Şimdi Ara

<<<DH HYUNDAİ ERA TAKIMI>>> (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43.493
Cevap
94
Favori
1.693.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sakkaroz01

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    Ottoman benzinliye göre yüksek tutmuş bakımın.Benimki de senin km gibiydi 30.000 yada 2. yıl bakımı (Shell yağ+yağ filtresi+hava filtresi+polen filtresi+bujiler+cam suyu+boya rötuşları) 130ytl vermiştim..Bir arkadaşımın 1.4 teaminin ilk bakımını bujiler hariç olduğu için 110 a yaptırdık geçen ay..demekki bi dizel bakımına 2 benzinli bakımı yapılabiliyor..



    15 bin bakımım 140 ytl.tutmuştu,mart ayında yaptırmıştım.Bu defa ekstradan mazot filitresi değişti.
    (Yağ filitresi,mazot filitresi,hava filitresi,polen filitresi,5 lt 10/30 shell yağ,yağ tıpası,balata spreyi)Toplamda dediğim gibi 220 ytl tuttu.

    Bu admirelerın bakımı neden pahalı? eraların ucuzmus,ben hazirandaki indirım gunlerinde yaptirdim 30 bin bakimıni %25 ındırımli 200 ytl tuttu ve polen filtreside degişmedi. Bır de tel acip fiyat alip gittim Tarsusa, Adana daki servis masallah volkswagenle yarisiyor 340 ytl demisti ve %25 indirimli 255 olur dedi Adana daki 2 serviste aynı adamin olunca boyle oluyor.Herkes pahalilıgindan sikayetci ki; utanmadan audi,mercdes,Volkwagen,Honda ve Toyotanın iscilik saat ucretini yazmis. Buradan Ertugrul plazaya kocaman fiatin, renault un işcilik ucretini yaz sa yok yazamaz




    Maalesef servis servisi tutmuyor tek fiyat anlayışı yok ben genelde servis tanıdık olduğu için pazarlık yapıyorum.Sizde deneyin isterseniz,hoş büyük servislerde adamın yüzüne bile bakmıyorlar ya




  • ALINTIDIR...

    TURBOLARDA ... GÖRÜLEN ARIZALAR

     Kontrolsüz basınç hareketleri
     Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
     Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
     Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
     Turbo milinin kırılması
     Turbo westgate valf diyaframının patlaması
     Turbo salyangozunun çatlaması



    -Kontrolsüz Basınç Hareketleri

     Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
     Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
     Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.



    -Yağ Kaçakları

     Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
     Motorda yağ eksilmesine yol açar.
     Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.
     Bu arıza 500-1000ytl arası masraf açar.



    -Aşırı Gürültü

     Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
     Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.
     Tamiri 750-100ytl civarındadır.





    -Aşırı Isınma

     Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
     Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
     Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
     Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
     Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
     Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
     Bu da 1500-2500ytl ye tekabül eder.


    -Turbo Milinin Kırılması


     Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
     Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
     Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
     Yine turbo komple değişebilir,maliyet 1500-2500ytl arasındadır.




    -Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

     Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
     Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
     Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
     Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.
     Tamiri 250-500ytl arasındadır.





    -Turbo Salyangozunun Çatlaması

     Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
     Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.
     Kullanıcısına tamir maliyeti 750-2000ytl civarındadır.




    Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler


     Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
     Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
     Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
     En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
     Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
     Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
     Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
     Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
     Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.




  • OTTOMAN HOCAM SIKINTIM ASLINDA ISLIK SESİNE BENZER BİR SESTİ.HER VİTES DEĞİŞTİRİŞİMDE VE RAMPA YUKARI ÇIKARKEN TİZ BİR ISLIK SESİ VE DIŞARIDANDA BARİZ DUYULABİLİYOR..ARACIN GİDİŞİNDE SORUN YOK SADECE SES.BU YUZDEN SERVİSE GİTTİM.TURBO DEĞİŞECEK DEDİLER.DAHA ÖNCEDEN DUYMUSTUM AMA BU KADAR SERİLİĞİN AZALACAĞINI TAHMİN ETMEDİM.OLAY BU YANİ.
    ALIŞICAZ ARTIK NE YAPALIM.
    DEDİĞİN GİBİ YENİ ÇIKAN TURBOLAR BU TARZ OLUYOR.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cesar55

    OTTOMAN HOCAM SIKINTIM ASLINDA ISLIK SESİNE BENZER BİR SESTİ.HER VİTES DEĞİŞTİRİŞİMDE VE RAMPA YUKARI ÇIKARKEN TİZ BİR ISLIK SESİ VE DIŞARIDANDA BARİZ DUYULABİLİYOR..ARACIN GİDİŞİNDE SORUN YOK SADECE SES.BU YUZDEN SERVİSE GİTTİM.TURBO DEĞİŞECEK DEDİLER.DAHA ÖNCEDEN DUYMUSTUM AMA BU KADAR SERİLİĞİN AZALACAĞINI TAHMİN ETMEDİM.OLAY BU YANİ.
    ALIŞICAZ ARTIK NE YAPALIM.
    DEDİĞİN GİBİ YENİ ÇIKAN TURBOLAR BU TARZ OLUYOR.



