Şimdi Ara

Direksiyon Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
1
Favori
7.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kisaca anlatmak gerekirse. Ocak ayinda aldigim ,sag onden ciddi kaza gecirmis bir arac var. Herseyinden memnunum ancak bostanci sanayide 2 ustanin da icinden cikamadigi bir direksiyon sorunumuz mevcut. Sorun bir kez mevcut direksiyon kutusunun tamir girisimi ,iki kez de degisimi ile cozulmedi ,lastikten degil ,rot ise surekli yapildi ,bunlardan degil.

    Direksiyon cok sert, haliyle sert direksiyon olmasi gereken konuma yol bozukluklari ile karsilasinca gelemedigi icin arac geziyor. Ozellikle dusuk suratlerde hem sertlik hem de bu dalma hareketi insani cileden cikariyor. Isin garibi servisten alirken oldukca yumusamis bir direksiyon 1-2 gun sonra eski sertligine donuyor. Suan artik aklimda iki olasilik kaldi , yag eksiltmiyor ama ya pompada ,borularda bisi var ve kremayer milini yaglayamiyor ,ya da aracin geometrisini bozan bir bozukluk var ve surekli kamber kaster acilarini bozuyor.

    Sasesinin saglam oldugunu 3-4 yerden dogrulattim ,sizce ne olabilir , alt salincak ,rot kolu ,baslari filan da degisti. cok ilginc bir sorun ve araci ucuza almamdaki sebebin bu olduguna inanmaya basladim , ama halledilemeyecek de bir sorun degildir herhalde ,mekanik parca hepsi

    travers ,akslar , amortisor vs .. ne sebep olabilir buna. sanirim direksiyon sertligi asil sorun ,cunku baska esit sartlarda GT ler kullandim (5 senedir de kendi GT im vardi ztn selespeed) ,onlarda da direksiyon titremesi vs vardi ancak bu direksiyonun bi tarafta hafifce kalmasi ,asiri sertlgi filan yoktu ..







  • Aracın ne olduğunu söylememişsiniz, ama bostancı sanayide iyi ustalar var. Gittiğiniz servisler alfa romeo servisleri mi bilmiyorum, sadece alfa romeo ile ilgilenen özel servislere gidebilirsiniz.
  • Geçmiş olsun ama araç sanırım Gt,dediklerinizden bunu çıkardım.Çok ucuza almışsanız uğraşılır bir sorun olduğunu düşünüyorum.

    Direksiyon sapıtınca,debriyaj ve vites durumunda bir sıkıntı da beraberinde geliyor mu acaba,ayrıca bir uğultu dipten gelen bir vınlama sesi de var mı?

    Aynı sorun yıllar önce babamın Laguna aracında da mevcuttu,yetkili serviste direkt pompa değişti ve sorun halloldu.
  • Viteste bir sorun yok ancak gaza basinca vites topuzu sanirim bosluktan kaynakli sekilde az bir miktar hareketleniyor ileri geri. Bende 5 senedir baska GT olmasa derdim ki Alfa GT ler boyle. Ama 16 inch jant olmasi ve benzinli olmasi disinda ayni arabaydi , 2007 model ikisi de.

    Vuruntu ya da direksiyon sisteminde bir ariza gibi durmuyor cunku direksiyon kutusu mevcut olani degisti ,o bir daha degisti ,yani 3 direksiyon kutusunda da direksiyon sert. Oto genc ve sportivo diye iki servise gittim ,isimleri bunlar.

    Direksiyonun sertligi ,cukurlara dustugunde o yone yonelmesine de sebep oluyor aracin ,rot unda bir problem yok ,duz gidiyor onda da bir sorun yok. Ama lastikten olmadigini suradan biliyorum , eski GT min 16 lik jantlarini buna taktim ayni problem devam ediyordu. Direksiyon yagi degisti , sag sol dibine kadar cevirince direksiyon yaginda bir hareketlenme fokurdama oldugu icin "pompan iyi" de dediler.

    Duzelecegini bilsem sifir direksiyon kutusu da alirim ama bana sanki baska bir noktadan gibi geliyor. Bir onceki mesajimda bir anda cok sertlesti filan yazdim ama esasen butun tamirlerin sonrasinda da hic bir zaman onceki aracim gibi olmadi.

