Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.759
Cevap
86
Favori
695.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Merhaba arkadaşlar , 20 Nisan da 2011 model 0km otomatik Sx4 aldım. Yaklasık 350 000 km dir otomatik corolla kullanmaktayım. 1995 yılından beri aynı arabayı kullanıyorum. Corolla da mekanik hiçbir problem ile karşılaşmadım. Bunları niye mi anlatıyorum? Sx4 ü almadan önce incelediğimde motor kompartmanında kullanılan çoğu parçanın Toyota ile aynı olduğunu gördüm buda bana güven verdi tabi.

    Mesela otomatik şanzuman AISIN-WARNER marka 4ileri konvansiyonel tip. ( corolla da aynı marka şanzumanı kullanıyor. araç 400 000 km de hiçbir problem yasamadım.)
    BROG WARNER Amerikanın en büyük otomatik şanzuman üreticisidir, AİSİN de Japon ların en ünlü şanzuman markasıdır SX4 de kullanılan bu iki firmanın ortak ürettiği şanzumanı kullanıyor.
    Ateşleme sistemi DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Şarj Dinamosu Mitsubishi Electric marka.
    Radyatör DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Klima kompresörü MİTSUBİSHİ HEAVY INDUSTRIES marka.
    Klima radyatörü fan motoru MİTSUBİSHİ Soğutma suyu radyatör fanı DENSO marka.
    Direksiyon sistemi NSK marka ( Japonların en ünlü hidrolik sistem ve rulman markalarından biri dir.)
    Fren sistemi BOSCH marka ( ABS nin mucidi.)
    Egzost sistemi komple krom malzemeden yapılmış. ( Toyota 93 model olmasına rağmen egzost hala orjinal. İnsaallah Suziki de uzun yıllar dayanır.)
    4 tekerlek de DİSK fren sistemi.
    Yani sonuç olarak bence suzuki sx4 kaliteli bir otomobil. Uzun yıllar sonra bile sorun çıkartmayacaktır diye ümit ediyorum.
    İngilizlerin en ünlü otomobil dergisi WHAT CAR ı incelediğimde HONDA jazz ile aynı yıldız ı almış Toyota urban cruuzer den daha başarılı dır diye yazıyor.
    Yine Amerikan oto test sonuçlarına göre paranın karşılığını fazlası ile öder yazıyor.

    Bence Sx4 sahipleri doğru tercih yapmışlardır. Teşekkür ederim.


    Arkadaşım hayırlı olsun.. bende 4 nisan da sıfır 2011 modelini aldım.. hiç bilmeden.. hiç otomatik kullanmışlıgım olmadan.. sadece SUZUKİ ye itimat ettim.. sizin yazdıklarınızı okuyunca içim bir kez daha rahatladı.. işim geregi mekanikçi oldugum için verdiginiz bilgiler beni fazlası ile tatmin etti.. her kullanımdan sonra arabama daha çok baglandıgımı hissediyorum... hele bugün.. D konumunda ( bilenler bilir :) ) kullanmayı ögrenince birde 2100 gibi devirlerde 100 km hızı görünce.. Allah cümlemize kazasız belasız kullanmak nasip etsin...



     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***


    İşte budur :) bende hızdan hiç hoşlanmam ama çok nadiren yapıyorum trafiğe göre ..araba sağırlaşmasın diye bu akşam şehir dışı çevre yolunda 150 ye kadar soluksuz çıktı araç abartsam gidiyordu ..benim için gücü hızlanması otomatik vitese göre fazlasıyla tatmin edici geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SORMA_NEDEN -- 21 Nisan 2012; 21:36:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Merhaba arkadaşlar , 20 Nisan da 2011 model 0km otomatik Sx4 aldım. Yaklasık 350 000 km dir otomatik corolla kullanmaktayım. 1995 yılından beri aynı arabayı kullanıyorum. Corolla da mekanik hiçbir problem ile karşılaşmadım. Bunları niye mi anlatıyorum? Sx4 ü almadan önce incelediğimde motor kompartmanında kullanılan çoğu parçanın Toyota ile aynı olduğunu gördüm buda bana güven verdi tabi.

    Mesela otomatik şanzuman AISIN-WARNER marka 4ileri konvansiyonel tip. ( corolla da aynı marka şanzumanı kullanıyor. araç 400 000 km de hiçbir problem yasamadım.)
    BROG WARNER Amerikanın en büyük otomatik şanzuman üreticisidir, AİSİN de Japon ların en ünlü şanzuman markasıdır SX4 de kullanılan bu iki firmanın ortak ürettiği şanzumanı kullanıyor.
    Ateşleme sistemi DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Şarj Dinamosu Mitsubishi Electric marka.
    Radyatör DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Klima kompresörü MİTSUBİSHİ HEAVY INDUSTRIES marka.
    Klima radyatörü fan motoru MİTSUBİSHİ Soğutma suyu radyatör fanı DENSO marka.
    Direksiyon sistemi NSK marka ( Japonların en ünlü hidrolik sistem ve rulman markalarından biri dir.)
    Fren sistemi BOSCH marka ( ABS nin mucidi.)
    Egzost sistemi komple krom malzemeden yapılmış. ( Toyota 93 model olmasına rağmen egzost hala orjinal. İnsaallah Suziki de uzun yıllar dayanır.)
    4 tekerlek de DİSK fren sistemi.
    Yani sonuç olarak bence suzuki sx4 kaliteli bir otomobil. Uzun yıllar sonra bile sorun çıkartmayacaktır diye ümit ediyorum.
    İngilizlerin en ünlü otomobil dergisi WHAT CAR ı incelediğimde HONDA jazz ile aynı yıldız ı almış Toyota urban cruuzer den daha başarılı dır diye yazıyor.
    Yine Amerikan oto test sonuçlarına göre paranın karşılığını fazlası ile öder yazıyor.

    Bence Sx4 sahipleri doğru tercih yapmışlardır. Teşekkür ederim.


    Arkadaşım hayırlı olsun.. bende 4 nisan da sıfır 2011 modelini aldım.. hiç bilmeden.. hiç otomatik kullanmışlıgım olmadan.. sadece SUZUKİ ye itimat ettim.. sizin yazdıklarınızı okuyunca içim bir kez daha rahatladı.. işim geregi mekanikçi oldugum için verdiginiz bilgiler beni fazlası ile tatmin etti.. her kullanımdan sonra arabama daha çok baglandıgımı hissediyorum... hele bugün.. D konumunda ( bilenler bilir :) ) kullanmayı ögrenince birde 2100 gibi devirlerde 100 km hızı görünce.. Allah cümlemize kazasız belasız kullanmak nasip etsin...





