Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
46.962
Cevap
181
Favori
3.031.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yeni resimler buldum size

    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.


    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.


    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.




  • KARDEŞ DİKKAT ET LPG TAKTIRÇAKSAN. İYİ BİR YERE TAKTIR

    quote:

    Orjinalden alıntı: Eagle-eyed


    merhaba arkadaşlar. benim dayıdada 2001 marea sx var. kullandım gerçekten güzel araba. 1 sene evvel tüp taktırdı arabasına(tartarini sıralı sistem) o günden sonra çekmediği sıkıntı kalmadı. araba rölantide titriyor klimayı açınca çekişten düşüyor deli gibi(bu sıkıntılar 2 ay sonra başlamış). ne yaptılarsa fayda etmedi. aracın beynini bile değiştirdiler ama nafile.. sonra arkadaşıma 1999 model brava sx aldık bir buçuk ay önce. o da tüp takdırcaktı ve benim eski tipoma tüp taktırdığımız yere gittik beraber. brc marka sıralı tip tüp taktırmak istedik ama ustalar marea brava modeli fiat arabalara tüp takmadıklarını çünkü sorun çıkarttığını söylediler. bizim(Ankara Şaaşmaz Oto sanayii) dışımızda bu arabaya herkes tüp takar ama sorun yaşarsınız abi taktırmayın dediler. arabaya tüp taktırmak için alan arkadaşım ve ben şok tabikide biz dedik ki biraz daha araştıralım. birkaç yere daha sorduk. lovato marka tüp takan bir otogaz dönüşümcü ile 1600 ytl'ye anlaştık. adam ama neler dedi neler. olur mu öyle şey yaw dedi ben burda günde yüz tane arabaya tüp takıyorum yarısı fiat grubu ilk defa sizden duydum böyle bişey falan filan.... haaa bi de dedi ki o araba sorunludur ben burda tüp takmadan önce arabanın her tarafını kontrol ediyorum arabada bir sorun varsa zaten takmam dedi ve çarşamba gününe randevulaştık!! tüpü taktırdık deneme sürüşü falan filan derken paramızı ödedik ve çıktık. arkadaşım iki gün evvel telefon etti. bayram yolculuğu için kontağı çevirmiş ve olanlar olmuş araba rölantidetitriyor klima çalışmıyor çekiş çok düşük falan filan... cumartesi günü zaten, hemen sanayiye koşmuş. Adam ne dese beğenirsiniz SENİN ARABAN SORUNLU BENİM YAPACAK BİŞEYİM YOK!!! buyur burdan yak şimdi. tüketici haklarına şikayet edicem falan deyince adam arabayı yapmış. tamir olan arabasıyla adana'ya kadar sorunsuz giden adana'da sorunların daha da arttığını arabanın fanının devreye girmediğini sürekli hararet yaptığını falan anlattı durdu. şimdi bayram dönüşü artık (tabi gelebilirse o arabayla) adama napıcaz bilmyorum. BU ARABALARDA TÜPÜN SIKINTILI OLDUĞUNU SÖYLÜYOR USTALAR. ARABA İTALYAN TÜP DE İTALYAN OLUNCA UYUŞMUYO HERHALDE
    Bir tecrübemi paylaşmak istedim. tüp taktırıp hiç sıkıntı çekmeyenlerde var tabiki. ama taktırmadan önce iyice araştırın
    İYİ BAYRAMLAR KAZASIZ SÜRÜŞLER!!!!!




  • FİAT SEDİCİ

    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: voltan35

    öncelikle göstermiş olduğunuz hassasiyet için teşekkür ederim.bilginin paylaştıkça büyüdüğünü hepimiz için faydalı olduğunu vurgulamışsınız ki çok doğru.benim sormak istediğim lpg yi nerede( belirttiğiniz marka)ve kaç ytlye taktırdınız.bazıları marealar için lpg yi tavsiye etmiyor ilerde herangi bir zararı olurmu.arabayı kullanmak keyifli ancak benzini düşününce okeyifte kaçıyor birde aracın yakıtını kullanım şekli dışında arttıran etkenler nelerdir bilgilendirirseniz sevinirm

    sıralı sistemde bir sorun yaşanmıyo marea'larda
    eski sistem lpg'lerde çok sorun yaşandığı doğru
    taktıracaksan fiat servisine danış bence..




