Şimdi Ara

Dizel araba öldü,bitti,patladı diyenler... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
5.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel bitmedi, bitirildi, halâ daha ısıl verimi dizel kadar yüksek içten yanmalı ünite olamaz. Otto çevrimi buna ulaşamaz.

    İçilen sigaralar, filtresiz fabrika bacaları, doğayı katleden siyanürler, elektrik üretmek için harcanan onca doğa tahribatı, sıkılan deodorantlar bunların hepsi 3. Dünya ülkelerinde hala mübah oldu, koca Avrupa kendi cennetinde dizele düşman oldu.

    Neticede otomotivde Dünya’ya yön veren Audisiyle, Mercedesiyle, BMWsiyle, VWniyle, Bugattisiyle, Ferrarisiyle, Fiatıyla Avrupa, tekel ne derse o olur.

    Atmosferikle hala uzakdoğulular direniyor, onlarda 3. Dünya pazarlarının arabası, tek dertleri maliyet.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dizel ölmüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Çok abartı bir yorum olmuş.


    1.4 fire motor 77 beygir 2008 model lpgli Palio yu 8 sene kullandım. 8 senede 140bin km yol yaptım. Türkiye nin 30 ilini dolaştım bu araç ile. Otobandan geçip gittiğim illeri saymıyorum. 1.4 egea 95 beygir. Kasa paliodan ağır ama yeni motor olduğu için az buçuk mantık olarak birbirlerine benzerler. O yüzden yazıyorum.


    1 kere yolda bırakmadı. Basit araba, basit motor. Lpgye uyumlu. İstanbul şehiriçi kaç bin km yaptım Allah bilir.


    İhtiyaçlar kişiden kişiye değişir ama sizinki abartı olmuş.


    Şehiriçi ağırlıklı kullanıp, senede bir iki defa uzun yol yapan adam için. Bakım maliyetlerini düşünen adamlar için birebir araç. İhtiyaçları karşılıyor sonuçta. Egea nın amacı bu zaten. 1.4 egea alan adam gece rollinglere çıkmak için almıyor. Çoluk çocuğu oluyor. Sakin sakin gideyim modunda oluyor. Atmosferik motor kullanmayı bilmiyormuş gibi yazmışsın. İlginç geldi yazdıkların.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizeliin bizim ülkede bitmesine en az 50 sene var. Kendimde 1.6 dizel egea kullanıyorum, Egea grubu yöneticisiydim egea nın her türlüsüne binmişimdir 1.4 gitmez hiç boşuna güzellemeyin. Şahinden az daha iyi yürür o kadar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrQuN kullanıcısına yanıt

    Güzellemek demeyelim zaten de, gömüldüğü kadar da kötü bir motor değil. Ha nispeten güçlü arabalar kullanmış birisini memnun etmeyebilir ama istenildiğinde 1.3 Egea'ya da denk performans verir.


    Zaten 1.4 motorun arabaya konulma amacı serideki en iyi performansı vermek değil. Tamamen A noktasından B noktasına sorunsuzca götürmesi ve hız limitleri dahilinde bunu gayet de yeterli yapıyor. Fazlasını yapamaz zaten fazlasını da 95 beygirlik bir motordan beklemek biraz yersiz olur.


    Dizelin bitmesi konusuna gelince, her şeyden önce motorin üretimi bitmediği sürece dizel araçlar kullanılmaya devam eder. Motorin üretimi de pek bitecek gibi durmuyor. Yani bugün markalar dizel motor üretmeyi bitirse bile dizel otomobil alan bir kişi için sorun yok. Hatta hala dizel kullanmak isteyen kişiler mecburen 2. el araçlara yöneleceğinden, piyasasında da bir sorun olmaz. Ha bugün sıfır alacağınız 2022 model bir Egea belki 2040 senesinde tedavülden kalkabilir ama o zamana kadar da aynı arabayı kullanmanız pek olası değil, velev ki kullanırsanız da zaten arabaya verdiğiniz paranın karşılığını kat kat almış olacağınız için, hiç bir türlü zararınız olmaz.





  • Bu ülkenin fanatiği bitmez arkadaş.

    Her iki araç da emsal ve ikisi de 95 hp ve teknik veriler tamamen eşit olmasına rağmen bazılarına göre multijet hem uçuyor hem de yarısını yakıyor. Tek cümle ile haydi oradan...

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    1.4 fire yerine 1.6 e-torq motoru 1.4 ile aynı veya benzer rakama sunabilselerdi cross modellerde, her şey farklı olurdu.


