Şimdi Ara

Dizel Araç Kullanıcıları. Aracı Gerektiği Şekilde Kullanıyor musunuz? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
0
Favori
3.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Ben de TSI motor sahibiyim.

    Sabah özellikle hava soğuksa tüketim 0.7-0.6/saat olana kadar çalışır vaziyette beklerim. Park edeceğim Zamanda rölantide 1 dk kadar beklerim. Gerçekten önemli bunlar. Dikkat edilirse motor önemli ölçüde ömrünü korur. Hyundai H100 kullanır gibi kullanırsanız ondan sonra TSI MOTOR YAĞ YAKIYOR İÇERİ diye konu açarsınız.

    aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Benim arabada anahtarsız çalıştırma var hocam,düğmenin hemen üstünde start-stop sistemini kapatma tuşu var.Her çalıştırmada kapatıyorum onu.Zaten çok trafiğe girmiyorum,her seferinde zank diye durması mantıklı gelmiyo bana.He bazen kapatmayı unutuyorum ama tam durmadan aklıma geliyo,bazende zank diye duruyo,hemen geri çalıştırıyorum.O kadarda önemli değil bi kaç kez olmuş olmamış

    zank diye durmak zararlı ise s&s artık araçlarda neden standart hale geldi ? sadece size değil, genel olarak soruyorum uzun zamandır aklımı kurcalayan bir şeydi aslında..

    herkes yazmış ben de yazayım madem 1.3 multijet punto, özellikle soğuk havalarda 1-2 dk arasında ısıtıyorum aracı.. motorun sesi değişince yola çıkıyorum.. aslında 1.3 mj yola çıkmadan hiç bir şekilde ısınmıyor ısınına kadar sakin, düşük devirde motoru zorlamadan kullanıyorum çok acil bir işim yoksa tabi.. stop ederken de uzun yol dışında beklemiyorum.

    Motor tam olarak kapanmıyormuş. Sadece pistonlar duruyormuş herhalde forumda konusu vardı.




  • Sabah kontağa cart diye anında basarım.
    Motor soğukken de sıcakken de devirli kullanırım.
    Durduğunda şak diye kontağı kapatırım.
    Evet kiralık şirket aracı kullanıcısıyım😅

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CDTI kullanıyorum. Sabah ilk çalıştırmada 1 dakika beklerim. 2500 devirde vites atarım, agresif kullanıyorsam değişir tabi. Turbo timer olduğu için kontağı kapatır çıkarım, gerisini araç hallediyor.

    Turbom bozulursa biraz daha büyük turbo taktırmayı düşünürüm ya da normalde 0.8-0.9 bar basan turboyu 1.1 - 1.2ye çıkarabilirim.
  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Hocam cevabınız çok güzel tek bir eksik var o da araç soğukken araç düşük devirde de olsa gaz pedalına çok fazla basıp turbo pervanesinin dönüşünü ve basıncını artırırsak yine zarar vermiş oluyoruz. Ancak saydığımız hususlar daha çok turbo ünitesinin sağlığı için gerekli. Bu olaylara ekstra dikkat etmeliyiz yoksa atmosferikler için gerekli olan özenli kullanım ilkeleri turbolar için de geçerli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • calıstır 1 dk hareket etme kapatırken 30 sanıye bekle. Onun dısında bakımlarını duzenlı yaptırman gerek bu araclar bebek gibi bakım ister. Aracı gerektıgı gıbı kullanıyorum sanırım 220 km hılza suruyorum geregını herturlu yapıyorum hakkını veriyorum sıkıntı yok
  • ilk çalıştırmada 30 saniye yeterli
  • birde aşırı soğuklarda ısıtma bujisini 2 kez ısıtmanızı tavsiye ederim
  • Ben her sabah arabaya bindiğimde tesbihimi vitese takarım.Vites topuzunu avcumun arasına alır minimum 40 saniye okşar kıvama getiririm.Marşa bastığımda araçtan gelen ses radyoyu bastirana kadar anahtarı köklerim.Araç o an kimin patron olduğunu hisseder.Emniyet kemeri sinyaline çıkardığı sese senkronize bir sekilde yaklasik 10 saniye küfreder.Yanimda parkeden araç sahiplerine sağlam bir laf sokar besmelemle yollara düşerim.Temel olarak bu ritüeli uygularsan hiçbir sorun yaşamazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanı geldi demek. 308 dizel çok mantıklı bir araçtır. Uzun süredir dile getiriyordun. Allah temizinden bir 308 nasip etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kavurma verin lan ! -- 25 Mart 2021; 15:3:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kavurma verin lan ! kullanıcısına yanıt
    Amiiiin Ancak daha zamani gelmedi. Az kaldi. Buyuk ihtimal yaza 308le girerim Ama simdi haksiz miyim? Bir suru donanimi olupta c sinifi dizel bir araba 35 civariysa mantiklidir bence. Marka takintisi yapmanin luzumu yok. Bu arada var mi sorun senin aslanda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok çok şükür. Bugün silecekleri ve antifirizi değiştireceğim. Zincir ve reflektör alacağım. Malum kış geliyor. Kış lastiğim yok. Tabi aslanımım yarası çok. Annem sağolsun. Bende yaza doğru pasta cila yaptırırım. Bir iki yeri boyatırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalıştırmadan önce ışıkların sönmesini beklerim. Arabanın içinde ayarlayacağım/yapacağım bir şey yoksa giderim. Motor ısınmadan yüksek devirde kullanmaktan çekinirim.
    Çok düşük devirde gazı köklemem, bu yakıt pompasına zarar verir. Motoru stop etmeden önce de çok beklemem, 10-15 saniye falan beklerim herhalde. Etrafımdaki turbo dizel kullanıcıları da çok beklemiyor, bir sorun yaşayanı duymadım henüz. Yakıtı da düzgün bir yerden alırım. Shell V-Power Nitro+ tercihimdir.
  • Malum İstanbul trafiğinde çok dur kalk yaptığımız için araçlarımız belirli devirlerden yukarıya çıkamamaktadır.Düşük devirde kullanmanın dizel araçlar için yan etkisi Dizel Partikül Filtresi (DPF)'sinin tıkanmasıdır.Bunun çözümü