  • teşekkür ederim sağolasın
  • nasyalçın hayırlı olsun aramıza hoşgeldin

  • YA ARKADAŞLAR MAREA'IM HAVA FİLTRESİNİ PERFORMANS DİREK HAVA FİLTRESİ İLE DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM, AMACIM BİRAZ DAHA TOK Bİ SES VE 3-5 HP DAHA FAZLA GÜÇ ELDE ETMEK, AMA ALETİ HAZİRAN 2006 DA SIFIR ALDIM, GARANTİYİ FALAN BOZMASINDAN VE YAKITI AŞIRI DERECEDE ARTTIRMASINDAN ENDİŞE EDİYORUM.
    UNUTMADAN BİDE NE MARKA VE NE TÜR Bİ FİLTRE TAVSİYE EDİYOSUNUZ???
  • BU ARADA BENİDE KAYDEDERSENİZ SEVİNİRİM...

    ADIM :ÖZGÜR
    ARACIM:MAREA EXCLUSIVE
    MODEL :2006
    RENK :ÇELİK GRİ
  • ORREPBEBE,
    Arabayı aldığım kişi İstanbul'da saat firmasının Trakya satış sorumlusu ve arabayı 2004 eylülde aldıktan altı ay kadar sonra firma kendisine araç vermiş. Artık benzin,vergi,sigorta,kasko sorunu kalmadığı için hep şirket aracını kullanmış ve kendi aracını kapalı otoparka koymuş.Sürekli şehir dışı gezdiği için ve maddi imkanıda olduğu için satmaya erinmiş açıkçası. Neyse ilan sadece 1 gün kalmış internette reklam için ilgili site kredi kartı numarasını istemiş oda vermeye yanaşmadığı için ilanı silmişler.Anlayacağın bizim kısmetimizmiş. İlk telefonda 17.000 dedi ve 16.500 ytl son olur dedi. 15 gün sonra aradığımda 16.000 e bırakırım dedi. 2 ay sonra ciddi ciddi konuştuk çünkü ben tam kararımı vermemiştim ve 15.000 e bağladık fiyatı. Çünkü kış geliyordu ve araba ile ilgilenemiyordu 3 adet vergi borcu, sigorta biteli yıl olmuştu.Tabi bunların hepsini kendi yaptırdı. Fiyat için yakın çevemde de çok polemikler oldu, yok İstanbul'dan araba alınmaz , yok çalıntıdır, yok devriktir, o fiyata kesin birşeyi vardır. Arabanın fotoğraflarını çekemedim ama iç dış yıkandıktan sonra araba galeriden yeni alınmış gibi duruyor. arabadaki tek sıkıntım cd chnager olmaması, orjinal teybini çıkartmak istemiyorum. Bilgisi olan varsa libertilerde cd için hazırlık var mı? yan kablo döşelimi changer alıp takılacak şekilde mi yoksa kabloda mı çekmek lazım .Herkesin gönlüne göre olsun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: exclusive08


    YA ARKADAŞLAR MAREA'IM HAVA FİLTRESİNİ PERFORMANS DİREK HAVA FİLTRESİ İLE DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM, AMACIM BİRAZ DAHA TOK Bİ SES VE 3-5 HP DAHA FAZLA GÜÇ ELDE ETMEK, AMA ALETİ HAZİRAN 2006 DA SIFIR ALDIM, GARANTİYİ FALAN BOZMASINDAN VE YAKITI AŞIRI DERECEDE ARTTIRMASINDAN ENDİŞE EDİYORUM.
    UNUTMADAN BİDE NE MARKA VE NE TÜR Bİ FİLTRE TAVSİYE EDİYOSUNUZ???



    eğer bulabilirsen "king dragon" almanı öneririm
    bulamazsan da ya "k&n" al ya da "yed"




  • arkadaşlar malum önümüz kış ve benim bulunduğum yerde karda yağıyor bana tavsiye edebileceğiniz,memnun kaldığınız kar lastiği tipi markasını bildirirseniz sevinirim
  • agustos taki kampanyada bende bir marea aldım. oldukça memnunum.. benide uye yaparsanız sevinirim.. teşekkürler..

