Şimdi Ara

devirsiz kullanmak ne kadar zararlı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • duruma göre bazen 4.viteste aracın devri 1.500 lerde kullanıyorum.
    bunun ne gibi zararı olabilir?



  • quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    duruma göre bazen 4.viteste aracın devri 1.500 lerde kullanıyorum.
    bunun ne gibi zararı olabilir?


    bu konuda çok bi bilgim yok ama motora zarar geleceğini sanmıyorum sadece gaza yüklenince araba biraz boğulur bir iki tekler sonra devirini alınca devam eder ama dedğim gibi tam bi bilgim yok yanıltmış olmayayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nolamaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    duruma göre bazen 4.viteste aracın devri 1.500 lerde kullanıyorum.
    bunun ne gibi zararı olabilir?


    bu konuda çok bi bilgim yok ama motora zarar geleceğini sanmıyorum sadece gaza yüklenince araba biraz boğulur bir iki tekler sonra devirini alınca devam eder ama dedğim gibi tam bi bilgim yok yanıltmış olmayayım
    devirsiz kullanınca yakıt da artar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__

    devirsiz kullanınca yakıt da artar...

    Alıntıları Göster
    Yakıt sarfiyatı artar, motorun ömrü azalır. Aynı şekilde yüksek devirlerde kullanmakta aynı etkileri yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Divinity

    Yakıt sarfiyatı artar, motorun ömrü azalır. Aynı şekilde yüksek devirlerde kullanmakta aynı etkileri yapar.

    Alıntıları Göster
    Araban tahminimce dizel dizel motorlar o devirlerde vuruntulu çalışır yani bilindiği gibi sıkıştırma oranı fazla olduğundan motor devri düşükken vuruntu-titreşim yapar buda motorun ömründen yer araç boş vitesteyken hafifçe gaza dokun 1000-1750 devir arasında bir yerde motor sarsıntılı çalışır.buda yukarıda anlattığım şeyi gösterir. örneğin bizim connectte (75 ps tddi) 1500 devirde ayağını sabitlersen (dikkat boş viteste) neredeyse oturduğum yerde hafifce sallanmaya başlıyorum.arkadaşların dediği gibi ne çok düşük ne çok yüksek arabayı uygun devirlerde kullanman lazım.Ben kullanırken şuna dikkat ediyorum vites değiştirdikten sonra motor maksimum torku verdiği devirden devam ettiğinde en uygun devir aralığı oluyor yani connectte maks tork 1800 devirde vites değiştirdiğmde en az 1800 devirden motor başlaması lazım
    Bayağı uzun oldu bea
    İYİ SÜRÜŞLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Divinity

    Yakıt sarfiyatı artar, motorun ömrü azalır. Aynı şekilde yüksek devirlerde kullanmakta aynı etkileri yapar.

    Alıntıları Göster

    Sanırım arkadaşın demek istediği arabanın boğulmadığı ve en az yakıt sarfiyatı olan devirler, 1500 devir civarında yol bilgisayarından da öğrendiğim kadarıyla 1500-2000 devirde 4.-5. viteslerde oldukça tüketim az oluyor(dizel değil araç). Hani motorum boğulmasının olmadığı devirler bunlar, ben de bazen bu şekilde kullanıyorum. Ve merak da ediyorum tabi acaba bir zararı var mıdır motoru boğmadan en ekonomik şekilde kullanmanın, sonuçta motor açılmamış oluyor sanırım en başından beri bu şekilde kullanılıyorsa, ama fazla da bir şey bilmiyorum tabi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TripleSix


    Sanırım arkadaşın demek istediği arabanın boğulmadığı ve en az yakıt sarfiyatı olan devirler, 1500 devir civarında yol bilgisayarından da öğrendiğim kadarıyla 1500-2000 devirde 4.-5. viteslerde oldukça tüketim az oluyor(dizel değil araç). Hani motorum boğulmasının olmadığı devirler bunlar, ben de bazen bu şekilde kullanıyorum. Ve merak da ediyorum tabi acaba bir zararı var mıdır motoru boğmadan en ekonomik şekilde kullanmanın, sonuçta motor açılmamış oluyor sanırım en başından beri bu şekilde kullanılıyorsa, ama fazla da bir şey bilmiyorum tabi...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TripleSix


