Şimdi Ara

F30 320d kronik sorunlar neler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
14.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar herkeze f30 320 d ile cla 180 d arasında kaldım hız tutkum yok sorunsuzluk daha önemli benim için dostlar kullanıcı yorumları alabilirmiyim f30 lar kronik sorunları çok diyorlar etrafınmdakiler 2.Eli yaramaz diyorlar birde size sormak istedim iyi forumlar



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    F30 320d Kronik Sorunları

    BMW F30 320d, şık tasarımı ve güçlü performansıyla popüler bir lüks otomobil modelidir. Ancak, diğer otomobiller gibi, F30 320d'nin de bazı kronik sorunları vardır. İşte F30 320d'yi düşünenlerin bilmesi gereken bazı yaygın sorunlar:

    • Zaman Zinciri Sorunları: F30 320d'nin kronik sorunlarından biri zaman zinciri sorunlarıdır. Zaman zinciri arızalanırsa, motor hasar görebilir. Bu sorun genellikle yüksek kilometreli araçlarda görülür.

    • Turboşarj Arızaları: F30 320d'de turboşarj arızaları da yaygındır. Turboşarj arızalanırsa, güç kaybına ve yakıt verimliliğinde azalmaya neden olabilir.

    • Enjektör Sorunları: Enjektör sorunları, F30 320d'nin bir diğer kronik sorunudur. Enjektörler arızalanırsa, yakıt-hava karışımında sorunlara neden olabilir ve bu da motor performansını etkileyebilir.

    • EGR Valfi Sorunları: EGR valfi sorunları, F30 320d'de de görülebilecek bir sorundur. EGR valfi arızalanırsa, motorun egzoz gazlarını yeniden dolaşıma sokma yeteneği etkilenebilir ve bu da emisyon sorunlarına neden olabilir.

    • DPF Sorunları: Dizel partikül filtresi (DPF) sorunları, F30 320d'de yaşanabilecek başka bir kronik sorundur. DPF arızalanırsa, motorun egzoz gazlarını temizleme yeteneği etkilenebilir ve bu da emisyon sorunlarına neden olabilir.

    Yukarıdaki kronik sorunların yanı sıra, F30 320d'de yakıt pompası arızaları, elektrik sorunları ve süspansiyon sorunları gibi diğer sorunlar da görülebilir. Bu sorunların ortaya çıkma olasılığı, aracın bakım geçmişi, sürüş alışkanlıkları ve kilometre gibi faktörlere bağlı olarak değişir.

    F30 320d satın almayı düşünüyorsanız, bu kronik sorunların farkında olmak ve aracın bakım geçmişini dikkatlice incelemek önemlidir. Düzenli bakım ve onarımlar, bu sorunların ortaya çıkmasını önlemeye veya en aza indirmeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • öncelikle f30 cla'dan bir gömlek üstün bir araç, karşılaştırılması bile hata.



    f30 3.20 benzinlinin sorunları var fakat dizelin öyle bir kronik sorunu yok neredeyse taş gibi araç fakat kullanıcı kitlesi çok yıpratıyor bu araçları. O yüzden iyi bir kullanıcıdan temiz bir araç alırsanız başınız ağrımaz. Çok güzel ve dayanıklı bir motoru var.


    sadece alırsanız +150 bin km üzerinde olursa yağ pompası ve zincir değişecek, bunlara 40-50 bin lira falan harcasınız. Ondan sonra kafanız rahat uzun yıllar binersiniz.

  • Yok evet tabiki segment farkı var fakat şuan piyasa fiyatları hemen hemen aynı o yüzden bu ikisi arasında araştırmaya girdim bmw tabiki ilk tercihim olur ama millet benimle masrafa varmısın sloganını söylüyor bana sürekli kime sorduysam birazda araştırdım ilanlarda hep sandık motor falan yazınca gözüm korktu n3 yalan soyliyim
  • Progamerrrr P kullanıcısına yanıt
    Millet boş laf yapıyor o yüzden fazla takma. F30 3.20d genel olarak sorunsuz motor ve şanzımana sahip. Ha her köşe başında yanlamış, kaza yapmış, doğru düzgün bakımı yapılmamış aracı alırsan her türlü kafan ağrır. Benim tanıdığım 3-4 kişide var f30 3.20d ve aynı kombinasyona sahip 5.20d ve hepsi uzun yıllar sorunsuz kullandılar.

    https://www.youtube.com/watch?v=a4ROL5YjiG8&feature=youtu.be

    Bu video yardımcı olur biraz.
  • Yorumunuz için teşekkürler.f 30 dizel sahibi olanlarında yine fikrini almak isterim burada bekliyorum😀
  • Bu araçların piyasası nedir ?
  • 100 k km dekiler 850 bin civarı falan
  • Ya çok paralar bakımları bile almaya insan bi şekilde alırda arabayı yürütmek zor sanirim
  • Uzun süreli kullanıcı yokmu yav hiv bi gelip bilgilendirse bizi
  • Yağ pompasını yan sanayi alırsan 5-6 bin liraya bulursun. Ama ben orijinal bmw logolu alırım diyorsan sadece yağ pompası 800 euro civarı.