    Ancak şu var bu basıncı düşürülmüş yeni turboların çok daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor.
  • Ottoman hocam, verdiğin bilgiler için teşekkürler. Turbo dizel motorların kullanımı oldukça dikkat isteyen bir konu. Dikkatli kullanımda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ömrü ne kadar acaba turbonun belli bir km den sonra değişmesi gerekiyormu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: raven1974

    Ottoman hocam, verdiğin bilgiler için teşekkürler. Turbo dizel motorların kullanımı oldukça dikkat isteyen bir konu. Dikkatli kullanımda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ömrü ne kadar acaba turbonun belli bir km den sonra değişmesi gerekiyormu?



    Kesin bir ömür biçilemiyor üstadım,tamamen kullanımla,şansla alakalı ve alınan yakıtla ilgili,10000'de bitiren de var 270000'de sorunsuz çalışanda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 14 Kasım 2008; 17:29:07 >
  • cesar55 hocam perfonmans ne kadar düşüyor.??

    ben bu aracı perfonmansı için almıştım. senin araç kaç model.??

    benimki 2007 model. diyelim ki bende de turbo arızası çıktı, aracım senin ki gibi mi olacak..?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cevizkabugu

    cesar55 hocam perfonmans ne kadar düşüyor.??

    ben bu aracı perfonmansı için almıştım. senin araç kaç model.??

    benimki 2007 model. diyelim ki bende de turbo arızası çıktı, aracım senin ki gibi mi olacak..?



    Üstadım seni aramızda görmek ne şeref uzun süredir yoktunuz.Evet şuanda bir turbo arızası yaşarsanız,aynı turbo takılacak.
  • benim 2006 model 100 bin daha yeni devirdi.turbo sorunu bu zamana kadar çıkartmadı ama bu ıslık sesi yuzunden değişti aslında sert araba kullandığım için bana çok bile dayandı.yani değişirse otomatikman hızda azalıyor bilginiz olsun ama zamanla alışılıyor.ottomanın belirttiği gibi aslında yeni çıkan turbolar daha uzun ömürlü.
  • ceviz kabuğu daha ayrıntılı belirteyim.aracın hızlanması azalıyor .yani 100 km ye örnek veriyorum 8 sn de çıkıyorsan bu turboda 10 sn de çıkıyorsun.bazı rampalarda 5 le çıktığın yeri 4 le çıkmak zorunda kalabiliyorsun.tabi insan ilk kez karsılastığı için attan inip eşeğe binmiş gibi geliyor ama zamanla alışıyor insan.
  • yok abii ben alışamam öle eşek gibi giden arabaya..

    albea denilen arabaya kıl olmuştum eşekten beter gidiyo diye. gidi,p era aldım neden..? atak bir motoru var diye.. benim turboyu çıkma taksınlar eskisinden taksınlar kaç para ise verecem.. istemem öle uyuz bi araba ben..

    yeni çıkan turboya.
  • İlginç olan sitedeki teknik verilerin değiştirilmemesi.Tork ve Hp değerleri de değişmiş olmalı.
  • albeanın yanında yinede yer uçağı.
    sürat yine son süratı görüyor ama zamanında görmüyor.tam denemedim ama örnek 200 göreceğine 190 görür en kötüsü .yalnız seriliğini etkiliyor.performans hava filtresiyle belki değiştirebilir.ama dizel olduğu için traktör gibi çalışır.
    benim aracın garantisi bitmişken 4500 devirden sonra hız kesiciyi devreden çıkartayım diye düşünüyorum.tabi iyi bir arastırma yapmam lazım.sonra basımıza iş almıyalım.
  • bu arada yalnıs yazmısım hız kesici değil elektrik kesici.yüksek süratlerde beni uyuz ediyordu.tam sollamaya cıkacaksın 4500 sen sonra iptal.hele yeni turboda bariz pek makaslara girilmez.
    performans hava filtresi tabi kaliteli markaları aracı farkettirir.korea sitesi herhalde biyerlerde görmüştüm.linkini bulursam bizim foruma koyarım.araç dizel değişik bi hava filtresi vardı.modifiye yapmışlar ama gercekten süper olmuş bizim eralar.
  • İyi akşamlar takım ben de bugün gidip kar lastiklerini taktırdım.Artık yavaş yavaş zamanı geldi.
  • Selamlar Era Takımı.
  • Murat kardeş,umarım şuan tayin işini yaparsında karlastiklerinden kurtulursun.Burada hala yaz..SELAMLAR............
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    İyi akşamlar takım ben de bugün gidip kar lastiklerini taktırdım.Artık yavaş yavaş zamanı geldi.
  • yaw bu turbo meselesi kafamı karıştırdı...

    diyelimki araç turbo arızası yaptı. servis yenisinden takılacak dedi. ben eskisinden ısrar ettim. kaç para ise verecem dedim. eski model turbo kesinlikle yokmu servislerde veya yedek parça satan dükkanlarda ..bilgisi olan varmı..??
  • YOK HOCAM MAALESEF BENDE DENEDİM OLMADI.YENİ ÇIKAN TURBOLARDAN TAKIYORLAR.PARCACILARDA BULUNUR AMA 3500 YTL OLDUĞUNU ÖGRENDİM.BELKİDE DAHA UCUZDUR.TURBO TAMİRİ YAPAN USTALAR VARMIŞ TORK VİDALARI DİYE BİSEY VARMIŞ ORADAN AYARLANIYORMUŞ AMA USTA İŞİ BEN ELLETTİRMEDİM.
  • 3500 ytl bu ne yaww..! 3500 ytl nin nasıl kazanıldığını bilmiyormu bunlar..? hiç bir parçacı 3500 ytl olan bir paröayı alıp rafına koymaz hocamm..
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.