Şimdi Ara

digiturk plus hdmi goruntu gidiyor, ses var??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
10.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 5 aydan beri digiturk plus kullanicisiyim. ilk 4 aydan beri hicbir problem yasamadim. digiturk plus'tan cok memnundum, hd goruntuye hayran kaldim. ancak son 1 aydan beri yasadigim sikinti beni cileden cikartti. ekranda goruntu gidiyor, sinyal yok yaziyor, ancak ses var. harici1-2, hdmi kanallari arasinda gecis yaptigim zaman goruntu geliyor. ne zaman yapacagi kesinlikle belli olmuyor. bazen mac izlerken 90 dk boyunca 3 defa yapiyor, bazen 1 gun boyunca hic yapmiyor. acaba televizyonun hdmi girisinde mi bir problem var dedim? benim pc ekran karti hdmi cikisli, lcd tv den goruntu aliyorum. pc'den surekli blu-ray film izliyorum, ancak o zaman hicbir problem olmuyor. tv uzerinden hdmi kablolarinin yerini degistirdim yine olmadi. lcd tv'nin servisi bakti, televizyonda bir problem yok dedi. digiturk c/s'den servis istedim, servis geldi ilk once plus'in hdmi kablosunu degistirdiler gittiler problem ayni, ertesi gun tekrar geldiler, plus receiver'i degistirdiler. yine ayni. degisen hicbirsey yok. ben kendim deneme yanilma yontemlerine basvurdum. plus'i scart'tan bagladim, goruntu kesinlikle gitmiyor, problem yok. tv uzerindeki diger butun baglantilari cikarttim. kablo tv anteni, dvd player scartini, hatta anfiden bagladigim optik ses kablosunu bile.(acaba bir etkilesim yapip da goruntuyu mu etkiliyor diye.) ancak hicbir cozume ulasamadim. tekrar digiturk c/s'yi ve teknik servisini aradim. hic kimse konu ile ilgili bir bilgiye sahip degil. cozum uretemiyorlar. biktim, sikildim bu plus receiver'dan. konu ile ilgili ayni sikintiyi yasayan varsa yorumlarini acil bekliyorum. yardim lutfen.







  • Teknik olarak yapılabileceklerin yapılmış olduğunu göz önünde bulundurarak;

    1. Sorun digiturk ün gönderdiği hatalı/yetersiz sinyalden olabilir

    2. Bu tür problemler aslında HDMI handshake (el sıkışma/anlaşma) problemine işaret eder.
    Netten araştırıp daha yeterli bilgilere ulaşmak mümkün ancak kısaca bahsetmek gerekirse,
    sistemde sahip olduğumuz HDMI cihazlar HDCP (dijital içerik kopyalama önleme) protokolü kullanırlar.
    İki cihazın veri alışverişinde sorgulama sırasında handshake problemi olduğunda anlık görüntü kaybı,
    karlanma vb sorunları olabilir. Cihazlardan bir bu protokolü desteklemeyen eski bir cihaz ise daha sık
    görünmesine rağmen, bu sorun sistemde protokolü destekleyen HDMI cihazlar varken de görülebilir.

    Şöyle bir öneride bulunabilirim, sistemde önce TV yi açıp birkaç saniye çalışmasına izin verin,
    receiver ı daha sonra açın. Ben de bu usulle çalıştırıyorum, bu tarz sorunları aza indirebilir.




  • Tamamen aynı sıkıntıdan muzdaribim. Kablolarımı değiştirdim, HDMI girişlerini değiştirdim, receiver değişti çözüm olmadı. Ben de malesef scart a dönüş yapmak zorunda kaldım... İşin enteresanı benim de sıkıntımın yaklaşık 1 ay önce başlamış olması. Sanki yayınla ilgili bir sıkıntı gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfisti_35900 -- 2 Ocak 2010; 23:29:31 >
  • Benzer bir sorun bendede var.Sd yayınlarda gezinirken problem yok ama hd yayınlara geçersem ya da hd den sd ye geçersem görüntü gidiyor bazen statik görüntü çıkıyor(karıncalı) bazende kanallarda hiçbirşey yapmadan görüntü gidiyor.Bu durumda kanal değiştirirsem düzeliyor.Digiturk servis geldi problemi gördü receiveri değiştirdi ama sorun devam ediyor, kablolardandır deyip altın uçlu hdmi kablo aldım en son yazılımı yükledim ama değişmedi.Digiturk ayarlardan çıkışı 1080i den 720p ye alınca bir nebze düzeldi.
  • aynı sorun bende de olmakla birlikte yaklaşık 1 ay evvelden başladı . şimdi kabloyu değişirmeyi planlıyordum fakat o da çözüm değilmiş yazdıklarınıza bakılırsa . madem sorunlar aşağı yukarı aynı tarihlerde başladı bu yayin ile alakalı bişey olabilir . yetkililerle konuşmamız gerek
  • Digiturk plus almadan vazgeçme derecesine geldim ya..