    Birincisi, uzun süre düşük yükte çalışma sırasında filtrenin ilaveten rejenarasyonu amacıyla egzoz gazı sıcaklığı yaklaşık her bin kilometrede bir 600 derece santigrat civarına çıkarılır. Filtrede biriktirilen partiküller bu sıcaklıkta neredeyse tamamen yanar.
    İkincisi, aşağıdaki ürün sayesinde 600 derece santigrat sıcaklığında yapması gereken rejenarasyon işlemini 300 derece santigrat sıcaklığında yapmasını sağlar, rejenarasyonu erkene alır ve yüksek onarım maliyetlerinden kurtarır.
    Tek yapmanız gereken 2 depoda bir ürünü yakıt deponuza koymak.

    https://www.otomobileczanesi.com/liqui-moly-dizel-partikul-filtresi(dpf)-koruyucu

    Detaylı Ürün Açıklaması

    Liqui Moly Dizel Partikül Filtresi (DPF) Koruyucu



    Dizel Partikül Filtresi Koruyucu, filtrede kalıntı birikmesini azaltan ve böylece filtrenin ömrünü uzatan çok etkili bir yakıt kaktısıdır.
    Partikül Filtresinin tıkanmasının başlıca nedeni kısa mesafelerde ve dur kalk şeklindeki araç kullanımıdır.
    Düzenli kullanım onarım masraflarını düşürülür ve aracın çalışma güvenliği sağlar.
    Ürün ayrıca, yanmanın tasarlandığı gibi gerçekleşmesine katkı sağlar ve kalıntı oluşumunu azaltarak egzoz emisyonunu iyileştirir.

    Kullanım Özellikleri ve Faydaları :

    Miktarı: 250 ml.

    Dizel Partikül filtresini korur
    DPF sisteminin rejenerasyon yapmasına yardım eder
    Yanmanın tasarlandığı şekilde gerçekleşmesini sağlar
    Kalıntı oluşumunu azaltarak egzoz emisyonunu iyileştirir
    Özellikle şehir içinde kullanılan araçlarda hızlıca çok faydalı sonuçlar alınır

    Kullanıldığı Yerler ve Kullanım Şekli :

    Henüz rejenerasyon için elektronik kontrollü katık sistemi olmayan dizel araçların partikül filtrelerini korumak için kullanılır.
    Depoya yakıt konulmadan önce ve her 2 depo'da 1 şişe kullanılması önerilir.
    Ambalaj içeriği 250 ml 75 litre dizel yakıt için yeterlidir.
    Kullanılan diğer dizel yakıt katkıları ile beraber toplam dozajın aşılmamasına dikkat edilmelidir.




  • Aracım şirket aracı olmasına rağmen çalıştırma ve durdurma öncesi üstte yazanları yaparım. Gereksiz zorlamam, hatta eco modda çalıştırırım. Milli servet sonuçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • genelde kendimce bir şeyler yapmaya çalışırım abartıya kaçmadan ama yakınlarımın çoğu hiç bir şeye dikkat etmeden kullanırlar,şahit oluyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracim 5 senedir bende. 2008 model tdi. cok da dikkat etmem ama durmaya yakin zatrn dusuk devirler cevirtirim arabaya. yol uzerinde duraksarsam araci genelde durdurmam turbo yaglama yapsin kesmeyelim diye. dun manisa izmir arasi aracin gercek performansini o garip yollarda aldim. millet yigilirken bizim arabalar kopuyor. virajlari son kopmaya yakin hizli dönerim. cok gariptir arkama zenon farli bi arac yapıştı. merak ettim oda nesi doblo. boyle viraj alabildigini bilmiyordum o aracin yada limitinin dibinde kullaniyordu adam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk çalıştıramda debriyajla kalkarım zaten site içinden çıkmak 2 dakika sürüyor. İlk vitese atıp motor rölentide çıkarım o arada yağlanır.
    Yola çıkınca arabayı pek sıkıştırmam gaza az basarım devirlendirmem.
    Eğer çok gazlamışssam yada uzun yoldan gelmişssem bi müddet 30saniye falan beklerim. Zaten o arada telefonu cüzdanı vs cebe koymak derken geçiyor.


    Atmosferiklerde de aslında ilk çalıştıramda beklemek lazım. Yağ daha egzantriklere ulaşmadan hurra diye yapıştırıp gidersen zamanla zarar görür. Yani dizelde sadece turbo beklenmez motorun yağlanması da beklenir.
  • Yahu bakımını aksatmadan yaptırın yeter..
    Sanki pistten cıktınız performans aracı turbo motorlu arabanız var gibi kasmaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.