Şimdi Ara

««« DH TOFAŞ KUŞ SERİSİ GENEL »»» (1323. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27.070
Cevap
49
Favori
4.118.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13211322132313241325
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtzihni

    Beyler arkadaşımıza Şahin ya da Doğan bakıyoruz. Arkadaş 1000 lira masraf ederek modifiye istiyor. Sizce neler yapılabilir 1000 liraya?

    Abart egzoz, HP arttırma, xenon far vs vs... Sizce mantıklı olan kombinasyonları yazarsanız seviniriz.

    faceten eklesın yardımcı olayım aksesuarlarda...
    face edresımız : maskot tunıng

    her turlu aksesuar ve oto kuafor ( pasta cıla boya koruma motor far temızlıgı detaylı temız.) ısını yapmakyaız beyler
  • Benim bir sıkıntım var.

    93 model şahinim var arkadaşlar. Bundan 2 hafta önce araba conta yakmış conta değiştir silindir kapağı taşlandı kaynak felan yapıldı takıldı.

    Sorunum şu araba bastığım zaman 18 km yol geliyorum iş yerine pek sıkıştırmıyorumda yolda hararet göstergesi 90 nın üzerinde ki çizgiye geliyor sıkıntı nerede olabilir ? Tamirci herşey yolunda dedi.

    Diğer bir yandan araç bastığım zaman 120i geçmiyor çok bağırıyor bu normal midir? değilse sıkıntı ne olabilir ?
  • berixx B kullanıcısına yanıt
    arac eskısı gıbı uzamıyosa sente sıbob ayarına baktır conta yapılan arac eskıye gore bırazdaha canlı olmalı buyuk ıhtımal sente sıbob ayarındandır

    90 normal ama cok cok uste cıkıyor ıse contada sıkıntı olabılır.arac rolantıde durdugu yerde calısınca hararet yapıyormu radyotorde yag varmı arada bak su eksıltmesı varmı bunları arada kontrol et sıkıntı yoksa bısey olmaz
  • iblis_35 kullanıcısına yanıt
    eskisi gibi değil alalı 1,5 ay oldu aldığımdan beri böyle 120-130 yapana kadar arabanın motoru patlayacak gibi.

    Durdugu yerde değilde havalar soğuk mesela giderken hararet doksanın üzerinde çizgiye geliyor fan açıyor araba basınca bu kadar cabuk bu havalarda bunu yaparsa yazın bittim ben.
  • 90 model doğan L aldım iyimi yaptık bilmiyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berixx

    eskisi gibi değil alalı 1,5 ay oldu aldığımdan beri böyle 120-130 yapana kadar arabanın motoru patlayacak gibi.

    bir akrabanın anlattığını aktarayım...

    motor yaptırdıktan sonra araba sağırlaştı, basıyorsun gitmiyor bağırıyor demişti...sonra öğrendik ki trigeri yanlış takmış usta ondan yapıyormuş demişti...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trueblueee

    Arkadaşlar 1 aydır sol ön balata, diski en üst noktadan yemeye başladı. Diskin üst kısmı çapaklı ve frene basınca ses yapıyor. Sağ önde böyle bir durum yok. Resimlerden görebilirsiniz. Sorun neden kaynaklanıyor acaba? Balata nasıl konum değiştirip üstten yemeye başlar ki? Mantığım pek almadı.
    sol