    Sanırım arkadaşın demek istediği arabanın boğulmadığı ve en az yakıt sarfiyatı olan devirler, 1500 devir civarında yol bilgisayarından da öğrendiğim kadarıyla 1500-2000 devirde 4.-5. viteslerde oldukça tüketim az oluyor(dizel değil araç). Hani motorum boğulmasının olmadığı devirler bunlar, ben de bazen bu şekilde kullanıyorum. Ve merak da ediyorum tabi acaba bir zararı var mıdır motoru boğmadan en ekonomik şekilde kullanmanın, sonuçta motor açılmamış oluyor sanırım en başından beri bu şekilde kullanılıyorsa, ama fazla da bir şey bilmiyorum tabi...


    yapmayın abi motor en başından beri hep bu devirlerde kullanılırsa motoru açılmaz uyuz motor alır ben connectte yeri gelince 4000-4500 devir yaptım uzun süre 3500 devirle seyrettim yani gözünüzü sevieyim motorlarda böyle devamlı zar zar zar zar kullanılmaz ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TripleSix


    Sanırım arkadaşın demek istediği arabanın boğulmadığı ve en az yakıt sarfiyatı olan devirler, 1500 devir civarında yol bilgisayarından da öğrendiğim kadarıyla 1500-2000 devirde 4.-5. viteslerde oldukça tüketim az oluyor(dizel değil araç). Hani motorum boğulmasının olmadığı devirler bunlar, ben de bazen bu şekilde kullanıyorum. Ve merak da ediyorum tabi acaba bir zararı var mıdır motoru boğmadan en ekonomik şekilde kullanmanın, sonuçta motor açılmamış oluyor sanırım en başından beri bu şekilde kullanılıyorsa, ama fazla da bir şey bilmiyorum tabi...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Araban tahminimce dizel dizel motorlar o devirlerde vuruntulu çalışır yani bilindiği gibi sıkıştırma oranı fazla olduğundan motor devri düşükken vuruntu-titreşim yapar buda motorun ömründen yer araç boş vitesteyken hafifçe gaza dokun 1000-1750 devir arasında bir yerde motor sarsıntılı çalışır.buda yukarıda anlattığım şeyi


    Vuruntuya sebep tutuşma gecikmesi süresi.TG ne kadar uzunsa bekleyen yakıt bi o kadar daha yanmaya hazır hale gelcek ve çok kısa zamanda daha yüksek basınçlara çıkacak.bu da vuruntu oluşturuyor. Genel olarak devir sayısı arttıkça vuruntu artar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: filekss

    quote:

    Araban tahminimce dizel dizel motorlar o devirlerde vuruntulu çalışır yani bilindiği gibi sıkıştırma oranı fazla olduğundan motor devri düşükken vuruntu-titreşim yapar buda motorun ömründen yer araç boş vitesteyken hafifçe gaza dokun 1000-1750 devir arasında bir yerde motor sarsıntılı çalışır.buda yukarıda anlattığım şeyi


    Vuruntuya sebep tutuşma gecikmesi süresi.TG ne kadar uzunsa bekleyen yakıt bi o kadar daha yanmaya hazır hale gelcek ve çok kısa zamanda daha yüksek basınçlara çıkacak.bu da vuruntu oluşturuyor. Genel olarak devir sayısı arttıkça vuruntu artar.

    Alıntıları Göster
    Bence yokuş aşağı giderken 4. veya 5. viteste 1500 d/d da ilerlemenin zararı olmaz ama düzde veya yokuşta vites küçültmek gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratugras

    Bence yokuş aşağı giderken 4. veya 5. viteste 1500 d/d da ilerlemenin zararı olmaz ama düzde veya yokuşta vites küçültmek gerekir.

    Alıntıları Göster
    DEVİRSİZ KULLANIMDA ÜSTÜME YOKTUR..ARAÇ HAREKET EDER ARDINDAN 3 E TAKARIM..SONRA DA 5..SONRAKİ KALKIŞLARDA 2 NCİ VİTESİ KULLANIRIM..BİR İKİ HIRK SESİNDEN SONRA TOPLAR..VE UYGUN DEVİRE GELİR..ŞU ANDA 3 SENEDİR RENAULT FAIRWAY I BU ŞEKİLDE KULLANIYORUM..TIK DEMEDİ MAŞŞALLAH..TAM 65 BİN KM DIR DURUM BU VE DEBRİYAJ BALATAM DA İYİ DURUMDA...mOTORUMDA..aYRICA KM DE ŞİHİR İÇİ 11 KURUŞ YAKARIM BİLGİNİZE...


