Şimdi Ara

Dijital Klima - Artıları ve Eksileri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
13.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Analog klima ile dikkat daha az dağılıyor klimayı ayarlarken.2 tane düğmeyi çevir çalışsın.
    Dijitalde onu ayarla bunu ayarla derken insanın dikkati dağılıyor.Görünüş olarak dijital daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Kendi aracım dijital klimalı 23 derece full auto ya alırım gerisine karışmam.Şirket aracında ise full manuel klima var.Gün içinde sıcaklık ayarı üfleme ayarı ile en az 50 defa oynarım.Önemli olan teknolojiyi nasıl kullandıgımız.Bilmedikten sonra arabanın tavanına iyonizerli split klimada baglasak nafile.Dışarıda sıcaklık 35 derece adam dijital klimayı ayarlamış 17 dereceye ondan sona çok sesli üflüyor

    Tebrik ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Manuel klimada bazen dalgınlığıma geliyor, bir bakıyorum göğsüm falan buz gibi olmuş.. Hasta olmak işten değil..

    Otomatik (veya dijital her neyse) hiç kullanmadım.. Sıcaklığı sabitlemesi hasta olmayı önler heralde..

    Ama zırt pırt devreye girip çıkan bişeyse ömürlerinin kısa olması muhtemel.. Klulanan arkadaşlar bu konuda da bişeyler söylerler umarım..

    Zirt pirt kapanip acilmiyor. Ortam, ayarlanan sicakliga geldiginde cok az calisiyor sabit tutmak icin. Zaten kapansa ortam isinir. Amaci da istenilen sicaklikta ayarlamasi oldugundan oyle zirt pirtlik bir durum yoktur, otomatik klima candir
    Inverter klima gibi birsey dusun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    Analog klimalar manuel ve otomatik klima olmak uzere ikiye ayriliyor.
    Manuel klimalarda sicaklik kontrolu uflemeye gore yapilir.ufleme sicakligi kontrol edilir. 22 derece ufle gibi.
    Otomatik klimalarda ise sicaklik kontrolu uflemeye gore yapildigi gibi donus sicakligina gore de yapilir. Iceriyi 22 derece yap gibi. Iceriyi 22 derece yapmasi icin belki 18 derece ufleyecektir.

    Birde dijital klimalar var. Bu klimalar istisna varmi bilmiyorum ama genelde otomatik klima tipindedir.
    Dijital ekrani olabilir. Hava yonunu ve hava sicakligini secen tuslar elektriklidir. Yani sizin parmak gucunuze gore hareket etmez. Siz dugmeye basarsiniz hava yonu ayaklardan camlara gider. Oysaki analog klimalarda hava yonunu secen klepeleri siz kendi parmak gucunuzle dondurursunuz.

    Bu arada klimalardaki sicakliklar gercek sicaklik anlamina gelmez.
    Yani 14 derece ufle demek 14 derece ufle manasina gelmiyor.
    Kirmizidan mavi renge giden araligi 14 ila 28 derece olarak tanimlamislardir. O max sicaklik kapasitesi ile min sicaklik kapasitesi arasindaki range'tir.

    Kendi aracimda ve baska bir kac aracta durumu test ettim. 14 derece ufle dedigimde aslinda 6 derece hava ufluyordu. 28 dereceyi test etmedim. Muhtemelen 40 derecenin ustunde hava ufleyecektir.


    bildigim kadariyla
    konumu 14 e ya da 28 e getirmek 14 derece ya da 28 derece hava ufle anlamina degil iceriyi 14 ya da 28 derece sicakliga getir manasina geliyor.

    O otomatik klima icin gecerli.

    Dijital klimayi manuel modda kullandiginiz zaman ne oluyor peki
    14 derece ufle diyince gercekten 14 derece mi ufluyor.

    Ya da klimayi acmayin. Sadece havalandirmayi acin. Disarisi 35 derece olsun. Siz havalandirmayi 14 dereceye getirin. Sizce ne olur.