    Arkadaşlar diski üstten yemesinin nedeninin disk ve balatasının bitmiş olduğundan kaynaklandığı söylendi. Ben de diskleri değiştirmişken ön takımı da yaptırdım. Aracı alalı 45 000 KM oldu ön takımda henüz bir vida bile açılmamıştı. Aracı almadan kaç km önce ön takım yapılmıştır bilemiyorum. Neredeyse sürekli şehir içi bozuk yolda kullanıldı. (doğalgaz çalışması nedeniyle şehir içi yollar 4 yıldır bozuk )
    Yapılan işlem ve tutar şu şekilde:
    sağ-sol ön fren diski (2000 modelden yukarısındaki modellerde ön diskler daha büyük, bunu bilmiyordum )
    sağ-sol ön fren balatası
    sağ-sol rot kolu
    sağ-sol rot başı
    sağ-sol rotil kolu (alt salıncak kolu da diyorlar)
    sağ-sol rot kolu toz körükleri
    arka amortisör takozları
    parçalar toplamda 300 tl tutmuş.
    işçilik 150 tl
    rot balans ayarı 25 tl
    toplamda 475 tl. bana biraz fazla gibi geldi ama işin başından sonuna kadar aracın başındaydım ve yapılan iş gerçekten içime sindi. Aracın viraj, yol tutuş kabiliyeti normale döndü.
    Edit: Fren hidroliğini de değiştirtmiştim. Tabi ön hava tapaları açılamadığı için hortum çıkışı uçlarından uğraşılarak boşaltıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trueblueee -- 22 Kasım 2013; 11:33:22 >




  • arkadaslar arabaya egzoz almak istiyorum slincer mi alsam konya mı sizce hangisini almalıyım istediğim ses devir yukseldikce bagırması 2000 deviri geçtikten sonra bagırsın ıstıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berixx

    eskisi gibi değil alalı 1,5 ay oldu aldığımdan beri böyle 120-130 yapana kadar arabanın motoru patlayacak gibi.

    Durdugu yerde değilde havalar soğuk mesela giderken hararet doksanın üzerinde çizgiye geliyor fan açıyor araba basınca bu kadar cabuk bu havalarda bunu yaparsa yazın bittim ben.

    Havalar soğukken de(aşırı soğuktan bahsetmiyorum) eğer her şey normalse araç zaten ş.içinde 3-4 km de 90 a gelir. Tofaş ta farlar ve kalorifer açıkken sıcaklık ve benzin göstergesinin bir miktar yukarı çıkması gibi abık sabuk bi' hastalık var; bunu bildiğini varsayıyorum
    90 ın üzerindeki çizgi dediğin yer 110 oluyor. Normal şartlarda Tofaş bu değere pek gelmiyor. Eğer gerçekte radyatör suyu 110 a çıkmışsa su kaynama derecelerindedir. Motor kaputunu açtığında suyun radyatör yedek haznesinde hafif hafif fokurdamaya başladığını görürsün. Sorunun devam ediyorsa bu durumu bi' gözlemlemeni tavsiye ederim.
    Diğer yandan 120-130 a zor gelmenin nedeni birçok konuya bağlı olabilir.




  • Sevgili dostlar, hava filtresine bant uygulaması olmadan lpg ayarı yaptırmadaki çalışmalarım son sürat devam ediyor; yakında sonuca ulaşacağımı düşünüyorum
    Öncelikle gerek buradan gerek diğer forumlardan edindiğim bilgiler doğrultusunda takılan lpg mikserinin hatalı olabileceğini düşünerek lpg mikserini söktüm. Ve sonuç tam da beklediğim gibi merdiven altı uyduruk kıytırık bi' mikser. resimler aşağıda.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trueblueee -- 23 Kasım 2013; 22:33:21 >




  • şahin s var bende şuan lpg siz kullanıyorum cok yakıyor arac 1 km basına 1,25 kurusu buluyor bunu degeri dusurmem icin ne gibi değişiklik yapıla bilir bujı ıle bujı kabloları yeni değişti 4 vites 89 model
  • İşte bu da bana tavsiye edilen lpg mikseri. Bunu taktım. Gördüğünüz gibi gaz geçiş delikleri gayet düzgün, altında veya üstünde ekstra delik yok.


    Ama araçtaki geç devir düşme problemi hala devam ediyor. Boğaz /karbüratör conta tamir setinin de değişmesi gerekiyor. Tabi ben bu aşamayı atladığım için conta alarak sanayide mikseri tekrar söktürdüm.



