Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (378. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
99
Favori
1.445.288
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 376377378379380
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Olması gerekiyor mu?
    Ben bundan iki yıl öncesine kadar, otobanda clio ile 180km/h ile gidebilirken artık giriş-çıkış radar limiti varken otobanın cazibesi kalmadı!
    Kaldı ki! Uno şehiriçi faresidir!...

    Bizimde 15bin tl üzeri bütçemiz olsaydı, golf-polo alırdık, ne alsaydık? gençlerin elinde haşat olmuş şahin mi alsaydık? artık imajı yerlerde sürünen kıro arabası 90'ların bmw 3.16 sınımı alsaydık?

    Uno Can'dır, az yakar-çok kaçar, parçası bol ve ucuz, tamiri kolay ve ucuz, ışıklarda ilk 100m'de dikiz aynasından tüm araçların küçüldüğünü görmek zevki birbaşkadır!...

    Uno Can'dır!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...
  • İyi günler arkadaşlar temizlemek için karburatorlu uno s de üstte bulunan gaz yada jikle kelebeğine elimle dokundugumda kimildamiyor degdigimde kimildamasi gerekmezmi ?(araba çalışmadığında dokunuyorum)tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mavim12 kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Şenol Korkmazyoutube
    KARBURATÖR ROLANTİ AYARI YAPILMASI
    https://www.youtube.com/watch?v=2A3xxdrV-v8


    Bu videodaki karbüratöre sahipseniz, izlemeniz sorunuzu aydınlatabilir sanırım!...

    Başarılar dilerim!...




  • Merhabalar araç sürmeyi öğrenmek için Ağustos ayında 1998 model Uno 1.4 ie SX aldım. Bazı sorunlarımız oldu hallettik bir şekilde, ancak araç aldığım kişi araca hiç bakmamış desek yeridir. Birkaç kez motor suyu soğutma hortumunu patlattı hararet yaptı. Birgün otobanda yine ayni sorun oldu ve üst kapak değişimi yaşadık ve 1500 lira masraf ettim. Üst kapak değişimi yapan usta tüm hortumları değiştiğini ve araca iyi bir ustayla antifriz katmamı söyledi nedense kendisi katmak istemedi. Ben de araçtan çok anlamam ama antifriz kattirmam doğru olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SequentiaL

    Merhaba dostlar,

    Aracımın muayenesi bitmek üzere olduğundan bir egzoz muaynesi yaptırmam gerekiyordu. Sanayiye gittim ve ölçümü yaptırdım fakat araç değil testten geçmek maksimum sınırın 2-3 katı daha fazla karbon salıyordu özellikle benzinde. Oradaki eleman karbüratör ayarını yaptır gel dedi, ben de bir karbüratörücüye gittim. Normalde ufak bir ayar yapmasını beklerken usta karbüratör sökülecek dedi. Karbüratörü söktüğünde ise motorun üst kısımlarında benzin kaçakları olduğunu fark etti. Usta karbüratörü ayarladıktan sonra motor saat gibi çalışmaya başladı gerçekten. Önceden motor soğukken rölantide stop ediyordu veya aşırı titriyordu araba. Rölanti ayarından sonra titremesi ve stop etmesi kesildi. Bunların bedeli bana muayne dahil 230 TL oldu. Sizin de rölanti sıkıntınız varsa karbüratörünüzü kontrol ettirebilirsiniz.

