Vites düşürürken araç öne yığılmasın diye rev match yapıyorum hep, aragazı verip öyle düşürüyorum vitesi hem akıcı ilerliyor hem yığılmıyor araç.Bir de rampa inerken frenler ısınmasın diye uzun rampalarda düşük vitesde frene basmadan motor freniyle iniyorum ne zaman devir çok yükselir 3000 4000 devirlere gelirse ozaman biraz biraz ayak freniyle destekleyip yavaşlatıyorum aracı. Bazen de kasislere yaklaştığımda yavaşlayınca 2. vitesde geçsem araç çok düşük devirde kalıyor gaz yemiyor sirkeleme yapıyor, aşırı yavaşlamadığım için de 1. vitese direkt geçmiyor eğer aragaz vermeden 1. vitese takarsam fren yapmış gibi aracı öne yığıyor bende mecburen yine aragazı verip öyle 1. vitese alıyorum.Aragaz verince çok rahat geçiyor 1. vitese. Bir diğer sormak istediğim şey de örneğin yokuş yukarı dur kalk trafikde ilerlerken öndeki araç yavaş yavaş ilerlemeye başlayınca bende 1. vitesde kalkışı yapıyorum sonra ayağımı gazdan çekiyorum araç yokuş çok dik olsa bile 1. vitesde ben gaz vermeden yavaş yavaş ilerliyor.Sizce böyle kullanmanın bir zararı var mı araca ? |
Bu yaptıklarımın araca bir zararı olur mu ?
-
-
Hocam 90 model Ford Cargo mu kullanıyorsunuz niye vites değiştirirlen ara gaz veriyorsunuz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vites düşürürken diyor yalnız vites yükseltirken değiştirirken demiyor
Vites düşürürken yaptığı hareket çok mantıklı hatta her viteste araç kaç devir yükseliyor bunu da ezbere biliyorsa o an tam debriyaja basıp küçültecekken şimşek hızıyla devre bakarsa ona göre gaz verir ve şanzıman hızıyla motor hızını eşitlemiş olur. Motor kulaklarını şanzıman kulaklarını koruyor adam. Ve en önemlisi difransiyeli, aksları koruyor. Sadece 2 den 1 e yapmak gereksiz o kadar. 6 dan 5 e 4 e 3 e ve 2 ye düşüşe kadar iyi bir yöntem. (Heel and Toe)
Hatta bunu o kadar iyi refleks haline getirirse fren mesafesini dahi çok büyük farkla kısaltır
Konu sahibinin sorusuna gelirsek şehir içinde çok sıkışık trafikte bile olsa 1. Vitese atıp yavaşça debriyajdan çekip gaz vermeden kendi motor gücüyle ilerletmeye çalışmak baskı balatayı erken bitirir o kadar. Mümkünse milim bile olsa gaza çok az dokunarak milimce gidin ve debriyajdan tamamen çekili olsun. Onun dışındaki yaptığın yöntemlerde sıkıntı yok.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben de böyle yapıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yaptıkların gayet normal, olması gereken şeyler.
hayatına biraz aksiyon katmak istersen aracın ve yol durumu müsaitse rampa inişlerinde kendini f1'de gibi hissedip apex hesaplayarak filan virajları dön, kimseyi tehlikeye atmayacak şekilde ve aracın sınırları doğrultusunda zorla, araç sürme zevkini 4-5 katına filan çıkarır.
tek tavsiyem yokuşlarda öndeki araç iyice ilerledikten sonra kalkış yap yoksa öndekinin kıçında seyretmenin bir anlamı yok hem mega'nın dediği gibi balatayı yer.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir.ksk -- 5 Kasım 2022; 1:8:17 > -
@MeGaDave06 Cevabınız için sağolun çok iyi açıklamışsınız.
@emir.ksk apex olayını Atatürk köprüsünü geçip Refik saydam caddesindeki rampaya doğru çıkarken yapıyorum, hem virajlı hem dik bir yer o yüzden köprü düz olduğu için köprüde hızımı alıp kaptırıp öyle çıkıyorum rampayı.Hem apex çizgisiyle dönünce daha rahat çıkıyor araba sanki, bilmiyorum belki psikolojikdir
-
Vites düşürürken yapıyorum sadece, araçta ailem felan oluyor yaşlı insanlar şimdi normal şekilde vites düşürsem araç motor freninin etkisiyle öne doğru yığılıyor.Araç öne yığılınca araçtaki yaşlı insanlarda öne doğru geliyor, bu sefer tekrar hızlanmak için gaza basınca ağırlık transferi olup geriye doğru yaslanıyorlar.Böyle böyle bir ileri bir geri yaşlı insanların midesi bulanabilir, debriyajdan ayağını ne kadar yavaş çeksende pamuk gibi vites değiştirsende aragazı vermediğin sürece illa ki araç o motor ve şanzıman devrini eşitleyene kadar fren etkisi yapıyor.
