Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.759
Cevap
86
Favori
696.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    Rica ederim sx4 kullanıcıları olarak ufak büyük demeyelim kafamıza takılanları paylaşalım ! benim şu ana kadar tek bildiğim bu aracı kullanmaktan keyif alıyorum sx4 ile mutluyum..Yakıt her benzinli kadar , öyle garip sesleri yok aracın , yol sesi motor sesi fiyatına göre gayet iyi , yüksekliğine rağmen yol tutuşu gayet iyi , baş mesafesi diz mesafesi bir çok araçtan çok iyi , sonuçta merdedes değil parasının hakkını veren bir araç ..


    bu çektiginiz resim işime ne kadar çok yaradı biliyormusunuz ? sanırım zurnanın zırt dedigi yeri yakaladım.. Efendim.. demiştim , bu yaşa kadar hiç otomatik kullanmadım diye.. arabayı allırken servisine sordum.. kardeş dedim.. bak arabayı alıp gidiyorum bana anlat şu otomatik vitesi.. aynen şunu dedi..

    abi dedi vites hep P de olacak marşa o pozizyonda basacaksın.. kontagı P de iken kapatacaksın..

    geriye gitmek için R dedi... boşta ki durumu N dedi.. alacaksın dedi.. 3D yazan yere.. basacaksın gidecek dedi... 2L ve L yi rampanın şiddetine göre vede toprak rampada vs kullanacaksın dedi... ..... öylemi dedim ? öyle dedi.. iyi o zman dedim.. hadi bana eyvallah.. bindim arabaya P de marşa bastım..aldım 3D konumuna baktım gidiyor.. gidiş o gidiş sürekli 3D de kullandım...

    gece vardiyası oldugum için öglen gibi yatmıştım.. az önce uyandım.. otopark boş.. dedim arabayı alayım otoparka..yolda kalmasın.. hem onu düşünüyorum hemde aklım sizin çektiginiz resimde.. ya diyorum o resimde D harfi var.. bende hiç D harfi yokki.. bendeki vites konumu hep 3 yazıyor.. Alllah Allah modelmi farklı dedim.. az önce arabayı otopark a çektim.. tabii.. vites 3D de.. park yerine geldim kontagı kapatacagım.. dur dedim şu vitesleri kurcalayayım.. aman Allahım.. 3D yazan yerde birde sag tarafa dogru tık etti.. hiç dikkatimi çekmemişti.. ekrana bastım.. D yazıyor... Allah Allah dedim.. ben hiç D de kullanmadım ki.. biraz geri gittim.. sonra D durumuna aldım.. araba ileri gidiyor.. 3D yazan yerde 2 ayrı konum varmış.. 2 haftadır aralıklı kullanıyorum..ilk defa gördüm.. kendime mi yuh diyeyim.. bana satan bayinin bunu anlatmamasına mı yuh diyeyim.. bilemedim..
    şimdi vites 3D hizasında iken sol a çektinmi ekranda 3 yazıyor.. bu konum seri kullanım içinmi.. yada ne için ?

    vede 3D hizasında sag tarafa aldınmı D yazısı yazıyor.. sanırım normal kullanım yeri bu.. yani sürekli ekranda D yi görecegim.. yorgun oldugum için alıp bir tur atmadım.. yarın D konumunda deneyecegim... teşekkürler..

    kardeşim D de kullanacaksın. diğer vitesler dik rampalar için. onlar düşük vites yüksek devirde çevirirler motoru :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    Rica ederim sx4 kullanıcıları olarak ufak büyük demeyelim kafamıza takılanları paylaşalım ! benim şu ana kadar tek bildiğim bu aracı kullanmaktan keyif alıyorum sx4 ile mutluyum..Yakıt her benzinli kadar , öyle garip sesleri yok aracın , yol sesi motor sesi fiyatına göre gayet iyi , yüksekliğine rağmen yol tutuşu gayet iyi , baş mesafesi diz mesafesi bir çok araçtan çok iyi , sonuçta merdedes değil parasının hakkını veren bir araç ..


    bu çektiginiz resim işime ne kadar çok yaradı biliyormusunuz ? sanırım zurnanın zırt dedigi yeri yakaladım.. Efendim.. demiştim , bu yaşa kadar hiç otomatik kullanmadım diye.. arabayı allırken servisine sordum.. kardeş dedim.. bak arabayı alıp gidiyorum bana anlat şu otomatik vitesi.. aynen şunu dedi..

    abi dedi vites hep P de olacak marşa o pozizyonda basacaksın.. kontagı P de iken kapatacaksın..

    geriye gitmek için R dedi... boşta ki durumu N dedi.. alacaksın dedi.. 3D yazan yere.. basacaksın gidecek dedi... 2L ve L yi rampanın şiddetine göre vede toprak rampada vs kullanacaksın dedi... ..... öylemi dedim ? öyle dedi.. iyi o zman dedim.. hadi bana eyvallah.. bindim arabaya P de marşa bastım..aldım 3D konumuna baktım gidiyor.. gidiş o gidiş sürekli 3D de kullandım...