    NOT: GÜNÜN ATASÖZÜ :
    BENZİNİ YADA LPG Yİ ARAÇ DEĞİL ŞÖFÖRÜ YAKAR..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Claymore

    DEVİRSİZ KULLANIMDA ÜSTÜME YOKTUR..ARAÇ HAREKET EDER ARDINDAN 3 E TAKARIM..SONRA DA 5..SONRAKİ KALKIŞLARDA 2 NCİ VİTESİ KULLANIRIM..BİR İKİ HIRK SESİNDEN SONRA TOPLAR..VE UYGUN DEVİRE GELİR..ŞU ANDA 3 SENEDİR RENAULT FAIRWAY I BU ŞEKİLDE KULLANIYORUM..TIK DEMEDİ MAŞŞALLAH..TAM 65 BİN KM DIR DURUM BU VE DEBRİYAJ BALATAM DA İYİ DURUMDA...mOTORUMDA..aYRICA KM DE ŞİHİR İÇİ 11 KURUŞ YAKARIM BİLGİNİZE...


    NOT: GÜNÜN ATASÖZÜ :
    BENZİNİ YADA LPG Yİ ARAÇ DEĞİL ŞÖFÖRÜ YAKAR..

    Alıntıları Göster
    cok cok dusuk devirlerde kullanmada ciğ benzin diyen tabiir edilen benzin sarfiyati oluyor bildiim kadari ile.
    bu da hem performans kaybı hemde yakıt zarari olur.
    yine 2500-3000 devir arasi en uygun ideal vites değişimleri oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Claymore

    DEVİRSİZ KULLANIMDA ÜSTÜME YOKTUR..ARAÇ HAREKET EDER ARDINDAN 3 E TAKARIM..SONRA DA 5..SONRAKİ KALKIŞLARDA 2 NCİ VİTESİ KULLANIRIM..BİR İKİ HIRK SESİNDEN SONRA TOPLAR..VE UYGUN DEVİRE GELİR..ŞU ANDA 3 SENEDİR RENAULT FAIRWAY I BU ŞEKİLDE KULLANIYORUM..TIK DEMEDİ MAŞŞALLAH..TAM 65 BİN KM DIR DURUM BU VE DEBRİYAJ BALATAM DA İYİ DURUMDA...mOTORUMDA..aYRICA KM DE ŞİHİR İÇİ 11 KURUŞ YAKARIM BİLGİNİZE...


    NOT: GÜNÜN ATASÖZÜ :
    BENZİNİ YADA LPG Yİ ARAÇ DEĞİL ŞÖFÖRÜ YAKAR..

    Alıntıları Göster
    halla halla nasıl oluyor yaa ozman bızım arabalarmı yanlıs senın arabamı ozel yapım da dayandı okadar devırsız calısmaya
    quote:

    Orjinalden alıntı: Claymore

    DEVİRSİZ KULLANIMDA ÜSTÜME YOKTUR..ARAÇ HAREKET EDER ARDINDAN 3 E TAKARIM..SONRA DA 5..SONRAKİ KALKIŞLARDA 2 NCİ VİTESİ KULLANIRIM..BİR İKİ HIRK SESİNDEN SONRA TOPLAR..VE UYGUN DEVİRE GELİR..ŞU ANDA 3 SENEDİR RENAULT FAIRWAY I BU ŞEKİLDE KULLANIYORUM..TIK DEMEDİ MAŞŞALLAH..TAM 65 BİN KM DIR DURUM BU VE DEBRİYAJ BALATAM DA İYİ DURUMDA...mOTORUMDA..aYRICA KM DE ŞİHİR İÇİ 11 KURUŞ YAKARIM BİLGİNİZE...


