Şimdi Ara

DirectX 12 vs Mantle

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ps4 e directx12 nin faydasının olmayacak ama gerek var mı? Amd halihazırda mantle ile bu performansları yakalamış hatta geçmiş görünüyor.

    Tabi bu arada Directx 12, daha beta ve Amd kartlarda test edilmiş. Asıl performansı çıktıntan sonra göreceğiz gibi duruyor.

    Pc kullanıcısı olan tarafım (Amd R9 280) heyecanla bekliyor ama Ps4 oyuncusu olan diğer tarafım endişeli.



    Linkten karşılaştırmaya ulaşabilirsiniz.

    Directx12 vs Mantle







  • psychicsaw kullanıcısına yanıt
    Mantle hala teknik olarak DirectX 12 'den çok daha iyi. Ama AMD geliştiricilere yeterli destek veremiyor (geliştirme ortamı, bileşenler, debugger, profiler vb) maalesef. Mantle eğer M$ veya NVIDIA tarafından çıksaydı şimdiye kadar ortalık kaynakla-destekle dolup taşardı.

    AMD DirectX 11 sürümünden muzdaripti. FX gücünü kullanamıyordu. Başka çaresi olmadığından mantle diye bir şey çıkardı. Amaç belliydi. Ya Mantle başarılı olup yayılacak, yada DirectX adam olacaktı. İkisi de işine geliyordu. Zaten DX adam olmasa, aynı tas aynı hamam gitse mantle eninde sonunda başarılı olurdu.

    Ancak M$ firması mantle darbesini yiyince nihayet hantal kıçını kıpırdattı. Yoksa daha çook yatardı. AMD de herhalde kendi gücünü biliyor, mantle için yeterli destek veremeyeceğini kestiriyordu. Ancak amacına ulaştı ve DX11 hantalından kurtuluyor. Üstelik geliştirme-destek işini de M$ dingiline yıkarak.

    Mantle de boşa gitmedi tabii. Vulkan içinde yer aldı. Burada da asıl yük AMD üstünde değil. Üstelik destekçileri de acaip güçlü-büyük firmalar. Sadece win için de değil, linux filan da var. Mantle-DX11 durumu vulkan ile de olabilir gelecekte.

    PS4 directx kullanmıyor. Donanıma direk erişim söz konusu. BU yüzden mantle-dx filan onu pek ilgilendirmiyor. Kendi API sistemi var özel olarak. Yani directx gibi kartı kısıtlayan durum söz konusu olmadığından teknik olarak gerek de yok. Zaten ham güç olarak 7850-7870 arası olan PS4 bu kısıtsızlık sayesinde 7950 karttan bile iyi sonuç verebiliyor.

    DirectX 12 asıl PS4 karşısında ezilen XBOX ONE için faydalı olacak. PS4 konsolu 7850-7870 arası GPU ham gücü verirken ONE ancak 7790 ayarı veriyor. DirectX11 yüzünden bu bile doğru düzgün kullanılamıyor. Bu yüzden M$ DirectX için (ONE için tabii) ne yaparsa yapsın en çok AMD işlemci ve kartlarına yarıyor. Sonuçta ONE içinde GCN 1.1 tipi AMD grafik ünitesi ile 8 çekirdek Jaguar AMD işlemci var.

    Bu da GCN tipi AMD kartların (7000 ve üstü, R serisi, 5xxx APU ve üstü) işine geliyor. ONE için yapılan her optimizasyon-gelişme direkt AMD kartlar ve işlemcilere yarıyor.

    Yoksa M$ açgözlüsü AMD için filan kılını kıpırdatmaz. Sadece para önemlidir M$ için. Ve DX kötü ise ONE kötüdür, para gelmez.




  • Gerçekten başarılı tespitler. :)
  • Bu mantle, gcn 1.0 gpularda pek iyi çalışmıyor herhalde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rodri

    Bu mantle, gcn 1.0 gpularda pek iyi çalışmıyor herhalde?

    DX12 tüm GCN tipi AMD grafik birimlerini Tier 3 (en üst) seviyede destekliyor görünüyor şu an.