    gece vardiyası oldugum için öglen gibi yatmıştım.. az önce uyandım.. otopark boş.. dedim arabayı alayım otoparka..yolda kalmasın.. hem onu düşünüyorum hemde aklım sizin çektiginiz resimde.. ya diyorum o resimde D harfi var.. bende hiç D harfi yokki.. bendeki vites konumu hep 3 yazıyor.. Alllah Allah modelmi farklı dedim.. az önce arabayı otopark a çektim.. tabii.. vites 3D de.. park yerine geldim kontagı kapatacagım.. dur dedim şu vitesleri kurcalayayım.. aman Allahım.. 3D yazan yerde birde sag tarafa dogru tık etti.. hiç dikkatimi çekmemişti.. ekrana bastım.. D yazıyor... Allah Allah dedim.. ben hiç D de kullanmadım ki.. biraz geri gittim.. sonra D durumuna aldım.. araba ileri gidiyor.. 3D yazan yerde 2 ayrı konum varmış.. 2 haftadır aralıklı kullanıyorum..ilk defa gördüm.. kendime mi yuh diyeyim.. bana satan bayinin bunu anlatmamasına mı yuh diyeyim.. bilemedim..
    şimdi vites 3D hizasında iken sol a çektinmi ekranda 3 yazıyor.. bu konum seri kullanım içinmi.. yada ne için ?

    vede 3D hizasında sag tarafa aldınmı D yazısı yazıyor.. sanırım normal kullanım yeri bu.. yani sürekli ekranda D yi görecegim.. yorgun oldugum için alıp bir tur atmadım.. yarın D konumunda deneyecegim... teşekkürler..

    kardeşim D de kullanacaksın. diğer vitesler dik rampalar için. onlar düşük vites yüksek devirde çevirirler motoru :D


    teşekkürler... ben zaten kalkıştan duruş a kadar sürekli 3D de kullanıyordum.. ( bundan döyle D ) yani giderken vites degişimini hiç düşünmemiştim.. ama şimdi sizin yazdıklarınızı okuyunca aklımda bir senaryo oluştu.. otomatik kullananların derdi.. bazen devrini bulamayıp özellikle rampalarda 3. vites ve 4. vites arasında git geller yapması.. bunu açıklamışsınız zaten.. hareket halinde iken vites degiştirilebilecegini bilmiyordum.. örnegin.. D konumunda gidiyorum.. uzun solıklu bir rampa ve devirden düşmeye başladı.. bir alt vitese aldı , sonra toparladı üst vitese attı.. bu şekilde bocalıyor.. böyle durumlarda hareket halinde iken hız 90-100 diyelim.. o şekilde 3D konumuna alıp bu kararsızlıgı engelleyebiliyorz sanırım. yanlış anlamadıysam.. düze çıktıgımızda tekrar D konumuna alıp basabiliyoruz ... degilmi ?

    bir de Kitapçıgından okudum.. N konumunu ( boşta- manuel viteslerde rampa aşagı peygamber vitesi tabir edilen vitesi boşa alma ) .. otomatik viteslerde sakın bunu yapmayın diyor.. N konumunu sadece , hareket halinde degil iken uzun bekleme yapılacaksa ve kontak kapatılmayacaksa kullanın diyor.. yani N konumu nasılsa boş.. rampa aşagı N ye al.. boşta insin olayı bunlarda geçerli degil.. şanzıman yaglamayı keser diyor.. gerçi manuel vites arabalarımda bile vites i hiç boşa atmazdım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    Rica ederim sx4 kullanıcıları olarak ufak büyük demeyelim kafamıza takılanları paylaşalım ! benim şu ana kadar tek bildiğim bu aracı kullanmaktan keyif alıyorum sx4 ile mutluyum..Yakıt her benzinli kadar , öyle garip sesleri yok aracın , yol sesi motor sesi fiyatına göre gayet iyi , yüksekliğine rağmen yol tutuşu gayet iyi , baş mesafesi diz mesafesi bir çok araçtan çok iyi , sonuçta merdedes değil parasının hakkını veren bir araç ..


    bu çektiginiz resim işime ne kadar çok yaradı biliyormusunuz ? sanırım zurnanın zırt dedigi yeri yakaladım.. Efendim.. demiştim , bu yaşa kadar hiç otomatik kullanmadım diye.. arabayı allırken servisine sordum.. kardeş dedim.. bak arabayı alıp gidiyorum bana anlat şu otomatik vitesi.. aynen şunu dedi..

    abi dedi vites hep P de olacak marşa o pozizyonda basacaksın.. kontagı P de iken kapatacaksın..

    geriye gitmek için R dedi... boşta ki durumu N dedi.. alacaksın dedi.. 3D yazan yere.. basacaksın gidecek dedi... 2L ve L yi rampanın şiddetine göre vede toprak rampada vs kullanacaksın dedi... ..... öylemi dedim ? öyle dedi.. iyi o zman dedim.. hadi bana eyvallah.. bindim arabaya P de marşa bastım..aldım 3D konumuna baktım gidiyor.. gidiş o gidiş sürekli 3D de kullandım...

    gece vardiyası oldugum için öglen gibi yatmıştım.. az önce uyandım.. otopark boş.. dedim arabayı alayım otoparka..yolda kalmasın.. hem onu düşünüyorum hemde aklım sizin çektiginiz resimde.. ya diyorum o resimde D harfi var.. bende hiç D harfi yokki.. bendeki vites konumu hep 3 yazıyor.. Alllah Allah modelmi farklı dedim.. az önce arabayı otopark a çektim.. tabii.. vites 3D de.. park yerine geldim kontagı kapatacagım.. dur dedim şu vitesleri kurcalayayım.. aman Allahım.. 3D yazan yerde birde sag tarafa dogru tık etti.. hiç dikkatimi çekmemişti.. ekrana bastım.. D yazıyor... Allah Allah dedim.. ben hiç D de kullanmadım ki.. biraz geri gittim.. sonra D durumuna aldım.. araba ileri gidiyor.. 3D yazan yerde 2 ayrı konum varmış.. 2 haftadır aralıklı kullanıyorum..ilk defa gördüm.. kendime mi yuh diyeyim.. bana satan bayinin bunu anlatmamasına mı yuh diyeyim.. bilemedim..
    şimdi vites 3D hizasında iken sol a çektinmi ekranda 3 yazıyor.. bu konum seri kullanım içinmi.. yada ne için ?

    vede 3D hizasında sag tarafa aldınmı D yazısı yazıyor.. sanırım normal kullanım yeri bu.. yani sürekli ekranda D yi görecegim.. yorgun oldugum için alıp bir tur atmadım.. yarın D konumunda deneyecegim... teşekkürler..