    İşte budur :) bende hızdan hiç hoşlanmam ama çok nadiren yapıyorum trafiğe göre ..araba sağırlaşmasın diye bu akşam şehir dışı çevre yolunda 150 ye kadar soluksuz çıktı araç abartsam gidiyordu ..benim için gücü hızlanması otomatik vitese göre fazlasıyla tatmin edici geliyor.

    Alıntıları Göster
    İşte budur :) bende hızdan hiç hoşlanmam ama çok nadiren yapıyorum trafiğe göre ..araba sağırlaşmasın diye bu akşam şehir dışı çevre yolunda 150 ye kadar soluksuz çıktı araç abartsam gidiyordu ..benim için gücü hızlanması otomatik vitese göre fazlasıyla tatmin edici geliyor.


    söyledikleriniz bir bir çıktı... sabah yakıt ortalaması 7,6 ile başladım.. yaklaşık 60 km kadar kullandım.. kontak kapatırken göz attım 7,3 e düşmüş... yakıt ortalama degerini anlık vermiyor sanırım ( rakamsal olarak ) .. 4 nisan dan 20 nisan a kadar.. yaklaşık 350 yada 400 km gibi yol yapmışım.. sürekli 3d de kullanmıştım bilmeden.. bu yüzden benzin biraz fazla yakması normal gibi geliyor.. yarın depoyu fulleyecegim.. ilk rakamlar az çok çıkacak.. ilk aldıgımda fullemiştim.. yarın kaç TL lik alırsa yazacagım.. benzinlikteki KM yide yazacagım.. benzin / yapılan yol = km de yaktıgı.. bilmeden sürekli 3d kullandıgım için vede eşime en az 1 saat dur-kalk ders verdigim için.. 380 kuruş gibi bir rakam bekliyorum.. .. ki dikkatli kullanımda 300 kuruş yakalanır diye düşünüyorum... yaklaşık 6,5 lt.




  • ekranda.. altta yaptıgın yolu veriyor üstte ise bu kullanım ile yapabilecegin yolu veriyor.. degilmi ? buna göre öglen evden çıkarken yaptıgım yol ve yapabilecegim yol toplamı kaba olarak 500- 550 km arasında oynuyordu ( 3d kullanımda ) bugün D de kullandıktan sonra bu oran yavaş yavaş arttı.. bir ara ikisi toplamı 650 yi yakaladı...
  • Orijinalden alıntı: maestro35

    İşte budur :) bende hızdan hiç hoşlanmam ama çok nadiren yapıyorum trafiğe göre ..araba sağırlaşmasın diye bu akşam şehir dışı çevre yolunda 150 ye kadar soluksuz çıktı araç abartsam gidiyordu ..benim için gücü hızlanması otomatik vitese göre fazlasıyla tatmin edici geliyor.


    söyledikleriniz bir bir çıktı... sabah yakıt ortalaması 7,6 ile başladım.. yaklaşık 60 km kadar kullandım.. kontak kapatırken göz attım 7,3 e düşmüş... yakıt ortalama degerini anlık vermiyor sanırım ( rakamsal olarak ) .. 4 nisan dan 20 nisan a kadar.. yaklaşık 350 yada 400 km gibi yol yapmışım.. sürekli 3d de kullanmıştım bilmeden.. bu yüzden benzin biraz fazla yakması normal gibi geliyor.. yarın depoyu fulleyecegim.. ilk rakamlar az çok çıkacak.. ilk aldıgımda fullemiştim.. yarın kaç TL lik alırsa yazacagım.. benzinlikteki KM yide yazacagım.. benzin / yapılan yol = km de yaktıgı.. bilmeden sürekli 3d kullandıgım için vede eşime en az 1 saat dur-kalk ders verdigim için.. 380 kuruş gibi bir rakam bekliyorum.. .. ki dikkatli kullanımda 300 kuruş yakalanır diye düşünüyorum... yaklaşık 6,5 lt.

    resimde daire içine aldığım kısım anlık yakıt tüketimini gösteriyor .. her bir kutucuk 2 lt ye denk geliyor tabiki ne kadar doğru ne kadar yanlış bilgi veriyor bilemem..ama gözünüzü fazla alıştırmayın bence insanın dikkatini dağıtabiliyor..Bu arada bu 7,6 7,3 ortalamayı nerede yapıyorsunuz çok merak ettim. açıkçası ben bu değerleri göremiyorum uzun yolda 6 LT yi gördüm ama 3 gün önce şehir içi sıfırladım ortalamayı ve ortalamam 9,5 gösteriyor .

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***




  • Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    Orijinalden alıntı: maestro35

    İşte budur :) bende hızdan hiç hoşlanmam ama çok nadiren yapıyorum trafiğe göre ..araba sağırlaşmasın diye bu akşam şehir dışı çevre yolunda 150 ye kadar soluksuz çıktı araç abartsam gidiyordu ..benim için gücü hızlanması otomatik vitese göre fazlasıyla tatmin edici geliyor.


    söyledikleriniz bir bir çıktı... sabah yakıt ortalaması 7,6 ile başladım.. yaklaşık 60 km kadar kullandım.. kontak kapatırken göz attım 7,3 e düşmüş... yakıt ortalama degerini anlık vermiyor sanırım ( rakamsal olarak ) .. 4 nisan dan 20 nisan a kadar.. yaklaşık 350 yada 400 km gibi yol yapmışım.. sürekli 3d de kullanmıştım bilmeden.. bu yüzden benzin biraz fazla yakması normal gibi geliyor.. yarın depoyu fulleyecegim.. ilk rakamlar az çok çıkacak.. ilk aldıgımda fullemiştim.. yarın kaç TL lik alırsa yazacagım.. benzinlikteki KM yide yazacagım.. benzin / yapılan yol = km de yaktıgı.. bilmeden sürekli 3d kullandıgım için vede eşime en az 1 saat dur-kalk ders verdigim için.. 380 kuruş gibi bir rakam bekliyorum.. .. ki dikkatli kullanımda 300 kuruş yakalanır diye düşünüyorum... yaklaşık 6,5 lt.

    resimde daire içine aldığım kısım anlık yakıt tüketimini gösteriyor .. her bir kutucuk 2 lt ye denk geliyor tabiki ne kadar doğru ne kadar yanlış bilgi veriyor bilemem..ama gözünüzü fazla alıştırmayın bence insanın dikkatini dağıtabiliyor..Bu arada bu 7,6 7,3 ortalamayı nerede yapıyorsunuz çok merak ettim. açıkçası ben bu değerleri göremiyorum uzun yolda 6 LT yi gördüm ama 3 gün önce şehir içi sıfırladım ortalamayı ve ortalamam 9,5 gösteriyor .

