Şimdi Ara

DİKKAT !!! 1.5 dCi motor yakıt tüketimleri paylaşımı (26. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
831
Cevap
5
Favori
223.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracınızın mekaniğinin bakımı ne duurmda-deniz seviyesindemisiniz yoksa deniz seviyesinden yukarıdamı.bir sürü kriter var. ebn nerdeyse tüm araçlarımın bakımlarını yaptırdıkan sonra motora ve şanzımana motor silk ekletiyorum. Sizde motorsilk ekletip motor yazılımınızıda arada güncelleyin b arada yazdığım verilerin nerdeyse tümü otoyol koşulu.1.5dcı 86bhp lerde clio gibi hafif araçlarda 3-4 litre ortalamayı şehirler araısnda yakalamanız gerek baskıda ve kompresyonda sorun yoksa.
  • ne çelişicem. birinde ıspartaya giderken yaptıgım yol, giderken ben kullandım donuste abime verdim uyudum sonucta nasıl kullandı bastımı basmadımı nerden biliyim 1167km az yol degil koydum fotosunu
    ben adapazarına giderken gıdım mazot yoktu pompaya yanastım 40 lira attım gittim geldim 270km yol ve forumada yazdım.
    Ben yol bilgisayarındakini yazmıyorum ıspartadan dondugumde yol bilgisayarında 3.6 litre yazıyodu ona kalsam 1700km yol yapar derdim.

    tuyo istiyosan vereyim
    1.rampaya çıkarken duzde ayagın hangi ayardaysa o ayarda gaz vericeksin mumkunse 3 cu vitese kadar ineceksin
    2. yokuş aşağı boşa atacaksın arabanın hızını kesmeyeceksin
    3.hızlanmalarını yavaş yavaş yapacaksın aniden gaza abanmayacaksın
    4.1500-2000 devir arasında kullanacaksın 2000-2200 devirde vitesi yukselteceksin
    5. hep bi ayar gideceksin 90 da sabitleyeceksin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    ne çelişicem. birinde ıspartaya giderken yaptıgım yol, giderken ben kullandım donuste abime verdim uyudum sonucta nasıl kullandı bastımı basmadımı nerden biliyim 1167km az yol degil koydum fotosunu
    ben adapazarına giderken gıdım mazot yoktu pompaya yanastım 40 lira attım gittim geldim 270km yol ve forumada yazdım.
    Ben yol bilgisayarındakini yazmıyorum ıspartadan dondugumde yol bilgisayarında 3.6 litre yazıyodu ona kalsam 1700km yol yapar derdim.

    tuyo istiyosan vereyim
    1.rampaya çıkarken duzde ayagın hangi ayardaysa o ayarda gaz vericeksin mumkunse 3 cu vitese kadar ineceksin
    2. yokuş aşağı boşa atacaksın arabanın hızını kesmeyeceksin
    3.hızlanmalarını yavaş yavaş yapacaksın aniden gaza abanmayacaksın
    4.1500-2000 devir arasında kullanacaksın 2000-2200 devirde vitesi yukselteceksin
    5. hep bi ayar gideceksin 90 da sabitleyeceksin.




    Öncelikle boş depoda yapılan ölçümler her zaman güvensizdir. En güvenli ölçüm depo doldurularak yapılandır. Bu yüzden başta belirtseydiniz daha güzel olurdu

    2. Öneriniz tamamen yokuşuna göre değişir. Bunu tecrübeyle oturtmak lazım. Boşa atmak bence çoğu yol şartında bence ekonomiyi kötü etkiliyor. Çok tatlı ve uzun yokuşlarda biraz hız artırıp boşa atılınca daha iyi tabi.
    5.de de hızdan ziyade gaza basma oranını hep aynı oranda tutmak bana daha ekonomik geliyor.(1. önerinizdeki tabir gibi yani.) Varsın hızı düşsün varsın hızlansın ama gaza basma oranı aynı olsun. Hıza değil de gazın sabitliğini sağlamak ekonomi açısından bence daha yarrlı olacaktır.

    Bir de şunu merak ettim.
    Megane dCi 90 kmh'ı 2100rpmlerde yapıyıyor. 2000've altında yapsa daha iyi olurdu yakıt açısından :)
    Clio 90km'yi son viteste hangi devirde yapıyor acaba?




  • Herkese merhaba uzun yol değeri mi paylaşmak istiyorum.