    Hocam tam olarak sorunu çözmüşsün aslında aklıma geldi bu ama yazmadım yani nasıl olduda 3 e getiriyorsunuz konumu :) çünkü önce D ye geliyor sonra az sol yaparsanız 3 bir alta 2 ve en altta L oluyor ...ben size dilim döndüğünce bunları anlatayım..siz konumu 3 e getirirseniz vites asla 4 geçmez yani 3 demek en fazla 3.vitese geçer 4 e geçmez bastıkça sadece 3 te devirlenir sizin sorununuzda tam olarak buymuş :) D konumunda basınca 120 km ile giderken arabanın rahatlığını görünce emin olun arabanıza bir kez daha aşık olacaksınız ki bu konudam bile söylediğinize göre aranız iyi :) çok sevindim buna ..şimdi gelelim 3 nedir 2 nedir ? atıyorum uzun soluklu bir rampa çıkıyorsunuz 80-90 ideal hız 3 e alırsınız ve araba 80-90 ile standart çıkar kafasına göre bir 4 e bir 3 E düşüp kararsızlık yaşatmaz size ..yada şehir içi trafikte 3 fazlasıyla yeterli olur ..atıyorum dağa tepeye vurdunuz yollar bozuk dur kalk çok oluyor yada 30-40 km yi geçemiyorsunuz 2 konumuna alırsınız bu durumda bize o yolda hiç lazım olmayacak olan 3 ve 4 konumlarına kendi kendine geçmez sıkıntısız çıkarsınız ..inerkende öyle 2 ile inersiniz komprosör faydasını yaşarsınız v.s v.s 1 de çok karlı çok dik çamurlu v.s yollarda kullanılabilir bu durumda da araç tek 1 de çalışır 2-3-4 konumlarına geçmez ...size tavsitem çok özel durumlar olmadıkça hep D konumunda sürmeniz hareket halindeyken sürekli D den 3 e 3 ten D ye D den N ye yapmayın...20-30 km hızla giderken D den 3 e 2 e geçmek sıkıntı yapmaz ama 70-80 km hızla giderken 2 ye geçmek sıkıntı yapar belli bir zaman sonra..arabamız tiptronic vites değil yani öyle zırt pırt oynamaya gelmez ...aslında sadece D bile hepsini çözecektir..kolay gelsin :)


    Sorma_Neden rumuzlu kardeş.. az önceki mesajı sana yazmıştım ama başka rumuzlu bir arkadaşa cevap vermiş gibi yazmışım.. size ilginizden dolayı , beni bilgilendirdiginiz için ayrıca teşekkür ediyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    Rica ederim sx4 kullanıcıları olarak ufak büyük demeyelim kafamıza takılanları paylaşalım ! benim şu ana kadar tek bildiğim bu aracı kullanmaktan keyif alıyorum sx4 ile mutluyum..Yakıt her benzinli kadar , öyle garip sesleri yok aracın , yol sesi motor sesi fiyatına göre gayet iyi , yüksekliğine rağmen yol tutuşu gayet iyi , baş mesafesi diz mesafesi bir çok araçtan çok iyi , sonuçta merdedes değil parasının hakkını veren bir araç ..


    bu çektiginiz resim işime ne kadar çok yaradı biliyormusunuz ? sanırım zurnanın zırt dedigi yeri yakaladım.. Efendim.. demiştim , bu yaşa kadar hiç otomatik kullanmadım diye.. arabayı allırken servisine sordum.. kardeş dedim.. bak arabayı alıp gidiyorum bana anlat şu otomatik vitesi.. aynen şunu dedi..

    abi dedi vites hep P de olacak marşa o pozizyonda basacaksın.. kontagı P de iken kapatacaksın..

    geriye gitmek için R dedi... boşta ki durumu N dedi.. alacaksın dedi.. 3D yazan yere.. basacaksın gidecek dedi... 2L ve L yi rampanın şiddetine göre vede toprak rampada vs kullanacaksın dedi... ..... öylemi dedim ? öyle dedi.. iyi o zman dedim.. hadi bana eyvallah.. bindim arabaya P de marşa bastım..aldım 3D konumuna baktım gidiyor.. gidiş o gidiş sürekli 3D de kullandım...