    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.


    not: resmin uzerindeki tarih yanlıstır.agustos 2006 tarihinde cekilmistir.fotograf makinesini ayarlamayı unutmusum..

    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smazici -- 9 Kasım 2006; 13:03:48 >




  • smazici ,
    hayırlı olsun mareanız...aracınız libertymi exclusive mi?
    ayrıntı verirseniz sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: evrenyaz


    kardeş hayırlı uğurlu olsun marea

    bendede marea 1.6 cc 2003 model exclusive var iki ay önce aldım.
    marea gerçekten çok güzel bir araba
    sadece yakıtı biraz beni zorlamaya başladı
    km de 210 bin lira yakıyor
    eğer lpg taktırırsam km de kaç lira yakar
    kendini kaç km amorti eder
    bilgisi olan varsa cevaplarsa çok makbule geçer
    birde kulübe üye olmak için ne yapmak lazım
    hepine çok selamlar


    İşin aslı bu yakıt bilgileri sadece ortalamadır, cunku ister benzin olsun ister lpg yakıt tüketimi
    arabayı kullanan kişi ile alakalıdır, mutlaka bir ortalama standardı vardır ama çok iyi
    bir şoför lpg ile 100 ile 110 hatta 95 bile yakar km.de ama şoförlüğünüz okadar iyi değilse 140 olan ortalamada siz 180 de yakarsınız.
    Saygılar




  • Yağmurda Kayganlık
    (Yağmurda araba kullanmak)


    YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN EN TEHLİKELİ ZAMAN TAM YAĞMURUN BAŞLADIĞI ZAMANDIR

    Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu ile karışır ve kaygan bir zemin oluşturur.

    YAVAŞLA!!
    Böylelikle lastiklerin yol tutuşu güçlenecek ve çekiş artacaktır.


    • Kentlerdeki cadde\yol yüzeyleri, banliyö bölgeleri, ve bunun gibi aşırı trafik veya trafik sıkışıklığı olan bölgeler düşük hızlarda bile kaymaya neden olabilecek yağ ve bunun gibi birçok maddelerle doludur.
    • Su birikintilerinin üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler.
    • Sürücüler, önündeki araç acil olarak durduğu taktirde kuru yüzeye oranla durması daha zor olacağından takip mesafelerini arttırmalıdır.
    • Çevrenizi her zaman kontrol edin. Yolunuzu “yorumlayın” ve aniden fren yapmaya veya direksiyon kırmaya karşı hazırlıklı olun.



    Sürekli olarak arkanızda seyahat eden diğer araçları gözlemleyin ve kontrol edin. Şunu unutmayın ki bu sürücüler de sizinle aynı koşullarda seyahat etmektedir.

    Boyalı yüzeylerde (kaygan) araba kullanmaktan kaçının. Geçmek için en uygun anı bekleyin.

    ÜZERİNDE SEYAHAT ETTİĞİNİZ YOL YÜZEYİNİN ÖZELLİKLERİNİN BİLİNCİNDE MİSİNİZ?

    Eğer yol yüzeyinde tamir yamaları, yeni ve\veya cilalanmış yüzey veya yetersiz yağmur suyu akışı varsa süratinizi daha da azaltın. Düzensiz yüzey ve çukurlar yağmur suyu tarafından gizlenir.

