Şimdi Ara

Demiryolu Hakkında Her Şey Sorabilirsiniz.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Babam TCDD emeklisi. Bende TCDD aşığıyım yakından ilgiliyim yani çok araştırdım, babamın anılarını çok dinledim. Görevlilerle çok konuştum anlayacağınız kendi çapımda bir kaç şey biliyorum. Sorularınız varsa alabilirim.
    (Lokomotif olarak sadece dizelleri biliyorum elektr. çalışanlar hakkında fazla bilgim yok)



  • Trene hic binmedim, zevkli olur bence

    raylarin arasinda genlesme etkisi dusunulerek mi bosluk bırakılıyor yoksa oyle olmasi gerektigi için mi?



    Demiryolu yapımı karayolundan daha az zahmetliymis dogru mu.

    10km karayolu yapabilirken 100km demiryolu yapilirmis (oranlama yanlis olabilir) oyle mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 8993122290119

    Trene hic binmedim, zevkli olur bence

    raylarin arasinda genlesme etkisi dusunulerek mi bosluk bırakılıyor yoksa oyle olmasi gerektigi için mi?



    Demiryolu yapımı karayolundan daha az zahmetliymis dogru mu.

    10km karayolu yapabilirken 100km demiryolu yapilirmis (oranlama yanlis olabilir) oyle mi?

    -Trenle seyahat etmek kadar zevkli bir şey görmedim hayatımda. Elimden geldiğince trenle ulaşımımı sağlarım.
    -Rayların arasında bırakılan boşluk yaz aylarında sıcakların artmasıyla demirin genleşme payı. Yeni yeni parça raylar arasındaki boşluk kapatılıp biraz daha uzun mesafeye taşınmaya başlandı bu da ekspreslerdeki takur tukur sesleri azalttı bir nebze.
    -Demir yolu yapımı zahmetli bir iş hocam şöyle diyeyim zemin çok önemli mesela kara yolunun yapıldığı yere demiryolu yapılamıyor. Demir yolu için sağlam toprak gerekiyor kayma olmasın diye. Örnek vereyim De 22000 model lokomotif 120 ton ortalama ve bunun demir üzerinde gitmesi için milimlik işler yapılıyor özellikle virajlarda. Mesela makasların yapılması çok zor ve masraflı. Kara yolunu bilmediğim için bir şey diyemiyorum maliyet konusunda.
    Ek olarak: 1 metre ray 475 kg. Hatırladığıma göre 1 parça ray ortalama 12 metreydi hesabı ve ağırlığı siz yapın artık.




  • Ankara izmir, Ankara kütahya arası bir çok sefer gidip geldim. Uzun yolculuklar hep ilgimi çekmiştir 15 saat civarı süren yolda bir kaç bira ile çok güzel geçerdi yollar. Fakat bu yataklı kompartımanlar çok pahalı en son hatırladığım kadarıyla ankara izmir arası 110 tl gibi bir fiyatı vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trenin tuvaletindeki boklar nereye gidiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Depoları kaç litre oluyor çekicilerin.



    Kaç km menzili var full depo ile ?



    Aküler kaç amper ?



    Motor kaç silindir , hacmi ne kadar.?



    Kaç piston ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Favori lokomotifin ne?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    Hocam biz kuşetli almıştık kişi başı 50-60 TL civarı tutmuştu. Galiba siz yataklı vagonda gittiniz?
  • @Kararsizkalanadam
    İstasyonlara ve şehirlerde genelde tuvaletler kapatılır. Şehirden uzaklaşınca tuvalet artıkları yola boşanıyor diye biliyorum en azından bir ara öyleydi şimdi değiştimi bilmiyorum.

    @dfk24
    Bu değerler lokomotiften lokomotife değişiyor. De 22.000 için cevap vereyim.:
    - Ortalama 120 ton ağırlığında makine
    - Ne kadar yakıt aldıkları ve aküsü hakkında bilgim yok.
    - De 22000 2200hp ve yanlış hatırlamıyorsan 16 silindirli ve çift zamanlı makinelerdir performans olarak 4 zamanli makinelerden bence daha iyiler fakat hararet konusunda bir kaç tartışma var.