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***




    işaretli olan yere bir defa bastıgınızda dışarısının sıcaklıgını gösteriyor.. tekrar bastıgınızda yakıt tüketim ortalama degerini veriyor.. 7,6 7,5 7,3 gibi rakamlar oradan görülüyor.



     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***




  • SX4 kullanıcılarının hepsinin de imzası aynı olsun... eğer imzası benim imzamdaki gibi sx4 amblemi görünmesini isteyenler




    bunu profilim kısmındaki imza kısmına yapıştırsınlar...
  • başına
    [simage]
    ortaya
    sona [/simage]



    arada boşluk olmayacak şekide birleştirip profil kısmındaki imza yerine yapıştırarak imzasını benimkisi gibi yapabilirler biraz önce yapıştırdığım resim olarak çıktı ben de parçalayarak yazdım başı-ortası sonu şeklinde...




  • Orijinalden alıntı: maestro35

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    Orijinalden alıntı: maestro35

    İşte budur :) bende hızdan hiç hoşlanmam ama çok nadiren yapıyorum trafiğe göre ..araba sağırlaşmasın diye bu akşam şehir dışı çevre yolunda 150 ye kadar soluksuz çıktı araç abartsam gidiyordu ..benim için gücü hızlanması otomatik vitese göre fazlasıyla tatmin edici geliyor.


    söyledikleriniz bir bir çıktı... sabah yakıt ortalaması 7,6 ile başladım.. yaklaşık 60 km kadar kullandım.. kontak kapatırken göz attım 7,3 e düşmüş... yakıt ortalama degerini anlık vermiyor sanırım ( rakamsal olarak ) .. 4 nisan dan 20 nisan a kadar.. yaklaşık 350 yada 400 km gibi yol yapmışım.. sürekli 3d de kullanmıştım bilmeden.. bu yüzden benzin biraz fazla yakması normal gibi geliyor.. yarın depoyu fulleyecegim.. ilk rakamlar az çok çıkacak.. ilk aldıgımda fullemiştim.. yarın kaç TL lik alırsa yazacagım.. benzinlikteki KM yide yazacagım.. benzin / yapılan yol = km de yaktıgı.. bilmeden sürekli 3d kullandıgım için vede eşime en az 1 saat dur-kalk ders verdigim için.. 380 kuruş gibi bir rakam bekliyorum.. .. ki dikkatli kullanımda 300 kuruş yakalanır diye düşünüyorum... yaklaşık 6,5 lt.

    resimde daire içine aldığım kısım anlık yakıt tüketimini gösteriyor .. her bir kutucuk 2 lt ye denk geliyor tabiki ne kadar doğru ne kadar yanlış bilgi veriyor bilemem..ama gözünüzü fazla alıştırmayın bence insanın dikkatini dağıtabiliyor..Bu arada bu 7,6 7,3 ortalamayı nerede yapıyorsunuz çok merak ettim. açıkçası ben bu değerleri göremiyorum uzun yolda 6 LT yi gördüm ama 3 gün önce şehir içi sıfırladım ortalamayı ve ortalamam 9,5 gösteriyor .

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***




    işaretli olan yere bir defa bastıgınızda dışarısının sıcaklıgını gösteriyor.. tekrar bastıgınızda yakıt tüketim ortalama degerini veriyor.. 7,6 7,5 7,3 gibi rakamlar oradan görülüyor.



     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***


    Hocam ben onu biliyorum yani nereden göründüğünü v.s ..benim merak ettiğim sizin ortalamanız şehir içimi şehir dışımı karışıkmı yani nereden kullanıyorsunuz bu aracı :) bana değerleriniz çok düşük geldi bu yüzden sordum .. ayrıca sizi gösterdiğiniz yerden ekran ışığıda ayarlanıyor sağ sol yaparak bunuda bilgi olarak bilmeyenler varsa paylaşayım..




  • şehir içi kullanımım pek yok.. mesela Dün Kitap fuarına gittim ( İzmir ) Arabayı Bornova metro istasyonuna parkettim.. oradan atladık metroya Basmane ye kadar gittik.. oradan fuar a geçtik.. kemeraltı yapıp tarihi hisarönünde sögüş :) molasından sonra Çankaya istasyonunda metro ile Bornova ya döndük.. şehir içi olarak bir tek Bornova metroya kadar ve oradan otoban çıkışına kadar.. yol kalabalık ama maks 15 dk yogun trafik ve trafik lambaları var.. sonrası otoban.. otoban çıkışından ev arası 20 km kadar.. bir tek evin yakınında ışıklar var.. sonrası akan trafik.. bu degerler şehir içi dur kalk degerleri degil yani.. tüm kullanımda yüzdeye vurursak % 10 u ancak dur kalk diyebiliriz.. birde arada işe giderken kullandım.. evden işyerim yaklaşık 13 km.. 4 yerde ışıklar var.. yani motor daha ısınmadan iş yerime varmış oluyorum gibi.. gece vardiyaları haricinde iş için kullanmamaya dikkat ediyorum..




  • Tekrar merhaba, otomatik vitesli araç sahipleri araç park ederken şu el freni çekme işine dikkat etmeliler ( vitesi boşa al, el freni çek , ayağını frenden çek ,araç ileri veya geri salınsın sonra kolu P konumuna al .)
    Vites konumları ile oynamaya değiştirmeye normalde gerek duyulmaz, Sadece kışın karlı ve buzlu yollarda yokuş inerken motor freni kullanabilmek için sizce uygun olan kompresyon için 3-2-1 konumuna alabilirsiniz. Ayrıca arkasında römork-karavan çekenler bu konumları kullanır.
    Yokuş aşağı vitesi boşa almayın derler ben toyota corollada defalarca aldım birşey olmadı ama sonraları vaz geçtim daha doğrusu hata yaptığıma ikna oldum çünkü vites boşta iken hareket halinde olan aracı tekrar D konumuna alınca şanzuman 1-2-3 ü atlıyarak Dye geçmeye çalışıyor ayrıca boşta iken içerideki yağ ters yönde çalkalanıyor.vs. siz bunlara kafa yormayın yokuş aşağı vites boşa ATILMAYACAK bunu bilin yeter.