    Demek istedigim dijital klimalarda gosterilen sicaklik degerleri aslinda isitma sogutma kapasitesi araligi icin verilmis degerler.isterseniz manuel moda alip termometre ile olcun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByZeR0

    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin

    Otomotik klima ısıyı belirlediğiniz derecede tuttuğundan artı konfor sağlıyor, yani içerisi manueldeki gibi çok soğuk veya kısınca sıcak olmuyor...

    Ayrıca ısı ayarlarken ortam ısısı azalğında ara ara kendini kapatıyor, bu azda olsa yakıt tasarrufu sağlıyor...

    Bizzat tecrübe edilmiştir...


    Şu ara ara kendini kapatıyora takıldım sadece Mersin'de yaşıyorum nedense daha öyle bir şerefe eremedim.Benim aracım mı dandik yoksa siz erzurumda falan mı yaşıyorsunuz


    Mesela ortam sıcaklığı istenilen ısıya ulaşınca diyelimki fan üfleme hızı 3 çubuk iken, 2 ye yada 1 e düşüyor en az üflüyor ve bazende ara ara dediğim şey klima fanı tamamen duruyor...

    Sizin aracı bilmem bende böyle, Erzurum değil ama ondan geri kalmaz Ispartadayım ve sıcaklığı en düşük 24 e ayarlamışımdır şimdiye kadar en ideali bu, en düşük ayar 16 da falan buza kesiyor içerisi...

    Araç 2009 Corolla Elegant...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Analog klima ile dikkat daha az dağılıyor klimayı ayarlarken.2 tane düğmeyi çevir çalışsın.
    Dijitalde onu ayarla bunu ayarla derken insanın dikkati dağılıyor.Görünüş olarak dijital daha iyi.

    Alakası yok...

    Sadece dereceyi ayarlıyorsun, Mesela 24 derece...
    Sonrasında fan hızı, üfleme bölgeside dahil otomatik ayarlanıyor... Yani ısı değişikliklerine ve neme göre bazen tüm bölgelere, bazen, sadece ayaklara, bazen konsola, cama v.s. tamamen kendi ayarlıyor sürekli...
    İlginç ve güzel bir teknoloji...
  • Elektronik kontrollü otomatik klimalarda eğer sensör sayısı sadece 1 ise pek verimli olmuyor; ancak hem ışık sensörlü, hem de tavan, göğüs ve ayak bölgesinde sıcaklık ve nem sensörü bulunuyorsa araçta gayet etkili ve güzel çalışıyor.

    Örneğin Renault Scenic. Güneş ışığı arttığında aracın kliması daha hızlı üflemeye başlıyor, ama bir tünele girdiğiniz an hız azalıyor. Rutubetli bir bölgede iseniz araç klima kullanımına gerek olmadığını düşüneceğimiz sıcaklıklarda (mesela 10 derece gibi) araç klimayı devreye sokabiliyor ve içerideki nem oranı daha konforlu bir seviyeye geliyor. Klimada ayarladığımız sıcaklık baş hizasında olan sıcaklıktır, soğutmak için üst yolları, ısıtmak için de alt hava kanallarını daha çok kullanır otomatik klimalar, çünkü soğuk havanın yoğunluğu düşüktür, aşağıya doğru hareket eder; sıcak hava ise tam tersi, yukarıya doğru. Kaliteli bir otomatik klima sistemine sahip araçlarda, eğer klima kompresörü de güçlü ise gayet başarılı bir soğutma sağlanabiliyor. Klima sistemi Renault Espace'den alınmış olan Renault Modus mükemmel bir soğutma performansına sahip mesela.

    Manuel klimanın nasıl kullanılacağına dair hiçbir şekilde kullanım kılavuzunu okumamış kullanıcıların aracın yakıt tüketimine olumsuz etkide bulunacakları aşikardır. Halbuki düzgün ve verimli bir kullanım tarzı ile özellikle uzun yollarda cam açarak gitmeye göre tasarruf bile edebilir; hem de açık camdan dolayı oluşacak ani basınç değişikliklerinden kulaklarınız etkilenmez.

    Bebekli ailelere klima sistemlerinin bakımını yapmalarını ve havalandırma kanallarının antibakteriyel maddelerle temizlenmesini tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Analog klima ile dikkat daha az dağılıyor klimayı ayarlarken.2 tane düğmeyi çevir çalışsın.
    Dijitalde onu ayarla bunu ayarla derken insanın dikkati dağılıyor.Görünüş olarak dijital daha iyi.

