Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (158. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.712
Cevap
88
Favori
410.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 156157158159160
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Cazador

    YASA vardiya zabiti maaşları güncel olarak 1900 USD. Güvenilir arkadaşlarımdan ve abilerimden geldi bilgi. Dökme piyasası sıkıntıda şuan, yük bulmakta zorlanıyor şirketler.

    Bu maaş yakınyol için mi geçerli? Yoksa oldukça düşük geldi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: El Cazador

    YASA vardiya zabiti maaşları güncel olarak 1900 USD. Güvenilir arkadaşlarımdan ve abilerimden geldi bilgi. Dökme piyasası sıkıntıda şuan, yük bulmakta zorlanıyor şirketler.

    Bu maaş yakınyol için mi geçerli? Yoksa oldukça düşük geldi bana.

    Hayir uzakyol vardiya zabiti maasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sabit kur uzerinden mi yoksa normal şuanki degeriyle mi :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savage1453

    Ya resmen ne yapacağımı şaşırdım hangi mesleğe baksam iş yok maaşlar taban bu ülkede off:(

    Elektrik enerji dağıtımı ve üretimi bölümlerini tercih edebilirsiniz.Termik santrallerde maaşları oldukça iyidir.
  • Indigo I kullanıcısına yanıt
    1900 usd şuan 5000 tl bence 3. Kaptan için iyi bir ücret

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savage1453

    1900 usd şuan 5000 tl bence 3. Kaptan için iyi bir ücret

    mart ayından önce 2900 usd idi o para ve hiç de iyi bir ücret değil denizde çalışmanın bi artısı kalmadı artık aşçı maaşıyla 3.-4. kaptan sorumluluğu almak hiç de mantıklı değil boşuna okuyoruz resmen.öğretmen olsam 3 bin lira maaş alıp evimde rahat otururdum...sektörün iyi olduğu zamanlar maaşlara zam yapılmazken şuan sektör kötü denerek maaşlarda kesintiye gittiler, biz gemilerin satılmasını beklerken dalga geçer gibi 2 tane gemi aldılar.madem gemiler kendi masraflarını çıkaramıyor neden daha fazla gemi alınıyor? tankerler bari b*ka sarmasın tek isteğim o şuan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Navigator -- 8 Mayıs 2016; 21:39:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savage1453

    1900 usd şuan 5000 tl bence 3. Kaptan için iyi bir ücret

    1900$ resmen yağcı maaşı kadar...Yasa şirketinde maaşların düşük olduğunu duymuştum ama bu kadarda değildi.
  • Abi her mesleğin boku çıktı artık o yüzden yorum yapmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • levent17 L kullanıcısına yanıt
    Acaba sektörün kendine gelme ihtimali var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durum yalnizca Türkiyeye mahsus birşey değildir.Benim son çalıştığım gemideki 4.makine zbt.i hintli idi ve hindistanda da artık iş bulmanın zor olduğunu,ayrıca bulsa bile düşük maaşlı işler
    bulabildiklerini söylüyordu.Hindistanda da Türkiyedeki gibi birçok paralı denizcilik fakültelerin açıldığını ve her yıl binlerce mk. gv.zabitlerinin mezun olduğunu söylüyordu.Tabi hindistanda yine bizim
    gibi kaptanların yüksek maaş aldıklarını düşünerek herkes akın ediyor.Diğer rusya,bulgaristan gibi ülkelerde de aynı durum söz konusu.Düşünün türkiyede kızlar bile denizci olmaya başladı.
    Bir de bizim ülkeden avrupa firmaları hemen hemen hepsi zbt almıyor ve durum böyle olunca bütün zbt.ler Türkiyede sıkışıp kalıyor.Yalnız gördüğüm kadarıyla senyor zbt.ler yani kpt.,2.kpt.
    maaşları hala iyi durumda.Sadece vardiya zbt.lerin maaşları düşük kalmış.Bunun nedeni çoğu karaya geçmiş olabilirler.Ben denizciliğe başladığım zamanlar cerrahgiller gibi firmaların yeni mezunlara
    5 yıl anlaşma karşılığında bedava daire verdiklerini biliyorum.Yani denizcilik her yıl kötüye gidiyor.Benim görüşüm İTÜ mezunları iyi şirketlerde iş bulma imkanları daha iyi olacak.