Trafikde milyon kere vites düşürüyoruz sürekli ileri geri konforsuz bir sürüş oluyor basic şekilde vites düşürünce, bende o yüzden rev match yani halk dilinde aragazı dediğimiz mevzuyu kullanarak vites düşürüyorum.Şanzıman ve motor devrini eşitlediğim için araç öne doğru yığılmıyor, pürüzsüz bir geçiş oluyor hemde araçta insanlar rahatsız olmuyor herhangi bir ağırlık transferi olmadığı için sanki trende gidermiş gibi sabit şekilde oturuyorlar.
Zaten bu olayı otomatik vites araçlar kendisi otomatik olarak yapıyor, hatta hyundai i20n modelinde manuel vitesli aracına bile auto rev match özelliği eklemiş.O i20n manuel vites aracı acemi bir sürücü kullanıyor olsa bile araç kendisi otomatik olarak rev match yapıyor her vites düşürüşünde, bence güzel özellik.
Bu arada benim aracım önden çeker, eğer arkadan itişli manuel bir aracınız varsa mutlaka bu hell and toe veya rev match denilen teknikleri yapmanız lazım yoksa Allah korusun yağmurlu bir günde viraj dönerken vites düşüreyim dediğinizde shift lock yapıp arka tekerleri kitleyerek aracın kayıp spin atmasına sebep olabilirsiniz.Zaten bunu drift tekniği olarak da kullanıyor insanlar, kasıtlı olarak yapanda var tabi ama onlar tecrübeli sürücüler.
-
Olması gerekeni yapıyorsunuz. Takdir ettim. Sizin gibilerin sayısının artmasını çok isterim. Aracını düşünen ve sürmekten keyif alan adamların işi bu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Debriyaja basmadan rölanti devriyle araç yürütmek neden baskı balataya zarar veriyor (ilk kalkışı yaptıktan sonrası için diyorum) Çok yavaş ilerleyen trafikte ilk kalkış sonrası ben rölanti devriyle yürütüyorum genelde aracı o yüzden merak ettim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tur süresi mi kasıyorsun baba düşür vitesi geç allah bilir 1.5 motor falandır araç
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aragazı vermeden nasıl sürülecek normali bu;
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yokuşlarda debriyajı tamamen bırakıp aracın kendi ilerlemesi ile debriyaj bitmez yarım debriyaj yapmadığınız sürece fakat mazot pompasına binen aşırı yükten pompayı bozabilirsiniz.
Aragaz eski fordlarda kaldı diyenlerede gülüp geçin aracında her vites geçişinde hoplaya zıplaya giden arkadaşlar onlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ara gaz şeklinde değil ama ben de debriyajdan ayağımı çekene kadar göz kararı az bir şey gaz veriyorum vites düşürürken. Debriyajdan çekmeye yakın gazı da bırakıyorum. Araba hızlanmamis oluyor.
Onun haricinde 5 km/h gibi hızlara düşmedikce birinci vitese düşmem. İkinci viteste debriyaj+fren yapıp çok yavasladiysam devir düşük kalmasın diye debriyajdan çekmeden önce gaz vererek arabanın devrini 1600 civarına kadar getiririm. Daha sonra yavaşça debriyajdan çekerim. Araba sıkıntısız devam eder.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çünkü aktarım ne kadar zayıf olursa baskı balataya o kadar yük biner.
Şöyle düşünün 1. Viteste 1500 devirde mi baskı balatayı daha rahat döndürür yoksa 1000 devirde motorun olağan rölantisi mi daha rahat döndürür? Siz devri düşük tutup kendi halinde baskı balatayı döndürmeye çalışıyorsunuz öbüründe ise motoru devirlendirerek rahatlatıp götürüyorsunuz.
Daha basit anlatıyım alışveriş poşetlerini 2 parmağınızla mı götürmek daha çok yorar yoksa 4 parmakla mı? 4 parmak burda motora verdiğiniz gaz oluyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski aracımdan gelen bir alışkanlık m60b44 4.4 v8 286 beygir bir e30 coupe vardı ekstra beyin vs. de vardı 300 beygir gibi bir gücü vardı, o araçta rev match yapmadan vites düşürürsen bariyerlere girersin :) Ondan kaldı bu alışkanlık.
-
Mazot pompasına niye ek yük biniyor?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hocam 90 model Ford Cargo mu kullanıyorsunuz niye vites değiştirirlen ara gaz veriyorsunuz
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X