    Pahalı 1.0 turbo'yu getirmelerine bile gerek yoktu.. muhtemelen lojistik ve emisyon kaynaklı sebeplerden ötürü olmadı. sadece brezilya ithalat idi o motorlar.

  • "Dizel Arabanızı Elden Çıkartma Planı Yapın" başlıklı bir videoya göz atabilirsiniz arkadaşalar.


    Canın Penceresiyoutube
    #dizelmi #benzinlimi #araba Canın Penceresinden Herkese Saygılar, Sevgiler, Dizel otomobillerin altın çağı sona erdiği için insanlar dizel otomobilden vazgeçiyor ve dizel arabanızı kullanmaya devam etmeniz sizi zarara uğratabilir, Çünkü artık dizel otomobillerin km başı tüketim maliyeti avantajlı değil ve amortisman süresi uzun, Dizel motorların bakım ve yenileme maliyetleri daha yüksek ve emisyondan dolayı dünya artık dizel motorlardan vazgeçiyor, Bu sebeplerden dolayı dizel otomobiller diğerlerine nazaran daha büyük değer kaybı yaşayacaktır ve ikinci eldeki satış bekleme süreleri uzayacaktır... CANIN PENCERESİ Sizin Kanalınız..
    https://www.youtube.com/watch?v=nIOxOYqSryA&list=WL&index=3
  • Yahu autoscout sitesinde tum avrupa genelinde trafige cikis tarihi 2022 olan audi marka 25 bin aracin 10 bini dizel. Daha eskiye giderseniz bu oran dizel lehine degisir muhtemelen. Hala dizel öldü diyen var. Dunya Turkiye’den mi ibaret.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İnternette devlet destekli yenilenmiş 2.el telefon satılan, 25-30 yaşında kuş serisinin 100-150 bin arasında alıcı bulduğu ülkede sıfırı satılan araçların 3-5 yıla biteceğini sanan arkadaşlara şaşıyorum.

  • trexin T kullanıcısına yanıt

    Gören de 1.6tdi sanacak. Hakketen aynı grubun en çok satan dizel motoru nereye kayboldu biraz anlatsana bize


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anda benzin+lpg ülkemizde en ekonomik çözümdür.


    Ulan yakıt tasarrufu yapacam diye 150 beygir araçla sağ şeritten 70-80 le gidiyoruz arabada performans arayan mı kaldı? Herkes en ucuza getirme derdinde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    "Dizel bitmedi, bitirildi" Katılıyorum. Kapak açmadan milyon km deviren motorlar üreticiye kazanç sağlamayan bir sistem. Neden devam ettirilsin ki?

    Her şeyin başlangıcı Ampüllerin ömrünü kısaltmayı hedefleyen konsorsiyumun başlangıcı ile oldu.

  • masterap M kullanıcısına yanıt
    1.6 tdi nedir ya. Adam sirf bize araba satmak icin 1.6 tdi mi uretecek mallyetine katlanip. Bizden baska alan yok ki bu findik motorlari. Lüks arac otoparkinin yarisi hala dizel adamlarda.

    Bugun motor hacmine gore otv ve mtv olayini kaldirsalar da bir gorsek keske dizel bitmis mi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • trexin T kullanıcısına yanıt

    Aynen dostum, bize ayda bin araç satmak için 2000cc ve altı motorları üretiyorlar. Arge maliyeti, karlılığın hiçbir önemi yok. Yurdum insanı ülkesinden çıkmayınca böyle oluyor işte. Elektrikli arac işi de tamamen yalan değil mi ? :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Soran olursa avrupa’da her yer elektrikli arac dizel bitmis dersin. Ornek olarak da 1.6 tdi gosterirsin. Sana gore herkes yurdun insani sen elon musk.
    Benim yazdiklarimla seninkinin alakasi yok. Olen patlayan catlayan bir sey yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    1.33 Aurisi 6 sene kullanan birisi olarak bir noktada size katılmıyorum o da küçük hacimli atmosferik motorların "yeterli" olduğuna. yılda bir yada iki kere uzun yola çıkardım beni kanser ederdi, akseki rampasında 2. vitese düşerdim ve sonra 3. viteste 6000 devirde gitmeye çalışırdım. düzyolda da illaki önüne bir maganda düşüyor, minibüs bile olsa 120 ile giderken araya 80 ile giden minibüs girdi mi o minibüs 120 ye benden önce çıkıyordu. yani şehiriçinde rahatça geçtiğim, kuş serisi araçlar, kamyonlar ve traktörlerdi (evet antalyada var) küçük hacimli atosferik motorun yeterli olduğu tek nokta ilk alım bütçesidir onun dışında kimse kimseyi kandırmasın fiat 1.6 dizel motoru 1.4 atmosferik motorla aynı fiyata satsın bakalım kim alır atmosferiği? mesele bundan ibarettir.

