Şimdi Ara

Dizel araç ekonomik mi gerçekten? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
166
Cevap
0
Favori
22.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stryker


    quote:

    Orjinalden alıntı: pollock

    a dan b ye gitmek için zaten zaten 4 yıllık dizel parasını senden peşin aldılar.:)


    Benden mi? ben benzinli turbo bir araba kullaniyorum. Avatar a bak.

    yok yani arkadas dizel alanları kastetti heralde..

    neyse bence iş km de biter..senede fazla km cevirmiosanız sizin için benzinli dorum secim olur ama yok araba altınızdan düşmüosa senede en assaga 30000km ceviriosanız sizin için dizel mantıklı seçim olur..kısaca size dizel araçların dezavantajlarını yazıcam şimdi..çünkü ben dizel sevmiorm

    _gürültü(her ne derseniz diin..kışın arabayı çalıştırdıktan sonraki 10dk tam bi traktör sesi daha bil e fazlası olabilir arabasına göre)
    _yüksek servis ücreti(aynı aracın benzinlisi 150ytle cıkarken siz 250ytl den assagı cıkamassınız)
    _devir çevirmeme problemi(arac da sürüş zevki arayanlar için tabi)
    _ilk alımda direk fazladan en assaga 4000ytl ödemeniz
    _ve cogu kişinin bilmedigi bsy..dizel arabaların motoru cabuk biter dolayısıyla rektifiye süresi daha kısadır..100000 de biten dizeller var...eger araba alırken alayım bunu bana ömürlük olsun diosanız dizelden uzuk durun




  • dogru, dizeller pahali. talebin yuksekligi de fiyati artiriyor.
  • yalova - marmaris arası tarfik kurallarına uyarak. trafik nasıl akıyorda ne yavaş ne hızlı. (otoban olan kısımlarda 110 ortalama hız) ... gidiş geliş 1950 km yapmışşım.. arabam 2000 model astra cd. klima hep acıktı. ortalama yakıt. 5.7 .... arabanın su anki değeri 18 mily dir sanırım. 18 milyarlık hangi dizelle konforunu ve güvenliğini kıyaslıyacam. aradaki fark da konfora gitsin helal olsun.
    sözüm o ki sözde dizeller mantıksız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pollock -- 1 Eylül 2005, 0:45:06 >
  • Torkları yüksek olsa bile dizel arabaların ,tüm testlerde 0-100 km değerleri daha düşük görünüyor


    Accord 2.2 i-CTDİ Executive tork değerleri çok yüksek ederi 70000 YTL .

    Aynı hacimde olmasada başkasıyla kıyaslamak hata olacağı için

    Accord 2.4 Executive benzinliyle kıyaslarsak

    Accord 2.4 Executive (tork 190 NM / 4500 rpm) 0-100 m 9.0 sn alrken


    Accord 2.2 dizel motor(tork 340 NM / 2000 rpm ) 0-100m 9.4 sn alıyor.

    Açıkcası bu tork tan daha fazlası beklemek hatamı olur .Anlamak zor ?

    Ayrıca tüm dizellerde ağırlık olarak benzinlilere göre 50 - 120 kg daha fazla ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pafta_turk -- 1 Eylül 2005, 1:36:11 >
  • Otomobil hem dizel hem otomatik olursa çok mu hantal kalır.Yoksa benzinlinin otomatiği gibi performans verir mi? bu şekilde performası yüksek olan bir marka var mı ?
  • VERİR VERİR...
    AMA ERZURUM SOĞUĞUNDA DONUYO ÇOĞU...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpha06

    Otomobil hem dizel hem otomatik olursa çok mu hantal kalır.Yoksa benzinlinin otomatiği gibi performans verir mi? bu şekilde performası yüksek olan bir marka var mı ?


    var, BMW 535d, cift turbo, biri alt devir, biri ust devirler icin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stryker


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpha06

    Otomobil hem dizel hem otomatik olursa çok mu hantal kalır.Yoksa benzinlinin otomatiği gibi performans verir mi? bu şekilde performası yüksek olan bir marka var mı ?