    Ayrıca şanzuman tarafından aracım yağ kaçırıyor, geçenlerde 7 çeki (neredeyse 1.5 litre) yağ koydurdum belki çok koyduğundan dolayı kaçırıyordur bilemedim tam olarak. İşin ustalarından yardım bekliyorum.
    İyi günler benimde sorunlar benzer acaba karburatorde neler değişti ?neler yapıldı tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mavim12 kullanıcısına yanıt
    Hocam karbüratörü söktüler parçaları temizleyip vida tarzı şeyleri ve sanırım diyafram dedikleri bir parçayı değiştirdiler. Aracım benzinde sıkıntısız çalışıyor fakat LPG'de çok yüksek rölantiye sahip. Sanırım gaz ayarında bir sıkıntı var bu hafta içi LPG'ciye götürüp ayarlattırcam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SequentiaL

    Hocam karbüratörü söktüler parçaları temizleyip vida tarzı şeyleri ve sanırım diyafram dedikleri bir parçayı değiştirdiler. Aracım benzinde sıkıntısız çalışıyor fakat LPG'de çok yüksek rölantiye sahip. Sanırım gaz ayarında bir sıkıntı var bu hafta içi LPG'ciye götürüp ayarlattırcam.
    Tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TuR_BeY kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/820-antifiriz-gercegi/?&page=2#comments
    https://www.gezenbilir.com/konu/antifiriz-konulurken-dikkat-edilmesi-gereken-hususlar.47794/

    Antifiriz koymadan önce google amcadan, tecrübeleri araştırmanızı tavsiye ederim!...
    Benim incelemelerimden doğan fikrimi sorarsanız, önce pembe antifiriz kullanın, bir-iki gün sonra bu suyu tamamen boşaltın, sonrasında yeşil antifiriz kullanın, ayrıca su radyatörü-kalorifer radyatörü-devirdaim-termostat-boru ve hortumları değiştirmeye hazırlıklı olun!... Daha ileri derecede, ikinci bir kapak yenileme olayına da hazırlıklı olun!...
    Yada söylenildiği gibi iyi bir usta bulun, o zaten size kontrollerin sonucunda nelerle kesin karşılaşabileceğinizi anlatacaktır ve kontrollü antifiriz uygulamasını yapacaktır!...

    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 30 Ocak 2020; 23:32:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar4002

    Merhaba!...
    https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/820-antifiriz-gercegi/?&page=2#comments
    https://www.gezenbilir.com/konu/antifiriz-konulurken-dikkat-edilmesi-gereken-hususlar.47794/

    Antifiriz koymadan önce google amcadan, tecrübeleri araştırmanızı tavsiye ederim!...
    Benim incelemelerimden doğan fikrimi sorarsanız, önce pembe antifiriz kullanın, bir-iki gün sonra bu suyu tamamen boşaltın, sonrasında yeşil antifiriz kullanın, ayrıca su radyatörü-kalorifer radyatörü-devirdaim-termostat-boru ve hortumları değiştirmeye hazırlıklı olun!... Daha ileri derecede, ikinci bir kapak yenileme olayına da hazırlıklı olun!...
    Yada söylenildiği gibi iyi bir usta bulun, o zaten size kontrollerin sonucunda nelerle kesin karşılaşabileceğinizi anlatacaktır ve kontrollü antifiriz uygulamasını yapacaktır!...

    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...
    İyi günler cevaplariniz için tesekkurler antrifiz sonrası su radyatorunde alttan az miktarda sızıyor bu olaydan sonra radyator hava alma yerinde tis tis hava sesi geliyor ve beyin su hortumun
    dan hava kabarcığı gorunuyor.acaba radyator sizintisinda su akinca yerine hava giriyor bu hava dolaşıyor sistemde hava yapıyor.Ali abi doğru mu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba karburatorlu unoda cuff off rolanti musurun calismamasi ilk çalışmayı etkiler mi benzinde .tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mavim12 kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Unocan'da soğutma sisteminde hava olmamalı, soğutma sistemi su eksiltmemeli, soğutma sisteminde su eksik olmamalı, termostat arızalı olmamalı (geç açılıyor, geç kapanıyor, hiç açılmıyor, hiç kapanmıyor olmamalı-conta yakmaya neden olur), soğutma sisteminde yağ olmamalı (suyun rengi sütbeyazdır, conta yanıktır), soğutma suyu kirli-paslı olmamalı, soğutma sistemi anfiriz konulduğunda kireç ve paslar çözünüp tapalar patlayacak-contalar kaçıracak-hortumlar sızdıracak-sisteme dahil kalorifer-lpg beyni gibi parçalar patlak verecek kadar bakımsız olmamalı, kısacası soğutma sistemi sağlıklı çalışmalı!...
    Soğutma sistemi sağlıklı bir motorun rölantisi de sağlıklı olur!...
    Soğutma sistemi sağlıklı bir motorun gaz devresi de sağlıklı olur!...
    Soğutma sistemi sağlıksız bir motorun Benzinde çalışma problemi olur!...
    Soğutma sistemi sağlıksız bir motorun LPG'de çalışma problemi olur!...