    gece vardiyası oldugum için öglen gibi yatmıştım.. az önce uyandım.. otopark boş.. dedim arabayı alayım otoparka..yolda kalmasın.. hem onu düşünüyorum hemde aklım sizin çektiginiz resimde.. ya diyorum o resimde D harfi var.. bende hiç D harfi yokki.. bendeki vites konumu hep 3 yazıyor.. Alllah Allah modelmi farklı dedim.. az önce arabayı otopark a çektim.. tabii.. vites 3D de.. park yerine geldim kontagı kapatacagım.. dur dedim şu vitesleri kurcalayayım.. aman Allahım.. 3D yazan yerde birde sag tarafa dogru tık etti.. hiç dikkatimi çekmemişti.. ekrana bastım.. D yazıyor... Allah Allah dedim.. ben hiç D de kullanmadım ki.. biraz geri gittim.. sonra D durumuna aldım.. araba ileri gidiyor.. 3D yazan yerde 2 ayrı konum varmış.. 2 haftadır aralıklı kullanıyorum..ilk defa gördüm.. kendime mi yuh diyeyim.. bana satan bayinin bunu anlatmamasına mı yuh diyeyim.. bilemedim..
    şimdi vites 3D hizasında iken sol a çektinmi ekranda 3 yazıyor.. bu konum seri kullanım içinmi.. yada ne için ?

    vede 3D hizasında sag tarafa aldınmı D yazısı yazıyor.. sanırım normal kullanım yeri bu.. yani sürekli ekranda D yi görecegim.. yorgun oldugum için alıp bir tur atmadım.. yarın D konumunda deneyecegim... teşekkürler..

    Hocam tam olarak sorunu çözmüşsün aslında aklıma geldi bu ama yazmadım yani nasıl olduda 3 e getiriyorsunuz konumu :) çünkü önce D ye geliyor sonra az sol yaparsanız 3 bir alta 2 ve en altta L oluyor ...ben size dilim döndüğünce bunları anlatayım..siz konumu 3 e getirirseniz vites asla 4 geçmez yani 3 demek en fazla 3.vitese geçer 4 e geçmez bastıkça sadece 3 te devirlenir sizin sorununuzda tam olarak buymuş :) D konumunda basınca 120 km ile giderken arabanın rahatlığını görünce emin olun arabanıza bir kez daha aşık olacaksınız ki bu konudam bile söylediğinize göre aranız iyi :) çok sevindim buna ..şimdi gelelim 3 nedir 2 nedir ? atıyorum uzun soluklu bir rampa çıkıyorsunuz 80-90 ideal hız 3 e alırsınız ve araba 80-90 ile standart çıkar kafasına göre bir 4 e bir 3 E düşüp kararsızlık yaşatmaz size ..yada şehir içi trafikte 3 fazlasıyla yeterli olur ..atıyorum dağa tepeye vurdunuz yollar bozuk dur kalk çok oluyor yada 30-40 km yi geçemiyorsunuz 2 konumuna alırsınız bu durumda bize o yolda hiç lazım olmayacak olan 3 ve 4 konumlarına kendi kendine geçmez sıkıntısız çıkarsınız ..inerkende öyle 2 ile inersiniz komprosör faydasını yaşarsınız v.s v.s 1 de çok karlı çok dik çamurlu v.s yollarda kullanılabilir bu durumda da araç tek 1 de çalışır 2-3-4 konumlarına geçmez ...size tavsitem çok özel durumlar olmadıkça hep D konumunda sürmeniz hareket halindeyken sürekli D den 3 e 3 ten D ye D den N ye yapmayın...20-30 km hızla giderken D den 3 e 2 e geçmek sıkıntı yapmaz ama 70-80 km hızla giderken 2 ye geçmek sıkıntı yapar belli bir zaman sonra..arabamız tiptronic vites değil yani öyle zırt pırt oynamaya gelmez ...aslında sadece D bile hepsini çözecektir..kolay gelsin :)


    Sorma_Neden rumuzlu kardeş.. az önceki mesajı sana yazmıştım ama başka rumuzlu bir arkadaşa cevap vermiş gibi yazmışım.. size ilginizden dolayı , beni bilgilendirdiginiz için ayrıca teşekkür ediyorum..

    Abi ne demek sorun değil hepimiz sx4 kardeşiyiz :) ayrıca bende almadan önce volkan kardeşimi aradım telden bir kaç kez sağolsun çok ilgilendi.. bir üst yazınıza ilave olarak dediğiniz gibi aslaa boşa atmayın hiç bir manası yok yakıt tasarrufu için ve ayrıca yağlama olayını gerçekten kesiyor..ışıklarda baktınız 15-20 saniye var bırakın D de kalsın ama baktınız 50-60 saniye n ye alın gereksiz ileri zorlamasın ve kalkışa 10 sn kala D ye alın yağlama başlasın ve devam edin :) ayrıca en çok dikkat etmenizi istediğim konu rampa yukarı yada aşağıya park ederken P ye almadan önce frene iyice basın sonra el frenini iyice çekin p ye takın ..böylece aracın ağırlığı şanzımana değil el frenine binmiş olacak özellikle bu olaya dikkat edersek ve bu aracı adam gibi kullanırsak bir şanzıman ve vites arızası yaşamayız İNŞALLAH..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    Bir buji max 50 60 bin gider

    100 000 km gidiyormuş bujiler tanesi 45 TL NGK marka IRF6J11 kodlu iridyum buji daha 40 000 km gider benim bujiler ancak suzuki servis kaç km de değişim öneriyor acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    Rica ederim sx4 kullanıcıları olarak ufak büyük demeyelim kafamıza takılanları paylaşalım ! benim şu ana kadar tek bildiğim bu aracı kullanmaktan keyif alıyorum sx4 ile mutluyum..Yakıt her benzinli kadar , öyle garip sesleri yok aracın , yol sesi motor sesi fiyatına göre gayet iyi , yüksekliğine rağmen yol tutuşu gayet iyi , baş mesafesi diz mesafesi bir çok araçtan çok iyi , sonuçta merdedes değil parasının hakkını veren bir araç ..