    Aylık toplam ne kadar ücret ödüosunuz arkadaşlar ya, sırf HD yayın için istiyordum ama böyle sorunlar varsa hiç uğraşmakda istemiyorum.
  • maalesef problem hala devam ediyor. ilk once tv'yi acip biraz bekledikten sonra receiver'i acmayi da denedim. cozum olmadi. en son teknik servis ile gorustum. gelelim bir hdmi kabloyu degistirelim dediler, yok sagolun kalsin dedim. ne diyeyim? daha once kablo degismisti, plus kutu da degisti. servise dedim ki, istanbul merkez digiturk de en deneyimli yetkili teknik hangi eleman var onla konusun dedim, tamam abi biz sizi tekrar arariz dediler :))
    plus receiver kira bedeli 14.99 TL. ben aile paketi + spormax kanalini izliyorum. spormax, moviemax, national ve eurosport hd kanali izliyorsunuz. toplamda 61 TL veriyorum. ama problem olmadigi takdirde cok mukemmel. daha once televizyon izlememisim diyorsunuz. ayrica istediginiz kanaldaki bir filmi-diziyi kaydedip daha sonra reklamlari atlayarak izleyebiliyorsunuz. bu yonu cok iyi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • philips lcd, hdmi ile digiturk plus ı kullanıyorum.

    önceleri problem yoktu, digiturk yazılım yükseltmesine gitti. 1.693 yazılımı yükledikten sonra aynı sorun bende de oluştu. kutuyu değiştirdiler, hdmi kablo değişti. hatta aynı lcd den bir tane daha almıştım. onunla da denedim. yine de değişmedi.

    digiturk e bir kaç defa ilettim. yeni yazılım ile birlikte bu sorun ortaya çıktı. talebinizi ilettik filan dediler. ben de artık uğraşmadım.

    daha sonra kredi kartımdaki puanla 2 tane ups aldım. bir tanesini de lcd ile digiturk plus a taktım. sonrasında hiç olmadı. yaklaşık 2 aydır bu şekilde kullanıyorum ve hiç sorun olmadı.

    ups alıp dene bi
  • News gruba yazmışsınız ben de burada da yanıtlayayım, bende zaten lcd tv me bağlı ups mevcut. bu durumda ups i mi değiştirmeliyim yoksa problemin ups dışı bir nedenle mi oluştuğunu düşünmeliyim?
  • news gruba da yazmıştım da buraya da yazayım :)

    farklı bir ups ile deneme şansınız varsa onunla bir deneyin.

    ups mi neden oldu bilmiyorum ama ben ups ekleyince düzelmişti. başka bir
    değişiklik de yapmadım.

    ancak sorun devam ederken, lnb den tutun, çanak - recevier arasında kabloya
    kadar hepsini değiştirmişlerdi. sonrasında yine olmuştu. kısa zaman sonra
    ups bağlayınca düzelmişti. ancak durumu birkaç kez digiturk e ilettim. belki
    yazılımsal olarak birşey yüklemiş olabilir.

    sizin digiturk plus ın yazılım versiyonu kaç?
  • Şu an yazılım versiyonum 1.693.2 , muhtemelen de güncel versiyon... Ups de bir değişikliğe gittim, bakalım ne olacak...
  • Yanlis anlamayin lutfen, bilmedigim icin soruyorum. Ups, LCD yada plus receiver'a nasil baglaniyor? Hic boyle birsey duymadim. Ayrica bu isin mantigi nedir? Bilgi verebilirseniz cok sevinirim.
  • Yanlış anlayacak bişey yok :) Ups e tv ya da plus ı aynı bilgisayar ı bağlar gibi bağlıyorsunuz. Yani bunların bağlı olduğu elektrik kablosunu ups üzerinden geçirerek prize götürüyorsunuz, bu kadar basit. Ha bunu neden yapıyoruz? Kısa süreli elektrik git gellerine ve küçük voltaj dalgalanmalarına karşı bu aletleri korumak için. Bu işteki mantığını soruyorsanız yani bahsettiğimiz problemdeki mantığını, henüz daha çözebilmiş değilim. Ben ups değişikliğine gittim, henüz deneme safhasındayım ama ilginçtir ki bu değişikliği yaptığım ctesi gününden beri bu arıza oluşmadı. Bu da enteresan bir durum :)
  • yukarıdaki arkadas da yazmıs

    bu sorunun adı hdmi handshake problemi

    bu sorunu yasıyanlar su linki okusunlar tv lerinin ayarları değistirerek bu sorun cozulebilir.:

    http://www.turkeyforum.com/satforum/noref.php?url=http://www.hdcabling.co.za/hdcp_hdmi_handshake_troubleshooting_guidelines.php