    Direksiyon sadece sert olsa hic takmam ,ama boyuna cifte telli oynar gibi oynuyor direksiyon her yol bozuklugunda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Viteste bir sorun yok ancak gaza basinca vites topuzu sanirim bosluktan kaynakli sekilde az bir miktar hareketleniyor ileri geri. Bende 5 senedir baska GT olmasa derdim ki Alfa GT ler boyle. Ama 16 inch jant olmasi ve benzinli olmasi disinda ayni arabaydi , 2007 model ikisi de.

    Vuruntu ya da direksiyon sisteminde bir ariza gibi durmuyor cunku direksiyon kutusu mevcut olani degisti ,o bir daha degisti ,yani 3 direksiyon kutusunda da direksiyon sert. Oto genc ve sportivo diye iki servise gittim ,isimleri bunlar.

    Direksiyonun sertligi ,cukurlara dustugunde o yone yonelmesine de sebep oluyor aracin ,rot unda bir problem yok ,duz gidiyor onda da bir sorun yok. Ama lastikten olmadigini suradan biliyorum , eski GT min 16 lik jantlarini buna taktim ayni problem devam ediyordu. Direksiyon yagi degisti , sag sol dibine kadar cevirince direksiyon yaginda bir hareketlenme fokurdama oldugu icin "pompan iyi" de dediler.

    Duzelecegini bilsem sifir direksiyon kutusu da alirim ama bana sanki baska bir noktadan gibi geliyor. Bir onceki mesajimda bir anda cok sertlesti filan yazdim ama esasen butun tamirlerin sonrasinda da hic bir zaman onceki aracim gibi olmadi.

    Direksiyon sadece sert olsa hic takmam ,ama boyuna cifte telli oynar gibi oynuyor direksiyon her yol bozuklugunda.

    Vallahi Sportivo'daki Yılmaz Usta da çözemedi ise,Ankara'da A-R servis'te Mustafa Abi var,kendisi yurtdışında Alfa Team'de çalışmış old school birisi,imkan dahilinde ise ona bir gösterin diyeceğim.

    Ben de,10 gün içinde ona gideceğim bazı basit sıkıntılar bende de var(159)




  • Benim aractaki sorun cok basit bir sey cikabilir , direksiyon pompasina giden hortumdan bile supheleniyorum. Bu araci ucuza aldim 42 binde , araba test arabasi oldugu icin olabildigine hor kullanilmis ,ben de boyle horlanmis araclari severim cunku dusunulenin aksine motorlari cok acik ve performansli olurlar. Allaha sukur bu problemi haric en ufak sorunu yok. Bu da tahminimce oldukca basit bir sey ama kah bisey gozden kactigindan kah "bu zaten bu kadar yumusak olur" dusuncesinden o nokta bulunmiyor. Ama hirs yaptim bu direksiyon yumusayacak

    Aslinda bunlara bir sekilde servo direksiyon monte edilebilse ne iyi olurdu
  • Durum anlaşıldı. Jantlarınız 18" mi? Veya büyük bir şey mi? Lastik ölçünüz nedir?
  • Simdi abim durum su. Evet lastikler ince profil 18 lik ,orjinali neyse onun ayni boyutu. Good Year Eagle 1 Assymetric 2 diye bir lastik ve 40 PSI hava basili. "E tabi sert olur arac" dediginizi duyar gibiyim , arac sert olsun da, havayi azaltinca iyice gomuluyor lastik ,direksiyon agirlasiyor.

    Michelin e gore sert bir lastik ,dolayisiyla belki az konforlu ancak bunun direksiyon sertligine ilgisi nedir ki ?, hadi olsa bile ne kadar olur ? Bu aracta degistirmeden once Pirelli vardi ,o zaman da sertti , eski GT min 16 inchlik turanza er300 lerini taktik deneme amacli ,yine sertti direksiyon ..

    Bugun tekrar gittim ,sanirim bu cikmacidan alinan parcalar, yetkili servislerin filan artiklari, hemen hemen hepsi sorunlu ya da bozuk parcalar. Hele de boyle yuruyen aksama iliskin parcalar.

    Sifir kutu kumarini oynamak 2,500 a mal olacak ,bundan cikmacidan alinani duserim 2.000 liraya filan gelir diye konustuk , ama bu deneme sonucunda da hayal kirikligi olursa o zaman sorun olur iste.




  • Yol okuma, yolda gezme gibi durumlar lastik tabanı ile alakalı. Siz jant büyüttükçe bu da artar. 15ten 17ye geçince tamamen farklı bir araç kullanıyor gibi oluyorsunuz. Spor yay'da da aynı şekilde. Yalnız 40 psi fabrikanın önerdiği midir? Bunun dışına çıkmak doğru olmaz gibi.