    Alakası yok...

    Sadece dereceyi ayarlıyorsun, Mesela 24 derece...
    Sonrasında fan hızı, üfleme bölgeside dahil otomatik ayarlanıyor... Yani ısı değişikliklerine ve neme göre bazen tüm bölgelere, bazen, sadece ayaklara, bazen konsola, cama v.s. tamamen kendi ayarlıyor sürekli...
    İlginç ve güzel bir teknoloji...


    Bana göre hocam dikkat dağılması.Analogda kademe kademe olduğundan sadece AC tuşuna basıp kademeyi ayarlayıp devam ediyorsun.Dijitalde göstergeye bakmak lazım kaç derece diye.Teferruat bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acme45

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    çift bölge kontrollü iklim klima var bende ama yazın full çalıştığı için hiç istediiğim sıcaklığa getirtemedim, çok bir artısı yok, ama manuel klimalı araç almam artık, önceliklerimdendir, full alırım iklim kontrolü, crıise control, yağmur sensörü, far sensörü ararım. Onlarsız araba almam.
    Felsefe meselesi

    Yoksa hiiç mi hiç bir artısı yok.

    ben şahsen yağmur ve far sensörlerinin en ufak artısını göremedim ne işe yarar mesela ?

    Valla ikiside çok kullanışlı özellikle yağmur sensörü...

    Kendi kendine yağmurun şiddetine göre silecek hızı artıyor azalıyor süper...

    Yağmur sensörünün en büyük faydasını yağmur sonrası uzun yolda bir yolculukta gördüm...
    Yolda biriken yağmur suyunu aniden karşıdan gelen kamyon olduğu gibi üstüme sıçrattı...
    Adeta tamamen kapattı görüşü ve Allahtan anında silecekler devreye girdi ve temizledi...

    Bence çok faydalı bir özellik...




  • otomatik dijital klima büyük rahatlık. genelde otomatik mod da 23-25 derece ayarlıyorum araca biner binmez bir daha da dokunmuyorum.usumeden rahat bir yolculuk oluyor. kullanmayı bilmeyenlerde bir artısı yok yazmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artılarından başka hiçbir eksisini görmedim..

    Aracımdaki otomatik klima gayet başarılı.. Araç menüsünden 3'de farkı ayarı var, hızlı, orta ve yavaş olarak.. İstediğiniz dereceye yavaş yavaş, sessiz sedasızda ulaştrabiliyor içeriyi, harıl harıl, bir an öncede ulaştırabiliyor..

    Aynı zamanda IAQS adlı iç hava kalite sistemide mevcut.. Yani herşeyi otomatik olarak bırakıyorum.. Dış hava kalitesi iyi iken dış sirkülasyonu açıyor, egzost gazı vs. olduğu zaman mesela tünel gibi yerlerde otomatik kapatıyor..

    Uzun lafın kısası 10 numara.. Hertürlü faydasını görüyorum.. AUTO konumuna alıp bıraktığım zaman birdaha oynamama hiç gerek kalmıyor..
  • görüntüsü yeter ya
  • hiçbir işe yaramıyormuş bu forumda daha neler görücez acaba
  • Tabi ki cok faydasi var...Ornek vermek gerekirse,mesela ben yaz aylarin da 22 derece sicakliga ayarliyorum ( cift bolgeli otomatik klima ) 3 farkli secenek var..Yavas,otomatik,Hizli....