    NOT: GÜNÜN ATASÖZÜ :
    BENZİNİ YADA LPG Yİ ARAÇ DEĞİL ŞÖFÖRÜ YAKAR..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VeroModa

    halla halla nasıl oluyor yaa ozman bızım arabalarmı yanlıs senın arabamı ozel yapım da dayandı okadar devırsız calısmaya
    quote:

    Orjinalden alıntı: Claymore

    DEVİRSİZ KULLANIMDA ÜSTÜME YOKTUR..ARAÇ HAREKET EDER ARDINDAN 3 E TAKARIM..SONRA DA 5..SONRAKİ KALKIŞLARDA 2 NCİ VİTESİ KULLANIRIM..BİR İKİ HIRK SESİNDEN SONRA TOPLAR..VE UYGUN DEVİRE GELİR..ŞU ANDA 3 SENEDİR RENAULT FAIRWAY I BU ŞEKİLDE KULLANIYORUM..TIK DEMEDİ MAŞŞALLAH..TAM 65 BİN KM DIR DURUM BU VE DEBRİYAJ BALATAM DA İYİ DURUMDA...mOTORUMDA..aYRICA KM DE ŞİHİR İÇİ 11 KURUŞ YAKARIM BİLGİNİZE...


    NOT: GÜNÜN ATASÖZÜ :
    BENZİNİ YADA LPG Yİ ARAÇ DEĞİL ŞÖFÖRÜ YAKAR..


    Alıntıları Göster
    eski şöförler motoru yıpratan km si deil devridir derler.. yüksek devirlerde motorun çabuk aşınacağı aşikardır... 2300/2500 aşşağısını düşük sayıyorum güce ihtiyacın olduğunda bassanda toparlamaz bunun altında..1800 de vites küçültme zamanı gelmiştir çoktan belkide 2 vites birden..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    eski şöförler motoru yıpratan km si deil devridir derler.. yüksek devirlerde motorun çabuk aşınacağı aşikardır... 2300/2500 aşşağısını düşük sayıyorum güce ihtiyacın olduğunda bassanda toparlamaz bunun altında..1800 de vites küçültme zamanı gelmiştir çoktan belkide 2 vites birden..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    eski şöförler motoru yıpratan km si deil devridir derler.. yüksek devirlerde motorun çabuk aşınacağı aşikardır... 2300/2500 aşşağısını düşük sayıyorum güce ihtiyacın olduğunda bassanda toparlamaz bunun altında..1800 de vites küçültme zamanı gelmiştir çoktan belkide 2 vites birden..

    abicim bu dediğin herhalde benzinli motorlar için benim araba dizel ve 1800 de max torku veriyor bu devirde gaza dokunsam fırlar ama 1800 altında turbo devrede olmadığından araç ağır kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: worldwar

    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    eski şöförler motoru yıpratan km si deil devridir derler.. yüksek devirlerde motorun çabuk aşınacağı aşikardır... 2300/2500 aşşağısını düşük sayıyorum güce ihtiyacın olduğunda bassanda toparlamaz bunun altında..1800 de vites küçültme zamanı gelmiştir çoktan belkide 2 vites birden..

    abicim bu dediğin herhalde benzinli motorlar için benim araba dizel ve 1800 de max torku veriyor bu devirde gaza dokunsam fırlar ama 1800 altında turbo devrede olmadığından araç ağır kalıyor.

    Alıntıları Göster
    dizel olduğunu anlayamadım 1800 dizel için düşük değildir kullan herhangi bir sorun oluşturmaz tork eğrileri benzinlilerde yavaş yavaş yükselip tepe noktasına anca 4000li devirlerde ulaşırken dizellerde alt devirlerde max değerini verip çizgi gibi devam eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    dizel olduğunu anlayamadım 1800 dizel için düşük değildir kullan herhangi bir sorun oluşturmaz tork eğrileri benzinlilerde yavaş yavaş yükselip tepe noktasına anca 4000li devirlerde ulaşırken dizellerde alt devirlerde max değerini verip çizgi gibi devam eder.

    Alıntıları Göster
    ARKADAŞLAR MULTIJET DIZEL MOTORLU ARAÇ SAHIBIYIM. MAX TORK DEVIR DEĞERİ 1750 ARABADA 1. VİTESTE 3000 DEVRİ 2. VİTESTE 3500 DEVRİ 3. VİTESTE 3500 DEVRİ VE 4. VİTESTE 4000 DEVRİ GÖRMEDEN VİTES BÜYÜTMÜYORUM. EĞER HER SEFERİNDE 1750 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRSEM ARABA BOĞULUYOR!!!!! VE BU ŞEKLDE 80KM/S HIZLA 5. VİTESTE GİTMEM GEREKİR... ÇÜNKÜ 1750 DEVİR VE 5. VİTES VE 80KM/S HIZ.... HİÇDE SAĞLIKLI DEĞİL. ARACIM 40000 KMDE VE SIFIR ALDIM. 2 SENEDİR KULLANIYORUM. HİÇBİR SORUN YAŞAMADIM. ZATEN DÜŞÜK DEVİR PERFORMANSI SEVENLER İÇİN DEĞİL. AMA YAKITTA ÇOK FARK EDİYOR ÖZELLİKLE KIRMIZI IŞIK YANINCA BÖYLE GİDİYORUM BİR SÜRE