    Yakıt tüketimine gelince ; günümüz teknolojisinde aynı hacimdeki ve aynı beygir gücündeki ( yazılım programı değiştirilerek beygir gücü arttırılıyor biliyorsunuz fakat ozaman tüketimde artıyor ) bütün motorlar aynı tüketim değerlerine sahip oldukları görülmektedir. Ancak araçların aerodinamik yapısı , ağırlıkları , kullanma sitilleri tüketime etki ettiği şüpesizdir. Aynı hacimdeki HONDA civic , corolla , focus tabii ki bizden az yakacaktır , bizim arabamız yerden yüksek aerodinamik değil ve onlardan daha ağır. Ayrıca otomatik HONDA yanılmıyorsam 5 ileri , yeni focus powershift 6 ileri , HONDA jazz CVT ( En az yakan otomatik şanzumanlardan biri. ) Her şeyin bir bedeli var derler Crossover tip araç sahibi olmanın bedeli de yakıt tüketimi, yüksek lastik fiyatları vs. olacaktır .
    Ben SX4 de İstanbul a gelirken gişelerden geçince yol bilgisayarındaki ortalama tüketim degerini sıfırlıyorum 90km sabit hızla İzmit- İstanbul arasında 5lt ortalama değeri çok rahat yakalıyorum. Ama şehir içinde dur- kalk trafik de hakikaten fazla yakıyor. Ama konvansiyonel şanzumanların kaderi bu dur-kalk anında çok yakar ,onun için DSG , EDC, Powershıft , CVT tip şanzumanlar üretildi. ( Not ; Bu şanzumanlardan şikayetlere hiç girmeyelim içinde çıkamayız.)
    Ben, aracım henüz 1500km olmasına rağmen LPG taktırmayı kafaya koydum. LPG markasıda kesinlikle Telefleks olacak (2400/10 taksit aradaki fark için değer bence hiç eleştirmeyin beni lütfen.) Hepinize iyi günler dilerim,görüşmek üzere....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Tekrar merhaba, otomatik vitesli araç sahipleri araç park ederken şu el freni çekme işine dikkat etmeliler ( vitesi boşa al, el freni çek , ayağını frenden çek ,araç ileri veya geri salınsın sonra kolu P konumuna al .)
    Vites konumları ile oynamaya değiştirmeye normalde gerek duyulmaz, Sadece kışın karlı ve buzlu yollarda yokuş inerken motor freni kullanabilmek için sizce uygun olan kompresyon için 3-2-1 konumuna alabilirsiniz. Ayrıca arkasında römork-karavan çekenler bu konumları kullanır.
    Yokuş aşağı vitesi boşa almayın derler ben toyota corollada defalarca aldım birşey olmadı ama sonraları vaz geçtim daha doğrusu hata yaptığıma ikna oldum çünkü vites boşta iken hareket halinde olan aracı tekrar D konumuna alınca şanzuman 1-2-3 ü atlıyarak Dye geçmeye çalışıyor ayrıca boşta iken içerideki yağ ters yönde çalkalanıyor.vs. siz bunlara kafa yormayın yokuş aşağı vites boşa ATILMAYACAK bunu bilin yeter.

    Yakıt tüketimine gelince ; günümüz teknolojisinde aynı hacimdeki ve aynı beygir gücündeki ( yazılım programı değiştirilerek beygir gücü arttırılıyor biliyorsunuz fakat ozaman tüketimde artıyor ) bütün motorlar aynı tüketim değerlerine sahip oldukları görülmektedir. Ancak araçların aerodinamik yapısı , ağırlıkları , kullanma sitilleri tüketime etki ettiği şüpesizdir. Aynı hacimdeki HONDA civic , corolla , focus tabii ki bizden az yakacaktır , bizim arabamız yerden yüksek aerodinamik değil ve onlardan daha ağır. Ayrıca otomatik HONDA yanılmıyorsam 5 ileri , yeni focus powershift 6 ileri , HONDA jazz CVT ( En az yakan otomatik şanzumanlardan biri. ) Her şeyin bir bedeli var derler Crossover tip araç sahibi olmanın bedeli de yakıt tüketimi, yüksek lastik fiyatları vs. olacaktır .
    Ben SX4 de İstanbul a gelirken gişelerden geçince yol bilgisayarındaki ortalama tüketim degerini sıfırlıyorum 90km sabit hızla İzmit- İstanbul arasında 5lt ortalama değeri çok rahat yakalıyorum. Ama şehir içinde dur- kalk trafik de hakikaten fazla yakıyor. Ama konvansiyonel şanzumanların kaderi bu dur-kalk anında çok yakar ,onun için DSG , EDC, Powershıft , CVT tip şanzumanlar üretildi. ( Not ; Bu şanzumanlardan şikayetlere hiç girmeyelim içinde çıkamayız.)
    Ben, aracım henüz 1500km olmasına rağmen LPG taktırmayı kafaya koydum. LPG markasıda kesinlikle Telefleks olacak (2400/10 taksit aradaki fark için değer bence hiç eleştirmeyin beni lütfen.) Hepinize iyi günler dilerim,görüşmek üzere....





    detaylı ve doyurucu bilgi için teşekkürler... aklıma LPG konusu takıldı.. siz araştırmışsınız belli.. yoksa illa şu marka diye takıntım yok.. kimine aldesa..kimine brc kimine zavoli.. LPG taktırmanın kasko ile ilgisi nedir ? Allah korusun LPG sonucu çıkabilecek bir yangın da kasko karşılıyormu.. birde LPG takılınca araç garantiden çıkabiliyor diye kısıtlı bir bilgim var, bende LPG düşünebilirim.. ilk etapta aklımdaki bu sorulara cevap bulmam gerek.. çok nokta motorlarda LPG de daha iyi verim alındıgını söylüyorlar.. siz taktırırsanız şayet gelişmeleri paylaşırsanız memnun olurum.. Teleflex ilk kez duydugum bir marka şimdi araştıracagım.. teşekkürler..




  • PERFORMANS

    GFI Alternatif Yakıt Sistemleri ile performans kaybı yoktur. Enjektörleri manifold üzerine montaj yapılan tek sistemdir. GFI' nin sadece bu özelliği bile tek başına son derece önemlidir. Bu sistem sadece GFI' da vardır. Benzinli otoların enjektör sistemiyle birebir aynı olan tek sistem GFI' dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Tekrar merhaba, otomatik vitesli araç sahipleri araç park ederken şu el freni çekme işine dikkat etmeliler ( vitesi boşa al, el freni çek , ayağını frenden çek ,araç ileri veya geri salınsın sonra kolu P konumuna al .)
    Vites konumları ile oynamaya değiştirmeye normalde gerek duyulmaz, Sadece kışın karlı ve buzlu yollarda yokuş inerken motor freni kullanabilmek için sizce uygun olan kompresyon için 3-2-1 konumuna alabilirsiniz. Ayrıca arkasında römork-karavan çekenler bu konumları kullanır.
    Yokuş aşağı vitesi boşa almayın derler ben toyota corollada defalarca aldım birşey olmadı ama sonraları vaz geçtim daha doğrusu hata yaptığıma ikna oldum çünkü vites boşta iken hareket halinde olan aracı tekrar D konumuna alınca şanzuman 1-2-3 ü atlıyarak Dye geçmeye çalışıyor ayrıca boşta iken içerideki yağ ters yönde çalkalanıyor.vs. siz bunlara kafa yormayın yokuş aşağı vites boşa ATILMAYACAK bunu bilin yeter.