    Anlattığınız sorunlarda su sızdırma tis hava sesi gibi durumların normal olamayacağı aşikardır, bu şekildeki bir aracın motorunu beş dakikadan fazla çalıştırmak bile büyük hatadır!...

    Başarılar dilerim!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 31 Ocak 2020; 22:9:26 >




  • Bizim arabalar için en uygun motor yağı hangisidir? Siz hangi yağı kullanıyorsunuz? 10W40 mı yoksa 20W50 mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SequentiaL kullanıcısına yanıt
    iklim bölgesine göre farkeder, soğuk bölgelerde 10/40 daha iyidir, diğerlerinde 20/50 ...
  • Merhabalar.

    Adım birkan. Size istanbuldan ulasiyorum. Aracimda ufak bir sorun var. Bu konuda nette gordugum kadar tecrubeli ve bilgilisiniz. 1 sene kadar oldu alali. Almadan once sizin yazdiklariniz ve ogrettikleriniz bize ışık oldu. Tesekkur ederim. Sorun soyle basima geldi 5viteste yokus asagi inerken devir 3bine yakin iken iki defa devir indi cikti sonra komple devir gitti gaz versemde calismadi. Yolda oldugum icin arkami kontrol ettim debraja bastim araba durmasin devam etsin diye sonra kontagi kapatip bekleyip mars yaptim calisti. Sonra bidaha oyle uzun mesafeli yokus asagi viteste gaza basmadan birakmadigim icin yapmadi. Arac enjeksiyonlu motor isininca rolantim stabildir 850 / 900 arasi duzgun calisir. Nereyi kontrol etmem gerekir. Viteste yakuş aşağı bırakıp gaza basmayınca yaptı bu sorunu. Teşekkürler
  • brknsrtts B kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Unocan'ların elektrik tesisatı, yaşları gereği bakımsızdır!...
    Uzatmak isterdim ancak müsait değilim, anlattıklarınıza istinaden;
    -LPG anahtarı soketi gevşekliği.
    -Sigorta kutusu arkası soketlerinin gevşekliği.
    -Digiplex2 soketi gevşekliği.
    -LPG kablolarının Digiplex tarafındaki bağlantılarında gevşeklik.
    -Akü'nün ömrünün sonlarına gelmesi.
    -Kutup başlarının gevşekliği ve korozyonu.
    Genel olarak motorun aniden stop edip, sonrasında marşla normal çalışmasında karşılaştığım problemlerdir.

    Ayrıca oto elektrik gevşeklikleri ve korozynu sevmez!...
    Tavsiyem iyi bir elektrikçiye aracınızın özellikle şase direncini ölçtürmenizdir!...

    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...
  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Uno aracımı satın almadan önce sizin burada yazmış olduğunuz bilgilerin çok faydası oldu teşekkür ederim.