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    dizel olduğunu anlayamadım 1800 dizel için düşük değildir kullan herhangi bir sorun oluşturmaz tork eğrileri benzinlilerde yavaş yavaş yükselip tepe noktasına anca 4000li devirlerde ulaşırken dizellerde alt devirlerde max değerini verip çizgi gibi devam eder.

    Alıntıları Göster
    devirsiz kullaninca motora yuk biner (birim ilerleme icin daha az hareket yapmasi gerekir) bu da yakit sarfiyatinin artmasina sebep olur.
    benzinli icin 2500 3000 asagisina inilmesi hem uzun vadede motorun subap ayarlarinin bozulmasina sebep olur , hemde yakut sarfiyati artar.
    5. viteste 2000 devirle zorlamak yerine , 4 e alip 3000 devir civari gitmek daha az yakit sarfiyatina sebep oluyor.
    ilginc ama motor daha cok devir yapmasina ragmen daha az benzin harciyor(tecrube ile sabittir) cunki daha az gaz veriyorum. bunun sebebininde pistona binen yukun 4. viteste daha az olmasina ve uzerindeki yuku itebilmek icin daha az yakita ihtiyac duymasina bagliyorum.
    yakit tuketimi konusunda iddialiyim :)
    bir pistonun bir patlamada harcadigi benzine kadar hesaplamis bulunmaktayim :)
    hatta iddia ediyorum ki kac cc olursa olsun , ister benzinli ister dizel olsun bir motorun KENDI HACMI KADAR YAKITLA en yuksek torkunu verdigi devirde kullanimi ile gidecegi yol asagi yukari sabittir.(20 ile 28 KM arasinda degisir)
    ister mobilet olsun , ister araba , ister kamyon ister otobus ister tir bu degismezzzz
    isterseniz hesaplayin :))
    herkese saygilar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    devirsiz kullaninca motora yuk biner (birim ilerleme icin daha az hareket yapmasi gerekir) bu da yakit sarfiyatinin artmasina sebep olur.
    benzinli icin 2500 3000 asagisina inilmesi hem uzun vadede motorun subap ayarlarinin bozulmasina sebep olur , hemde yakut sarfiyati artar.
    5. viteste 2000 devirle zorlamak yerine , 4 e alip 3000 devir civari gitmek daha az yakit sarfiyatina sebep oluyor.
    ilginc ama motor daha cok devir yapmasina ragmen daha az benzin harciyor(tecrube ile sabittir) cunki daha az gaz veriyorum. bunun sebebininde pistona binen yukun 4. viteste daha az olmasina ve uzerindeki yuku itebilmek icin daha az yakita ihtiyac duymasina bagliyorum.
    yakit tuketimi konusunda iddialiyim :)
    bir pistonun bir patlamada harcadigi benzine kadar hesaplamis bulunmaktayim :)
    hatta iddia ediyorum ki kac cc olursa olsun , ister benzinli ister dizel olsun bir motorun KENDI HACMI KADAR YAKITLA en yuksek torkunu verdigi devirde kullanimi ile gidecegi yol asagi yukari sabittir.(20 ile 28 KM arasinda degisir)
    ister mobilet olsun , ister araba , ister kamyon ister otobus ister tir bu degismezzzz
    isterseniz hesaplayin :))
    herkese saygilar.