    Yakıt tüketimine gelince ; günümüz teknolojisinde aynı hacimdeki ve aynı beygir gücündeki ( yazılım programı değiştirilerek beygir gücü arttırılıyor biliyorsunuz fakat ozaman tüketimde artıyor ) bütün motorlar aynı tüketim değerlerine sahip oldukları görülmektedir. Ancak araçların aerodinamik yapısı , ağırlıkları , kullanma sitilleri tüketime etki ettiği şüpesizdir. Aynı hacimdeki HONDA civic , corolla , focus tabii ki bizden az yakacaktır , bizim arabamız yerden yüksek aerodinamik değil ve onlardan daha ağır. Ayrıca otomatik HONDA yanılmıyorsam 5 ileri , yeni focus powershift 6 ileri , HONDA jazz CVT ( En az yakan otomatik şanzumanlardan biri. ) Her şeyin bir bedeli var derler Crossover tip araç sahibi olmanın bedeli de yakıt tüketimi, yüksek lastik fiyatları vs. olacaktır .
    Ben SX4 de İstanbul a gelirken gişelerden geçince yol bilgisayarındaki ortalama tüketim degerini sıfırlıyorum 90km sabit hızla İzmit- İstanbul arasında 5lt ortalama değeri çok rahat yakalıyorum. Ama şehir içinde dur- kalk trafik de hakikaten fazla yakıyor. Ama konvansiyonel şanzumanların kaderi bu dur-kalk anında çok yakar ,onun için DSG , EDC, Powershıft , CVT tip şanzumanlar üretildi. ( Not ; Bu şanzumanlardan şikayetlere hiç girmeyelim içinde çıkamayız.)
    Ben, aracım henüz 1500km olmasına rağmen LPG taktırmayı kafaya koydum. LPG markasıda kesinlikle Telefleks olacak (2400/10 taksit aradaki fark için değer bence hiç eleştirmeyin beni lütfen.) Hepinize iyi günler dilerim,görüşmek üzere....




    Gölcük çok güzel bilgilerin için teşekkürler ben de bazı konularda seni aydınlatmak isterim.. ben aracıma 3 ay kadar önce LPG taktırdım ve lpg takılırken bütün aşamalarda aracımın başında idim. benim taktırdığım sistem BRC. sizin söylemiş olduğunuz teleflex gfi sistemi güzel bir sistemdir evet ancak bizim sx4 lere uyumlu olduğunu söyleyemem çünki benzin enjektörlerinin yakınında teleflex enjektörlerini direkt manifota yerleştirilebilecek bir alan yok. benzin enjektörlerinin manifota girdiği metal kısım çok dar. bu yüzden plastik manifot delinerek telefleks enjektörleri yerleştirilebilir. benim aracımda plastik manifot delinerek hortum takıldı. ancak hortum az bir yer kaplayıp esnek olduğu için üzerine takılan hava filitresini engellemedi 10-15 cm civarında hortum kullanıldı çünki brc enjektörlerinin takılı olduğu takoz hava filitresinin altına sığmadı bu yüzden 10-15 cm dışarıda olmak zorunda. telefleks enjektörlerinin de montaj yapılsa da hava filitresinin enjektörlerin üzerine oturacağından şüpheliyim. bu yüzden iyi ölçüm yapılması şart hava filitresi tam oturmadıktan sonra kar edeyim derken zarar edebilirsiniz. ben brc taktırdım ve memnunum brc kaliiteli bir kit enjektörleri de hızlı ve kaliteli ancak daha da güzel olsun diyorsanız prins derim. brc ile prins enjektörleri birbirine çok yakın olduğunu duydum. bence iyi bir usta motoru değerlendirsin hava filitresini söküp ölçüp biçsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Tekrar merhaba, otomatik vitesli araç sahipleri araç park ederken şu el freni çekme işine dikkat etmeliler ( vitesi boşa al, el freni çek , ayağını frenden çek ,araç ileri veya geri salınsın sonra kolu P konumuna al .)
    Vites konumları ile oynamaya değiştirmeye normalde gerek duyulmaz, Sadece kışın karlı ve buzlu yollarda yokuş inerken motor freni kullanabilmek için sizce uygun olan kompresyon için 3-2-1 konumuna alabilirsiniz. Ayrıca arkasında römork-karavan çekenler bu konumları kullanır.
    Yokuş aşağı vitesi boşa almayın derler ben toyota corollada defalarca aldım birşey olmadı ama sonraları vaz geçtim daha doğrusu hata yaptığıma ikna oldum çünkü vites boşta iken hareket halinde olan aracı tekrar D konumuna alınca şanzuman 1-2-3 ü atlıyarak Dye geçmeye çalışıyor ayrıca boşta iken içerideki yağ ters yönde çalkalanıyor.vs. siz bunlara kafa yormayın yokuş aşağı vites boşa ATILMAYACAK bunu bilin yeter.

    Yakıt tüketimine gelince ; günümüz teknolojisinde aynı hacimdeki ve aynı beygir gücündeki ( yazılım programı değiştirilerek beygir gücü arttırılıyor biliyorsunuz fakat ozaman tüketimde artıyor ) bütün motorlar aynı tüketim değerlerine sahip oldukları görülmektedir. Ancak araçların aerodinamik yapısı , ağırlıkları , kullanma sitilleri tüketime etki ettiği şüpesizdir. Aynı hacimdeki HONDA civic , corolla , focus tabii ki bizden az yakacaktır , bizim arabamız yerden yüksek aerodinamik değil ve onlardan daha ağır. Ayrıca otomatik HONDA yanılmıyorsam 5 ileri , yeni focus powershift 6 ileri , HONDA jazz CVT ( En az yakan otomatik şanzumanlardan biri. ) Her şeyin bir bedeli var derler Crossover tip araç sahibi olmanın bedeli de yakıt tüketimi, yüksek lastik fiyatları vs. olacaktır .
    Ben SX4 de İstanbul a gelirken gişelerden geçince yol bilgisayarındaki ortalama tüketim degerini sıfırlıyorum 90km sabit hızla İzmit- İstanbul arasında 5lt ortalama değeri çok rahat yakalıyorum. Ama şehir içinde dur- kalk trafik de hakikaten fazla yakıyor. Ama konvansiyonel şanzumanların kaderi bu dur-kalk anında çok yakar ,onun için DSG , EDC, Powershıft , CVT tip şanzumanlar üretildi. ( Not ; Bu şanzumanlardan şikayetlere hiç girmeyelim içinde çıkamayız.)
    Ben, aracım henüz 1500km olmasına rağmen LPG taktırmayı kafaya koydum. LPG markasıda kesinlikle Telefleks olacak (2400/10 taksit aradaki fark için değer bence hiç eleştirmeyin beni lütfen.) Hepinize iyi günler dilerim,görüşmek üzere....




