Şimdi Ara

Devran döndü: AB, Çinli şirketlerden teknoloji transferi istiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Devran döndü: AB, Çinli şirketlerden teknoloji transferi istiyor
    Avrupa Birliği (AB), temiz teknoloji sektöründe rekabet gücünü artırmak ve Çin'den gelen düşük maliyetli ithalatın etkilerini azaltmak amacıyla yeni bir ticaret stratejisi hazırlıyor. Brüksel’in yeni düzenlemesine göre, AB sübvansiyonlarından yararlanmak isteyen Çinli şirketlerin Avrupa'da üretim tesisleri kurması ve teknolojik bilgi birikimini Avrupalı işletmelerle paylaşması gerekecek.



    Devran döndü: Süreç Aralık’ta başlıyor



    Aralık ayında, Avrupa’daki batarya üretimini desteklemek amacıyla 1 milyar avroluk bir hibe programı başlatılacak. Bu program, Çinli firmalar için teknoloji transferi ve Avrupa'da yerel üretim şartlarını içeren yeni kriterleri de beraberinde getirecek. AB yetkilileri, bu pilot uygulamanın ilerleyen dönemlerde diğer yeşil teknoloji sektörlerine de genişletilebileceğini belirtiyor.



    Bu adım, Çin’in kendi pazarına giriş yapmak isteyen yabancı şirketlerden teknoloji paylaşımı talep eden uygulamalarını andırıyor. Geçmişte Çin, ülkesinde üretim yapmak isteyen firmaların teknoloji transferi yapmasını istiyordu. Şimdi ise AB, Çinli şirketlerin teknoloji bilgi birikimini aktarmasını istiyor.



    AB-Çin ticaretinde gerilim yükseliyor



    Devran döndü: AB, Çinli şirketlerden teknoloji transferi istiyor
    AB’nin yeni ticaret stratejisi, geçtiğimiz ay Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara uygulanan %35'e varan ek vergilerle zaten gergin olan AB-Çin ticari ilişkilerini daha da zorlaştırabilir. Bu vergiler, Avrupa'nın elektrikli araç sektöründe yerel üretimi korumayı hedefliyordu.



    Ayrıca Bkz.Northvolt krizi: Avrupa’nın umuduydu ama şimdi batmanın eşiğinde



    Öte yandan, Çin’in en büyük elektrikli araç bataryası üreticisi CATL, Avrupa’da Macaristan ve Almanya’da devasa fabrikalar kurarak AB’nin artan düzenlemelerine uyum sağlamaya çalışıyor. Benzer şekilde, Envision Energy de İspanya ve Fransa’da büyük yatırımlar yapıyor. Ancak Çin Ticaret Bakanlığı, yerli otomobil üreticilerini, AB'deki siyasi belirsizlik nedeniyle Avrupa’da ağır yatırımlardan kaçınmaları konusunda uyarıyor.



    AB’nin Çin’i yetişme çabaları da şimdiye kadar istenen ilerlemeyi gösteremiyor. Özellikle İsveç merkezli batarya üreticisi Northvolt, üretim kapasitesini artırmakta zorlanırken iflasın eşiğine gelmesi alarm niteliğinde bir durum.




    Kaynak:https://www.ft.com/content/f4fd3ccb-ebc4-4aae-9832-25497df559c8







  • Brüksel’in yeni düzenlemesine göre, AB sübvansiyonlarından yararlanmak isteyen Çinli şirketlerin Avrupa'da üretim tesisleri kurması ve teknolojik bilgi birikimini Avrupalı işletmelerle paylaşması gerekecek.

    Bizimde yapmamız gereken buydu. Onun yerine vergi teşviği yapıp bunu takip etmeyip fiyatlarının yüksek olmasına ve çinlinin fabrikasının parasının halktan toplanmasına vesile oldular. Üstüne birde sıfır teknoloji transferi olacak. Yan sanayi gelişmeyecek. Yerli şirketlerle ortaklık zorunluluğu da yok.

    https://forum.donanimhaber.com/cinlilerin-teknolojik-ve-ekonomik-alanda-ilerlemelerinin-sebebi-okuyun-bilgilenin--159571385
    Şu anda Avrupa'nın Asyalılar özellikle Çinliler karşısında acınacak halde.Koca Avrupa da bir tane Xiaomi gibi arge çalışması yapan şirket yok.Adamlar 2 senede tamamen elektrikli otomobil üretebilirken avrupalı otomobil üreticileri hala elektrikli araçlara geçmeye çalışıyor.

    Ukrayna Rusya arasında ki savaşında etkisiyle Avrupa durgunluk dönemine girdi.

    Euro değer kaybediyor dünya genelinde.En önemlisi bu durgunluk nedeni ile bir çok firmada işten çıkarmalar yapılıyor ve Avrupa'da ki bazı fabrikalarını kapatıyorlar.

    Trump zaten yardımı keseceğim her ülke başının çaresine baksın diyordu.