    Aracım 100.000 km de hiç LPG takılmamış. Ben alırken enjeksiyonlu ve LPG'siz olmasını tercih ettim. Sadece benzinde kullanmak istediğimden dolayı sizinde tavsiyeniz bu yöndeydi. Yukarıda bahsetmiş olduğunuz LPG harici tüm soketleri ve aküyü kontrol edeceğim. İstanbul'a yolunuz düşerse beklerim tanışmak isterim. Enjeksiyonlu modellerde yakıt tasarrufu sağlayan cut off sistemi mevcut mu ? Mevcut ise o sistemi kontrol etmeme gerek var mı. Saygılar.
  • Merhaba. Ben Levent.
    2 ay önce bir uno sahibi oldum. 97 model 70sx ie klimalı.
    İlk aldığım zamanlarda klima ışığı aktifti, klimanın devreye girdiğini araçtaki güç kaybı ve devir saatinden anlıyordum. Kaloriferin sıcak verişi de fena değildi ancak aşağı yukarı yönlendirme yapmadığı için ayaklarım donuyordu. Elektrikçi yönlendirme için özel bir motor olduğunu ve benim aracımda o motor bozuk olduğu için yönlendirme yapamadığımı söyledi. Ben de hem aşağı hem de yukarı camlara bakacak şekilde bir ayarlama sabitlemesini istedim. Yaptı. Ancak artık klima çalışmıyor. Düğmesi basıyor ışığı yanmıyor.
    Acaba bizim adam bir yeri yaparken başka bir yeri mi bozdu ki? Klima çalışmıyor dediğimde motor yüzünden dedi, ama önceden çalışıyordu dedim, motor çalışmadığı için tetiğinin bağlantısını ayırdım o yüzden çalışmıyor, motorunu bul takayım o zaman klima da çalışacak dedi.
    Birkaç uno seçeneği içinden bu arabayı seçmemin nedeni klima idi. Biraz moralim bozuk açıkçası.
    O motor nedir, tam adı nedir bilen var mı?
    Teşekkürler
    İyi forumlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • leki L kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...
    Ülkemizde nadir bulunan Uno'lardan birisi olan Klimalı Uno sahibi olarak şanslısınız!... Başlangıçta söylemek istediğim şudur ki, sanırım iyi ustalara denk gelmemişsiniz,ve elinizdeki aracın değerini, iyi bir usta ile karşılaşarak taçlandırabilirsiniz!... Keşke o araç bende olsaydı desem size teşvik olurmu bilemem!... Okurların bilmesi gereken bir başka konu da, Unocan'larımızın Teknik olarak Klima takılabişmesi için çok masraf yapılması gerektiğidir, diğer araçlarda mevcut klimalı modellerin donanımını satın alıp o marka aracı klimalı modele çevirmek kolaydır, ancak Uno araçta klima takabilmek için, yaklaşık 2500tl olan klima setini satın almak yetmiyor, motor üzerindeki birçok parçayı klimalı Uno için üretilmiş modele çevirmeniz gerekiyor, en büyük parçada klimalı modele uygun traverstir ki, sıfırını çoook eski satıcılardan ya bir- yada çok az ihtimalle iki eski satıcıda ya bulursunuz, yada bulamazsınız, bu durumda tüm türkiyedeki çıkmacıları didik didik edip araştırmanız gerekiyor!... Kısacası kazalı klimalı bir Uno bulup üzerindeki işinize yarar parçaları temin edip klimalıya çevirmek gerekiyor ki, gözüaçık çıkmacılar bunu size pahalıya mal eder.
    Bu nedenledir ki, bir Uno'yu klimalıya çevirmek çok zaman ve zahmet gerektirip, ancak takıntılı insanların yapmaya cesaret edebileceği bir iştir.

    Gelelim sorunuza;
    TOFAŞ ŞAHİN_5.vites_facebook
    TOFAŞ ŞAHİN_5.vites_
    https://www.facebook.com/TofasYedekParcaMagaza/posts/1246931365470317


    sanırım aradığınız parça bu!...