    Ancak GCN 1.0 ilk versiyon olduğundan tabii ki sonrakilere göre daha verimsiz olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melikulupinar

    Mantle hala teknik olarak DirectX 12 'den çok daha iyi. Ama AMD geliştiricilere yeterli destek veremiyor (geliştirme ortamı, bileşenler, debugger, profiler vb) maalesef. Mantle eğer M$ veya NVIDIA tarafından çıksaydı şimdiye kadar ortalık kaynakla-destekle dolup taşardı.

    AMD DirectX 11 sürümünden muzdaripti. FX gücünü kullanamıyordu. Başka çaresi olmadığından mantle diye bir şey çıkardı. Amaç belliydi. Ya Mantle başarılı olup yayılacak, yada DirectX adam olacaktı. İkisi de işine geliyordu. Zaten DX adam olmasa, aynı tas aynı hamam gitse mantle eninde sonunda başarılı olurdu.

    Ancak M$ firması mantle darbesini yiyince nihayet hantal kıçını kıpırdattı. Yoksa daha çook yatardı. AMD de herhalde kendi gücünü biliyor, mantle için yeterli destek veremeyeceğini kestiriyordu. Ancak amacına ulaştı ve DX11 hantalından kurtuluyor. Üstelik geliştirme-destek işini de M$ dingiline yıkarak.

    Mantle de boşa gitmedi tabii. Vulkan içinde yer aldı. Burada da asıl yük AMD üstünde değil. Üstelik destekçileri de acaip güçlü-büyük firmalar. Sadece win için de değil, linux filan da var. Mantle-DX11 durumu vulkan ile de olabilir gelecekte.

    PS4 directx kullanmıyor. Donanıma direk erişim söz konusu. BU yüzden mantle-dx filan onu pek ilgilendirmiyor. Kendi API sistemi var özel olarak. Yani directx gibi kartı kısıtlayan durum söz konusu olmadığından teknik olarak gerek de yok. Zaten ham güç olarak 7850-7870 arası olan PS4 bu kısıtsızlık sayesinde 7950 karttan bile iyi sonuç verebiliyor.

    DirectX 12 asıl PS4 karşısında ezilen XBOX ONE için faydalı olacak. PS4 konsolu 7850-7870 arası GPU ham gücü verirken ONE ancak 7790 ayarı veriyor. DirectX11 yüzünden bu bile doğru düzgün kullanılamıyor. Bu yüzden M$ DirectX için (ONE için tabii) ne yaparsa yapsın en çok AMD işlemci ve kartlarına yarıyor. Sonuçta ONE içinde GCN 1.1 tipi AMD grafik ünitesi ile 8 çekirdek Jaguar AMD işlemci var.

    Bu da GCN tipi AMD kartların (7000 ve üstü, R serisi, 5xxx APU ve üstü) işine geliyor. ONE için yapılan her optimizasyon-gelişme direkt AMD kartlar ve işlemcilere yarıyor.

    Yoksa M$ açgözlüsü AMD için filan kılını kıpırdatmaz. Sadece para önemlidir M$ için. Ve DX kötü ise ONE kötüdür, para gelmez.

    Abi siz hangi hayal aleminde yaşıyorsunuz? Mantle zaten mikisoftun xbox için geliştirilmesini istediği arayüzün bir ön sürümüydü. Kısacası dx12nin test sürüşüydü. Dx12 çıkacağı zaman da ortalıktan çekildi. Yoksa size kalsa adamın platformunda adama meydan okumuş amd. Yok öyle bir dünya. Miki hoşuna gitmeyecek iş gördü mü adamın aklını alır valla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamad


    quote:

    Orijinalden alıntı: melikulupinar

    Mantle hala teknik olarak DirectX 12 'den çok daha iyi. Ama AMD geliştiricilere yeterli destek veremiyor (geliştirme ortamı, bileşenler, debugger, profiler vb) maalesef. Mantle eğer M$ veya NVIDIA tarafından çıksaydı şimdiye kadar ortalık kaynakla-destekle dolup taşardı.

    AMD DirectX 11 sürümünden muzdaripti. FX gücünü kullanamıyordu. Başka çaresi olmadığından mantle diye bir şey çıkardı. Amaç belliydi. Ya Mantle başarılı olup yayılacak, yada DirectX adam olacaktı. İkisi de işine geliyordu. Zaten DX adam olmasa, aynı tas aynı hamam gitse mantle eninde sonunda başarılı olurdu.