    Ben yavas secenegine basiyorum ( araca her binisim de direk dugmeye basiyorum o kadar ),fan son hiz da calismaya basliyor belli bir sure,arac icin de 22 derece sicakligi ayarladiktan,bulduktan sonra fan yavas yavas dusuyor ve standart ufleme ile o dereceyi koruyor...Konfor odakli harika bir sistem...Manuel klimalar da bunu elle yaparsiniz ama ya sogutma islemi gecikir ya da yeterince soguk olup olmadigini anlamak icin dikkatinizi vermeniz gerekir....Digital klimalar konfor odakli bir sistem...Sizin elle yaptiginiz kendisi otomatik yapiyor adi ustun de...Bunun disin da camlariniz da bugu oldugu zaman tek tusla arka cam,sistem varsa yan dikiz aynalar,on camlar cozuluyor...Surucuye konfor odakli bir sistem..Digital klima deyip gecmeyin....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 13 Ağustos 2012; 3:18:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Bence de görsellikten baska artısı yok. Dısarısı cok sıcak. Auto tusuna basıyorsun. Baslıyor cok üflemeye. Sogutana kadar üflüyor. Sonra kademeli olarak düsüyor. Fakat o ara cok rahatsız ediyor. Manuel klima olsa dijital klimayı aramam yani. Ama görsellik olarak kesinlikle iyi. Günümüz teknolojisinde insan artık elle cevirmek istemiyor.

    Simdi o ara rahatsiz ediyor demissiniz ya?

    Mesela 22 dereceye ayarladiniz klimayi....Manuel klimaniz var..O sesden rahatsiz oldugunuz icin kisik fan devrinde calistirdiniz...O soguklugu iceriye verene 22 derece isisini sabitleyene kadar( ki anlayamazsiniz o dercede mi degil mi diye,digital klima da fan kendini kisiyor ve standart calismaya devam ediyor kisik olarak ) terleyebilirsiniz?

    Hangisi daha mantikli sizce,o sesi belli bir sure duyup,yaz sicagin da terlememek mi?
    Yoksa manuel klimada 22 dereceye ayarlayip ( kisik fanda calisiyor,sesden rahatsiz oldugunuz icin) isiyi bulana kadar terlemeniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    çift bölge kontrollü iklim klima var bende ama yazın full çalıştığı için hiç istediiğim sıcaklığa getirtemedim, çok bir artısı yok, ama manuel klimalı araç almam artık, önceliklerimdendir, full alırım iklim kontrolü, crıise control, yağmur sensörü, far sensörü ararım. Onlarsız araba almam.
    Felsefe meselesi

    Yoksa hiiç mi hiç bir artısı yok.

    Esp Abs nerde ?
  • Eksisi karışık olması manueldeki gibi kıvır aç olmaması
  • merak ettiğim birşey var.

    klimalı araçlarda kışın aracın içi ne ile ısıtılıyor? klima mı ıstıyor yoksa motorun sıcaklığı mı içeriye veriliyor?

    klima olmayan araçlarda motor sıcaklığı kullanılıyor, ya klima olan araçlarda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    merak ettiğim birşey var.

    klimalı araçlarda kışın aracın içi ne ile ısıtılıyor? klima mı ıstıyor yoksa motorun sıcaklığı mı içeriye veriliyor?

    klima olmayan araçlarda motor sıcaklığı kullanılıyor, ya klima olan araçlarda?

    Sanırım aynı işlevi görüyor. Teoride zor bir şey değildir bunu yapmak. Termostat belli ısıya gelince durdurur, geri açar filan.

    Manuel olanda kışın açıyorum sıcaklığı, bir bakıyorsun çok sıcak oluyor içi, sonra ayarla geri, tuttur ayarı filan. Keza yazında öyle..

    "2 tık daha at ayarla işte" değil mesele. Bir anda sıcaklık fazla olunca bunaltıyor insanı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    merak ettiğim birşey var.

    klimalı araçlarda kışın aracın içi ne ile ısıtılıyor? klima mı ıstıyor yoksa motorun sıcaklığı mı içeriye veriliyor?

    klima olmayan araçlarda motor sıcaklığı kullanılıyor, ya klima olan araçlarda?

    Sanırım aynı işlevi görüyor. Teoride zor bir şey değildir bunu yapmak. Termostat belli ısıya gelince durdurur, geri açar filan.

    Manuel olanda kışın açıyorum sıcaklığı, bir bakıyorsun çok sıcak oluyor içi, sonra ayarla geri, tuttur ayarı filan. Keza yazında öyle..

    "2 tık daha at ayarla işte" değil mesele. Bir anda sıcaklık fazla olunca bunaltıyor insanı.

    Araba klimalarinin isitma ozelligi yoktur,
    keza motor sicakligini kullanir ayni klimasizlar gibi..
    ancak nem almak icin kullanilabilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.