    bu çektiginiz resim işime ne kadar çok yaradı biliyormusunuz ? sanırım zurnanın zırt dedigi yeri yakaladım.. Efendim.. demiştim , bu yaşa kadar hiç otomatik kullanmadım diye.. arabayı allırken servisine sordum.. kardeş dedim.. bak arabayı alıp gidiyorum bana anlat şu otomatik vitesi.. aynen şunu dedi..

    abi dedi vites hep P de olacak marşa o pozizyonda basacaksın.. kontagı P de iken kapatacaksın..

    geriye gitmek için R dedi... boşta ki durumu N dedi.. alacaksın dedi.. 3D yazan yere.. basacaksın gidecek dedi... 2L ve L yi rampanın şiddetine göre vede toprak rampada vs kullanacaksın dedi... ..... öylemi dedim ? öyle dedi.. iyi o zman dedim.. hadi bana eyvallah.. bindim arabaya P de marşa bastım..aldım 3D konumuna baktım gidiyor.. gidiş o gidiş sürekli 3D de kullandım...

    gece vardiyası oldugum için öglen gibi yatmıştım.. az önce uyandım.. otopark boş.. dedim arabayı alayım otoparka..yolda kalmasın.. hem onu düşünüyorum hemde aklım sizin çektiginiz resimde.. ya diyorum o resimde D harfi var.. bende hiç D harfi yokki.. bendeki vites konumu hep 3 yazıyor.. Alllah Allah modelmi farklı dedim.. az önce arabayı otopark a çektim.. tabii.. vites 3D de.. park yerine geldim kontagı kapatacagım.. dur dedim şu vitesleri kurcalayayım.. aman Allahım.. 3D yazan yerde birde sag tarafa dogru tık etti.. hiç dikkatimi çekmemişti.. ekrana bastım.. D yazıyor... Allah Allah dedim.. ben hiç D de kullanmadım ki.. biraz geri gittim.. sonra D durumuna aldım.. araba ileri gidiyor.. 3D yazan yerde 2 ayrı konum varmış.. 2 haftadır aralıklı kullanıyorum..ilk defa gördüm.. kendime mi yuh diyeyim.. bana satan bayinin bunu anlatmamasına mı yuh diyeyim.. bilemedim..
    şimdi vites 3D hizasında iken sol a çektinmi ekranda 3 yazıyor.. bu konum seri kullanım içinmi.. yada ne için ?

    vede 3D hizasında sag tarafa aldınmı D yazısı yazıyor.. sanırım normal kullanım yeri bu.. yani sürekli ekranda D yi görecegim.. yorgun oldugum için alıp bir tur atmadım.. yarın D konumunda deneyecegim... teşekkürler..

    Hocam tam olarak sorunu çözmüşsün aslında aklıma geldi bu ama yazmadım yani nasıl olduda 3 e getiriyorsunuz konumu :) çünkü önce D ye geliyor sonra az sol yaparsanız 3 bir alta 2 ve en altta L oluyor ...ben size dilim döndüğünce bunları anlatayım..siz konumu 3 e getirirseniz vites asla 4 geçmez yani 3 demek en fazla 3.vitese geçer 4 e geçmez bastıkça sadece 3 te devirlenir sizin sorununuzda tam olarak buymuş :) D konumunda basınca 120 km ile giderken arabanın rahatlığını görünce emin olun arabanıza bir kez daha aşık olacaksınız ki bu konudam bile söylediğinize göre aranız iyi :) çok sevindim buna ..şimdi gelelim 3 nedir 2 nedir ? atıyorum uzun soluklu bir rampa çıkıyorsunuz 80-90 ideal hız 3 e alırsınız ve araba 80-90 ile standart çıkar kafasına göre bir 4 e bir 3 E düşüp kararsızlık yaşatmaz size ..yada şehir içi trafikte 3 fazlasıyla yeterli olur ..atıyorum dağa tepeye vurdunuz yollar bozuk dur kalk çok oluyor yada 30-40 km yi geçemiyorsunuz 2 konumuna alırsınız bu durumda bize o yolda hiç lazım olmayacak olan 3 ve 4 konumlarına kendi kendine geçmez sıkıntısız çıkarsınız ..inerkende öyle 2 ile inersiniz komprosör faydasını yaşarsınız v.s v.s 1 de çok karlı çok dik çamurlu v.s yollarda kullanılabilir bu durumda da araç tek 1 de çalışır 2-3-4 konumlarına geçmez ...size tavsitem çok özel durumlar olmadıkça hep D konumunda sürmeniz hareket halindeyken sürekli D den 3 e 3 ten D ye D den N ye yapmayın...20-30 km hızla giderken D den 3 e 2 e geçmek sıkıntı yapmaz ama 70-80 km hızla giderken 2 ye geçmek sıkıntı yapar belli bir zaman sonra..arabamız tiptronic vites değil yani öyle zırt pırt oynamaya gelmez ...aslında sadece D bile hepsini çözecektir..kolay gelsin :)


    Sorma_Neden rumuzlu kardeş.. az önceki mesajı sana yazmıştım ama başka rumuzlu bir arkadaşa cevap vermiş gibi yazmışım.. size ilginizden dolayı , beni bilgilendirdiginiz için ayrıca teşekkür ediyorum..

    Abi ne demek sorun değil hepimiz sx4 kardeşiyiz :) ayrıca bende almadan önce volkan kardeşimi aradım telden bir kaç kez sağolsun çok ilgilendi.. bir üst yazınıza ilave olarak dediğiniz gibi aslaa boşa atmayın hiç bir manası yok yakıt tasarrufu için ve ayrıca yağlama olayını gerçekten kesiyor..ışıklarda baktınız 15-20 saniye var bırakın D de kalsın ama baktınız 50-60 saniye n ye alın gereksiz ileri zorlamasın ve kalkışa 10 sn kala D ye alın yağlama başlasın ve devam edin :) ayrıca en çok dikkat etmenizi istediğim konu rampa yukarı yada aşağıya park ederken P ye almadan önce frene iyice basın sonra el frenini iyice çekin p ye takın ..böylece aracın ağırlığı şanzımana değil el frenine binmiş olacak özellikle bu olaya dikkat edersek ve bu aracı adam gibi kullanırsak bir şanzıman ve vites arızası yaşamayız İNŞALLAH..

    ne demek zevke :D

    arkadaşa kesinlikle katılıyorum. özellikle dikkat edeceğiniz bir nokta da viteslere arası geçişte ilk 3-4 saniye sakın gaz vermeyin. önce araç kendi hareketini yapsın sonra gaz verin. yoksa sıyırırsınız malzemeyi Allah muhafaza.




  • hımmmm.. o zaman eşime kullandırırken bu vites degişimini hiç anlatmayayım.. alsın 3D ye gitsin sagdan sagdan...
  • bu arada.. net ten o kadar baktım bulamadım.. araba dergileri.. ilgili siteler.. yokmu bu arabayı test edip yorum yapan..
  • hocam boşver yorumu testi almışsın arabayı güzel güzel bin kafanı karıştırma ..sonuçta aracın şu an ki verdiklerinden çok uzun vadede verdikleri önemli..kalitesi sorunsuzluğu v.s o zaman belli olacak ..bugün mercedes alıpta hayal kırıklığına uğrayanların bile olduğu bir devirde bence sx4 fiyatına göre gayet güzel bir araç..şu ana kadar bir kez olsun keşke almasaydım demedim demeyizde İNŞALLAH..biraz daha zaman geçsin ALLAH nasip ederse bir test sürüşü havasında foto ve videolarla bir tanıtım yapacağım sitede..alacak ve merak edenlere yardımcı olmak amacıyla ve % 100 objektif olmaya çalışacağım..
  • arkadaşlar periyodik bakımda servisin koyduğu yağ 10w/40 yağ ancak arabanın kitapçığında önerilen 5w/30 siz hangi yağı kullanıyorsunuz. veya sizin servisiniz ne koyuyor?
  • henüz yag degişimi hiç yapmadım.. fakat servis neden 10-40 kullanmış onu anlayamadım.. kitapçık ne diyorsa o bence.. yag önemlidir.. eski arabamda ..5-30 magnetec kullanıyordum ki.. kitapçıgındaki önerilen oydu.. hatta bir iki sefer özel servis te .. abi 10-40 kullanalım dediler.. ama ısrarla 5-30 kullandırttım.. hatta yag yoktu .. başka yerden alıp getirdik.. 5-30 yag en ince yagdır.. ( ford ) için söylüyorum.. yag daki incelige göre motor çalışmasını kontrol eden bir sistem var bildigim kadar... kalın yag konulursa bu alet hassas ayar yapamıyor.. rölanti sorunu vs yaşanıyordu.. özel hallerde .. örnegin motor yag yakmaya başlamışsa bir üst kalın yag a geçilebilir.. 5-30 da yag eksiltir..ama 10-40 da daha az yag eksiltir.. aracınızda yag eksiltme durumu yoksa.. ısrarla kitapçıgındaki tavsiye edilen 5-30 kullanın.. 5-30 yag da tavsiyem Castrol Magnetec... olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    hocam boşver yorumu testi almışsın arabayı güzel güzel bin kafanı karıştırma ..sonuçta aracın şu an ki verdiklerinden çok uzun vadede verdikleri önemli..kalitesi sorunsuzluğu v.s o zaman belli olacak ..bugün mercedes alıpta hayal kırıklığına uğrayanların bile olduğu bir devirde bence sx4 fiyatına göre gayet güzel bir araç..şu ana kadar bir kez olsun keşke almasaydım demedim demeyizde İNŞALLAH..biraz daha zaman geçsin ALLAH nasip ederse bir test sürüşü havasında foto ve videolarla bir tanıtım yapacağım sitede..alacak ve merak edenlere yardımcı olmak amacıyla ve % 100 objektif olmaya çalışacağım..


    aynen valla.. bu sabah kısa bir gezi yaptım.. market bakal derken tabii ki D konumunda :) kullandım.. bir ara 2000 devirde 80-90 u gördüm ki çok hoşuma gitti.. az sonra otoban a çıkacagım... mekanik aletlerde illaki her an her şey olabilir.. arkadaşım Alfa Romeo aldı.. aynı gün şanzımanı kucagına aldı.. SX4 ü ilk gördügümde test sürüşü bile yapmadan aldım.. hiç otomatik vites bilmez iken aldım.. SUZUKİ adı yeterli dedim.. öyle 3 e 5 e bakan biri degilim.. dediginiz gibi bu fiyata tam otomatik bir araba.. daha ne olsun.. daha kalitelisini isteyen üzerine bi o kadar daha versin.. AUDİ alsın :)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35