    Ancak M$ firması mantle darbesini yiyince nihayet hantal kıçını kıpırdattı. Yoksa daha çook yatardı. AMD de herhalde kendi gücünü biliyor, mantle için yeterli destek veremeyeceğini kestiriyordu. Ancak amacına ulaştı ve DX11 hantalından kurtuluyor. Üstelik geliştirme-destek işini de M$ dingiline yıkarak.

    Mantle de boşa gitmedi tabii. Vulkan içinde yer aldı. Burada da asıl yük AMD üstünde değil. Üstelik destekçileri de acaip güçlü-büyük firmalar. Sadece win için de değil, linux filan da var. Mantle-DX11 durumu vulkan ile de olabilir gelecekte.

    PS4 directx kullanmıyor. Donanıma direk erişim söz konusu. BU yüzden mantle-dx filan onu pek ilgilendirmiyor. Kendi API sistemi var özel olarak. Yani directx gibi kartı kısıtlayan durum söz konusu olmadığından teknik olarak gerek de yok. Zaten ham güç olarak 7850-7870 arası olan PS4 bu kısıtsızlık sayesinde 7950 karttan bile iyi sonuç verebiliyor.

    DirectX 12 asıl PS4 karşısında ezilen XBOX ONE için faydalı olacak. PS4 konsolu 7850-7870 arası GPU ham gücü verirken ONE ancak 7790 ayarı veriyor. DirectX11 yüzünden bu bile doğru düzgün kullanılamıyor. Bu yüzden M$ DirectX için (ONE için tabii) ne yaparsa yapsın en çok AMD işlemci ve kartlarına yarıyor. Sonuçta ONE içinde GCN 1.1 tipi AMD grafik ünitesi ile 8 çekirdek Jaguar AMD işlemci var.

    Bu da GCN tipi AMD kartların (7000 ve üstü, R serisi, 5xxx APU ve üstü) işine geliyor. ONE için yapılan her optimizasyon-gelişme direkt AMD kartlar ve işlemcilere yarıyor.

    Yoksa M$ açgözlüsü AMD için filan kılını kıpırdatmaz. Sadece para önemlidir M$ için. Ve DX kötü ise ONE kötüdür, para gelmez.

    Abi siz hangi hayal aleminde yaşıyorsunuz? Mantle zaten mikisoftun xbox için geliştirilmesini istediği arayüzün bir ön sürümüydü. Kısacası dx12nin test sürüşüydü. Dx12 çıkacağı zaman da ortalıktan çekildi. Yoksa size kalsa adamın platformunda adama meydan okumuş amd. Yok öyle bir dünya. Miki hoşuna gitmeyecek iş gördü mü adamın aklını alır valla.

    iyi senaryo yazmışsın gerçekten, ''Mantle zaten mikisoftun xbox için geliştirilmesini istediği arayüzün bir ön sürümüydü'' vs vs..

    birde şu süper güç senaryoları da bayıyor artık ''Miki hoşuna gitmeyecek iş gördü mü adamın aklını alır valla.''

    tek kırmızı tuşla dünyayı haritadan silme algısının yeni versiyonu galiba..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F.@.T.İ.H -- 10 Nisan 2015; 21:13:51 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Windows 11 de DX12 aktifleştirme
    2 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ps4'e ezilen XboxOne ? FX serisi ? Gelistirmeye destek cikmamis ?

    Orada burada okudugun seyleri buraya yazma bence.

    Soruna gelirsek konuyu acan arkadasin. Boyle seyler hep cikar ama sonu husrandir. 5-6 sene once farkli marka kartlari takar kullanirdik. Sanki yeni birseymis gibi lanse edilmesi guzel. Aklinizi guzel karistiriyorlar. Daha ortada dx12 veya diger api'ler tam anlamiyla yok. Testler dogrudur diyemeyiz. Dx11 icinde seneler once okuduk ayni seyleri. OpenGL 4 herseyi altust edicekti. Sonuc? Dx12 gelse de kurtulsak denilmeye baslanildi.