    Zincir içinde motor inmesi lazım. Parça + işçilik 20 bin falan tutuyor. Fiyatlar her gün değiştiğinden net bir şey söylemek zor.

    Ama bu parçalarda yan sanayi kullanmamak lazım.
  • Servisi bilmem ama dışarıda maks. 20-25 bile tutmaz.
  • Hocam biraz arastirdim bu araçlarda sandık motor çok oluyormuş ve motorun nerde tik diyip bozulacagi belli olmuyor diyorlar kısacası bmw 2. Eş gibidir çok para yer diyolar
  • İç trimler eriyor kapı plastikleri vs.
  • road35 R kullanıcısına yanıt
    Siz kullandinizmi hocam araci
  • Progamerrrr P kullanıcısına yanıt
    2014 3.20i idi fakat aynı araç iç malzeme olarak
  • road35 R kullanıcısına yanıt
    Hocam benim için motoru önemli iç kozmetik falan pek umursamam motor masraf açmasın yeter millet gözümü çok korkuttu valla yağ kaçağı şu bu şu kaçağı vs yağ yakma özellik le 4 bin km de bir yağ eksiltir falan filan dogrumu yasadinizmi hic siz
  • Bende a3 sedan, c200d ya da cla bakarken 2 ay önce f30 aldim.
    Sirket aracim oldugu icin sadece haftasonlari biniyorum.

    Almadan önce mercedes gruplarinda cok gezdim. Cla sahibi olup performans ve genislik icin f30 a geçen cok kullanici var. Audi a3,f30 yaninda alt segment gibi duruyor zaten. C200d ise f30a gore daha yavaş ve daha pahali geldi.
    Baslarda f30 hic düşünmüyordum cunku internetteki yorumlar hep sorunlu oldugu seklinde ve çoğunlukla haklılar.

    Bmw ile mercedes servis fiyatlari birbirine yakın. Fakat f30 gibi araçları toyota vw gibi sadece yag bakim zamani bakima goturen birisinden almamak lazim. F30 zorlayinca yagini suyunu kontrol etmek gerekiyor. Mesela Su seviyesi azalinca su ekleyip yola devam etmek yerine servise goturup basinc testi ile kacak kontrolü yaptirmak gerekiyor. Yakıtı shellden baska yerden almıyorum mesela. Motor suyu ve yağı her marka kullanmamak lazım.
    Kısaca bozulasiya kadar araca binen birisinden almak yerine aracına düzenli bakim yaptiran titiz birisinden almak daha mantıklı.
    Bmw kullanıcısı genc ve zibidi tipler cok olunca düzgün birisinden alma ihtimali azalıyor.
    Belirli kronik parçaları var, onlari devamli kontrol etmek lazim iyi bir usta arizalanmadan hemen tespit ediyor zaten. Aldiktan sonra iyi bir ozel servis bulmak önemli.

    Parca ve servis fiyatlarına gelince f30 benzinli yag degisimini ozel serviste 1600 liraya yaptirdim. Diger markalardan pek farkı yok.
    Ben icim rahat olsun diye hortumları ve o-ringleri degistirdim 4000 lira tuttu. Triger zinciri ve yag bakimi ikisi birlikte ne olir diye sordum ikisi 4000 lira dediler.

    Bende 320d karar kılmıştım aylarca arastirdim ama bakımlı 320 ied bulunca onu aldim. Yakit ve performans olarak pek farklari yok.

    Sormak istediğiniz varsa sorabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetuEs -- 1 Ekim 2022; 21:4:30 >




  • MetuEs kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkür ederim bmw de çekindiğim konu motor rektefiyesi olmuyormuş sanırım bi sorun olursa motor da direk sandık takılıyor diye duydum.dediginiz doğru temiz bakımlı bulmak önemli ama işte malum sarı sitedeki fotolardan gördüğümüz kadarıyla araç hakkında bilgimiz oluyor daha öncesini bilemiyoruz malesef onun için m paketlere değilde standart luxry tarzı maketlere bakıyorum araba oynanmamış olursa yanlanmamistirda diye dusunerek😀😀bu ara cla yi da düşünmemin sebebi 1.5 renonun ödüllü motoru olması.motoru sorunsuz diye biliyorum onun o yüzden aklım ona kaymıyor degil
  • MetuEs kullanıcısına yanıt
    Bu arada bakım masrafları çok pahalı değilmiş gerçekten şuan normal araçlar da o kadar para yiyor yani
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.