Şimdi Ara

Demiryollarında taşınabilir güneş panelleri dönemi başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Demiryollarında taşınabilir güneş panelleri dönemi başladı
    İsviçre Federal Ulaştırma Ofisi (FOT), ülkenin ilk taşınabilir güneş enerjisi santralinin demiryolu hattı üzerinde kurulması için izin verdi. Bu yenilikçi proje, Neuchâtel kantonundaki 100 metrelik bir demiryolu hattında kurulacak. İlgili kurulum ise İsviçreli girişim Sun-ways tarafından gerçekleştirilecek.



    Sun-ways, 2025 yılında hayata geçirilecek bu pilot projede her biri 380 W gücünde 48 panelden oluşan ve toplamda 18 kW kapasiteye sahip bir fotovoltaik (PV) sistemi kurmayı planlıyor. Toplam maliyeti 621,800 Euro (yaklaşık 685,920 $) olan proje, üretilen elektriği yerel şebekeye aktaracak.



    Demiryollarından güneş enerjisi elde edilecek



    Demiryollarında taşınabilir güneş panelleri dönemi başladı
    Bu farklı güneş enerjisi santrali fikri ilk kez 2023 yılında gündeme geldiğinde FOT tarafından, teknolojinin teknik referanslarının bulunmaması nedeniyle geçici olarak reddedilmişti. Ancak Sun-ways, iki profesöre bağımsız bir değerlendirme yaptırarak projeyi yeniden gündeme taşıdı. Ayrıca, büyük ölçekli demiryolu mühendisliği projelerinde uzman olan Geste Engineering, sistemin teknik ve güvenlik analizini gerçekleştirdi. Yapılan incelemeler sonucunda, santralin demiryolu hattının güvenlik kriterlerine tamamen uygun olduğu tespit edildi.



    Ayrıca Bkz.Füzyon enerjisinde rekor plazma hacmine ulaşıldı



    Sun-ways, Alpler'deki güneş enerjisi santrali tartışmalarına karşı, demiryolu hattı üzerine kurulan bu sistemin, kullanılmayan alanları değerlendiren ve tren trafiğini engellemeyen bir çözüm sunduğunu belirtiyor. Şirket, bu projenin hem demiryolu bakımı hem de denetim çalışmalarını aksatmadan sürdürülebileceğini vurguluyor.



    Projede kullanılan güneş panelleri, manuel ya da özel olarak tasarlanmış bir demiryolu makinesiyle kurulabilecek. İsviçreli demiryolu bakım uzmanı Scheuchzer SA tarafından geliştirilen makine, günde 1.000 m²'ye kadar güneş paneli kurulumunu gerçekleştirebilecek. Ayrıca, sistemin taşınabilir olması, gerektiğinde bakım çalışmaları için kolayca sökülebilmesini sağlıyor. Kurulacak pilot tesis ile Sun-ways’in argümanlarının doğruluğu tespit edilirken aynı zamanda büyük ölçekli uygulamaların fizibilitesi yapılmış olunacak.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/energy/solar-panel-on-railway-track-switzerland







  • Çok güzel bir Proje, bizim ulkemizde vatandaşlar çok zarar verir çalar olmaz ama işte oralarda olabiliyor ahh ahh

  • Çok güzel iyi ama gölge olmayacak yerler belirlemek gerek. Sonra çok uzun km’lerce bakım alanı gerek.

    Kısaca işin özü bakım treninde bitiyor.

    Geliştirsinler efektif olursa bizde kullanırız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Benim kafama yatmadı. Raylarda olası bir nesne hayvan olduğunda paneller çöp olmaz mı? Trenlerin üstüne panel döşeseler ya.

  • Taşınabilir denmiş ama bu aşınabilir olmuş. Veya da ciddi önlem alınacak, yoksa çıtır çıtır kırılır (Fotoğrafa bakınca çıtırdama sesleri geliyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_Y_B_H_P_T -- 8 Ekim 2024; 12:34:23 >
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Trenin sağına soluna da döşenebilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bilemiyorum Altan.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çalarlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ray arası dar panellere gelecek güneş ile 1000 tonluk trenin gidebileceğine inanıyor musunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • trende tuvalet nereye boşaltılıyor sanıyorlar. Bir kaç sefer geçtikten sonra b.. götürür.

  • Raylara değil de treninve va onların çatısına olsa daha iyi olmaz mıydı 🤔

  • Her panelde ayrı ayrı simkart olacak ve yuvasından çıktığı belirlendiğinde anında çalanları enselemek için kolluk gelecekse bizde de yapılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BLasTeaR kullanıcısına yanıt

    Hocam trenin üzerinden elektriği nasıl aktaracak


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mühendisliğin M sini bilmeyenler yorum yapmış. Ama her yorumda mantıklı geliyo. o kadar para harcanıyor. yapanların vardır bi bildikleri heralde.

  • Demiryolunun o iki ray arasındaki kısmına yol boyunca tamamen döşenecekse bir kaza anında epey panel gümbürtüye gider. Gerçi kaza anında en önemli problem bu olmaz ama tren bir şekilde sadece raydan çıkarsa epey Güneş panelinin anasını ağlatır. Yine de denemeye değer, kazandıracağı elektriğin yanında kaza eseri oluşan kayıplar daha az olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Proje güzel ama konu başlıği yanliş. Taşınabilir güneş paneli nerede.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok saçma . Kar yağınca kürümeyi nasıl yapıcan. Ray bakımlarında sök tak mı olacak.? Rantıbıl değil. Git daga taşa yap

  • Elde edilen enerji trenin hareket etmesi için değil kullanılmayan alandan elektirik üretmek için mantıklı ama ne kadar sağlıklı orasını bilemem

  • Mümkün değil. Birisi ortaya fikir atmış. Nasıl yapabiliriz diye bedavadan fikir toplamaya çalışıyor. Bütün büyük firmalar böylece büyüyor. Parasına para katıyor. Bende mükemmel tavsiyeler var ama artık Tolga'ya düşüp vermemeye çalışıyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.