    Flashing picture, no picture, audio popping or crackling sound, sparkles on image (When using HDMI Distribution Equipment)

    ● Ensure that the shortest possible (normally 1 Meter HDMI to HDMI cable) is used from the source to the HDMI Distribution Equipment (Especially HDMI Splitters). From the HDMI Distribution Equipment output, cable lengths can be up to 15 Meters since the signal is equalized by most HDMI Equipment to allow longer cable lengths.
    ● Use General Guidelines e.g. power cycle source or display or swop input to AV input on display and back to correct HDMI input.
    ● If using HDMI Distribution equipment with a Remote Control e.g. HDMI Switch / Splitter combo's or HDMI Switch only press the required input on the remote control to re-negotiate the HDCP handshake. Do not press remote button more than once within 10 seconds intervals since the HDMI re-negotiation can take 8 - 10 seconds which is normal.
    ● Most HDMI Distribution equipment also feeds voltage from the HDMI Ports on the LCD's and sources. When all equipment has been power cycled and BEFORE LCD's / Sources are powered on again ensure that the HDMI Distribution equipment is also power cycled by unplugging / plugging both the power AND the HDMI cables connecting to the equipment which provides power for it to be completely powered off.
    ● Digital sparkles occur because of transmission / bandwidth issues. Check to ensure that high quality Category 5, 6 or 7 networking cables are used on extender sets between sender and receiver units. CAT5/e Unshielded is not recommended and not supported at all, CAT6/ CAT6e Unshielded up to 40 meters (if no electrical interference nearby), CAT5e Shielded up to 30 Meters, CAT6 Shielded up to 50 Meters and beyond 50 meters up to 65 Meters CAT7 (All pairs shielded individually) 10 Gbit/s cabling needs to be used. The maximum transmission bandwidth on HDMI CAT6 / CAT7 Extenders are 10.2Gbps and 2 x 10Gbit/s CAT7 cables will achieve the transmission bandwidth required and HDMI v1.3 resolutions and capabilities.
    ● Digital sparkles can occur by coupling or extending HDMI cables beyond the recommended 18 Meter Lengths on 24AWG Category 2 rated cables. If using 28 AWG cables and digital sparkles occur switch to a lower resolution or use 24AWG Category 2 cables for higher bandwidth transmissions over longer distances.
    ● Another cause of digital sparkles on HDMI Extenders / Baluns is when the CAT5e / CAT6e cabling is not inserted into the ports correctly,hanging from ports or skew inserts due to incorrect fastening / securing to a surface. Push the cables (even when it clicks into place) another 1-3 millimeters inwards to ensure it makes a secure connection with the pins to transfer the signal properly.
    ● As a quick test to see if video/audio drops or digital sparkles is caused by a UTP / STP CAT5e/6 cable, swop the DDC and TMDS CAT cables used for an extender set / balun around on both the receiver and transmitter side (Swop CAT5e/6 port 1 & 2)
    ● Disable the HDMI Clock control on your display if you have a problem with HDMI over CAT5/CAT6e converters or other HDCP issues. Each display manufacturer has it's own defined button combinations to press to access the service menu. Go though all menu's on the service menu to check if the display HDMI Clock control settings can be disabled. Write down ALL values before changing any values to ensure it can be changed back to original setting if needed. If you are not qualified to service your television, please DO NOT ENTER these service menu codes. Some display manufacturers common combinations listed below.

    Samsung displays

    1.) Power down the display via remote.
    2.) Go into manufactures settings (press in sequence: Info, Menu, Mute, Power - From the Remote)
    3.) Scroll down to '10 Adjust' and hit OK (Will differ on various models)
    4.) Scroll down to 'HDMI' and hit OK (Will differ on various models)
    5.) Scroll down to 'Clock Control' and change from 'On' to 'Off' with Left,Right arrows.
    6.) Press 'Menu' to return to previous menu and save settings (Can be indicated by '??????' on the menu on some displays.
    7.) Power Down
    8.) Power Up

    LG displays

    Press the menu button on the TV Unit for 60 Seconds OR Press Both Remote & TV Menu Buttons together for 60 Seconds.

    Panasonic displays

    * Hold down the {VOL -} button ON THE PLASMA TV.
    * Press the {RECALL} button 3 times on the remote. (On some remotes the {STATUS} button needs to be pressed 3 times and not {RECALL} to access service menu)
    * The Service Menu will be displayed.
    * Use {1} {2} on remote to navigate main menu items.
    * Use {3} {4} on remote to navigate sub-menu items.
    * Use {VOL+} {VOL -} on remote to change item value.
    * Once a value is changed, THE CHANGE IS MADE and no saving needed.
    * Power off to exit service mode and save.

