni bulur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arian Galatian

    DCTnin vites geçiş hızı programsal olarak yavaşlatılmış.. Yani DSG size daha seri gelebilir.. Bu yavaşlatma şanzımanın takılıp arızalanmaması ve stabil çalışması için olabilir.. Ama bu şanzımanların yapısı Türkiyenin trafik koşullarına gelmiyor.. Durur halde boşa almak gerekiyor.. Sık sık tork bindirmemek gerekiyor vs.. bebek gibi hassas kullanmak lazım yani..

    Katılıyorum bi de sık sık ısınma problemleri oluyormuş sanırım bu dctlerde değil mi çift kavramayla mı ilgili genelinde mi yoksa sadece dctte mi

    Isınma dur kalk nedeniyle oluyor işte.. Sonuçta bu şanzımanların hareketlerini bir robot yönlendiriyor..dur kalk demek robotun sürekli torka maruz kalması demek.. Öyle olunca da ısınıyor.. Dct hyundain kendi şanzımanı DSG ile yapısı aynı fakat tek bildiğim DSGden yavaş olduğu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arian Galatian


    quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arian Galatian

    DCTnin vites geçiş hızı programsal olarak yavaşlatılmış.. Yani DSG size daha seri gelebilir.. Bu yavaşlatma şanzımanın takılıp arızalanmaması ve stabil çalışması için olabilir.. Ama bu şanzımanların yapısı Türkiyenin trafik koşullarına gelmiyor.. Durur halde boşa almak gerekiyor.. Sık sık tork bindirmemek gerekiyor vs.. bebek gibi hassas kullanmak lazım yani..

    Katılıyorum bi de sık sık ısınma problemleri oluyormuş sanırım bu dctlerde değil mi çift kavramayla mı ilgili genelinde mi yoksa sadece dctte mi

    Isınma dur kalk nedeniyle oluyor işte.. Sonuçta bu şanzımanların hareketlerini bir robot yönlendiriyor..dur kalk demek robotun sürekli torka maruz kalması demek.. Öyle olunca da ısınıyor.. Dct hyundain kendi şanzımanı DSG ile yapısı aynı fakat tek bildiğim DSGden yavaş olduğu..

    Tşkler bilgi için hassas olduğu belli zaten bozulmaya çok meyilli bu çift kavramalar tam otomatik mantıklı sanırım bunlardan uzak durmak gerekiyo bu araç sahiplerine Allah sabır versin diyelim




  • Arian Galatian kullanıcısına yanıt
    11 Aralık’ta kullanmaya başladım.İlk defa otomatik kullanıyorum,vites geçişi çok güzel.Tabi daha önce dsg kullanmadığım için farkı bilemem.2000 km oldu ısınma problemi hiç yaşamadım.
  • Tucson Dct de kavrama yapmama sorunu var.Vitesteyken gaz veriyorsunuz ve araba gitmiyor.Sorunlari farklı yani
  • yunus88 Y kullanıcısına yanıt
    Bende gayet gidiyor şahsen.Koltuğa yapıştırıyor.
  • Çok hassas diyemeyiz. Yoğun trafikte ısınma sorunu olabilir. Dct'nin yarı kavrama olayı pek hoş değil, biraz daha yavaş, ama 5 yıl kafa rahat binersiniz firma arkasında durur.
  • turkeril kullanıcısına yanıt
    Bence çok seri şekilde yükseliyor vitesler.Basınca fırlıyor.Sürekli bir sonraki vitese atmaya çalışıyor yakıt ekonomisi için.



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunus88 -- 8 Ocak 2018; 16:6:6 >
  • Notearbirdyoutube
    2016 Hyundai Tucson DCT Transmission Problem
    https://www.youtube.com/watch?v=0KjuDMVGg_I&t=13s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunus88 -- 8 Ocak 2018; 16:5:15 >
  • Beyler DCT malesef Hyundai, Kia, Merso gibi araçlarda var. Çift kavramanın laneti (Dsg) bu Dct içinde geçerli mi? Ağır masraf çıkarttığı oldu mu acaba hiç Dct'nin?
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Dct egea dizel otomatik te kullandim fena değil. Dsg den yavaş olduğu doğru. Klasik çift kavrama ama serviste usta başına sordum 100000 olan araçlar var daha bu sorun yaşamadık dedi. Zaten çıkalı bi kaç yıl oldu ama bir sorun duymadım. Duyan yazssinlar
  • Çift kavrama = eşittir nazik şanzıman. Bu her markada aynı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Dct egea dizel otomatik te kullandim fena değil. Dsg den yavaş olduğu doğru. Klasik çift kavrama ama serviste usta başına sordum 100000 olan araçlar var daha bu sorun yaşamadık dedi. Zaten çıkalı bi kaç yıl oldu ama bir sorun duymadım. Duyan yazssinlar
    Sıfır olağandışı masraf ile 100 bin km gerçek mi yoksa satış danışmanı veya ustanın masalı mı bende merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 4 Haziran 2018; 12:56:44 >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Tam 1 yıl önce idi bu konuşma. I20 tam otomatik servise götürünce test sürüşü yaptık usta ya sordum bu yeni dct yarı otomatik ler nasıl diye buna göre. Böyle dedi.
  • Sıkışık trafikte manuele alın ısınma sorunu ortadan kalkar. DCT ya da DSG otomatik olduğu için 1-2 viteste kararsız kalabiliyor. Oysa manuele ipler sizin elinizde olur. DCT kullanıyorum, tam otomatik (tork konvektörlü) ya da CVT den daha sarsıntısız ve seri.
  • Aracın hayırlı olsun. Dsg ile dct arasındaki fark anlam olarak sadece kısaltma farkı. Dsg Almanca diğeri ise ingilizce baş harflerinden oluşuyor çift kavramalı şanzıman ifadesinin.

    Sorun kısmına gelirsek, bu tür şanzımanlar bmw de mersedes de hondanın acura markası araçlarında Türkiye'de bazı motorsikletlerinde var. Ama malumunuz sorunları ünlü yapan vw oldu. Yani aldığın araç vw değilse endişelenecek bişey de yok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.