    Aşağıdaki parça da hava filitresinin önüne bant yerine konulan parça. Malüm, bant sağa sola kaydığı için ayar bi' süre sonra bozuluyor. Amacım bu nesneyi ortadan kaldırmak



    Gelelim hava giriş termostatına. Bu parça sıcak -soğuk hava girişini ayarlıyor. Ama benim araçtaki sanırım lpg dönüşümü sırasında yaylarından çıkartılmış. Telle flape kapağı tutturdum ama sanırım çalışmıyor.



    Macera aşağıdaki hava giriş termostatının yenisini aldığım zaman devam edecek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trueblueee -- 23 Kasım 2013; 22:45:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: betfair39

    şahin s var bende şuan lpg siz kullanıyorum cok yakıyor arac 1 km basına 1,25 kurusu buluyor bunu degeri dusurmem icin ne gibi değişiklik yapıla bilir bujı ıle bujı kabloları yeni değişti 4 vites 89 model

    1,25 çok fazla. Bunun nedeni onlarca parametreye bağlı. Şunu değiştir düzelir gibi bir şey söylemek çok zor.
  • Bu arada tek nokta Tofaşlara sonradan takılan(fabrika çıkışlıları bilmiyorum) lpg sisteminin enjektörle hiçbir bağlantısı olmadığını, aracın lpg ye geçtikten sonra tamamen karbüratörlü araç mantığıyla çalıştığını gözümle de görmüş oldum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trueblueee -- 23 Kasım 2013; 22:57:05 >




  • Sevgili Tofaş sakinleri, bu gün hava filtresi termostatının yenisini almadan önce eskisinin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istedim. Bir de baktım ki bu zamazingonun içi açılabiliyor



    Parçayı biraz yağladıktan sonra ısınınca içindeki milin hareket edip etmediğini kontrol ettim.


    ...ve evet!!! tam performanslı olmasa da çalışıyor Mil ısındıkça ileri doğru çıkıyor. Bu sayede sıcak hava girişi kapanıp kapak soğuk hava girişine yönleniyor.


    termostatı toplayarak yerine monte ettim. Şimdi lpg ayar zamanı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trueblueee -- 24 Kasım 2013; 16:21:53 >




  • arkadaşlar bana konya egzoz lazım salı gunune nerden alabilirim acil nette pek yok bulunmaz hınt kumaşı sanki
  • Merhaba arkadaşlar ikinci şahinimi 10 gün önce aldım arabanın camlarını cizikti noktalardı derken temizlemek mümkün değil sanki silecekler desen ayrı bi dert cam için zımparalama yapılıyormuş diye duydum aslı var mı aceb? napabilirim?
  • Arkadaslar abim kartalını bana bıraktı 89 model bu aracın bakımlarını ne sıklıkta yaptırmak lazım surekli kontrol edilicek parcaları vs nelere dikkat etmem gerek istanbul/kadıkoy civarı iyi bir ustası varmdır??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpercuhaci

    Arkadaslar abim kartalını bana bıraktı 89 model bu aracın bakımlarını ne sıklıkta yaptırmak lazım surekli kontrol edilicek parcaları vs nelere dikkat etmem gerek istanbul/kadıkoy civarı iyi bir ustası varmdır??

    Diğer araçlardan faklı kontrol edilmesi gereken bir şey yok ki. Motor yağını, radyatör su seviyesini, firen hidroliği seviyesini kontrol edersin o kadar.
    Bunun dışındakiler sana kalmış. Atıyorum yağ değişiminde diferansiyelin, şanzımanın yağını kontrol ettirirsin. Frenlerinden memnun değilsindir diskleri, balataları, servofreni (westinghouse) kontrol ettirirsin. Araç yolda düz gitmekte sıkıntı yaşıyodur ön takımı kontrol ettirirsin.
    Anlayacağın liste uzar gider...
  • Eyw hocam sagol ilk araba oldugundan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13211322132313241325
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.