    Gölcük çok güzel bilgilerin için teşekkürler ben de bazı konularda seni aydınlatmak isterim.. ben aracıma 3 ay kadar önce LPG taktırdım ve lpg takılırken bütün aşamalarda aracımın başında idim. benim taktırdığım sistem BRC. sizin söylemiş olduğunuz teleflex gfi sistemi güzel bir sistemdir evet ancak bizim sx4 lere uyumlu olduğunu söyleyemem çünki benzin enjektörlerinin yakınında teleflex enjektörlerini direkt manifota yerleştirilebilecek bir alan yok. benzin enjektörlerinin manifota girdiği metal kısım çok dar. bu yüzden plastik manifot delinerek telefleks enjektörleri yerleştirilebilir. benim aracımda plastik manifot delinerek hortum takıldı. ancak hortum az bir yer kaplayıp esnek olduğu için üzerine takılan hava filitresini engellemedi 10-15 cm civarında hortum kullanıldı çünki brc enjektörlerinin takılı olduğu takoz hava filitresinin altına sığmadı bu yüzden 10-15 cm dışarıda olmak zorunda. telefleks enjektörlerinin de montaj yapılsa da hava filitresinin enjektörlerin üzerine oturacağından şüpheliyim. bu yüzden iyi ölçüm yapılması şart hava filitresi tam oturmadıktan sonra kar edeyim derken zarar edebilirsiniz. ben brc taktırdım ve memnunum brc kaliiteli bir kit enjektörleri de hızlı ve kaliteli ancak daha da güzel olsun diyorsanız prins derim. brc ile prins enjektörleri birbirine çok yakın olduğunu duydum. bence iyi bir usta motoru değerlendirsin hava filitresini söküp ölçüp biçsin.


    biraz forumlara göz attım.. internette SX4 lere LPG uygulamalarına baktım.. istanbulda çogunlukla BRC tercih edildigini gördüm... siz biraz test edin.. bakalım nasıl olacak.. aracınız kaç model.. otomatik sanırım.. bende 2011 model - otomatik var.. henüz 400 km de :) ama ayda 1 depo kesmiyor.. ben o 1 depo parasına en az 3 depo LPG alırdım... ( 400 km yapmışsınız ayda nasıl 1 depo kesmiyor demeyin... eski aracım ile ayda 2000 km yapardım... ) arabayı alalı 18 gün falan oldu.. çok idareli kullandıgım halde 400 km yapmışım ) .. durum budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Tekrar merhaba, otomatik vitesli araç sahipleri araç park ederken şu el freni çekme işine dikkat etmeliler ( vitesi boşa al, el freni çek , ayağını frenden çek ,araç ileri veya geri salınsın sonra kolu P konumuna al .)
    Vites konumları ile oynamaya değiştirmeye normalde gerek duyulmaz, Sadece kışın karlı ve buzlu yollarda yokuş inerken motor freni kullanabilmek için sizce uygun olan kompresyon için 3-2-1 konumuna alabilirsiniz. Ayrıca arkasında römork-karavan çekenler bu konumları kullanır.
    Yokuş aşağı vitesi boşa almayın derler ben toyota corollada defalarca aldım birşey olmadı ama sonraları vaz geçtim daha doğrusu hata yaptığıma ikna oldum çünkü vites boşta iken hareket halinde olan aracı tekrar D konumuna alınca şanzuman 1-2-3 ü atlıyarak Dye geçmeye çalışıyor ayrıca boşta iken içerideki yağ ters yönde çalkalanıyor.vs. siz bunlara kafa yormayın yokuş aşağı vites boşa ATILMAYACAK bunu bilin yeter.

    Yakıt tüketimine gelince ; günümüz teknolojisinde aynı hacimdeki ve aynı beygir gücündeki ( yazılım programı değiştirilerek beygir gücü arttırılıyor biliyorsunuz fakat ozaman tüketimde artıyor ) bütün motorlar aynı tüketim değerlerine sahip oldukları görülmektedir. Ancak araçların aerodinamik yapısı , ağırlıkları , kullanma sitilleri tüketime etki ettiği şüpesizdir. Aynı hacimdeki HONDA civic , corolla , focus tabii ki bizden az yakacaktır , bizim arabamız yerden yüksek aerodinamik değil ve onlardan daha ağır. Ayrıca otomatik HONDA yanılmıyorsam 5 ileri , yeni focus powershift 6 ileri , HONDA jazz CVT ( En az yakan otomatik şanzumanlardan biri. ) Her şeyin bir bedeli var derler Crossover tip araç sahibi olmanın bedeli de yakıt tüketimi, yüksek lastik fiyatları vs. olacaktır .
    Ben SX4 de İstanbul a gelirken gişelerden geçince yol bilgisayarındaki ortalama tüketim degerini sıfırlıyorum 90km sabit hızla İzmit- İstanbul arasında 5lt ortalama değeri çok rahat yakalıyorum. Ama şehir içinde dur- kalk trafik de hakikaten fazla yakıyor. Ama konvansiyonel şanzumanların kaderi bu dur-kalk anında çok yakar ,onun için DSG , EDC, Powershıft , CVT tip şanzumanlar üretildi. ( Not ; Bu şanzumanlardan şikayetlere hiç girmeyelim içinde çıkamayız.)
    Ben, aracım henüz 1500km olmasına rağmen LPG taktırmayı kafaya koydum. LPG markasıda kesinlikle Telefleks olacak (2400/10 taksit aradaki fark için değer bence hiç eleştirmeyin beni lütfen.) Hepinize iyi günler dilerim,görüşmek üzere....