    İstanbul avcılardan çanakkale eceabat arası 310 km yol 3.9/100 km de bana fazla geldi normalde 3.5 yaparım diye düşünüyordum. Gördüğüm maksimum hız 120 km/h

    Aracım modus fazla bagaj kapasitesi olmamasına rağmen bagajı zınga zıng doldurmuştum. 4 yetişkin klima yaklaşık yarım saat açıktı en fazla 60 km boyunca

    yorumlara açığım :D
  • dCİ motor gerçekten yakıt tüketimiyle yüzleri güldürüyor.

    Modus'la 200 kmleri görüp ortalama 4 litrenin altına inmek- ağzına kadar dolu araçla- bana göre başarı. Bu motor bu yüzden çok tercih ediliyor. Hatta sadece motor başlı-başına tercih sebebi olabiliyor.
  • Aracım 1.5 DCI ama Renault değil. Şehir içi tüketimle hiç ilgilenmem. Hesap yapmam. Çünkü sürekli kullanmıyorum. Ayda 250 - 300 km yol yapıyorum. Fakat şehir dışında 740 km mesafede 100 TL lik motorin yaktım. Motorin 3,54 TL idi. 100 km de 4 litrenin altında bir tüketim oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 11 Ağustos 2011; 15:50:18 >
  • 1500 2000 arası çok düşük geliyor bana, sürekli böyle kullanılırsa motorun ömrü kısalır diye düşünüyorum, 2000-3000 devir arabası sağlıklı bence. Biraz fazla yaksın ama sağlam dursun:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    1.5 80BG Megane II ile bile 4.1 ortalamalarda kullanan arkadaşlar var. (Antalya)
    Ki 1.5 65 clioların daha az yakabileceklerini herkesler biliyor.
    Bu durumda 1.5 65GB Sümbül'ün 4lt /100km yakıt tüketmesi neden inandırıcı gelmiyor ki??
    tabi küsratlarda hesaplarda değişimler olur diyelim max 4.4 olsun :p yine iyi değer.

    Ben 5.15'in altına inemedim (Min90km hız klimalı- Otobanlarda 130-140) Epeyce bu civarda yaktık zaten.
    Sonra triger değişti 5.5'un altına düşmedi :p
    Sonraları Ş.içi karışık 6lt'ye çıktı. daha çok trafiğe girer olduk.
    Bu sene sert kış günlerinde, yoğun trafikte "1depomd"a 6,5lt yi gördüm 1 kereliğine, bida 6nın üsüne çıkmadı zaten :)
    Biraz daha sabırlı olsam, yollarda bol mola versem, muhtemelen 4.5ları görürdüm MegII ile
    YANİ:
    Sabreden clio ile 4lt leri gayet güzel yakalar.





    Ben arabam ile daha bir ay önce İstanbul-Konya yaptım. Üstelik öyle pırıl pırıl otoban yolundan değil. İstanbul-Bilecik-Kütahya-Afyon-Konya şeklinde gittim. Evimin önünden dayımın evinin önüne 730 km sürdü. 100 TL yaktı arabam. 1.5 DCI ve 65 beygir motor var. Arabanın boş ağırlığı 1065 kg. İçinde 6 kişi idik ve bagajımız doluydu. Sürekli 90 - 110 km hızlar arasında gittik. Üstelik evden FSM köprüsüne kadar olan 26 km'lik mesafeyi trafik sıkışıklığı yüzünden dur-kalk şeklinde gittik. Üstelik öğlen sıcağında. 12:30 gibi. Şunu da önemle vurgulamak isterim. Arabada klima yok.

    Hesaplama nasıl oldu. Onu da söyliyim.

    Arabayı Opet'ten fullattım. Ama çok dikkat ettiğim bir şey var. Pompanın ilk tıklamasından sonra 1 gram bile yakıt koydurmuyorum depoya. O şekilde fullarım her zaman. Konya'ya vardım. Herkesi indirdim. Bagajın bir kısmını indirdim. 10 km uzaklıktaki Antalya yolu üzerindeki Opet'e gittim. Fulla dedim pompacıya. Yalnız biraz ağır aksın ve ilk tıklamada doldurmayı bırak dedim. Aynen öyle yaptık. Araba 99 TL motorin alabildi. Ben 100 TL ye tamamlattım.