    henüz yag degişimi hiç yapmadım.. fakat servis neden 10-40 kullanmış onu anlayamadım.. kitapçık ne diyorsa o bence.. yag önemlidir.. eski arabamda ..5-30 magnetec kullanıyordum ki.. kitapçıgındaki önerilen oydu.. hatta bir iki sefer özel servis te .. abi 10-40 kullanalım dediler.. ama ısrarla 5-30 kullandırttım.. hatta yag yoktu .. başka yerden alıp getirdik.. 5-30 yag en ince yagdır.. ( ford ) için söylüyorum.. yag daki incelige göre motor çalışmasını kontrol eden bir sistem var bildigim kadar... kalın yag konulursa bu alet hassas ayar yapamıyor.. rölanti sorunu vs yaşanıyordu.. özel hallerde .. örnegin motor yag yakmaya başlamışsa bir üst kalın yag a geçilebilir.. 5-30 da yag eksiltir..ama 10-40 da daha az yag eksiltir.. aracınızda yag eksiltme durumu yoksa.. ısrarla kitapçıgındaki tavsiye edilen 5-30 kullanın.. 5-30 yag da tavsiyem Castrol Magnetec... olur..

    kitapçıkta 5w/30 öncelikli maksimum koruma olarak belirtilmiş 10w30 için de normal koruma olarak söylenmiş yani koyulabiliyor ama tabiki 5w30 daha sağlıklı




  • Merhaba arkadaşlar , 20 Nisan da 2011 model 0km otomatik Sx4 aldım. Yaklasık 350 000 km dir otomatik corolla kullanmaktayım. 1995 yılından beri aynı arabayı kullanıyorum. Corolla da mekanik hiçbir problem ile karşılaşmadım. Bunları niye mi anlatıyorum? Sx4 ü almadan önce incelediğimde motor kompartmanında kullanılan çoğu parçanın Toyota ile aynı olduğunu gördüm buda bana güven verdi tabi.

    Mesela otomatik şanzuman AISIN-WARNER marka 4ileri konvansiyonel tip. ( corolla da aynı marka şanzumanı kullanıyor. araç 400 000 km de hiçbir problem yasamadım.)
    BROG WARNER Amerikanın en büyük otomatik şanzuman üreticisidir, AİSİN de Japon ların en ünlü şanzuman markasıdır SX4 de kullanılan bu iki firmanın ortak ürettiği şanzumanı kullanıyor.
    Ateşleme sistemi DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Şarj Dinamosu Mitsubishi Electric marka.
    Radyatör DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Klima kompresörü MİTSUBİSHİ HEAVY INDUSTRIES marka.
    Klima radyatörü fan motoru MİTSUBİSHİ Soğutma suyu radyatör fanı DENSO marka.
    Direksiyon sistemi NSK marka ( Japonların en ünlü hidrolik sistem ve rulman markalarından biri dir.)
    Fren sistemi BOSCH marka ( ABS nin mucidi.)
    Egzost sistemi komple krom malzemeden yapılmış. ( Toyota 93 model olmasına rağmen egzost hala orjinal. İnsaallah Suziki de uzun yıllar dayanır.)
    4 tekerlek de DİSK fren sistemi.
    Yani sonuç olarak bence suzuki sx4 kaliteli bir otomobil. Uzun yıllar sonra bile sorun çıkartmayacaktır diye ümit ediyorum.
    İngilizlerin en ünlü otomobil dergisi WHAT CAR ı incelediğimde HONDA jazz ile aynı yıldız ı almış Toyota urban cruuzer den daha başarılı dır diye yazıyor.
    Yine Amerikan oto test sonuçlarına göre paranın karşılığını fazlası ile öder yazıyor.

    Bence Sx4 sahipleri doğru tercih yapmışlardır. Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Merhaba arkadaşlar , 20 Nisan da 2011 model 0km otomatik Sx4 aldım. Yaklasık 350 000 km dir otomatik corolla kullanmaktayım. 1995 yılından beri aynı arabayı kullanıyorum. Corolla da mekanik hiçbir problem ile karşılaşmadım. Bunları niye mi anlatıyorum? Sx4 ü almadan önce incelediğimde motor kompartmanında kullanılan çoğu parçanın Toyota ile aynı olduğunu gördüm buda bana güven verdi tabi.

    Mesela otomatik şanzuman AISIN-WARNER marka 4ileri konvansiyonel tip. ( corolla da aynı marka şanzumanı kullanıyor. araç 400 000 km de hiçbir problem yasamadım.)
    BROG WARNER Amerikanın en büyük otomatik şanzuman üreticisidir, AİSİN de Japon ların en ünlü şanzuman markasıdır SX4 de kullanılan bu iki firmanın ortak ürettiği şanzumanı kullanıyor.
    Ateşleme sistemi DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Şarj Dinamosu Mitsubishi Electric marka.
    Radyatör DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Klima kompresörü MİTSUBİSHİ HEAVY INDUSTRIES marka.
    Klima radyatörü fan motoru MİTSUBİSHİ Soğutma suyu radyatör fanı DENSO marka.
    Direksiyon sistemi NSK marka ( Japonların en ünlü hidrolik sistem ve rulman markalarından biri dir.)
    Fren sistemi BOSCH marka ( ABS nin mucidi.)
    Egzost sistemi komple krom malzemeden yapılmış. ( Toyota 93 model olmasına rağmen egzost hala orjinal. İnsaallah Suziki de uzun yıllar dayanır.)
    4 tekerlek de DİSK fren sistemi.
    Yani sonuç olarak bence suzuki sx4 kaliteli bir otomobil. Uzun yıllar sonra bile sorun çıkartmayacaktır diye ümit ediyorum.
    İngilizlerin en ünlü otomobil dergisi WHAT CAR ı incelediğimde HONDA jazz ile aynı yıldız ı almış Toyota urban cruuzer den daha başarılı dır diye yazıyor.
    Yine Amerikan oto test sonuçlarına göre paranın karşılığını fazlası ile öder yazıyor.

