Şimdi Ara

Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
1
Favori
62.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazı arkadaşlar boştayken diyorlar bazıları da debriyaja basarak(vitesteyken) daha iyi diyorlar.
    Bu işin uzmanı varsa bilgi verirse sevinirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Boşta mı Çalıştırılmalı?

    Giriş

    Arabanızı çalıştırmak için doğru yöntemi merak ediyor olabilirsiniz. Aracı debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi çalıştırmak daha iyi olduğu konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Bu metinde, bu iki yöntemin artılarını ve eksilerini inceleyeceğiz.

    Debriyaja Basarak Çalıştırma

    Debriyaja basarak çalıştırma yöntemi, özellikle manuel şanzımanlı araçlar için yaygındır. Bu yöntemde, debriyaj pedalına tam olarak basılır ve ardından anahtar çevrilir. Debriyaja basarak çalıştırmanın avantajları şunlardır:

    • Motorun boştayken çalışmasını önler, bu da yakıt tasarrufu sağlayabilir.
    • Aracın vites boştayken hareket etmesini önler, bu da güvenlik açısından önemlidir.

    Boştayken Çalıştırma

    Boştayken çalıştırma yöntemi, özellikle otomatik şanzımanlı araçlar için yaygındır. Bu yöntemde, vites kolu boş konumda bırakılır ve anahtar çevrilir. Boştayken çalıştırmanın avantajları şunlardır:

    • Daha kolay ve rahattır, çünkü debriyajla uğraşmanıza gerek yoktur.
    • Motorun ısınmasına izin vererek soğuk havalarda daha iyi performans sağlar.

    Hangi Yöntemi Seçmelisiniz?

    Hangi yöntemi seçmeniz gerektiği, aracınızın şanzıman tipine ve kişisel tercihlerinize bağlıdır.

    • Manuel şanzımanlı araçlar: Güvenlik ve yakıt tasarrufu için debriyaja basarak çalıştırma yöntemi önerilir.
    • Otomatik şanzımanlı araçlar: Kolaylık ve soğuk havalarda daha iyi performans için boştayken çalıştırma yöntemi tercih edilebilir.

    Sonuç

    Arabanızı çalıştırmanın doğru yöntemi, aracınızın şanzıman tipine ve kişisel tercihlerinize bağlıdır. Her iki yöntemin de artıları ve eksileri vardır, bu nedenle en iyi seçeneğe karar vermeden önce bunları dikkatlice değerlendirmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • başka bir tgopicte bu konu tartışılmıştı ve anladığım kadarıyla iki şekildede çalıştırma arasında bir fark olmadığı idiama bendeki alışkanlık her zaman debriyaja basıp çalıştırıyorum ama sadece alışkanlıktan bir fatdası olduğunuda zannetmiyorum
  • her zaman boşta debriyaja niye basıyorsunuz bizim eski reno gaza basarak çalışıyordu
  • bende herzaman alışkanlık olarak debriyaja basarak çalıştırıyorum vites boşta olsa bile
  • hem boşa al,hemde debriyaja bas...ben öle alıştım...
  • debirayaja basmayı alışkanlık etmek en iyisi.. çünkü bazen dalgınlığımıza gelir aracı boşa atmamış olabiliriz debriyajada basmayınca aracı vitesteyken çalıştırmış oluruz kendimize masraf açabiliriz.. o yüzden debriyaja basarak çalıştırmayı alışkanlık haline getirmek en iyisi
  • teknik olarak debriyja basmak bosa almaktır ve fark yoktur ama diğer arkadasların da dediği gibi alışkanlık için her zman basmak lazım
    ki bende alışkanlık war her zaman basarım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • debriyaja basarak çalıştırmak en sağlıklısı ama alın bir otomatik vites uğraşmayın böle kafayı geren muhabetlerle...
  • ikisini birden yapmak gereksiz. boşta çalıştırmaya alışmak lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eswod

    debirayaja basmayı alışkanlık etmek en iyisi.. çünkü bazen dalgınlığımıza gelir aracı boşa atmamış olabiliriz debriyajada basmayınca aracı vitesteyken çalıştırmış oluruz kendimize masraf açabiliriz.. o yüzden debriyaja basarak çalıştırmayı alışkanlık haline getirmek en iyisi


    Arabayı vitesdeyken çalıştırmaya çalışmak arabaya ne zarar verir ki.Dalgınlık herkes yapmıştır ama büyük bir zararı olacağını sanmıyorum.
  • kış aylarında boşta olsa bile debriyaja basarak çalıştırmak motor açısından daha iyidir motor daha kolay ve rahatlıkla çalışır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doko

    Bazı arkadaşlar boştayken diyorlar bazıları da debriyaja basarak(vitesteyken) daha iyi diyorlar.
    Bu işin uzmanı varsa bilgi verirse sevinirim.


    teknik olarak hiçbi fark yok
    ama güvenlik olarak vitesi boşa alıp debraja basmanın faydası var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rb.atasoy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Eswod

    debirayaja basmayı alışkanlık etmek en iyisi.. çünkü bazen dalgınlığımıza gelir aracı boşa atmamış olabiliriz debriyajada basmayınca aracı vitesteyken çalıştırmış oluruz kendimize masraf açabiliriz.. o yüzden debriyaja basarak çalıştırmayı alışkanlık haline getirmek en iyisi


    Arabayı vitesdeyken çalıştırmaya çalışmak arabaya ne zarar verir ki.Dalgınlık herkes yapmıştır ama büyük bir zararı olacağını sanmıyorum.


    Ya çok yakında bir araba park etmişse veya bir duvar varsa. Dalgın bir anımızda direk dokundurabiliriz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gsray4ever

    teknik olarak debriyja basmak bosa almaktır ve fark yoktur ama diğer arkadasların da dediği gibi alışkanlık için her zman basmak lazım
    ki bende alışkanlık war her zaman basarım

    +
  • bende de alışkanlık olmuş herhalde debriyaja basmadan arabayı çalıştırmıyorum.

    arkadaşlardan biri accent kiralamıştı eski kasalarından belki bilirsiniz onlarda debriyaja basmadan araba çalışmaz. şans eseri bir kaç kere debriyaja basarak çalıştırmış arabayı. gece beni arıyor kardeş araba çalışmıyor diye filan benimde haberim yoktu o arabanın o özelliği oldugundan araba bende çalışıyor arkadaşta çalışmıyor.3 gün ben gezmiştim arabayla yani bu demek oluyorki debriyaja basmak daha faydalı
  • iŞİN DOĞRUSU BEN KONTAĞA BASARAK ÇALIŞTIRIYORUM ARABAYI

    şAKA BİR YANA İKİSİDE AYNI ŞEY .
  • İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    debriyaja basarak çalıştırmak en sağlıklısı ama alın bir otomatik vites uğraşmayın böle kafayı geren muhabetlerle...


    Otomatikte P'de mi çalıştıralım yoksa N'de mi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alibekir

    hem boşa al,hemde debriyaja bas...ben öle alıştım...

    aynen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R
    Otomatikte P'de mi çalıştıralım yoksa N'de mi

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.