    Bu motorlar maşallah gerçekten az yakıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: istannbullu34

    1500 2000 arası çok düşük geliyor bana, sürekli böyle kullanılırsa motorun ömrü kısalır diye düşünüyorum, 2000-3000 devir arabası sağlıklı bence. Biraz fazla yaksın ama sağlam dursun:)

    Arkadaşım benim bildiğim kadarı ile dizel araçlara fazla devir çevirtirmiyecek dizel araçlarda maksimum 6bin devir var ve 3000 devir yarısı oluyor ben 3000 deviri hi. Görmüyorum maksimum 2500 de vites atıyorum. Böylesi en sağlıklı diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhosTon

    Herkese merhaba uzun yol değeri mi paylaşmak istiyorum.

    İstanbul avcılardan çanakkale eceabat arası 310 km yol 3.9/100 km de bana fazla geldi normalde 3.5 yaparım diye düşünüyordum. Gördüğüm maksimum hız 120 km/h

    Aracım modus fazla bagaj kapasitesi olmamasına rağmen bagajı zınga zıng doldurmuştum. 4 yetişkin klima yaklaşık yarım saat açıktı en fazla 60 km boyunca

    yorumlara açığım :D


    Veri verirken açıklasanız daha iyi olacak
    4lt altını fulleme metoduyla mı hesapladınız.
    Yoksa yol bilgisayarı ya da herhangi diğer bir metodla mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 11 Ağustos 2011; 16:59:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhosTon


    quote:

    Orijinalden alıntı: istannbullu34

    1500 2000 arası çok düşük geliyor bana, sürekli böyle kullanılırsa motorun ömrü kısalır diye düşünüyorum, 2000-3000 devir arabası sağlıklı bence. Biraz fazla yaksın ama sağlam dursun:)

    Arkadaşım benim bildiğim kadarı ile dizel araçlara fazla devir çevirtirmiyecek dizel araçlarda maksimum 6bin devir var ve 3000 devir yarısı oluyor ben 3000 deviri hi. Görmüyorum maksimum 2500 de vites atıyorum. Böylesi en sağlıklı diye biliyorum


    2500 civarı normal bence de. 3000 e dayadığında motorun zorlandığını hissediyorsun zaten. Ama 1500 2000 civarında da çok bayık geliyor motorun sesi, bu devir aralığı çok düşük diye düşünüyorum, 2000-2500 arası seyretmek sanki daha sağlıklı olur gibi




  • 1.5 DCI'lerde 2500 ile 3000 devir arasında araba zaten ideal hız olan 90 ile 120 km hızları arasına geliyor. Tüketimin en az olduğu hız aralığı. Daha fazla basmak gereksiz. Tüketim 3000 devirden sonra artmaya başlar.

    Vites değiştirmek için de ideal devir 2500. 3000 devir vites değişikliği için tavan bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee


    quote:

    Orijinalden alıntı: GhosTon

    Herkese merhaba uzun yol değeri mi paylaşmak istiyorum.

    İstanbul avcılardan çanakkale eceabat arası 310 km yol 3.9/100 km de bana fazla geldi normalde 3.5 yaparım diye düşünüyordum. Gördüğüm maksimum hız 120 km/h

    Aracım modus fazla bagaj kapasitesi olmamasına rağmen bagajı zınga zıng doldurmuştum. 4 yetişkin klima yaklaşık yarım saat açıktı en fazla 60 km boyunca

    yorumlara açığım :D


    Veri verirken açıklasanız daha iyi olacak
    4lt altını fulleme metoduyla mı hesapladınız.
    Yoksa yol bilgisayarı ya da herhangi diğer bir metodla mı?

    Arkadaşım tamamen aracın kendi yol bilgisayarı verisi kapının önünden çıkarken tümünü sıfırladım eceabat a girdiğimde 310 km yolun sonucu

    şehir içi 3000 km deki ortalamam da 5 L/100km de




  • 2500 deviri sadece tırmanışlarda geçip deviri sabit tutarak tek solukta çıkıyorum.