    Sony displays

    * With the TV off press in this order (on the remote):
    * 'Display' (or some LCD's requires 'Info' to be pressed)
    * '5'
    * Volume 'Up'
    * Power

    Philips displays

    Service Menu can be accessed by tapping in 062596 (without pause) and then hitting the i+ button. You then push *any* key to get into the service menu itself, and this will *not* be making any changes to your set. You can also get out of the service menu at any time by pressing the 'menu' button.

    Toshiba displays

    # Turn the TV on.
    # Press the {MUTE} button three times on the remote.
    # Press the {MUTE} button again on the remote and hold.
    # Then press the {MENU} button on the TV's front panel.
    # Release both buttons
    # There should be a letter 'S' on the upper right of the screen.
    # Press the {MENU} button on the TV's front panel again.
    # You are now in Service Menu.
    # Use the {CH+} or {CH-} buttons to select the item.
    # Use the {VOL+} and {VOL -} buttons to adjust the value.
    # Turn the set off to exit the Service Menu.

    ● If you have no video or video and no audio and you have installed a HDMI Extender over CAT5e / CAT6 / CAT7 please check the 2-pairs of cables between transmitter and receiver to ensure it is correctly terminated according to UTP/STP Standard 568B (Picture below)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caglar_sss -- 11 Ocak 2010; 21:44:21 >




  • Ups imi değiştirdiğimden beri problem gerçekleşmedi. Yazmaya bile korktum nazar değmesi diye :) Nedendir bilmem ama çözüm buymuş...
  • Arkadaslar tamam sorun HDCP sorunu da neden diger hdmi ile bagli cihazlarda sorun yasamiyorum?. Digiturk ps3 ve notebooku yamaha av receiver uzerinden hdmi ile splitter uzerinden hem plazma hem projeksiyona bagli kullaniyorum, pdiger cihazlarda sorun olmazken neden digiturkte hdcp hand-shaking problemi oluyor? Bunu biri aciklayabilirse cok yararli olacak. Sunulan linklerde anlatilan sorun cozumlerini elimden geldigince denedim ancak tvnin servis menusunden neden hdcp clock ayarlariyla oynamaliyim? hersey full calisiyor bi bu ayar mi kaldi? mantik olarak diger cihazlarda en ufak bir problem yasamiyorusam ve sorunsuz kullandigim diger kombinasyonlardaki kablolari digiturkte de deneyip yine ayni sorunu yasiyorsam sorun kaynagi kesinlikle digiturk plus kutusudur diye dusunuyorum. digiturk teknik servisten mantikli bir cevap alan arkadasimiz var ise ve sonuclari bizimle paylasirsa gercekten cok sevinecegim, herkese saygilar
  • iyi günler arkadaşlar bendede aynı sorun var. evimi taşırken televizyonumuda değiştirdim bununla beraber dıgıturk plus aldım. aldığım dan beri hd den izlemeye çalışırken görüntü gidiyor. scart ta hiç bir sorunum yok. digiturk servisi tam 6 adet kutu değiştirdi.toshiba servisi 2 defa geldi. ama hala bi çözüm önerisi getiremediler.en son dedikleri receiver la tv uyumsuz toshiba da böle sorunlar oluyor.

    baktığımda 2 tane öneri getirmişsiniz konuyla ilgili hangisi doğru ups le sorunu ortadan kalkırabilirmiyim?
    2 öneri içinse yanlış anlamayın gelen toshiba servisi bunu bilmiyor olabilir mi* dediklerinizi yaparsam tv garantiden çıkar mı alalı 1 ay oldu daha çıkartmak istemiyorum.ne önerirsiniz ilk önce bi ups le mi deneyim?
  • ben dıgıturk plusı 2 gün önce aldım. bendede aynı sorun var. kanalda bir git gel yapınca düzeliyor. çok saçma o kadar para veriyorsun böyle sonuç çıkıyor.tv sharp lcd.
  • forumda yeniyim bu news bölümü nerde acaba arkadaşlar?
  • Arkadaşlar önemli bir sorunum var, Samsung LE32R81B LCD TV Digiturk kullanımı sırasında desteklenmeyen mod hatası veriyor. Samsung'un sitesinden gerekli yazılımı içeren program kaldırılmış durumda ve USB'den güncelleme yapamıyorum haliyle. Ve yetkili servisi aradığımda bana verilen cevap kendilerine 35TL vermem karşılığında yapabilecekleriydi. Saçmalığın daniskası, 3 yılı yeni gören bir TV için yazılım desteğini Samsung'un kaldırması kabul edilebilecek gibi değil.

    Umarım bilen bir arkadaş yardımcı olur, yardımlarınızı bekliyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.