    @elonardo
    Favori lokomotifim De 22000, iç olarak en beğendim de 24000.

    @Bagwell486
    Hocam siyaset yapmayın çünkü konuyu adminler silebilir.

    De 22000 makine marş sesi:


    De 22000 içi:


    Bu da De 24000 içi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7AAC33DBF -- 5 Nisan 2017; 23:49:58 >




  • Küçüklüğümden beri tren merakı vardır hocam. Orada iş alımı nasıl? Hangi mühendisler alınıyor ve maaşları nasıl?
  • Brotha B kullanıcısına yanıt
    Hocam mühendis falan demiryolunda iş yapmıyor. Her ne kadar demiryolu mühendislik gibi gözükse de neredeyse çoğu mühendislik işleri özel sektöre yaptırılıyor. Mühendise düşen de içeride oturup çayı içmek oluyor. Teknisyen ve teknikerler iş görüyor.

    Mühendis alımları konusunda: "Raylı sistemler mühendisliği" adında bir bölüm açıldı ülkemizde oradan alım yapıyor duyduğum kadarıyla. Ama dediğim gibi mühendislik işlerini genelde özel şirketler ihalelerle yapıyor.
  • Makinistler ne kadar maas aliyor ve sefer basina prim falan var mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prof.Crazy

    Hocam mühendis falan demiryolunda iş yapmıyor. Her ne kadar demiryolu mühendislik gibi gözükse de neredeyse çoğu mühendislik işleri özel sektöre yaptırılıyor. Mühendise düşen de içeride oturup çayı içmek oluyor. Teknisyen ve teknikerler iş görüyor.

    Mühendis alımları konusunda: "Raylı sistemler mühendisliği" adında bir bölüm açıldı ülkemizde oradan alım yapıyor duyduğum kadarıyla. Ama dediğim gibi mühendislik işlerini genelde özel şirketler ihalelerle yapıyor.



    Keşke kıymeti bilinse hocam. Keşke..
  • Kararsizkalanadam K kullanıcısına yanıt
    Maaş konusunda bir bilgim yok ama makinist maaşlarından çok demiryolu iş makine operatörlerinin maaşlarının dolgun olduğunu duydum.
  • trenle uzun yol yolculugu yapmak isterim hep
    acaba ulkeler arası uzun bi yolculuk yapmak icin neler lazım
    geceyi trende gecirip otel+ulasım masrafını birlestiricen falan efsane olur bence :D
  • .twin.turbo. . kullanıcısına yanıt
    Hocam ülkeler arası seferler varmı bilmiyorum ama kuşetli vagonda uyumak gibisi yok. Hele o istasyondan aldığım cips+kolanın yerini hiç bir şey tutmuyor
  • arastırmak lazım
    bence kesin vardır uluslararası ama bakmak lazım
  • De 24000likler neden tutulmadı ?

    Beygirleri düşürülüp öylemi kullanılıyor?

    Cold start yapma gereği neden duyuluyor?

    Cold start yaparken genelde ne kullanılıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .twin.turbo.

    arastırmak lazım
    bence kesin vardır uluslararası ama bakmak lazım

    İnterrail

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PRİSON BREAK-

    De 24000likler neden tutulmadı ?

    Beygirleri düşürülüp öylemi kullanılıyor?

    Cold start yapma gereği neden duyuluyor?

    Cold start yaparken genelde ne kullanılıyor?



    DE 24000 4 zamanlı bir makine ve hararet sorunu olmamasına karşın 2 zamanlı lokomotif kadar performansının olmadığı söyleniyor. zaten makinenin kendisi 120 ton hele birde yük katarını çekiyorsa rampalarda destek makine bile çağırıyorlar(kumlama işe yaramazsa).

    Cold starttan kastınız soğuk havalarda motorun yüksek devirde çalıştırılıp ısıtılması mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7AAC33DBF -- 6 Nisan 2017; 17:56:55 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.