    Benim araç 5 vites 3000 devirde tam olarak 130 km hızda oluyor

    birde crus kontrol hakkında birkaç öneride bulunmak istiyorum. Crus kontrol hızı sabit tutmaya çalıştıgı için atıyorum uzun yoldasınız bir inişin ardından bir çıkış var. Bu konuda crus kontrol yakıtı artırıyor neden mi ? Örnek veriyorum 90 ile sabitleyip gidiyoruz. İnişte crus kontrol yüzünden hızınız maksimum 100 km oluyor iniş bitti 100 km olan hızınız ta ki 90 olana kadar araca gaz vermiyor. Hız 90 oldu biraz gittiniz bu sefer çıkış başlıyor. Crus kontrol dik bir tırmanışı 90 km hızlı çıkmaya çalışıyor ve bu yüzden anlık düketim tavan yapıyor 15 litrelere çıkıyor. Bunun yarine inişte kullanıcı müdahale edip ivmelenmeli ve hızı maksimum çıkarıp tek solukta çıkmak daha karlı oluyor. Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır




  • bizde citroen c5 te var 1.6 ondada 2500 de degistiriyorum yanlız onun sorunu kasasının 1600kg olması bence 2000 devir clio için ideal cunku kasası 1200kg civarı hatta clio symbol 1030 civarı olması lazım onuda hayli hayli çekiyor. Şimdi sadede gelcek olursak motorun en az yaktıgı devir en yuksek tork devriyle alakalıdır. Kısaca dizellerin az yakmasının nedeni tork ile alakalıdır. Piyasadaki dizel araçlara bakarsanız tork devirleri en dusuk ve tork değerleri en yuksek araçlar az yakmaktadır. Benzinde boyle degil hem tork devirleri daha yuksek hemde torkları daha az.

    Düşük devirden kastınız arabanın yıpranması ise dizel motorda boyle bisey olması imkansız. Benzinli olsa katılırdım düsük devirde benzinli arabanın motor zorlanır zaten bunu hararet yapmasından anlarsınız.

    bizde 3 tane araba var biri 25binde biri 83 binde digeri 175 binde 3 ude dizel 3 undede ne yag yakma ne duman atma ne hararet ne biliyim motorla ilgili en ufak sıkıntımız olmadı.

    Benim kanaatim dizel motor devir sevmiyor.Benzin aksine devir seviyor.

    90km hızda 2250 devir diye hatırlıyorum ama pek dikkat etmedim desem yeridir. symboldekini bilmiyorum cunku onda devir saati yok = )

    unutmadan geçen gun citroenle abimler tatile gitmişlerdi 70litre yakıt aldılar araç tam 1400km yol yaptı. hız sabitleyici 120km ile gidip gelmişler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 11 Ağustos 2011; 20:36:00 >




  • Dizel aracı gerekmedikce yüksek devirli kullanmamak gerekiyor. 2.000-2.500 devirde vites değiştiriyorum.
    Zaman zaman vites değiştirme 3.000 devre kadar çıkıyor.

    Ani kalkışlar ve duruşlar yapmıyorum. Kırmızı ışık yanıyorsa ayağımı gazdan çekip aracın kendi halinde gitmesini sağlıyorum. Yani gaza basıp tam kırmızı ışığa yaklaştığımda bu seferde frene basıp yakıt tüketiminin artmasını engelliyorum. Bütün bunları yaparken de trafik durumunun uygun olması gerekiyor.

    Sonuç, yeni nesil dizel araçları devirli kullanmak yakıt tüketimini artırmaktan başka bi işe yaramıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Dizel aracı gerekmedikce yüksek devirli kullanmamak gerekiyor. 2.000-2.500 devirde vites değiştiriyorum.
    Zaman zaman vites değiştirme 3.000 devre kadar çıkıyor.

    Ani kalkışlar ve duruşlar yapmıyorum. Kırmızı ışık yanıyorsa ayağımı gazdan çekip aracın kendi halinde gitmesini sağlıyorum. Yani gaza basıp tam kırmızı ışığa yaklaştığımda bu seferde frene basıp yakıt tüketiminin artmasını engelliyorum. Bütün bunları yaparken de trafik durumunun uygun olması gerekiyor.

    Sonuç, yeni nesil dizel araçları devirli kullanmak yakıt tüketimini artırmaktan başka bi işe yaramıyor.


    Bu yakıt pompası için zararlı değil mi? Gaz vermeden, sadece pompanın gücü ile hareket edildiğinde pompa aşırı ısınıyor. Kısa vadede değil ama uzun vadede pompa için zararlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Dizel aracı gerekmedikce yüksek devirli kullanmamak gerekiyor. 2.000-2.500 devirde vites değiştiriyorum.
    Zaman zaman vites değiştirme 3.000 devre kadar çıkıyor.