    Size tavsiyem, hemen başka bir oto elektrikçi bulun!...
    Diğer oto elektrikçinin bozduğu sistemi düzeltmesini isteyin. Tahminlerimden bazıları; o usta sanırım, tesisatınızda soketleri karıştırdı veya bozdu ki, ustalar elektrik tesisatında tamir için kabloları orjinaline uygun düzenlemek yerine kesip biçmeyi tercih edip kolaya kaçmak isterlerken, ne yaptıklarını bilmedikleri için bozarlar ve çözüm için orjinal tesisatı iptal edip yeni kablolar çekerek ortalığı darmadağın ederler ve tamir edemeyince size böyle birşey uydurdu, zaten biryerde arıza vardı yapamadığı yere bahane oldu.
    Uno aracın oto elektrik tesisatı, oto elektrikçiler tarafından pek iyi tanınmaz! Şöyleki; diğer fiat-tofaş kuş serisi dediğimiz DKŞ kısaltmasıyla tanınan Doğan-Kartal-Şahin araçların oto elektriğk tesisatını tüm oto elektrikçiler gözü kapalı ezberlemiştir, TPSX kısaltmasıyla tanınan Tempra-Tipo-Sx olarak tanınan ancak aslında Tempra-Tipo-Uno-SX TPUX diye bazan anılan ve anılması gereken seri modellerden birisi olan UnoSX modellerin elektrik tesisatını pek bilmezler.
    Siz eğer sözümü dinler başka (iyi) bir elektrikçiye giderseniz sanırım klimanızı tekrar çalıştıracaktır.
    Teknik olarak anlayacaklarını bilsem, size ilgili dökümanları yayınlardım ancak sanırım bu ustalarla bu dökümanlar vasıfsız kalacaktır.
    Şimdi aklıma gelen başka bir husus da, o bozukmuş denilen motoru yerinden söktürün, fotoğrafını çekin bir bakayım sizin için, yalnız o parçanın üzerinde kabartma numaralarda olması lazım, okunabilecek şekilde çekerseniz daha faydalı olur.
    Bir başka aklıma gelen konu da, Benim Unocan'ım klimasız, ve önceki yazılarda denk gelirseniz, Unocan'ların (klimalılar ve ülkemizde klimalılardan daha az bulunan turbo modeller hariç) tümünde difizörlerin hiçbirinden sıcak gelmez, sadece ayaklardan ve camönü ızgaralarda sıcak verilir, bu orjinaldir ve değiştirilemez, kumanda panelinden camönü ızgara konumuna alındığında sadece camönü ızgaraya sıcak verir, kumanda düğmesini yukarı-aşağı ok konumuna aldığınızda orta konsol difizörlerinden ve ayaklara üfleme yapar, ancak bu konumda ayaklara sıcak- orta difizörlere soğuk üfler, kumanda düğmesini aşağı ok konumuna aldığınızda sadece ayaklara sıcak üfler. sağ-sol kapılara bakan difizörler ise kalorifere bağlı bile değildirler, havayı öncamın dışında bulunan siyah plastik ızgaradan alır, ve dışarıdan gelen soğuk hava sadece araç hareket halindeyken aracın hızına orantılı olarak kuvvette üflenir, yani fan yoktur bu yan difizörlerde.
    Klimalı modeli incelemedim ancak bu orjinal duruma göre beklentinizin ne kadar karşılanabileceğini bilemem. Birazdan sizin klimalı modelin Teknik dökümanlarını inceleyeceğim ve size bildireceğim!
    Konuyu takip edin. Başarılar!...

