Şimdi Ara

Debriyaj hakkında?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. debriyajla alakalı kafama takılan birkaç sorun var. diyelim ki düz yolda 80 km ile gidiyoruz. ilerde kırmızı ışık yanıyor? bu durumda debriyaja basarak fren kontrolü ile mi durmalı? vitesi boşa alıp frene basarak mı durmalı? yani burda sormak istediğim boş vitesle gitmek mi sağlıklı, yoksa debriyaja basarak gitmek mi sağlıklı?



  • İlk olarak debriyaj daha sonra frenin daha sağlıklı olduğunu duymuştum hocam,yanlışım olabilir.Varsa düzeltin.
  • Kırmızı ışığın ne kadar ilerde olduğuna göre değişir. Uzaklık fazlaysa gaz kes bi alt vites tekrar gaz kes bi alt vites şeklinde frenlere yüklenmeden hız motor freni ile azaltılıp en son 2'den sonra debriyaj artı fren yapılabilir. Bu şekilde kullananların fren balatları ve diskleri daha uzun gider.
    Yine mesafe uzunsa boşa atıp frenleme sonrasında frenleme ile durulabilir. Ayağı debriyajda tutup hem ayak hem debriyaj sistemi yorulmamış olur. Frenlere ve disklere daha çok iş düşer.
    Mesafe az kalmışsa tekrar tekrar vites küçültmek ve boşa atmak yerine debriyaj artı frenle durmak daha mantıklı geliyor. Eğer durmaya yakın yeşil yanarsa ve trafik akmaya başlarsa direkt uygun vitese atıp debriyajdan çekip devam edilebilir çünkü.
  • Önce araç yeterince yavaşlayana kadar frene basmanız gerekiyor. Yani ne debriyaja basacaksınız ne boşa alacaksınız. Motor freninide kullanmak için yeteri kadar yavaşlayana dek sadece frene basacaksınız. Durmaya yakında debriyaja basıp frene basacaksınız. Bekleme süreniz uzun olacaksa boşa alın. Debriyajda ne kadar az tutarsanız o kadar iyi.
  • Hocam ilkten frene basın; devir 1000'in altına gelince basarsınız debriyaja.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yolda duracakken sadece frene basarken de sol ayak boşta olunca yapamıyorum karışıyor gibi oluyor hemen debriyaj kullanımına geri dönüyorum bende ve alışmak gerekiyor ilk pratiklere
  • Rev match yaparak 4-3-2 diye düşürüyorum motor freni ile yavaşlıyorum sonrada debriyaj ve frenle duruyorum ardından boşa alıp bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Heel and toe?

    Vites dusururken ayagin bir kismi ile de gaza basmayi mi diyorsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunları yaparken dikkat et kaza yapma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DevrimSeven60

    Heel and toe?

    Vites dusururken ayagin bir kismi ile de gaza basmayi mi diyorsun





    Heel and toe farklı bir teknik viraj içinde kullanılır daha çok ben rev match yapıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: başaran

    Rev match yaparak 4-3-2 diye düşürüyorum motor freni ile yavaşlıyorum sonrada debriyaj ve frenle duruyorum ardından boşa alıp bekliyorum.

    üniversite sınavınamı hazırlanıyorsundurmaya 10 metre kala debriyaja bas yeter

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran

    Rev match yaparak 4-3-2 diye düşürüyorum motor freni ile yavaşlıyorum sonrada debriyaj ve frenle duruyorum ardından boşa alıp bekliyorum.

    üniversite sınavınamı hazırlanıyorsundurmaya 10 metre kala debriyaja bas yeter

    Balatalar çabuk biter fren diskleri çok ısınır üç dört saat gittikten sonra o şekil adam gibi tutmamaya başlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: başaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran

    Rev match yaparak 4-3-2 diye düşürüyorum motor freni ile yavaşlıyorum sonrada debriyaj ve frenle duruyorum ardından boşa alıp bekliyorum.

    üniversite sınavınamı hazırlanıyorsundurmaya 10 metre kala debriyaja bas yeter

    Balatalar çabuk biter fren diskleri çok ısınır üç dört saat gittikten sonra o şekil adam gibi tutmamaya başlar.

    fren balatası kaç kuruşluk şey hiç kullanma otobüse bin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran

    Rev match yaparak 4-3-2 diye düşürüyorum motor freni ile yavaşlıyorum sonrada debriyaj ve frenle duruyorum ardından boşa alıp bekliyorum.

    üniversite sınavınamı hazırlanıyorsundurmaya 10 metre kala debriyaja bas yeter

    Balatalar çabuk biter fren diskleri çok ısınır üç dört saat gittikten sonra o şekil adam gibi tutmamaya başlar.

    fren balatası kaç kuruşluk şey hiç kullanma otobüse bin

    Herkes senin gibi teneke logan a binmiyor kardeş, bizimki pahalı biraz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: başaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran

    Rev match yaparak 4-3-2 diye düşürüyorum motor freni ile yavaşlıyorum sonrada debriyaj ve frenle duruyorum ardından boşa alıp bekliyorum.

    üniversite sınavınamı hazırlanıyorsundurmaya 10 metre kala debriyaja bas yeter

    Balatalar çabuk biter fren diskleri çok ısınır üç dört saat gittikten sonra o şekil adam gibi tutmamaya başlar.

    fren balatası kaç kuruşluk şey hiç kullanma otobüse bin

    Herkes senin gibi teneke logan a binmiyor kardeş, bizimki pahalı biraz

    fren balatası bitecek diye kasacağına daçyaya bin keyfine bak fren balatası trw 45 tl

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: başaran

    Rev match yaparak 4-3-2 diye düşürüyorum motor freni ile yavaşlıyorum sonrada debriyaj ve frenle duruyorum ardından boşa alıp bekliyorum.

    üniversite sınavınamı hazırlanıyorsundurmaya 10 metre kala debriyaja bas yeter

    Balatalar çabuk biter fren diskleri çok ısınır üç dört saat gittikten sonra o şekil adam gibi tutmamaya başlar.

    fren balatası kaç kuruşluk şey hiç kullanma otobüse bin

    Herkes senin gibi teneke logan a binmiyor kardeş, bizimki pahalı biraz

    fren balatası bitecek diye kasacağına daçyaya bin keyfine bak fren balatası trw 45 tl

    Ticari araç aynı keyfi veremez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Frene basıp 3'e atıyorum. Sonra frene basıp 20'ye düşüp debriyaj fren yapıyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.