Arkadaşlar 2006 model 1,5 dizel ceratom var, aracım motor soğukken (sabah, öğlen, akşam farketmiyor) ilk çalıştırmada rolantide çok sarsıntılı çalışıyor, hatta sarsıntıyı aracın içinde oturanlar bile hissediyor biraz gaz verip deviri 1000-1100 aralığına getirdiğimde daha da fazla sarsıntı hissediliyor.Yazın bu durum belli belirsiz vardı, sanırım soğuklar artınca iyice hissedilir oldu. Motor biraz ısındığı zaman ise herşey normale dönüyor sarsıntı falan kalmıyor,aracımın çekişinde problem yok, yakıt sarfiyatında artış yok,arıza lambası yanmıyor, servise gittim motor kulaklarına baktılar problem yokmuş, başka birşey diyemediler aracı bırakın 2 gün inceleyelim dediler bende güvenemediğim için bırakmadım, Evet sorunum bu arkadaşlar, daha önce başına böyle arıza gelmiş olanlar varsa yardımlarınızı bekliyorum, benim tahminim ısı captoru yada hava captoru arızalı olabilir çünkü yakıt miktarı ve hava miktarını ecuya bunlar bildiriyor ve ona göre motor çalışmasını ayarlıyor.
Yağı değişmeyi dene.
aynı arabayla 200.000 km yaptım hiç böyle bir sorun ile karşılaşmadım.. ne zaman çaksam marşı aldı ve titreme vs. olmadı.. çok gaddar arabaydı 1.5 CRDI DSL şimdi ise 1.6 CRDI var ve o sanki bir gömlek daha da iyileşmiş hem motor hem de yol tutuş olarak..
cr sistemli araçların en fazla sorun çıkaran aksamları, cr enjektörler ve hava kütle ölçer ünitesidir.
aracım 2006 model ve 46 000 km deyim,böyle bi şeyle hiç karşılaşmadım,yağ ile alakalı olbilir mi acaba?
yağ ile alakalı değil, başlıkta belirtilen arıza hallerinin %70 i enjektör arızasından kaynaklanır. genel anlamda enjektör memeleri ve iç parçalarındaki aşınmalardan dolayı motor düzensiz ve vuruntulu çalışır.
arkadaşlar ilginize teşekkür ederim, sorun çözülmüştür Erkandere hocamın dediği gibi enjektörlerde problem olduğu tespit edildi, cumartesi gerekli onarım yapılacak,yapılan işlemleri buradan yazarım.
Onarım nihayet yapıldı, 4 enjektör söküldü test cihazına bağlandı testleri yapıldı, tam gaz testinden 2 iki enjektör geçemedi, 4 üde sökülüp dağıtıldı temizlik, onarım ve ayarları yapıldı, bu arada bir enjektörün tutucusunun tespit vidası sökerken paslanmadan dolayı zorlanıp kırıldı, neyseki kırılan vidanın yuvasına helicoil takıldı ve sorun giderildi. Toplam 250 TL para ödedim. Şu anda araç çok güzel çalışıyor ve sürüş esnasında sanki daha seri gibi, eskisi gibi gaza fazla basmadığım halde çabuk devir alıyor kısaca süper oldu, böyle sorun yaşayanlara enjektörlere baktırmalarını tavsiye ederim, ayrıca yakıtıda bundan sonra OPETTEN alacağım çünkü güvenilr bir kaynaktan o yönde tavsiyeler aldım sizede tavsiye ederim.
Onarım nihayet yapıldı, 4 enjektör söküldü test cihazına bağlandı testleri yapıldı, tam gaz testinden 2 iki enjektör geçemedi, 4 üde sökülüp dağıtıldı temizlik, onarım ve ayarları yapıldı, bu arada bir enjektörün tutucusunun tespit vidası sökerken paslanmadan dolayı zorlanıp kırıldı, neyseki kırılan vidanın yuvasına helicoil takıldı ve sorun giderildi. Toplam 250 TL para ödedim. Şu anda araç çok güzel çalışıyor ve sürüş esnasında sanki daha seri gibi, eskisi gibi gaza fazla basmadığım halde çabuk devir alıyor kısaca süper oldu, böyle sorun yaşayanlara enjektörlere baktırmalarını tavsiye ederim, ayrıca yakıtıda bundan sonra OPETTEN alacağım çünkü güvenilr bir kaynaktan o yönde tavsiyeler aldım sizede tavsiye ederim.
aynı sorunu bende 2012 model corsa d aracımda yaşıyorum aracım suan serviste sabah kontrol edilcek daha öncede servise gitmiştim anormel bişi bulamadılar bende sizin yöntemi tavsiye edeceğim umarım düzelir. Daha sonra tekrar bu sorunu yaşadınız mı??
aracınıza serviste önce tech2 cihazı ile enjektörlerin püskürtme miktarlarına tek tek baksınlar yaklaşık olarak dördü de aynı miktarda yakıt püskürtmelidir. yada diagnoz cihazı ile enjektörlere bakılacak.bu yazdığım işlem yapıldıktan sonra tekrar sorun yaşamadım. ama yakıtınızı aldığınız yere dikkat edin yoksa tekrarlayabilir
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme