Şimdi Ara

debriyajdan ayağını hızlı çekme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
11.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir sorum olacak. araba giderken vites değiştirip gaza basmadan ayağımı debriyajdan aniden çekersem neler olur arabaya ağır hasar gelirmi. giderken araba ayağım debriyajın üzerindeydi ve araba vitesteydi ayağım debriyajın üzerinden kaydı ve aniden debriyaj yukarı çıktı bunun sonucunda tekerlekler kitlendi fakat arabanın aksanına bişey olmadı acaba hasar vermişmiyimdir??



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyajdan Ayağı Hızlı Çekmenin Zararları

    Debriyajdan ayağı hızlı çekmek, aracınız ve sürüş deneyiminiz için olumsuz sonuçlar doğurabilir.

    Aracınıza Zarar Verebilir

    • Hızlı debriyaj çekimi, şanzıman ve diferansiyel üzerinde aşırı baskı oluşturarak erken aşınmaya ve hasara neden olabilir.
    • Motor ve aks milleri üzerinde de ek yük binerek, bu parçaların ömrünü kısaltabilir.

    Sürüş Deneyiminizi Olumsuz Etkileyebilir

    • Debriyajdan hızlı çekmek, aracı sarsabilir ve keyifsiz bir sürüşe neden olabilir.
    • Ani hızlanma, aracın kontrolünü kaybetmenize ve kaza riskini artırmanıza yol açabilir.
    • Debriyajdan yavaş ve yumuşak bir şekilde çekmek, aracın sorunsuz bir şekilde hareket etmesini sağlayarak sürüş deneyimini iyileştirir.

    Debriyajdan Ayağı Hızlı Çekmenin Nedenleri

    Bazı sürücüler debriyajdan hızlı çekme eğilimine sahiptirler çünkü:

    • Aracı daha hızlı hareket ettirmek isteyebilirler.
    • Debriyajın kavrama noktasını yanlış anlayabilirler.
    • Acemi veya deneyimsiz olabilirler.

    Tavsiyeler

    Debriyajdan ayağınızı hızlı çekmekten kaçınmalısınız. Bunun yerine, aşağıdaki adımları takip edin:

    • Debriyajın kavrama noktasını hissedene kadar yavaşça bırakın.
    • Kavrama noktasını bulduktan sonra, ayağınızı yavaşça ve yumuşak bir şekilde çekmeye devam edin.
    • Aracın sorunsuz bir şekilde hareket etmesi için gaza basarken debriyajı bırakın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Vitesi kaça alıyordunuz? Bir de araç stop etti mi?

    Soru özel olacak ama zaaaxd ne demektir?
  • Bitir balatayı
  • ye onu ken bılok
  • hic bi mok olmazda hangi hizda hangi vitese attigina da bagli biraz bu is ...
  • Nickinizden dolayı size seviyeli bir cevap verme gereği duymamış kimse...

    [bende]
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    çok güldüm hocam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.





  • Baskı balatan zarar görür ve araç silkelenir.
  • Geçen ve ondan önceki Yılbaşında vites değişimlier hakkında birşeyler yazmıştım...

    Vites küçültme
    http://forum.donanimhaber.com/m_35579275/tm.htm

    Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
    http://forum.donanimhaber.com/m_29218931/tm.htm

    Arkadaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    - Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

    - Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    önce , sonra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Geçen ve ondan önceki Yılbaşında vites değişimlier hakkında birşeyler yazmıştım...

    Vites küçültme
    donanımhaber forum
    Vites küçültme » Sayfa 1 - 3
    http://forum.donanimhaber.com/m_35579275/tm.htm


    Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
    donanımhaber forum
    Vites değişimi Nasıl olmalıdır? » Sayfa 1 - 4
    http://forum.donanimhaber.com/m_29218931/tm.htm


    Arkadaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    - Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

    - Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...


    taner abi birşey sorayim hazir yeri gelmişken..
    Kasisi geçtikten sonra 5-10 km/h ile giderken 2 ile devam ettigimde araba cok yikiliyor ve kendini ileri atiyor. 1'e takmak istediğimde ise aracin hizi çok az da olsa 1'e oldukça kemikli ve zor geçiyor. Geçenlerde arkadaşim ufak bi gaz verip dişlileri hareket ettirirsen 1'e geçirirsin dedi ancak kullanirkn aklima gelmedi hiç,dolayisiyla deneme firsatim olmadi. Ne dersiniz doğru bir yol mudur az bi gaz verip vitesi 1e almam? (aracim 1.5 dizel)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: raikkonen999
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Geçen ve ondan önceki Yılbaşında vites değişimlier hakkında birşeyler yazmıştım...