    Alıntıları Göster
    Herşeyin normali normal... Devirli de devirsiz de kullanmanın sakıncaları var... İyisimi normal devrinde sürün kafanız rahat olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    devirsiz kullaninca motora yuk biner (birim ilerleme icin daha az hareket yapmasi gerekir) bu da yakit sarfiyatinin artmasina sebep olur.
    benzinli icin 2500 3000 asagisina inilmesi hem uzun vadede motorun subap ayarlarinin bozulmasina sebep olur , hemde yakut sarfiyati artar.
    5. viteste 2000 devirle zorlamak yerine , 4 e alip 3000 devir civari gitmek daha az yakit sarfiyatina sebep oluyor.
    ilginc ama motor daha cok devir yapmasina ragmen daha az benzin harciyor(tecrube ile sabittir) cunki daha az gaz veriyorum. bunun sebebininde pistona binen yukun 4. viteste daha az olmasina ve uzerindeki yuku itebilmek icin daha az yakita ihtiyac duymasina bagliyorum.
    yakit tuketimi konusunda iddialiyim :)
    bir pistonun bir patlamada harcadigi benzine kadar hesaplamis bulunmaktayim :)
    hatta iddia ediyorum ki kac cc olursa olsun , ister benzinli ister dizel olsun bir motorun KENDI HACMI KADAR YAKITLA en yuksek torkunu verdigi devirde kullanimi ile gidecegi yol asagi yukari sabittir.(20 ile 28 KM arasinda degisir)
    ister mobilet olsun , ister araba , ister kamyon ister otobus ister tir bu degismezzzz
    isterseniz hesaplayin :))
    herkese saygilar.

    Alıntıları Göster
    benim araba dizel olmakla birlikte bu zamana kadar hep benzinli kullandığım için devir konusunu epey araştırdım. Benzinli araçlarda sürüş aralığı iin en uygun 2500-3000 devir iken dizel motorlar devri sevmediği için ben aracımda 2000-2500 devir aralığında sürüş yapıyorum. Zaten en yüksek torku da bu devirlerde verebildiği için doğrusu da bu bence.
    Aracı alırken, tanıtımı yapan arkadaş da bu araç dizel olduğu için yüksek devirden kaçının, zaten 3500ün üstüne çıktığınızda da benzinli gibi bir ataklık beklemeyin dedi,gerçekten de öyle.
    Bu arada 1750 devrin altında kullanınca, yani devirsiz kullanınca bu da araç için sıkıntı, bir kere motorun düzenli çalışmadığını kulağınızla duyuyosunuz.
    Bir de şuna dikkat ediyorum.Benzinli 1.6 Astra kullanırken ( 2000 model classic) 90'la 5.viteste devir 2500 gösterirken, şu anki aracımda aynı vites aynı hızda 2000 devir gösteriyor. Bu da bence ideal devri veriyor.
    Bilimsel bir açıklama yapacak bilgim olmasa da hem yakıt tüketimi, hem de motor ömrü için devirsiz kullanmadan da yüksek devirlere çıkmaktan da kaçınmak şart.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer23

    benim araba dizel olmakla birlikte bu zamana kadar hep benzinli kullandığım için devir konusunu epey araştırdım. Benzinli araçlarda sürüş aralığı iin en uygun 2500-3000 devir iken dizel motorlar devri sevmediği için ben aracımda 2000-2500 devir aralığında sürüş yapıyorum. Zaten en yüksek torku da bu devirlerde verebildiği için doğrusu da bu bence.
    Aracı alırken, tanıtımı yapan arkadaş da bu araç dizel olduğu için yüksek devirden kaçının, zaten 3500ün üstüne çıktığınızda da benzinli gibi bir ataklık beklemeyin dedi,gerçekten de öyle.
    Bu arada 1750 devrin altında kullanınca, yani devirsiz kullanınca bu da araç için sıkıntı, bir kere motorun düzenli çalışmadığını kulağınızla duyuyosunuz.
    Bir de şuna dikkat ediyorum.Benzinli 1.6 Astra kullanırken ( 2000 model classic) 90'la 5.viteste devir 2500 gösterirken, şu anki aracımda aynı vites aynı hızda 2000 devir gösteriyor. Bu da bence ideal devri veriyor.
    Bilimsel bir açıklama yapacak bilgim olmasa da hem yakıt tüketimi, hem de motor ömrü için devirsiz kullanmadan da yüksek devirlere çıkmaktan da kaçınmak şart.

    Alıntıları Göster
    Birazda kullanım tarzına bağlı bu..Kimi şöför hangi araca binerse binsin devirli kullanır..Çok bağırtarak vites yükselten şöförler var..Kullanım Tarzı işte...Bunun aksini kullananlara da devirsiz kullanan şöför diyoruz..Sözlük gibi oldu ..:)))




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.