    E Avrupa'da LALE DEVRİ bitti ..!

  • Brüksel’in yeni düzenlemesine göre, AB sübvansiyonlarından yararlanmak isteyen Çinli şirketlerin Avrupa'da üretim tesisleri kurması ve teknolojik bilgi birikimini Avrupalı işletmelerle paylaşması gerekecek.

    Bizimde yapmamız gereken buydu. Onun yerine vergi teşviği yapıp bunu takip etmeyip fiyatlarının yüksek olmasına ve çinlinin fabrikasının parasının halktan toplanmasına vesile oldular. Üstüne birde sıfır teknoloji transferi olacak. Yan sanayi gelişmeyecek. Yerli şirketlerle ortaklık zorunluluğu da yok.

    https://forum.donanimhaber.com/cinlilerin-teknolojik-ve-ekonomik-alanda-ilerlemelerinin-sebebi-okuyun-bilgilenin--159571385




  • Şu anda Avrupa'nın Asyalılar özellikle Çinliler karşısında acınacak halde.Koca Avrupa da bir tane Xiaomi gibi arge çalışması yapan şirket yok.Adamlar 2 senede tamamen elektrikli otomobil üretebilirken avrupalı otomobil üreticileri hala elektrikli araçlara geçmeye çalışıyor.
  • Ülkemiz açısından köprü olabilmemiz için, üretim süreci için kısa sürede çinlilerden yatırım alınmalı. Bir çok firma hazır bu konuda atılım yapmışken. Çin rest çekmekle doğru hamle yaptı zamanında.
  • ABD ve Avrupa her türlü Çinlilere eliniz mahkum. Boşuna adamlara abuk sabuk vergi uygulamayın Çin'e öyle yada böyle teslim olacaksınız. Övündüğünüz İphone yapan bile Çinliler. Çinlileri izlemeye devam edin ABD ve Avrupa piyasanın içinden geçmeye devam edecekler
  • Klür134 K kullanıcısına yanıt
    ama öyle demeyim elektrikli arabalar satmıyor!!!! Tabikide satmaz an*sını sat*m Porsche Macan'ı olması gerekenden 5 yıl geç tanıttı eski platformla yeni elektrikli araba satmaya çalışıyor adamlar diğer Avrupalı üreticilerde aynı şekilde Stellantis'in çıkardığı platform ve yazılım 10 sene önceki Tesla seviyesinde bile değil hala neyden bahsediyorsunuz siz?
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    AB dünyanın en büyük pazarı. Dünya ekonomisinin % 25'i ve en gelişmiş kıta. Zenginliği yüksek bu birlik ile Türkiye bir mi? Fakir, yolsuzlukların had safhada olduğu, hukukun olmadığı gelişmemiş bir ülkeyiz alt tarafı. Yani kimseye rest çekecek durumda değiliz. Biz teşvik vermek zorundayız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Adamlar yıllardır batılı ülkelerin mallarını yapa yapa öğrendiler ve yatırımını bu yönde yaptılar şimdi kendileri teknoloji devi oldu
  • Avrupa Birliği'nin Çine artık karşı gelme şansı yok Elektrik araçlarda. Tek çareleri ortaklaşa hidrojene girecekler hidrojenin araçlarda çok rahat kullanılabilir hale getirilmesini sağlarlarsa ve ucuz üretimini sağlarlarsa o zaman elektrikli araçların pabucunu dama atıp Çin'in tüm yatırımlarını boşa çıkarabilirler Bu da Çine çok büyük darbe olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isakoc -- 21 Kasım 2024; 2:18:1 >
  • Ukrayna Rusya arasında ki savaşında etkisiyle Avrupa durgunluk dönemine girdi.

    Euro değer kaybediyor dünya genelinde.En önemlisi bu durgunluk nedeni ile bir çok firmada işten çıkarmalar yapılıyor ve Avrupa'da ki bazı fabrikalarını kapatıyorlar.

    Trump zaten yardımı keseceğim her ülke başının çaresine baksın diyordu.


    E Avrupa'da LALE DEVRİ bitti ..!

  • bamorex kullanıcısına yanıt

    Rusya Ukrayna Savaşı'nın kaybedenleri Avrupa ve Rusya.


    Bir kez daha Avrupa'da çıkan oradaki patron kimdir savaşı Avrupa'yı dünya sahnesinde aşağıya çekiyor. Avrupa'nın büyük bir kısmına İkinci Dünya Savaşı ertesinde ve bilhassa Avrupa Birliği'nin oluşumuna giden Avrupa entegrasyonunu takiben barış getirilmiş olmasına rağmen hem de. Sebebi de bence çok açık. Avrupa güvenliği ve entegrasyonu konusunda Avrupalılar Rusya'yla ne yapacaklarını bilemediler. Avrupalılar Avrupa güvenlik sisteminin Soğuk Savaş müttefikleri olan Amerikalılar tarafından gayet dengesiz biçimde belirlenmesine - zaten askeri açıdan hegemon ABD'nin de bu konudaki zorlamalarıyla - razı geldiler. Kendilerini askeriye ve güvenliğe ilişkin birçok maliyet ve tehditten koruduğu için Amerikan sponsorluğundaki NATO şemsiyesi Avrupalılara çok tatlı geldi. Ama işte bu şekilde Rusya'yı idare edememenin ve dışlamanın faturası onlara sonradan yansıdı. Yağmurdan kaçayım derken doluya tutuldular. Rusya'yla bir yıpranma savaşını tutuştular ve adı üstünde bu savaşın tek yaptığı iki tarafı da uzun vadede kalıcı sonuçları olabilecek biçimde yıpratmak.