    Direksiyonun sertliği ne durumda bilmiyorum ama serviste "normal" diyorlar mı? Daha önce gt kullandım, daha iyiydi diyorsunuz ama, bu ihtimal devre dışı gibi. 18'den 16'ya geçince sertliğin değişmemesi de ilginç.

    Benim bilgim dahilinde olan kısımlar bu kadar. Gerisi servise ve size kalmış..
  • Baska bir basliga da yazdim , direksiyondaki yumusama sertlesme (emin degilim ama) his olarak soleyebilirim ki lastik sebepli degil ,cunku bu ihtimali dusunerek bir kisa sure de olsa 16 lik eski jant ve lastiklerimi bu araca taktim. Belki bir TIK yumusamis hafiflemistir ,veya belki 40 PSI den 35 e dusursem lastikleri , bir TIK sertlesebilir .. Ama bendeki problem on takim ya da direksiyon sistemi ile ilgili gibi dusunuyorum

    Yani direksiyonun sanki kremayer milinin sag solu gidisi zor gibi , cunku liftle kaldirildiginda tekerlekleri elle dondurmeye calistiginda da o sertligi hissediyosun ama 2 kez kutu degisti cikmacilardan alinanla , ama ben o kutulara guvenmiyorum , sanirim ise yaramaz die atilan kutular , ben onceleri baska parcalari yuzunden hurdaya cikan araclarin saglam parcalari saniyodum ..

    Yalniz hem denenen 2-3 kutu ,hem de aracin orjinal kutusu hepsi mi sert olur , o da garip .. Geriye pompanin islevini layikiyla yerine getirmiyor olmasi , yani hidrolik miktari ile ilgili sorunlar geliyor (yagin seviyesi degil de kutuya aktarimi ile ilgili) ...

    Ya da tum bunlar haric bazi baska parcalar rol oynuyorsa onlar da bilgim disinda . Cunku arastirinca yok rot kollari , aks rulmanlari , amortisor tablalari diye bin tane parca cikiyor.

    Arac sag onden ciddi de bir darbe aldigi icin acikcasi normalde suc yuklenmeyecek bir ya da bir kac parcanin bu soruna sebep olabilme olasiligini da dusunmuyor degilim .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Baska bir basliga da yazdim , direksiyondaki yumusama sertlesme (emin degilim ama) his olarak soleyebilirim ki lastik sebepli degil ,cunku bu ihtimali dusunerek bir kisa sure de olsa 16 lik eski jant ve lastiklerimi bu araca taktim. Belki bir TIK yumusamis hafiflemistir ,veya belki 40 PSI den 35 e dusursem lastikleri , bir TIK sertlesebilir .. Ama bendeki problem on takim ya da direksiyon sistemi ile ilgili gibi dusunuyorum

    Yani direksiyonun sanki kremayer milinin sag solu gidisi zor gibi , cunku liftle kaldirildiginda tekerlekleri elle dondurmeye calistiginda da o sertligi hissediyosun ama 2 kez kutu degisti cikmacilardan alinanla , ama ben o kutulara guvenmiyorum , sanirim ise yaramaz die atilan kutular , ben onceleri baska parcalari yuzunden hurdaya cikan araclarin saglam parcalari saniyodum ..

    Yalniz hem denenen 2-3 kutu ,hem de aracin orjinal kutusu hepsi mi sert olur , o da garip .. Geriye pompanin islevini layikiyla yerine getirmiyor olmasi , yani hidrolik miktari ile ilgili sorunlar geliyor (yagin seviyesi degil de kutuya aktarimi ile ilgili) ...

    Ya da tum bunlar haric bazi baska parcalar rol oynuyorsa onlar da bilgim disinda . Cunku arastirinca yok rot kollari , aks rulmanlari , amortisor tablalari diye bin tane parca cikiyor.

    Arac sag onden ciddi de bir darbe aldigi icin acikcasi normalde suc yuklenmeyecek bir ya da bir kac parcanin bu soruna sebep olabilme olasiligini da dusunmuyor degilim .

    Hocam aracınızı naptınız merak ettim doğrusu bendede insignia var 245 45 18 tekerler var ve çukurlara girince dirrksiyonu oynatıyor. Çoğu arkadaş geniş taban lastikden diyor ama bence bir cozumu vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ayni arabadan bir tane daha denk gelince kullandim, birebir ayni sorunlar onda da olunca bunun arabanin dogasindan kaynaklandigina kanaat edip sattim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.