    var, BMW 535d, cift turbo, biri alt devir, biri ust devirler icin



    arkadaşım cevabın için sağol ama benim kastettiğim 35-40 milyarlık arabalardı, bahsettiğin BMW bizi aşar.
  • O zaman, 4 silindirli dizeller ekonomik fakat performans aramayacaksin. Ikisi bir arada olmuyor.
  • pollock arkadaş bir yanlışın var yalnız
    6 yıllık arabanla 2006 model araçların fiyatlarını karşılaştırıp bu para bu lüksü veren dizel varmı diyorsun ki o zamanda 2. el pasatlar var 20 milyar civarlarına passatıda güvenilmez bulmuyorsundur heralde.
    ayrıca en güzel açıklamayı stryker yapmış bence. ekonomi istiyorsan dizel alıcaksın bu devirde ama performans istiyorsan benzinli. şu bir gerçekki benzinli araçlar ekonomik değil.
  • dizellerde ilk kalkış anı yavaş oluyor... ilk kalkış dediğim birinci vitesteyken...
    2 ,3 ,4 ,5 hızlanma degerlerinde dizeller eşdeger benzinlileri rahat geçiyorlar...

    kıyasladığın arabaların vites dişli oranları aynı mı? bu da 2. soru... muhtemelen aynı değildir... dizel aracın torku yüksek olduğu için dişli oranı küçüktür... buna rağmen ara hızlanması yüksektir,süresi düşüktür.. performans istediğinde 4 e almazsın... 3 te kalır... benzinliden çok daha çabuk hızlanır...

    benzinli ve torbolu alabilen arkadaşlara diyeceğim yok o kadar paraya zaten dizel yakışmaz... benzinli turbolu ile dizel yarışamaz...

    ama standart araçlarda eşdeğer motorlarda öreneğin 1.6. kullanım zevki dizelde çok daha iyidir...

    ses ses diye bır bır ediyorsunuz ya ona hayranım!!!

    kullanan biziz sesten rahatsız olan siz!! kardeşim içeriye gelmiyor o ses! dışarıda kalıyor... cam açık değilse duymuyorsun... dizelin kliması daha az kasar benzinliye göre... aç klimanı!!! camını kapa :)

    bır bır bır beynimizi yediniz ses diye diye... 24 milyarlık dandik getz de olmayan ses... yeni focus dizel de mi var yani? atıyorsunuz....




  • dizeli sevmiyor olabilirsin ama bir dizel motorun yüzbin km de motor istediğini kimsenin bunu bilmediğini yazmışsın hayret aslında dizel motorlar sistemi gereği benzinlilerden çok daha uzun ömürlüdür daha geçenlerde başka bir topikte yazdım bizzat gördüm 340000km ye gelmiş bakımını yaptırıp giden focus dizel araç gördümhiç bir sorunu bu güne kadar olmamış(bırak motor yaptırmayı ayrıca yanımızda bir taksici clio dizel )şu an 280000km de gayet memnun hiçbir sorunu yok dizele bu kadar çamur atmamnın mantığını anlamadım tabiki zevk meselesi herkes dilediğini alsın ama lütfen yanlış bilgilerle insanları korkutmayalım hadi iyi akşamlar........
    quote:

    Orjinalden alıntı: GÖRKEMKAZAN


    quote:

    Orjinalden alıntı: stryker


    quote:

    Orjinalden alıntı: pollock

    a dan b ye gitmek için zaten zaten 4 yıllık dizel parasını senden peşin aldılar.:)


    Benden mi? ben benzinli turbo bir araba kullaniyorum. Avatar a bak.

    yok yani arkadas dizel alanları kastetti heralde..

    neyse bence iş km de biter..senede fazla km cevirmiosanız sizin için benzinli dorum secim olur ama yok araba altınızdan düşmüosa senede en assaga 30000km ceviriosanız sizin için dizel mantıklı seçim olur..kısaca size dizel araçların dezavantajlarını yazıcam şimdi..çünkü ben dizel sevmiorm

    _gürültü(her ne derseniz diin..kışın arabayı çalıştırdıktan sonraki 10dk tam bi traktör sesi daha bil e fazlası olabilir arabasına göre)
    _yüksek servis ücreti(aynı aracın benzinlisi 150ytle cıkarken siz 250ytl den assagı cıkamassınız)
    _devir çevirmeme problemi(arac da sürüş zevki arayanlar için tabi)
    _ilk alımda direk fazladan en assaga 4000ytl ödemeniz
    _ve cogu kişinin bilmedigi bsy..dizel arabaların motoru cabuk biter dolayısıyla rektifiye süresi daha kısadır..100000 de biten dizeller var...eger araba alırken alayım bunu bana ömürlük olsun diosanız dizelden uzuk durun





  • sevgili vasago 6 yıllık araç ama su anki hiçbir 30 milyara kadar dizel araçta o kadar konfor ve güvenlik yok.
  • 100000 demeden motor yaptıran bir sürü mj var neresi ekonomik...
    tmm 300000 de yapan var 500000 de ama üzerine bindiğin aracın böle bir riski de var..
    dizele motor 5 milyara yapılıyor benzinliye 2 milyar.. benzinlide hararet olmadıktan sonra unut motoru..
    dizel öylemi.. dizeli çok kısa zamanda verdiğin + parayı çıkarabiliyorsan hemen al.. ama ben yılda 10-20 bin yol yapıyom diyorsan saçmalıyorsun demektir..
    tabiki elde edilen tork falan güzel.. ama bu kadar az km yapıyorsan zaten sana tork mork lazım değil...git bir v6 amerikan al bin illa istiyorsan...
  • Yazılanlardan ortaya bi karışık salata (yazılanlar Alıntılar) Bennen polimiğe girmeğin. Ben elçiyim .


    1.Dizeller her nekadar teknoliyle birlikte sessiz olsada bir benzinli kadar sessiz olamayabilir. Özellikle soğuk havalarda daha bi sesli olabilir.Özellikle ışıkta beklerken camları açmasanız iyi olur.

    Ama ortada somut bu rakam yok ses konusu biraz tartışmalı . Aynı özellikteki benzinli ve dizel araç içi ses ölçümleri kaç desibel bunla ilgi veri yok.

    2. Dizel arabaların torkları benzinli arabalardan yüksek olsa bile 0-100 km değerleri benzinillerden daha düşüktür çünkü 100 kilometre/saat yakalaması için daha yüksek vites (3) gerektirir. Buda zaman kaybı demektir. Maximum hangi devirde maximum torka ulaşırsa o seviyeden sonra hızlı bir performans kaybı olur

    3. Dizel araba alırken yapacağınız yakıt tasarfını kadar parayı peşin ödersiniz .Satarken aynı farkı siz fiyata ekleyeceğiniz için kullanırken yaptığınız yakıt tassarufu cebinizde kalır. Yılda 20 bi km üzerinde yapıyorum diyorsanız tasarruf için daha çazip görünebilir.

    4. Dizel arabalarda motor hacmi aynı olan benzinlilere göre ağırdır. ???

    5. Servis ücretleri daha pahalıdır.

    6. Motor ömürleri daha kısadır. ( Rektifiye süresi daha kısadır
    quote:

    Orjinalden alıntı: GÖRKEMKAZAN

    _ve cogu kişinin bilmedigi bsy..dizel arabaların motoru cabuk biter dolayısıyla rektifiye süresi daha kısadır..100000 de biten dizeller var...eger araba alırken alayım bunu bana ömürlük olsun diosanız dizelden uzuk durun


    7.Dizelde her ne kadar az km yapsanız bile ben az kulandım km düşük bakım yaptırmama gerek yok diyemezsiniz .

    8.Yakıt alırken daha dikkatli olmalısınız. Setan Oktan gibi bişeydir. Euro dizel tavsiye edenler var .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pafta_turk -- 2 Eylül 2005, 13:46:56 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik
    .. ama ben yılda 10-20 bin yol yapıyom diyorsan saçmalıyorsun demektir..

    sen dünyanın herhangi bi yerinde yaşayan birine 2 küsür dolara benzin aldığını bi söyle de sana kimin saçmaladığını söylesin.
  • Yaa arkadaşlar bu arada şu aralar acayip zam geldi ya.... Dizele gelen zamlar rekor üstüne rekor kırıyor...
  • Avrupa'da neden binek dizel araçlar daha çok tercih ediliyor?

    Ahmet Güven (SHELL): Dizel motorlar benzinli motorlara oranla çok daha az aşınan ve uzun ömürlü motorlardır. Bir benzinli araç için 300 bin km'lik motor ömrü hayli tatmin edici bir değer olsa da dizel araçlarda bu değer çok rahat 1 milyon km'lere çıkabiliyor. Yapı itibariyle dizel verimli çalışmak zorunda olan bir motor. Dizel motorların benzinlilere oranla yüzde 5 daha ekonomik çalışmasını sağlayan bir sistemleri var. Şöyle ki, emme sübabı açıldığı zaman egzoz burnundaki tıpası açılıyor. Benzinli bir araçta bu açma kapama sırasında ikisinin de açık olduğu zamanlar egzozdan yakıt atılıyor. Ama dizel motorlarda bu durumda atılan sadece hava oluyor.

    Orhan Çetin (RENAULT): Avrupa'da common-rail dışında motor kalmıyor. Türkiye'de çoğu firma Common-rail motorların ülkemizde satışına izin vermiyor. Sonuç olarak da biz müşterimize hak ettiği ürünleri sunamıyoruz. Bu motorlar inanılmaz güzel, benzinli motorlardan birçok fazlası olan motorlar. Avrupa'da dizelin bu kadar yaygınlaşmasının sebebi de bu.

    Dizel araçların masrafları daha mı fazla?