    Bence Sx4 sahipleri doğru tercih yapmışlardır. Teşekkür ederim.

    Hoşgeldiniz ..aracınız hayırlı olsun güle güle kazasız belasız kullanırsınız İNŞALLAH..Bilgiler çok güzeldi tabiki insan daha mutlu oluyor bunları okuyunca sizde bende kalitesine güvenerek aldık söylediğinize göre de kalite li bir araç sx4...bir otomatik uzmanı olarak bilgilerinizi paylaşmayı ihmal etmeyin lütfen :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Merhaba arkadaşlar , 20 Nisan da 2011 model 0km otomatik Sx4 aldım. Yaklasık 350 000 km dir otomatik corolla kullanmaktayım. 1995 yılından beri aynı arabayı kullanıyorum. Corolla da mekanik hiçbir problem ile karşılaşmadım. Bunları niye mi anlatıyorum? Sx4 ü almadan önce incelediğimde motor kompartmanında kullanılan çoğu parçanın Toyota ile aynı olduğunu gördüm buda bana güven verdi tabi.

    Mesela otomatik şanzuman AISIN-WARNER marka 4ileri konvansiyonel tip. ( corolla da aynı marka şanzumanı kullanıyor. araç 400 000 km de hiçbir problem yasamadım.)
    BROG WARNER Amerikanın en büyük otomatik şanzuman üreticisidir, AİSİN de Japon ların en ünlü şanzuman markasıdır SX4 de kullanılan bu iki firmanın ortak ürettiği şanzumanı kullanıyor.
    Ateşleme sistemi DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Şarj Dinamosu Mitsubishi Electric marka.
    Radyatör DENSO marka Toyota da DENSO kullanır.
    Klima kompresörü MİTSUBİSHİ HEAVY INDUSTRIES marka.
    Klima radyatörü fan motoru MİTSUBİSHİ Soğutma suyu radyatör fanı DENSO marka.
    Direksiyon sistemi NSK marka ( Japonların en ünlü hidrolik sistem ve rulman markalarından biri dir.)
    Fren sistemi BOSCH marka ( ABS nin mucidi.)
    Egzost sistemi komple krom malzemeden yapılmış. ( Toyota 93 model olmasına rağmen egzost hala orjinal. İnsaallah Suziki de uzun yıllar dayanır.)
    4 tekerlek de DİSK fren sistemi.
    Yani sonuç olarak bence suzuki sx4 kaliteli bir otomobil. Uzun yıllar sonra bile sorun çıkartmayacaktır diye ümit ediyorum.
    İngilizlerin en ünlü otomobil dergisi WHAT CAR ı incelediğimde HONDA jazz ile aynı yıldız ı almış Toyota urban cruuzer den daha başarılı dır diye yazıyor.
    Yine Amerikan oto test sonuçlarına göre paranın karşılığını fazlası ile öder yazıyor.

    Bence Sx4 sahipleri doğru tercih yapmışlardır. Teşekkür ederim.


    Arkadaşım hayırlı olsun.. bende 4 nisan da sıfır 2011 modelini aldım.. hiç bilmeden.. hiç otomatik kullanmışlıgım olmadan.. sadece SUZUKİ ye itimat ettim.. sizin yazdıklarınızı okuyunca içim bir kez daha rahatladı.. işim geregi mekanikçi oldugum için verdiginiz bilgiler beni fazlası ile tatmin etti.. her kullanımdan sonra arabama daha çok baglandıgımı hissediyorum... hele bugün.. D konumunda ( bilenler bilir :) ) kullanmayı ögrenince birde 2100 gibi devirlerde 100 km hızı görünce.. Allah cümlemize kazasız belasız kullanmak nasip etsin...



     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***




  • benim aracım manuel 2. viteste lpg de 85- 90 km hıza vuruyorum daha zorlamadan 3 e atıyorum. 4. viteste 160 vuruyor 5' in sınırlarını zorlayamadım daha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    benim aracım manuel 2. viteste lpg de 85- 90 km hıza vuruyorum daha zorlamadan 3 e atıyorum. 4. viteste 160 vuruyor 5' in sınırlarını zorlayamadım daha



    110 maks 120 yeter.. fazla hız.. hem cebimize zarar.. hemde risk..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    benim aracım manuel 2. viteste lpg de 85- 90 km hıza vuruyorum daha zorlamadan 3 e atıyorum. 4. viteste 160 vuruyor 5' in sınırlarını zorlayamadım daha



    110 maks 120 yeter.. fazla hız.. hem cebimize zarar.. hemde risk..

    otoban ya da bölünmüş 3 km ötesi görünebilen yolda denedim normalde benim hız limitim de dediğiniz gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    benim aracım manuel 2. viteste lpg de 85- 90 km hıza vuruyorum daha zorlamadan 3 e atıyorum. 4. viteste 160 vuruyor 5' in sınırlarını zorlayamadım daha



    110 maks 120 yeter.. fazla hız.. hem cebimize zarar.. hemde risk..

    otoban ya da bölünmüş 3 km ötesi görünebilen yolda denedim normalde benim hız limitim de dediğiniz gibi






  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.