Şimdi Ara

Yüksek hızda arabayı boşa almak zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
5.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Demek istediğim bayır aşağı 4-5 dakika salmak değil. 30 saniyeyi aşmayacak şekilde arabayı boşa almak arabaya herhangi bir zarar verir mi? Birisi baskı balata biter dedi. bende trafikte beklerken arabayı boşa almaktan ne farkı var dedim. araba hızlıyken aynı şey değil diyor. Bilgisi olan var mı?




  • Böyle bir cevap beklemezdim senden. O kadar yazıyorsun otomobil bölümüne, böyle bir ceabı çok garipsedim doğrusu.


    Vites boştayken motor kapalı değil ama aktarma ile bağlantısı kesik. Yani boştayken motor freni olmaz. Viteste iken frene debriyajsız basıp yavaşlamak ile debriyaja basarak fren yapmak çok farklıdır.

  • Bence zararlı olmaz, ama riskli olur sanırım ani frenleme falan yapmak gerekirse diye. Benim aracımda yeni nesil 1.5 TFSI motor var, o da boşa atıyor fırsatı bulunca  

  • Otomatik vitesten bahsediyoruz sanirim; hayir herhangi bir zarari olmaz. Fakat, asil sorun o degil. Asil sorun tekrar belli bir hizla giderken sizin araci N'den D'ye almaniz. Mekanik olasi hasarin disinda, aniden ivmelenmeniz gereken bir durumda bunu da N'de iken kullanamicaksiniz. Onun disinda otomatik araclarda yakit icin N'ye almaniz iyi fikir degil, hatta belki bir tik kotu bile olabilir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Therocqula

    Bence zararlı olmaz, ama riskli olur sanırım ani frenleme falan yapmak gerekirse diye. Benim aracımda yeni nesil 1.5 TFSI motor var, o da boşa atıyor fırsatı bulunca  

    Boştayken ani fren yapınca ne oluyor ki? Daha doğrusu vitesteyken ani fren yapmaktan ne farkı oluyor ?

  • Tam otomatikler boşta iken yağlanmayı kestiği için seyir halinde boşa alınması tavsiye edilmiyor ama düz vites de sorun olmuyor sadece tekrar vitese takarken uygun vitesi bulman gerekir yoksa şanzıman dişlilerine bir ihtimal zarar verebilirsin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 18 Ocak 2021; 18:16:1 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huddleston

    Otomatik vitesten bahsediyoruz sanirim; hayir herhangi bir zarari olmaz. Fakat, asil sorun o degil. Asil sorun tekrar belli bir hizla giderken sizin araci N'den D'ye almaniz. Mekanik olasi hasarin disinda, aniden ivmelenmeniz gereken bir durumda bunu da N'de iken kullanamicaksiniz. Onun disinda otomatik araclarda yakit icin N'ye almaniz iyi fikir degil, hatta belki bir tik kotu bile olabilir.

    Yok manuel. vites 4 den boşa aldım. bir süre gittim. sonra 3 atıp devam ettim. bu zarar verir mi?

  • 93 model tüplü şahinim vardı. otobanda falan boşa atarsam araç 10-15 sn içinde sönüyordu. Bu durumda fren iş görmez oluyordu.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • TIGERSHARK kullanıcısına yanıt

    Eger arabanin motoru calisiyorsa yaglanma kesilmesi olmuyor. Ne zaman bosta olur ve motor da calismiyor olursa (ornegin arac cekici ile cekiliyor), bu durumda yaglanma olmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Boştayken ani fren yapınca ne oluyor ki? Daha doğrusu vitesteyken ani fren yapmaktan ne farkı oluyor ?



    Alıntıları Göster

    Denemesi bedava  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: LampdaLamp

    Denemesi bedava  



    Alıntıları Göster

    Kardeşim motor kapalı değil vites boşta sadece. Teknik olarak hurafe öğrenip denemesi bedava olmuyor.


    Tut ki denedim parçayı çıkarıp inceleyecek halimiz yok. Hiçbir tehlikesi yok boşta giderken ani fren yapmanın. Gaza basıp kontra vermeyeceksen sabit duracaksan gram farkı yok.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravrav

    Yok manuel. vites 4 den boşa aldım. bir süre gittim. sonra 3 atıp devam ettim. bu zarar verir mi?