    Onlar yıpranırken Çin, Hindistan gibi çatışmalara dahil olmaktan kaçınan yükselişteki aktörler kazanıyor. Mesela Avrupa'daki enerji pazarını yitirmiş zor durumdaki Rusya'dan indirimli fosil yakıt tedarik ediyorlar. Böylece endüstriyel anlamda ucuz Rus enerjisini yitirdikleri için rekabetçilik kaybı yaşayan Avrupalılara nazarla kendi rekabetçiliklerini artırdılar.





  • Avrupalılar Amerikanın sıcak kucağında ikinci Dünya savaşından beri kımıl kımıl uyudular. Gerçi bu dönemde Rusyada çok fazla bir gelişme gösteremedi ve Rehavete kapıldı. AB ye sattı Gazı Benzini yan gelip yattı taki Suriye de ABD ile karşı karşıya gelene kadar. Şimdi her iki tarafta pişman Çünkü ABD nin ağzına bakmak durumundalar. Putin uyandı ama geç kaldı yada Sovyet Birliğinden gelen ağır kütleyi zamanında yeterince dönüştüremedi. Şimdiye Ukraynayı bitirmesi gerekirken atacak füze bile bulamıyor stoklarında, savaçacak adamı zaten yok. SU57 projesini yıllarca savsakladılar şimdi Ukrayna hava sahasına girmeyi bırak yaklaşamıyorlar bile, Rusya açısından tam bir hezimet. Avrupa Birliği ufak bir sarsıntıda hemen dökülmeye başladı o şanlı ekonomilerinin pamuk ipliğine bağlı olduğu ortaya çıktı. ABD bu işin her türlü kazananı herkesi eteğine koyup sallayıp canı sıkılınca kenara atı veriyor.





  • Ucuz işgügü lazım çinlilerle baş edebilmek için. O da sizde yok.
  • Üreten daima kazanır.

    Çin dünyanın en büyük üreticisi.

    Er yada geç kazanacaktır.
  • bamorex kullanıcısına yanıt

    En son Almanya ekonomik darboğaza girdiğinde 60 milyon kişi ölmüştü.


    Almanya'da lale devri bitince anlarız bence.Devran döndü: AB, Çinli şirketlerden teknoloji transferi istiyor 

  • AO A kullanıcısına yanıt

    Savaşacak 2 milyon hazır adam var ama Avrupa, İskandinav, Karadeniz, Asya, Pasifik, Kutup coğrafyasında sınırları olan devasa bir devleti koruyorlar.


    Ukrayna'nın imhâ ettiği zırhlı ve zırhsız kara aracı sayısı 20 bini geçti, 20 bin araç kaybedip halen cepheye araç yollayabileyecek başka devlet var mıdır bilemem.


    Şu an sıfır tanklar üretiliyor ve yollanıyor.


    Günde 20 bin ton mühimmat kullanıyorlar.


    700 milyar Dolarlık mal varlıklarına el koydular.


    Hava araçlarından 1000'e yakın kayıp var.


    Ukrayna ile savaşmak kolay değil. Ukrayna'nın ürettiği motorlarla yaptığımız uçakları görüyorsunuz.


    Kendi füzelerini de üretiyorlar, hafife alınmaması gereken bir ülkeydi.


    Putin'in amacı da ele geçirmek değildi, Ukrayna'da Moskova yanlısı birilerinie getirip geri çıkacaktı. Savaşacaklarını düşünmediler.

  • Übermacht Oracle kullanıcısına yanıt

    işte zaten savaşacaklarını düşünmeyerek hata yaptılar. Sandılarki Ukrayna halkı kendi hükümetlerini zaten desteklemez Rus yanlısı olurlar. Sonraki hataları ise ABD nin Ukraynaya ne kadar yardım edebileceği konusunda. Rusların hava gücü yok gibi, kritik yerleri vuramıyorlar. Kritik istihbaratı alamıyorlar Donanmayı koruyamıyorlar. Kara birlikleride bir o kadar eğitimsiz ve donanımsız. Savaşın ilk başlarında Ukraynanın bütün askeri ve ekonomik alt yapsını bir anda vurup elini kollunu bağlaması gerekirdi şimdi bütün Dünya ile savaşmak zorundalar.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.