    UYARI!!
    SOLLAMA, KAVŞAKLAR VE KÖPRÜLER


    Sakin kalın. Görüş mesafesi ve boşluk için uygun koşullar oluşuncaya kadar bekleyin. Sollama sırasında yapılan hızlanma ve azalan çekiş yol tutuş kontrolünde kayıp yaratabilir.

    Viraja girerken daha da fazla YAVAŞLAYIN. Özellikle de yol yüzeyinin durumu uygun değilse.

    Bir köprüye yaklaşırken yavaşlayın. Mevcut meyilin ani değişiminde kontrol kaybı yaşanabilir.

    AYRICA KÖPRÜLER DE HYDROPLANING (AQUAPLANING) İÇİN İDEAL YERLERDİR, YANİ DAHA DA DİKKATLİ OLUN

    HYDROPLANING VEYA AQUAPLANING
    (Su yastığı üzerinde kayma-Kızaklama)

    Ne demektir?
    Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının aşırı derecede kaybıdır. (su derinliği > 0,5 mm).


    Bu duruma neden olan ana sebepler:
    Yetersiz yüzey drenajı sonucu yağmur suyu toplanması ve su derinliği.
    Lastik diş derinliği ve dizaynı
    Hız.

    Hydroplaning (Kızaklama) nasıl oluşur?

    Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Su basıncı sürekli artmaya başlayarak bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin yüzeyle teması engellenir.


    30 km veya daha az
    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.


    30-50 km arasında
    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.


    70 km veya daha fazla
    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.






    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.

    Lastiğin araçla yol yüzeyi arasında sadece bir halka olduğunu unutmayınız.
    Lastiğin şişkinlik basıncını periyodik olarak kontrol edin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığına emin olun.
    Lastiklerinize çok şey bağlıdır. En önemlisi de sizin güvenliğiniz!!!


    Hydroplaning olasılığı,
    Aracın hızı, lastik diş derinliği, lastik dizaynı ve mevcut suyun derinliğine bağlıdır.

    Sonuç olarak, lastik diş derinliği az veya su derinliği fazla ise, hydroplaning olasılığı düşük hızlarda bile mevcuttur.

    Sonuçlar?

    Kısmi veya toplam yol tutuş ve fren kaybı.

    En iyisi:
    Yağmurda yavaşlamak

    Hydroplaning’in üstesinden gelebilmek



    • Ayağınızı gazdan çekin
    • Fren yapmayın veya hızlanmayın
    • Direksiyonu ani kırmayın
    • Lastikleriniz yüzey ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin .



    (Tamamen dinamik hydroplannig olayında (bütün lastikler), sürücü tarafından yapılacak hiçbir hareket, yol yüzeyine yansımaz.
    Kısmi hydroplanning sırasında, yüzey ile temas halinde olan lastik veya lastikler emirleri (fren, hızlanma) uygulayarak aracın tehlikeli ve kontrolsüz reaksiyonunu başlatmış olur. )

    Bir daha yağmurda araba kullanırken aracınızın altında, daha doğrusu, lastiklerle yol yüzeyinin arasında neler olduğunu düşünün. Unutmayın ki aynı olay etrafınızdaki bütün araçlarda olmaktadır.

    Cepa Tavsiyelerindn alıntı yapılmıştır.
    Bilginize...
    Sayılar




  • Bi konuda Kış bakımı hakkında,

    Otomobilinizin kış bakımı



    • V Kayışına dikkat! Yaz aylarında genişleyen V kayışı, özelliğini kaybeder. Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.


    • Antifrizi mutlaka ölçtürün.
      Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifriz kullanılmalıdır. Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz, kışın soğutma sisteminin donmasını önler.


    • Hava filtresine bakın. Kış mevsiminden önce hava filtresini kontrol etmek, temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.


    • Fıskiyeleri ayarlayın. Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir. Fıskiyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.


    • Silecekleri kontrol edin. Ön cam sileceklerinin kış ayarlarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekir. Yazın bunaltıcı sıcaklarında silecekler çabuk aşınmış olabilir. Silecekleriniz aşınmışsa, kendiniz de kolayca değiştirebilirsiniz. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüşünüz önemli ölçüde artar.