    Gölcük çok güzel bilgilerin için teşekkürler ben de bazı konularda seni aydınlatmak isterim.. ben aracıma 3 ay kadar önce LPG taktırdım ve lpg takılırken bütün aşamalarda aracımın başında idim. benim taktırdığım sistem BRC. sizin söylemiş olduğunuz teleflex gfi sistemi güzel bir sistemdir evet ancak bizim sx4 lere uyumlu olduğunu söyleyemem çünki benzin enjektörlerinin yakınında teleflex enjektörlerini direkt manifota yerleştirilebilecek bir alan yok. benzin enjektörlerinin manifota girdiği metal kısım çok dar. bu yüzden plastik manifot delinerek telefleks enjektörleri yerleştirilebilir. benim aracımda plastik manifot delinerek hortum takıldı. ancak hortum az bir yer kaplayıp esnek olduğu için üzerine takılan hava filitresini engellemedi 10-15 cm civarında hortum kullanıldı çünki brc enjektörlerinin takılı olduğu takoz hava filitresinin altına sığmadı bu yüzden 10-15 cm dışarıda olmak zorunda. telefleks enjektörlerinin de montaj yapılsa da hava filitresinin enjektörlerin üzerine oturacağından şüpheliyim. bu yüzden iyi ölçüm yapılması şart hava filitresi tam oturmadıktan sonra kar edeyim derken zarar edebilirsiniz. ben brc taktırdım ve memnunum brc kaliiteli bir kit enjektörleri de hızlı ve kaliteli ancak daha da güzel olsun diyorsanız prins derim. brc ile prins enjektörleri birbirine çok yakın olduğunu duydum. bence iyi bir usta motoru değerlendirsin hava filitresini söküp ölçüp biçsin.


    biraz forumlara göz attım.. internette SX4 lere LPG uygulamalarına baktım.. istanbulda çogunlukla BRC tercih edildigini gördüm... siz biraz test edin.. bakalım nasıl olacak.. aracınız kaç model.. otomatik sanırım.. bende 2011 model - otomatik var.. henüz 400 km de :) ama ayda 1 depo kesmiyor.. ben o 1 depo parasına en az 3 depo LPG alırdım... ( 400 km yapmışsınız ayda nasıl 1 depo kesmiyor demeyin... eski aracım ile ayda 2000 km yapardım... ) arabayı alalı 18 gün falan oldu.. çok idareli kullandıgım halde 400 km yapmışım ) .. durum budur.

    bence de sx4 için BRC en uyumlusu ancak prins de uyumlu çünki birbirine çok yakın kitler ancak prins birazcık daha iyidir 100 TL lpg alıyorum 390-400 km civarı şehir içi yol gidiyorum yazın daha az yakacak daha ne olsun bundan iyisi şamda kayısı




  • bende bu aracım için değil bundan bir kaç ay öncesine kadar bu lpg olayını baya bir incelemiş araştırmıştım .. tamam öne çıkanlar zaten belli prins ve teleflex ama ben uzun süre araştırdım sordum soruşturdum bana en farklı ve fiyatına göre en kaliteli inka gas BMD markası geldi..bir kere enjektörleri süper sessiz ve çok hızlı , yakıt sistemi tamamen yanmaz kopmaz termoplastik hortumlardan oluşuyor ki avrupada sadece bu şekilde izin veriliyormuş..bütün parçaları kendine ait güney kore malı oradan buradan toplama mal ile üretim yapmıyorlar , ayrıca hiç bir sistemde olmayan benzin pompasını otomatik durdurma olayı var ...artık bu zararlımı yararlımı bilemem herkes bir şey diyor !ve parçalarına baktığımda hepsinden kaliteli bir görüntü veriyordu.tabi dışı beni içi sizi yakmasın :)...sonuç olarak taktırmayı düşünen arkadaşlar en azından BMD İNKAGAS ı bir araştırsın derim...ben lpg yi düşünmüyorum hele hele garantisi bitmeden hiç düşünmüyorum ... son bir şey daha ...aracınız biraz kurum bağlasın 5-10 bin km olsun öyle sıfır motora lpg nin çok iyi gelmediğine dair bir kaç yazı okumuştum ne kadar doğru o kısmını bilemiyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    bende bu aracım için değil bundan bir kaç ay öncesine kadar bu lpg olayını baya bir incelemiş araştırmıştım .. tamam öne çıkanlar zaten belli prins ve teleflex ama ben uzun süre araştırdım sordum soruşturdum bana en farklı ve fiyatına göre en kaliteli inka gas BMD markası geldi..bir kere enjektörleri süper sessiz ve çok hızlı , yakıt sistemi tamamen yanmaz kopmaz termoplastik hortumlardan oluşuyor ki avrupada sadece bu şekilde izin veriliyormuş..bütün parçaları kendine ait güney kore malı oradan buradan toplama mal ile üretim yapmıyorlar , ayrıca hiç bir sistemde olmayan benzin pompasını otomatik durdurma olayı var ...artık bu zararlımı yararlımı bilemem herkes bir şey diyor !ve parçalarına baktığımda hepsinden kaliteli bir görüntü veriyordu.tabi dışı beni içi sizi yakmasın :)...sonuç olarak taktırmayı düşünen arkadaşlar en azından BMD İNKAGAS ı bir araştırsın derim...ben lpg yi düşünmüyorum hele hele garantisi bitmeden hiç düşünmüyorum ... son bir şey daha ...aracınız biraz kurum bağlasın 5-10 bin km olsun öyle sıfır motora lpg nin çok iyi gelmediğine dair bir kaç yazı okumuştum ne kadar doğru o kısmını bilemiyorum..

    lpg işi şakaya gelmiyor. zaten bir kere taktırılan bişey. maceraya gerek yok. daha önceki aracımda teleflex vardı çok memnundum. 100.000km tık demedi. bu aracımda da teleflex taktıracaktım ama bulunduğum bölgede doğru dürüst servisi olmadığı için vazgeçtim. daha sonra ise gittim BRC taktırdım. iyiki taktırmışım diyorum. full şehir içi acemi hanımın sürüşüyle 22-23 kr yakıyor. 80 liraya 400km kadar yol yapıyor. şu saatten sonra benzine para vermek akıl işi değil maalesef. bizi bu hale getirenler utansın. velhasıl bu kore kitlerini daha önceleri duymuştum. fakat dediğim gibi maceraya gerek yok. BRC iyidir.