    Alıntıları Göster
    Hızın 3. Vites için uygunsa zarar vermez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    Ani fren yapmanin zarari kesinlikle yok ama motor freni kullanilmiyor N'de, o yuzden belki iyi bir fikir olmayabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huddleston -- 18 Ocak 2021; 19:1:4 >
  • Uzun yolda eğer mola vermediysem motoru rahatlatma açısından benim de boşa attığım çok oldu özellikle bayır aşağı gidiyorsam. Kısa mesafe sürüşlerde boşa atmadım hiç, zaten amaç yakıt için boşa atmaksa vitesteyken de boştayken de araç aynı yakıtı yakıyor.
  • ben yeni ehliyet alicam mesela normal düz yolda gidiyorum önüm boş bosa attim gidiyorum herhangi bir sıkıntı olur mu araba manuel doğru vitese de attim devam ettim bir sıkıntı olur mu yani
  • Motora kompresyon yaptırarak yük bindirmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilotbeyBG

    ben yeni ehliyet alicam mesela normal düz yolda gidiyorum önüm boş bosa attim gidiyorum herhangi bir sıkıntı olur mu araba manuel doğru vitese de attim devam ettim bir sıkıntı olur mu yani

    Hiçbir şey olmaz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Boştayken ani fren yapınca ne oluyor ki? Daha doğrusu vitesteyken ani fren yapmaktan ne farkı oluyor ?



    Alıntıları Göster

    Motor freni desteğini kaybetmiş oluyoruz boştayken. Bu belki düşük hızlarda çok etkili olmayabilir ama yüksek hızda muhtemelen etkiler diye düşünüyorum. Otobanda giderken önünüze aniden biri atladığında manual araba kullanıyorsanız muhtemelen debriyaj + fren yapmak yerine fren yaparsınız ki motor freni de aynı zamanda arabayı yavaşlatsın, diğer türlü tek seçenek frenler kalıyor.





  • Yelkenleme - Gliding Mode, Yeni nesil otm sanzimanlarda bulunan bir aksiyon, Araclarda Ekonomi dugmesi basildiginda (ya da surus tipi secildiginde) genellikle atilir.

    Bunu yapmadan evvel Motorun belli bir sicaklikta olmus olmasi gerekiyor. (calisma sicakligina ulasmis) ve bazi algoritmalara gore bu yapiliyor, Aynisi Stop-Start araclar icin de gecerli.

    Burada en onemli konunun yag basinci olacagini dusunuyorum, bu nedenle bu algoritmalarin neler icerdigini ve hangi kosullarda gliding (yelkenleme) moduna gectigini bilmedigimiz icin, Problem yasanmaz kesin bilgi gibi tavsiye vermemiz dogru olmaz.

    Mevcut manuel araclarda En dogrusu Bir ust vitese alip gitmektir, Yokus asagi salinacaginiz egim, motorunuzu dondurmeye devam eder, gaza basmadikca hizlanmazsiniz ama arada bir ufak fren dokunuslariyla hizlanmanin da onune gecebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Therocqula

    Motor freni desteğini kaybetmiş oluyoruz boştayken. Bu belki düşük hızlarda çok etkili olmayabilir ama yüksek hızda muhtemelen etkiler diye düşünüyorum. Otobanda giderken önünüze aniden biri atladığında manual araba kullanıyorsanız muhtemelen debriyaj + fren yapmak yerine fren yaparsınız ki motor freni de aynı zamanda arabayı yavaşlatsın, diğer türlü tek seçenek frenler kalıyor.



    Alıntıları Göster

    Ben duz vitese hakim degilim ama motoru stop edecek kadar dusuk devire dusersen o zaman daha tehlikeli olur. Dusuk hizlarda debriyaj ile durulmasinin sebebi durdun diyelim motor stop etti araba kendini atar veya motor kapandigi icin arac tepki vermez.


    Ama bunlarin haricinde parcalari etkileyecek bir sorun olusturmaz bosta fren yapmak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravrav

    Yok manuel. vites 4 den boşa aldım. bir süre gittim. sonra 3 atıp devam ettim. bu zarar verir mi?



    Alıntıları Göster

    verebilir. Hızlı giden ama rölantide boş viteste olan araçta , vitese taktığınızda şanzıman dişlileri zarar görebilir uzun vadede. Belki 3-5 seferde birşey olmaz ama uzun vadede olabilir. çünkü taktığınız vites ve o hız için o rölanti devri uygun değil. Vitese attığınızda bu devir uyumsuzluğu dişlilere zarar verebilir. Ben o yüzden bunu yaptığım 90lı yıllarda önce azıcık ara gaz verir , motor devrini o hız ve vitese uygun diyelim 2000 devir civarlarına çıkarıp öyle vitese atardım.


    Ancak ekonomi için bunu yapmanıza gerek yok . Eğim yüksekse , viteste inmek boşa aldığınızdan daha az yakar çünkü yakıt akışı kesilir.


    Bunu yapmanızı sadece eğim çok ufaksa %5-6 gibi yapmanızı öneririm. Çünkü o zaman viteste kalırsa araba yavaşlayacak ve siz mecburen gaza basacaksınız Yukarıda bahsedilen otomatiklerdeki yelken modu da bunun için var. Düşük eğimler için.


    Fakat yüksek eğimde araba kontrolsüz hızlanabileceğinden ani fren veya manevra gerektiren durumlarda motor frenini kaybetmiş olacaksınız.


    Kesinlikle yokuş aşağı boşa almanızı önermem.





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.