    Bazi yenilikler gelebilir dx12 ile , olmasi gereken de budur. amd de performans artisinin daha fazla olma sebebi konsolda amd olmasidir. Bu kadar. Komplo uretilmesin.

    280 karti gayet guzel. Dx12 ile amd biraz daha acilicak gibi duruyor. Amd kullananlar icin sevindirici ama en onemlisi api'ler umarim hep one gecme rekabeti icinde olur ve her bilgisayar kullanicisi bundan faydalanir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamad


    quote:

    Orijinalden alıntı: melikulupinar

    Mantle hala teknik olarak DirectX 12 'den çok daha iyi. Ama AMD geliştiricilere yeterli destek veremiyor (geliştirme ortamı, bileşenler, debugger, profiler vb) maalesef. Mantle eğer M$ veya NVIDIA tarafından çıksaydı şimdiye kadar ortalık kaynakla-destekle dolup taşardı.

    AMD DirectX 11 sürümünden muzdaripti. FX gücünü kullanamıyordu. Başka çaresi olmadığından mantle diye bir şey çıkardı. Amaç belliydi. Ya Mantle başarılı olup yayılacak, yada DirectX adam olacaktı. İkisi de işine geliyordu. Zaten DX adam olmasa, aynı tas aynı hamam gitse mantle eninde sonunda başarılı olurdu.

    Ancak M$ firması mantle darbesini yiyince nihayet hantal kıçını kıpırdattı. Yoksa daha çook yatardı. AMD de herhalde kendi gücünü biliyor, mantle için yeterli destek veremeyeceğini kestiriyordu. Ancak amacına ulaştı ve DX11 hantalından kurtuluyor. Üstelik geliştirme-destek işini de M$ dingiline yıkarak.

    Mantle de boşa gitmedi tabii. Vulkan içinde yer aldı. Burada da asıl yük AMD üstünde değil. Üstelik destekçileri de acaip güçlü-büyük firmalar. Sadece win için de değil, linux filan da var. Mantle-DX11 durumu vulkan ile de olabilir gelecekte.

    PS4 directx kullanmıyor. Donanıma direk erişim söz konusu. BU yüzden mantle-dx filan onu pek ilgilendirmiyor. Kendi API sistemi var özel olarak. Yani directx gibi kartı kısıtlayan durum söz konusu olmadığından teknik olarak gerek de yok. Zaten ham güç olarak 7850-7870 arası olan PS4 bu kısıtsızlık sayesinde 7950 karttan bile iyi sonuç verebiliyor.

    DirectX 12 asıl PS4 karşısında ezilen XBOX ONE için faydalı olacak. PS4 konsolu 7850-7870 arası GPU ham gücü verirken ONE ancak 7790 ayarı veriyor. DirectX11 yüzünden bu bile doğru düzgün kullanılamıyor. Bu yüzden M$ DirectX için (ONE için tabii) ne yaparsa yapsın en çok AMD işlemci ve kartlarına yarıyor. Sonuçta ONE içinde GCN 1.1 tipi AMD grafik ünitesi ile 8 çekirdek Jaguar AMD işlemci var.

    Bu da GCN tipi AMD kartların (7000 ve üstü, R serisi, 5xxx APU ve üstü) işine geliyor. ONE için yapılan her optimizasyon-gelişme direkt AMD kartlar ve işlemcilere yarıyor.

    Yoksa M$ açgözlüsü AMD için filan kılını kıpırdatmaz. Sadece para önemlidir M$ için. Ve DX kötü ise ONE kötüdür, para gelmez.

    Abi siz hangi hayal aleminde yaşıyorsunuz? Mantle zaten mikisoftun xbox için geliştirilmesini istediği arayüzün bir ön sürümüydü. Kısacası dx12nin test sürüşüydü. Dx12 çıkacağı zaman da ortalıktan çekildi. Yoksa size kalsa adamın platformunda adama meydan okumuş amd. Yok öyle bir dünya. Miki hoşuna gitmeyecek iş gördü mü adamın aklını alır valla.

    Ben 30 yıldır bu işteyim de siz hangi hayal aleminde yaşıyorsunuz onu bilemedim.

    Demek Mantle zaten ONe için çıkacak DX12'nin ön sürümüymüş.

    Hımm, çook ayrdınlandık.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.