    Ani kalkışlar ve duruşlar yapmıyorum. Kırmızı ışık yanıyorsa ayağımı gazdan çekip aracın kendi halinde gitmesini sağlıyorum. Yani gaza basıp tam kırmızı ışığa yaklaştığımda bu seferde frene basıp yakıt tüketiminin artmasını engelliyorum. Bütün bunları yaparken de trafik durumunun uygun olması gerekiyor.

    Sonuç, yeni nesil dizel araçları devirli kullanmak yakıt tüketimini artırmaktan başka bi işe yaramıyor.


    Bu yakıt pompası için zararlı değil mi? Gaz vermeden, sadece pompanın gücü ile hareket edildiğinde pompa aşırı ısınıyor. Kısa vadede değil ama uzun vadede pompa için zararlı.


    Yukardaki ışık örneğinde araç kompresyonda gidip/yavaşlıyor.Yani kendi hızı ile ,aracın o anki momentumu ile yoluna devam ediyor.O zaman zaten yakıt falan da yakmıyor ;) İyice yavaşladığında zaten debriyaj fren dediğiniz olayı hiç yaşatmıyorsunuz araca
    Yokuşlarda(aşağı) ve ışıklarda aracı kompresyona bırakmak ayrıca yakıt ekonomisini son derece etkiliyor.

    **Rolantide aracı düz yolda ilerletmek değil yani yukarda bahsedilen ;) İşte bu zararlı bir olay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 12 Ağustos 2011; 13:11:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Dizel aracı gerekmedikce yüksek devirli kullanmamak gerekiyor. 2.000-2.500 devirde vites değiştiriyorum.
    Zaman zaman vites değiştirme 3.000 devre kadar çıkıyor.

    Ani kalkışlar ve duruşlar yapmıyorum. Kırmızı ışık yanıyorsa ayağımı gazdan çekip aracın kendi halinde gitmesini sağlıyorum. Yani gaza basıp tam kırmızı ışığa yaklaştığımda bu seferde frene basıp yakıt tüketiminin artmasını engelliyorum. Bütün bunları yaparken de trafik durumunun uygun olması gerekiyor.

    Sonuç, yeni nesil dizel araçları devirli kullanmak yakıt tüketimini artırmaktan başka bi işe yaramıyor.


    Bu yakıt pompası için zararlı değil mi? Gaz vermeden, sadece pompanın gücü ile hareket edildiğinde pompa aşırı ısınıyor. Kısa vadede değil ama uzun vadede pompa için zararlı.


    Yukardaki ışık örneğinde araç kompresyonda gidip/yavaşlıyor.Yani kendi hızı ile ,aracın o anki momentumu ile yoluna devam ediyor.O zaman zaten yakıt falan da yakmıyor ;) İyice yavaşladığında zaten debriyaj fren dediğiniz olayı hiç yaşatmıyorsunuz araca

    **Rolantide aracı düz yolda ilerletmek değil yani yukarda bahsedilen ;) İşte bu zararlı bir olay.


    Anlaşılmıştır. Teşekkürler. Ben olayı yeşil ışık yanınca kalkış yapmak gibi algıladım. Yanlış anlamışım.

    Aracın torku yüksek diye o şekilde araba kaldıranlar var. Benim uyarım onlara o zaman.




  • Yukarıda arkadaşlar açıklama yapmış ama bu konuya ilave yapmak istiyorum.

    Aracın rölanti devrinde, rölanti gücüyle gaza basmadan kendi halinde gitmesini anlatmamıştım. Bu şekilde hareket etmiyorum. Doğru değil.

    Anlatmak istediğim.
    Örneğin, yokuş aşağı giderken gaza basmadan gitmesi gibi, uzaktan kırmızı ışığı görüp ayağını gazdan çekip aracın kendi halinde gitmesi. Burada aracı boşa alıp öyle yol alanlar da var. Bu zaten hem tehlikeli ve hemde araca zarar veriyor.

    Laguna ııı genelde şehir içi kısa mesafede ortalama tüketim şu anda yol bigisayarı değeri 7.6 litre. Yaklaşık 1.500 kilo ağırlık, 17 Jant ve 215/50 R17 lastik ebatları için bu tüketim değeri çok iyi.
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.