    Vites küçültme
    http://forum.donanimhaber.com/m_35579275/tm.htm

    Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
    http://forum.donanimhaber.com/m_29218931/tm.htm

    Arkadaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    - Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

    - Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...


    taner abi birşey sorayim hazir yeri gelmişken..
    Kasisi geçtikten sonra 5-10 km/h ile giderken 2 ile devam ettigimde araba cok yikiliyor ve kendini ileri atiyor. 1'e takmak istediğimde ise aracin hizi çok az da olsa 1'e oldukça kemikli ve zor geçiyor. Geçenlerde arkadaşim ufak bi gaz verip dişlileri hareket ettirirsen 1'e geçirirsin dedi ancak kullanirkn aklima gelmedi hiç,dolayisiyla deneme firsatim olmadi. Ne dersiniz doğru bir yol mudur az bi gaz verip vitesi 1e almam? (aracim 1.5 dizel)

    Merhaba değerli arkadaşım,

    Araçlar birbirinden farklı olsa da prensipte aynıdır ve bu nedenle de benim tavsiyem kasisi daima 2. viteste ve ayak debriyajdan ve gazdan tam çekilmiş halde geçmektir. Kasise yaklaşınca 2. vitese takıp ayak debriyajdan ve gazdan tam çekilir, rölanti aracı 2. viteste rahatça ilerletir, arka tekerler de kasisin üzerinde geçince gaz tekrar basar ve hızlanıp 3. vitese atarız. Adana'da daha önce çok fazla hız tümseği yoktu ama sayısı çok artınca çoğunu ezberledim ve ona göre de yukarıdaki gibi üzerinden geçiyorum. Bir defa tam evimin önünde 2 tane var, otopark kapısına yaklaşınca ya da yeni ayrılınca kasisle karşılaşıyorum ve araç zaten o anda 2. viteste oluyor, bu prosedürü uyguluyorum ve rölanti aracı 2. viteste sorunsuzca geçiriyor, önceki araçlarım benzinliydi ve onlarda rölanti ve 2. vites dişlisi şimdiki dizelden farklı olduğundan benzinlide yavaş ama dizelde daha hızlı geçiyor ama 1. vitese de atmak zorunda kalmıyorum.

    1. Vites dişlisi şanzımanda en hızlı dönen ve hareket ettikten sonra tekrar seçilmesi en zor olan dişlidir. Senkromeç hızı fazla olduğundan paralellik sağlamak zordur ve o nedenle de geçmez. Ancak çok yavaş gidersen geçirebilirsin ve bu çok yavaş da yürüme veya durmaya yakın bir hız ve her araç da hareket halindeyken kolay kolay 1. vitese geçmene izin vermeyebilir. Araç bir defa hareket ettikten sonra prensip olarak 1. vitese alınmaz. Uğraşırsanız aracı 2. viteste de hatta 3. viteste de kaldırabilirsiniz, tabi balatayı sıyırarak ama sakın denemeyin lütfen. Önerdiğim yolu bir deneyin derim. Zorlanırsanız araç çok yavaş gittiğinde 1. vitese takarak hızlanmayı deneyebilirsiniz.

    İyi akşamlar,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    Abi süpersin ya acayip güldüm. Alman disiplini bu olsa gerek, verilen tüm kurallara istisnasız uyum =)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgh0gy-

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    önce , sonra

    Süper




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Vitesi kaça alıyordunuz? Bir de araç stop etti mi?

    Soru özel olacak ama zaaaxd ne demektir?

    Behzat Ç. dizisi aklıma geldi zaa
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.