    Yusuf Avimelek (DELTA RACING): Motorun ömrü için 1 milyon km diyorsunuz ama tüketicinin bu arada yaptığı masraflar benzinli araçlara göre çok daha fazla. Pompası bozuluyor, enjektörü bozuluyor, bunların hepsi bir maliyet. Sonuç olarak tüketici dizel otomobil aldığına pişman oluyor.

    Hasan Ayvaz (DOĞUŞ OTOMOTİV): Dizel otomobillerin motorunda az önce belirtildiği gibi arızalar yaşandığı zaman bunun tamir edilmesi benzinli motorlardan daha zor ve külfetli.


    ısrarla dizel motor ömrünün kısa olduğunu söyleyenlere önemli bir toplantıdan yukarıdan alıntılar veriyorum teşekkürler.....




  • YA SABIR...
    DİZELİN ÖMRÜ ÜZERİNE:DEDEMİN 100 YAŞINA KADAR YAŞAMASI BENİMDE YAŞAYACAĞIM ANLAMINA GELMEZ..YANİ BU MOTORLARIN ÖMRÜ ŞANS YADA CİDDİ TESADÜFLERLE İLGİLİ..

    HİÇ KİMSE DİZEL ARAÇ EKONOMİK DEĞİL DEMİYOR..FARKLILAŞTIRAN NOKTA YAPILAN KM ÜZERİNDEN..

    TABİKİ DİZEL ALINMALI DİYE PEŞİN SÖYLÜYORUZ AMA DİYE İLAVE EDİYORUZ...

    1.000.000 KMYİ OTOMOBİL YAPMAZ..BUNU YAPAN TİCARİ ARAÇLARDIR..

    1.000.000 KM DEMEK 1.000 DEPO YAKIT DEMEKSE EĞER BU KADAR DEPO YAKITIN TEMİZLİĞİNİ KİM GARANTİ EDER.. BİR DEPO YETİYOR SİSTEMİ BİTİRMEYE

    ÜLKEMİZDE GÖRDÜĞÜNÜZ TRANSPORTERLARIN 100.000 DEMEDEN KAPAK AÇTIĞINI HİÇMİ DUYMADINIZ.
    ÜSTELİK COMMON GİBİ HASSAS DEĞİLLERDİR.

    MULTİJETLER 100.000 SINIRINA YAKLAŞSINLAR GÖRÜRÜZ NELER OLACAK..TİCARİ TAKSİLER KAN AĞLIYOR..FİLO SAHİPLERİ MULTİ JETTEN KAÇIYOR.
  • yani ne desek boş , hala az km yapanın o fiyat farkına katlanması diyor adam.. dizel alan hiçbir fiyat farkına katlanmıyor. dizellerde sorun olsaydı zaten ortaya çıkardı. ülkemizin veri olan eurodizel kalitesiyle yol yapmış 200.000 km üstünde dizel araçlar var ve hala zcanavar gibi gitmekteler. dizel katkısı kullandığınız ve eurodizel aldığınız sürece hiçbir sorun yaşanmayacaktır. anti-dizelciler demişsin ahahah bi tarafımla gülüyorum ne demek yahu bu. ahahahahahahahahah

    dizel mantıklıdır çünkü

    Alıştaki fiyat farkını satarken çıkarır
    Euro dizelin litre fiyatı benzinden ucuzdur
    Dizeller ayrıca benzinli bir aracın yaktığının yarısı kadar yakarlar
    Çevreye daha az zarar verirler.
    Ara hızlanmaları çok iyidir. benzinlilere nal toplatırlar.
    Yeni nesil dizeller sessizdir.
    Yokuşlarda araç daha az kayar.
    Yeni ehliyet alanlar için rahatlıktır çünkü araç zor istop(stop) eder

    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    * ÜLKEMİZ ÇOK YAKINDA DİZEL MEZARLIĞINA DÖNECEK HABERİNİZ YOK.. BU FORUMLARDA ADI GEÇEN MARKALAR 2 İLE 5 YIL GARANTİ VERİYOR GÜYA... YAKITTAN DOĞACAK 4 TEN BAŞLAYIP 15 E GİDEN BİR SORUNU DA YANINIZDA TAŞIDIĞINIZI BİLİYORMUSUNUZ.
    * ANTİ DİZELCİLERİN HİÇ BİRİSİ DİZEL MANTIKSIZ DEMİYOR.SADECE AZ YOL YAPAN BİRİNİN O KADAR ÇOK FARK ÖDEMESİNİN MANTIĞINI SORGULUYOR..DİZEL YERİNE BİR ÜST SEGMENT VEYA DONANIM NİYE KÖTÜ Kİ..




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.