  • Hepinize iyi BAYRAMLAR dilerim , yazılarınızı dikkatlice birkaç kez okuyarak bende sizlerden bilgi ediniyorum.

    captainzed arkadaşın paylaştığı enjektör sığmama meselesini araştıracagım. Sonuçta hem fazla para ödeyip uygun olmayan bir montaj yaptırmak istemem.
    Niye Telefleks ? , Türkiye dist. Tunalı Mot. Arç. büyük, krumsal bir firma ve en önemlisi telefonda direk karşıma Serdar bey ve Veli bey adında 1.derece sorumlu ( firmanın sahibi iki ortak da olabilirler ) iki mühendis çıkıp çözüm üretmeye çalışıyorlar, karşımda muhattap bulmak benim için çok önemli.
    PRİNS bence Telefleksten daha iyi bir marka Türkiye Dist. İPRAGAZ ama telefon açın bakalım karşınızda muhattap bulabiliyormusunuz.? Ayrıca PRİNS de de fason çalısan bayii ler var. Mesela Prins de merkez servis yok yada ben mi bulamadım ?
    BRC Toyota da 160 000km dir sorunsuz kullandım ama orjinal parça kullanma olayı eskisi gibi değil ,birçok parçada yerli imalat a dönmüşler fason bayii olayı BRC de daha yaygın.
    Telefleks olmayacaksa Maslak sanayideki BRC merkez servis ve Türkiye dist. 2A Mühendislik te yaptırmak düşünülebilir.

    Telefleks deki Serdar bey i arabayı almadan aradığımda telefona Veli bey çıktı , ben Suzuki Sx4 almak istiyorum LPG uygulamasında sıkıntı olurmu diye sorduğumda Motor kodunu sordu bunlar euro5 motor bu motorlarda sibop lar Magnezyum alaşımlıdır , 120000-150000km sonra motorun sibop değiştirme ihtiyacı duyacaktır buda bugün itibari ile 1500-2000tl masraf açacaktır dedi , bunu göz ardı etmememi söyledi . Benim eyvah ozaman dediğimde canınızı sıkmayın artık yeni teknoloji bütün motorlarda sibop lar magnezyum alaşımlı imal ediliyor dedi. Aracım yeni MZD , FRD fcs veya SBRU olsada aynı sıkıntıyı ileride yaşarsın dedi .
    Canım sıkıldı tabii ertesi gün özellikle Serdar bey ile telefonda konuştum Sx4 alayım ne dersiniz dedim hiç düşünme al dedi , ama sibop derken lafı azıma tıktı hiç düşünme al dedi 10 sene sonra çıkabilecek bir sıkıntı için şimdiden kafa yorma dedi.Ben yine Serdar bey daha arabayı almadım vaz geçebilirim baska marka alayım diyince SX4 ü biliyorum hiç düşünme al dedi , ee daha ne diyeyim sordum cevabını aldım sonuçtada SX4 ü aldım. Ha bu arada ben Serdar bey ile yüzyüze tanışma fırsatı bulmuştum fikirlerine kesinlikle değer verilecek , materyalist olmayan bir adam bence.
    Ha bu arada sibop araştırmasına şimdiden başladım türkiyede takımı 350 tl. ilgilenenler için ,
    Motor kodu; M16A
    Model kodu; RW416 HUN- MACARİSTAN imalatı.
    Emme Sibop OEM NO ; 12911-54G00
    Egzost Sibop OEN NO; 12915-54G50

    http://suzuki-cat.ru/?&action=detail®ion=EU&modeltitle=SX4&model=RW416&modif=06&gr=1&page=20&pagetitle=CAM+SHAFT%2FVALVE+%28RW415%2CRW416%3AE2%2CE22%2CE30%2CE38%2CE54%2CE85%29

    siteden OEM NO ları görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 23 Nisan 2012; 14:03:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    bende bu aracım için değil bundan bir kaç ay öncesine kadar bu lpg olayını baya bir incelemiş araştırmıştım .. tamam öne çıkanlar zaten belli prins ve teleflex ama ben uzun süre araştırdım sordum soruşturdum bana en farklı ve fiyatına göre en kaliteli inka gas BMD markası geldi..bir kere enjektörleri süper sessiz ve çok hızlı , yakıt sistemi tamamen yanmaz kopmaz termoplastik hortumlardan oluşuyor ki avrupada sadece bu şekilde izin veriliyormuş..bütün parçaları kendine ait güney kore malı oradan buradan toplama mal ile üretim yapmıyorlar , ayrıca hiç bir sistemde olmayan benzin pompasını otomatik durdurma olayı var ...artık bu zararlımı yararlımı bilemem herkes bir şey diyor !ve parçalarına baktığımda hepsinden kaliteli bir görüntü veriyordu.tabi dışı beni içi sizi yakmasın :)...sonuç olarak taktırmayı düşünen arkadaşlar en azından BMD İNKAGAS ı bir araştırsın derim...ben lpg yi düşünmüyorum hele hele garantisi bitmeden hiç düşünmüyorum ... son bir şey daha ...aracınız biraz kurum bağlasın 5-10 bin km olsun öyle sıfır motora lpg nin çok iyi gelmediğine dair bir kaç yazı okumuştum ne kadar doğru o kısmını bilemiyorum..


    benzin pompasını durdurma olayı tüm LPG kitlerinde var standart diye biliyorum... bende yerli malı Aldesa vardı.. onda vardı bu sistem...




  • Sistemli düzgün bir yere yaptırılan lpg sisteminin güvenliği ve verimliliğinden artık hiç şüphe etmiyorum ..Arabanın bozulması yıpranmasıda sıkıntı değil..ama halk dilinde kıl derler ya işte bende araba motor v.s konusunda öyle biriyim :) orjinalliği bozmayı sevmem , bunuda geçtim gemiye almasınlar , avm lere almasınlar v.s v.s bana göre değil ! biraz da ihtiyacım kadar binerim ne yapayım biliyorum ki şimdi LPG ye geçsem amorti edeceğim diye bakkala bile arabayla gideceğim :) , yazın zaten hani suyla çalışsa bile arabaya binmeyi sevmiyorum sıcak trafik v.s şehir içinde beni gerçekten agresif biri yapıyor , motor ehliyetim var motorumu yeni sattım bugünlerde bir honda wave 110i yada yamaha crypton almak üzereyim 100 km de 2,5 LT ve istediğim yere anında ulaşım :) , bence lpg nin getirisini iyi hesap etmek gerekiyor senede hiç bir zaman 10.000 km yi geçemedim 15,000 - 20,000 yapsaydım kesinlikle düşünürdüm..birde şu varki özellikle kışın kısa mesafelerde sıralı sistemin tasarrufu çok çok az , belli bir ısıya gelmesi gerektiği için gün boyu lpg ye geçmeden gezinen arkadaşlarım var ..ama uzun yolda gerçekten tasarruflu olacaktır..sonuç olarak taktıran taktırmayan bütün arkadaşlarımın araçlarına mutlu ve huzurlu bir şekilde binmelerini ALLAH tan niyaz ediyorum..




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.