  • Ben zaten okursam itu de okurum acaba neden itu mezunlari tercih ediliyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çünkü çok köklü bir okul ve bütün armatörler İTÜ de çok iyi eğitimin olduğuna inanıyorlar.Ayrıca ofislerde çalışan espektör veya müdürlerin çoğu İTÜ mezunudur.
  • Çok teşekkür ederim yardımlarınızdan ötürü

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sevgili genç kardeşlerim ve denizciliğe gönül verenler (sanki miting konuşması gibi oldu idare edin )

    özel mesaj yolu ve diğer her sosyal medya hesabımdan birçok soru geliyor. Genelde sorularınızı çok özel değilse özel mesajdan değilde buradan sorulması ve yanıtlanması taraftarıyım. Çünkü günde 50 tane "abi maaşlar ne olur, sektör ne olur" sorusu alıyorum ve hepsine işlerimin yoğunluğundan dolayı tek tek dönemiyorum. Bazı kardeşlerim benim işsiz güçsüz evde/gemide bütün gün soru yanıtladığımı düşünüyor sanırım Geç cevap alınca yada istedikleri cevabı alamayınca yine aynı soruyu soruyorlar

    Herkese ortak cevap vereyim

    1- maaşlar düşecek mi?
    Evet düşecek, arz talep dengesi değişti. Arz yani yetişen zabit bir anda 10-20 katına çıktı, belli başlı armatör firmaların kadroları oluştu, işlere gereken insan gücü aynı kaldı.
    Eskiden 100 birim iş varken 30 işçi vardı, bu işçiler istedikleri ücreti isteyebiliyorlardı. Şimdi 90-110 birim iş varken 300 işçi oldu. Haliyle şirketler istediği paraya adam çalıştırmaya başladı. İşçi daha da artınca iş yine sabit kalacak ve daha düşüş olacak. Bu durum senior zabit (Kaptan, 2. Kpt, Baş Müh. , 2. Müh) henüz vurmadı ama bu 3-4 sene önce mezun olan arkadaşlar zamanla yükselip arz dengesini yükseltecekler. Onlarda da maaş düşecek.

    2- sektör iyiye gider mi?
    Şu an için Dünyanın en büyük pazarı Çin, hammadde alımını sınırladı. Bu demek oluyor ki 100 gemiden 20si yatar duruma geçecek. Navlun (gemiyle taşıma ücretleri) düşüş trendinde devam edecek.

    3- iyi para kazanır mıyım mezun olunca?
    En çok yanılgıya düşülen nokta bu.. Şu anda lise son sınıfta olan adamın önünde koskoca 5-6 sene var zabit olabilmek için. Piyasa düşüşte, her gün okul açılıyor, belki 6 sene sonra 300 birim olan işçi gücü 400-500 olacak. Artık iyi para kazanma devri bitti. 2011 yılından sonra gemide çalışmaya başlayanlara / başlayacaklara geçmiş olsun

    4- Staj?
    En zorlu durum bende bulamadım aylarca aradım 2003 senesinde de aynıydı, 13 senede değişen birşey yok, şu anda 300 birimlik iş gücü olacaklar mevcutta 300 birimlik vasıfsız işçi. Verilen kapasite 10-20. Okullar eğitim gemisi ile destekliyor. O yüzden mutlaka eğitim gemisi olan okulu tercih edin.

    5- İtü mü diğer okul mu?
    Okul mezuniyeti sadece etikettir, ancak kişinin kapasitesi yoksa isterse Harvard mezunu olsun. İngilizce, denizcilik bilgisi gelişimi tüm okullarda uzman kadrolar tarafından aynı müfredatta okutulur. Eğer sen zabit olarak gemiye çıktığında ne iş yapman gerektiğini bilmiyorsan ilk limanda deport edilmeye mahkumsundur. Okulculuk değil, bu 100 birim işe uygun insanı kullanmaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 29 Nisan 2016; 13:25:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Itü etiketi bizlere mezun olunca ne gibi artılar sağlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Makinacıbey -- 29 Nisan 2016; 17:33:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek istediği,etiketten çok kendini yetiştirip kabul ettirebilmen gerekir.Yoksa ne okulun ne de etiketin önemi olur.
  • Biz okulu boşa okuyoruz denizcilik maaşları hiç düzelmeyecekse.Açıkçası bu işi para için yapanlar oldukça maaşların daha da düşük olmaması gerek diye düşünüyorum.Belli bir seviyeye kadar düşer sonrasında çalıştıracak eleman bulamaz armatörler.Toplu grev mi yapılmalı ne yapılmalı bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daxtor55

    Biz okulu boşa okuyoruz denizcilik maaşları hiç düzelmeyecekse.Açıkçası bu işi para için yapanlar oldukça maaşların daha da düşük olmaması gerek diye düşünüyorum.Belli bir seviyeye kadar düşer sonrasında çalıştıracak eleman bulamaz armatörler.Toplu grev mi yapılmalı ne yapılmalı bilmiyorum.

    KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK YÜKSEKOKULU KAPANIK DENİZCİLİK FAKÜLTESİ OLMUŞ NE OLUCAK ŞİMDİ ?
  • KRALTRİCKY K kullanıcısına yanıt
    4 yıllık fakülte olarak devam edecek.Çünkü 2 yıllık yüksek okulların uzakyol ehliyetleri iptal olacak.Bu yüzden yüksek okulların çoğu 4 yıllık oluyor.
  • levent17 L kullanıcısına yanıt
    Sizce bu bölümü Itü de okursam 5 yil sonra para kazanabilir miyim? ( uzak yol vardiya Zabiti iken min 4500 5000 tl arasi)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 156157158159160
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.