    • Lastiklerin diş derinliklerini kontrol edin. Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin diş derinliğinin 3 mm'nin altına düşmemesi gerekir. Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız,mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirin.


    • Elektrik sistemini gözden geçirin.
      Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girebilir. Bu da otomobilin çalışmasını engeller. Onun için elektrik sistemini kontrol edin.


    • Periyodik bakıma rağmen yağa sık sık bakın. Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Uzun süre kullanılan yağ, motoru koruma özelliğini kaybeder.


    • Silecek suyunu ihmal etmeyin. Alkol içermeyen uygun bir cam silecek sıvısı, cam yıkama sistemini sıfır dereceye kadar donmaktan koruyabilir.

    • Kışın rezistansa ihtiyacınız daha fazla. Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir.

    • Üşümemek için kalorifere baktırın. Kış mevsimi öncesinde kalorifer ve klima bakımının mutlaka yapılması gerekir. Klimalı otomobillerde polen filtresi değiştirilir. Kalorifer hortumları kontrol edilir.





  • İkinci El Araç Almanın Püf Noktaları


    Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin. Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şasi numaralarını, ruhsattaki motor ve şasi numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.


    Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.


    Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmektedir. Bunun için mutlaka ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.

    Otomobil sahibi ile anlaştığınızda, aracı, ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün.

    Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralanan araçlar oto pazarında satılmaktadır. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabilmektedirler. Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.


    Püf noktaları:


    Otomobile bakmaya her zaman gündüz gitmeye çalışın. Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır. Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercih edin. Bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir.

    Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın. Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın. Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın. Duvardan yankılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi aracınızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.

    Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın.


    Dış görünüş - kaporta:

    Otomobilin etrafında gezerek pas, çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın. Ağır hasar görmüş bir otomobili dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.

    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın. Otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobilin çıtaları düz bir hat izler ve boya üzerindeki yansımalar düzgündür. Onarım görmüş bir otomobilin kaporta üzerindeki yansımaları düzgün değildir.

    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin. Üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır. Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin. Buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın. Bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.

    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.

    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın. Mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın onarıma girdiğini gösterir.

    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın. Sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır. Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.

    Otomobile dışardan bakın. Düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

    Motor (çalışmazken):

    Motoru çalıştırmadan önce kaputu açıp, motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın. Yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın. Sonradan bantlanmış kablolar gelişigüzel yapılmış onarımları işaret eder.

    Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın. İçerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.

    Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin. Yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın. Eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.

    Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun. Sıcak su yanıklara yol açabilir.


    Motor (çalışırken):

    Motoru çalıştırın. Kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin. 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın.

    Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı -30 numara- konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir. Ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir). Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır. Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir. Motorun açılması gerekmektedir. Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.
    Motor ısındığında rölantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin. Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.

    Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinleyin. Patlak susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

    Sürüş testi:

    Otomobili birinci vitese takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın. Otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir.

    Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz birinci vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.
    Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın. Olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.

    Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin. Aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.

    Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın. Birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır.


    Bana mail olarak gelip alıntı yapılmıştır. Bilgi ve paylaşma platformuna yararlı olacağı düşüncesiyle.
    Saygılar

    -------------
    Always Marea SX




  • Bilgiler için teşekkürler..

    @dozi17,
    aracım yıldız mavizi, liberty..
  • @smazici
    araban gerçekten güselmiş,özellikle rengi çok hoşuma gitti
    Allah kaza bela vermesin
  • smazici
    hayırlı olsun dostum ,
    bişey sorcam,
    motor soğukken arabayı ilk çalıştırdığın anda
    motor sesinde böyle bi tizlik (sanırım eksozdan kaynaklanan), kulağa hoş gelen ve motor ısındığı zaman kaybolan bi ses varmı sende de?
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.