Şimdi Ara

Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
1
Favori
62.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim corsada sorun olmalı sanırım, aracımı hep boşta ve debriyaja basarak çalıştırırım, bu şekilde çalıştırdıktan sonra, hava soğuksa otomatik jigle açıksa (yani rolanti devri yüksekse) vites boşta debriyajdan hızlı çektiğimde hafif bir küt sesi ve kavramayı hissediyorum. Sıcak havada sorun yok ama.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    kış aylarında boşta olsa bile debriyaja basarak çalıştırmak motor açısından daha iyidir motor daha kolay ve rahatlıkla çalışır


    Ben de böyle yapıyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.


    Kesinlikle katılıyorum. Özellikle kışın debriyaja basarak çalıştırdıktan sonra, debriyajı bıraktığınızda motor kısmından gelen ses değişiyor resmen. Her arabada gözleyebilir misiniz emin değilim ama bir deneyin.




  • Balata üzerindeki hassas çıkıntıların aşınmasını istemiyorsanız. Debriyaj kullanmak şart.
    Ancak paranız çoksa, arabanızın aksamlarıyla oynatmaktan zevk alıyorsanız, balata değiştirmekte cebinize koymayacaksa istediğiniz gibi yapın. Ayrıca benzin sarfiyatıda bu işin ekstrası.

    Vitesi boşa atmak. sadece vites dişlilerini devre dışı bırakmaktır. Balatayla alakası yoktur. Motordan ayrılmayan balata ekstra yük demektir ve istemsiz çalışması aşınmasına sebep olur.
  • sırayla çalıştırın bi öyle bi öyle
  • ilginç
    quote:

    Orjinalden alıntı: nolamaz

    her zaman boşta debriyaja niye basıyorsunuz bizim eski reno gaza basarak çalışıyordu
  • PASSAT'larda biz mecburen basıyoruz. Ekranda DEPRESS CLUTCH yazıyor. Debriyaja basmazsan tık bile demiyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado

    ilginç
    quote:

    Orjinalden alıntı: nolamaz

    her zaman boşta debriyaja niye basıyorsunuz bizim eski reno gaza basarak çalışıyordu




    o da güzelmiş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    PASSAT'larda biz mecburen basıyoruz. Ekranda DEPRESS CLUTCH yazıyor. Debriyaja basmazsan tık bile demiyor...


    Yumurta kasa Accent'lerde de böyleydi sanki...
  • 91 model hyundai excel de debriyaja basmadan araba çalışmıyor.
    ayrıca konutu hortlatan arkadaşın bu konuyu nasıl bulduğunu merak ettim.
  • peki her çalıştırınca basarsak baskı balatayı yemezmiyizzz
  • ben genelde debriyaja basarım fakat araba viteste olduğu için.. boşa alıp basmam.. boşa alırsam debriyaj kullanmazdım..

    yanlış bilgiye sahipmişim.. bundan sonra dikkat edeceğim.. tşk..
  • Passat´larda Debriyaja basmadan arac calismiyor
  • aracımın kullanım kitapçığında vitesi boşa alıp, debriyaja sonuna kadar basıp kontağı çevirin yazıyor
  • çok güzel açıklayıcı bilgiler var.bilerek açıklayan arkadaşlara teşekkür.
    konu güncel kalmalı bence.çünkü bölüm otomobil ve en doğru kullanım hepimizin isteği.
    çalıştırmanın doğrusu tabiiki vites boşta ve debriyaja basılı olmalı.
    zaten bazı araç üreticileri bizdeki bu"boşver"mantığını(bizde derken araç kullananlarınbir kısmı demek daha doğru olur)bildikleri için marşı debriyajla ilintilemişler.debriyaja basmadan marşa basılmıyor.
    tıpkı kontak anahtarını kapatıp tekrar açmak gibi. buda bir önlem.ve güç tasarrufudur.
  • belki okuyan olur:hiçbir zararı yoktur.araç kullanırken debriyajı kullanmak ne kadar zararlıise çalıştırırken basmakta o kadar zararlıdır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ziraatbileşim

    peki her çalıştırınca basarsak baskı balatayı yemezmiyizzz
  • Debriyaj basılı değil iken ve hareket halinde değil iken yanımda oturan arkadaş geri vitese taktı ve şanzımandan kötü sesler geldi, araç stop etti tabii.

    Şu durumda şanzımanda bir hasar oluşmuş mudur?

    (Araç daha sonra normal çalıştı.)

    Görüşlerini yazacaklara teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim araç debriyaja basmadan çalışmıyor. demek ki bir bildikleri var.
  • Debriyaj+frene basarak çalıştırıyorum. Fantazim frenin çalıştığı andaki yumuşaması hoşuma gidiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim araç debriyaja basmadan çalışmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşta çalıştırıyorum sonuçta hemen gaza basıp gitmiyorum bir 30-40 saniye bekliyorum aracın içini topluyorum bezle torpido tozu filan alıyorum sonra vitese takip devam ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.