  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Hocam merhabalar.

    Ben de 6,5 sene 2.0 atmosferik, 2,5 sene de 1.4 atmosferik kullandım. 2.0 Atmosferik dahi rampaları 110 km hızda 5. vites 3000 devirde çok da rahat çıkmıyordu. Yani hızını koruyordu ama hızlanmak için vites düşürmeyi istiyordu.

    Egea ise belki 6 ileri olup oranların güzel ayarlanmasından dolayı olsa gerek 4. vitesle çoğu rampayı zorlanmadan çıktı. 4. Vites 4200 devir 110 km/sa hız yapıyor ve gaza basınca hızlanabilecek şekilde tırmanılabiliyor. Belki 5 vites olsaydı 4. vitesi biraz daha uzun 3. vitesi de biraz daha kısa olacağından dediğiniz gibi 4. vitesi çeviremeyip 3. viteste bağırabilirdi.


    Bir diğer husus da, ben 1.3 Multijet Urban alabilecek bütçem varken ya da 1.4 Fire Urban ile 1.3 Multijet Easy hemen hemen aynı paralarayken gittim 1.4 aldım. Çünkü benim parkuruma 1.4 daha uygundu. Her gün "İyi ki" dedirtti bana. Sadece yılda bir kaç kere yaptığım uzun yollarda 6'dan 4'e düşmem gerekti. Onda da tek sorun hız sabitleyici bölünüyordu yoksa gene bir sıkıntı yaşamdım. Önümdeki biri yavaşlatınca da gayet makul (Çok iyi değil, makul) sürelerde geri 110'a çıkabiliyordum. Dediğim gibi belki de Fiat'ın 1.4'ü şanzıman sayesinde o kadar da kötü bir sürüş yaşatmamıştır.


    Ben ilk zamanlar özellikle, nispeten soğuk bir memlekette evimle işim arası 6 kilometre mesafede araba kullandım. 1.4 motor sessiz, titreşimsiz, akıcı, rahat. Kışın hemencecik ısınıyor v.b çok rahat ettirdi beni. Aynı parkurda 1.3 kullansaydım muhtemelen motor sesini ve titreşimini bol bol duyacaktım. Diğer yandan soğuk motor yüzünden bir sürü handikabım olacaktı işte ne bileyim motor ısınmadığı için o çekişten faydalanamayacaktım (Ki aslında çekiş gerekecek bir parkur da değildi) işte ne bileyim DPF dolacaktı araç çok yakacaktı falan filan. 1.6 Multijet'i bilmem ama 1.4 ile 1.3 aynı para olsa gene 1.4'ü tercih ederdim.


    Şu anki parkurum dizele de uygu benzinliye de uygun. Karşıma hangisinin temizi çıkarsa onu alacağım dedim, 1.2 TCe Megane çıktı onu aldım. 1.5 dCi çıksa onu alırdım.





  • Aynı fiyat olsa bile dizel almam açıkçası. Bu arada dizel kullanıyorum. Ha atmosferik benzinli de alınmaz. Atmosferik alacaksan en az 2.0 motor olması lazım. Ee onu da alamazsın. O yüzden turbo benzinli alacaksın. Atmosferik araba çiledir. Bağırta bağırta anca gider. Bir de kullanmayı bileceksin derler. Ulan kullanmaktan kastın arabayı bağırtmak, yokuşlara devrini alıp girmek falan. Sanki bana uçak kaldırıyor. Bağris cigris rampa çıkacaksam araba gitmiyor demektir. Kafa baş bırakmıyor. Atmosferik arabayi çok zorda kalırsam alırım ancak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Hocam size şöyle söyleyim;1.4 fire motor puntomla gaziantepten-trabzona gidip geldim.Karadenizin o dağlık yollarında kamyon,minübüs,hatta tırlara karşı yaptığım sollamalar sonucunda resmen araçtan nefret ettim.Hele yollarda bölünmüş yol değilse resmen ızdırap çekiyorsunuz.Dizel motorlu Minübüs,otobüs hatta kamyonlara bile rampalarda hiçbir üstünlük sağlayamıyorsunuz.İnişli çıkışlı yayla yollarında minibüslere yetişemiyordum.1.4 fire motor puntomdan 1.3 multijet puntoma geçtiğimde valla samimi söylüyorum yer uçağı gibi gelmişti.Çünkü fire motor puntom ile 4.vites 80 ile çıktığım rampayı 5.vites 130 ile çıkıyordum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.