    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • Bu çok detaylı yazınız için çok teşekkür ederim. İyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş.
    Ben verdiğiniz linki inceliyordum tam, acaba parça bu mu diye, sizin de onayınızla bir anda bir tebessüm ettim.
    Dediğiniz gibi klimalı uno'da her yerden sıcak ve soğuk gelebiliyor.
    Arabam kaza bela görmemiş, orijinal boyası soyuluyor, döşemeleri falan da gayet iyi durumda ama elektrik sistemi maalesef çok orijinal kalamamış. Elektrik tesisatı benden önce de birilerinin kurbanı olmuş. Öyle ki gösterge paneli aydınlatma için kullanılan dipsiz tırnak ampullerin soketleri yoktu! Kabloları bantlayıp bırakmışlar, soket araştırdım, bulamayınca ben de led bağladım.
    Amacım zaman içinde arabayı daha güzel hale getirmek ama bunun için boş vakit ve ehil kişilere ve tabiki de paraya ihtiyacım olacak.
    Tekrar teşekkür ederim. Gelişmeleri bildiririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brknsrtts B kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Sorunuz harici diğer yazdıklarınız için uzun uzun yazmak isterim ancak şimdilik;
    Hemen konuya geçmek istiyorum, aracınızda cut-off sistemi nin çalışıp çalışmadığını öğrenmek için, rölanti motorunuzun soketini çıkarın, üstteki iki pin rölanti motoru içindir, alttaki iki pin cut-off pin'idir. bir ölçme aleti ile bu iki ucu kontrol ediniz. Bu iki uç, rölanti motorunun, karbüratör gaz kelebeğini iten iticinin ucundaki parlak metal kısım içinde bulunan bir anahtara bağlıdır, bu anahtar digiplex2 soketi 4 nolu pin'i gri-siyah renkli kabloya bağlıdır.
    Cut-off sisteminden bahsettiğinize göre bilgi sahibiyseniz çalışmasını anlatmama gerek yok.
    Aracınızda bu sistem çalışmıyor olabilir! yan sanayi rölanti motoru üreticileri cut-off anahtarını maalesef koymuyorlar.
    konrtol etmek için dediğim gibi, rölanti motorunun ucundaki bu anahtarı hareket ettirmeniz ve ölçme aletiyle çıkışlaı kontrol etmeniz gerek.
    Burada, birçokşeyden bahsetmek gerek!;
    -Çoğu durumda rölanti motoru değişmiş oluyor ve yan sanayilerde cut-off olmuyor.
    -Çoğu durumda bilgisiz oto elektrikçiler tarafından, Uno elektrik tesisatından bihaber oldukları için bu anahtara direkt akım veriliyor, ve anahtar yanıyor.
    -Çoğu durumda bu anahtar zamanla eskiyor ve çalışmaz hale geliyor.
    -Çoğu durumda bu anahtar çalışıyor, fakat elektrik tesisatındaki diğer aksaklıklar nedeniyle yaşadığınız sorunu yaratıyor.

    Anahtarın çalıştığını tespit ederseniz, digiplex görevini yapacaktır ve araç 2500d/dk üzerinde iken gazdan ayağınızı çektiğinizde, enjeksiyon rölelerini kapatacaktır, yakıt akışı duracaktır. bunu işte gaz kelebeğine basan bu cut-off anahtarı gerçekleştirir. Tekrar gaz pedalına bastığınızda veya motor 2500d/dk devrin altına düştüğünde tekrar enjeksiyon rölelerini açacak ve yakıt akışı devam edecektir. Buradaki amaç araç sürüklenirken yakıt tasarrufu sağlamaktır.
    Burada tek şart vardır, motor 2500d/dk üzerinde iken gazdan ayağınızı çektiğinizde debriyaj pedalına asla basmamalısınız!... aksi takdirde yakıt kesildiği için debriyaj pedalına basmanızla aniden düşen motor devri nedeniyle, enjeksiyon röleleri açılıp yakıt gelmeye fırsat kalmadan motor stop edecektir. Kısacası bu birçok sürücünün yakıttan tasarruf etmek için cut-off sistemi olan araçlarda bu alışkanlığı uygulaması sonucu karşılaşılan bir durumdur. Çoğu zaman yakıt tekrar gelir ve motor stop edemeden çalıştığı için rölanti devrinde çalışma devam eder ve stop etmez, ancak bazan da bu şekilde durumlarla karşılaşılabilir.

    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... Unocan'sız kalmayın!...




  • 
Sayfa: önceki 376377378379380
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.