Şimdi Ara

Dizel Araç Kullanıcıları. Aracı Gerektiği Şekilde Kullanıyor musunuz? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
0
Favori
3.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kış geldiğinde moturu iyice ısıtmadan hareket etmem. multijet zaten geç ısınıyor. bütün sıvılar uygun sıcaklığa gelene kadar beklerim. uzun yola gidiyorsam her 1 yada 1.5 saatte bir 10 dakika kahve molası verip motora nefes aldırırm. park etmeden önce 1 dakika rolantide çalıştırıp öyle kontak kapatırım. arabam 125 bin oldu henüz bakım harici masraf çıkarmadı. bazen 10 dakika kadar 3-4 bin devirde gider kurumları yaktırırım. genel sürüşüm 2 bin, 2.500 deviri geçmez. periyodik bakımlarda ısıtma bujilerini söktürüp taktırıyorum. servis uyarı vermeden sökmüyoruz diyor ama her gidişimde kavga dövüş sökülüp takılıyor
  • abi çok abartmayın ya servis km si gelmeden bakımımı yaparım özenirim her hafta yıkatırım vs vs ama yok kapamadan rolantiler, çalıştırmadan beklemeler çalıştırdıktan sonra rolanti ,yok ısınana kadar 2000 d geçmem falan yok motor ısınana kadar kalkmam falan yapmayın etmeyin bu kadar...ışık sönünce bas marşa git abim abartma bu kadar obsesif takıntı sonu aman diyim :))
  • Bizim multijetin bujilere bozulup motora kaynamisti. Tornacıda yaptirmisti servis.

    Söktürmeye devam edin :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer alabilirsem kullanacağım.
  • Turbosuz clio dizel kullanıcısıyım. 150.000 de motor 90.000 km dir ben kullanıyorum çok soğuk sabahlarda ısınması için 30—40 saniye beklerim. Durmadan kontak kapatmam.

    Benzinli araç kullanırken de şimdi de 3bin deviri pek geçmem yüksek vites kullanırım arabayı motoru yormadan kullanma taraftarıyım.

    90.000 km de 1 kere dahi en ufak sorun çıkartmadi. Yağını suyunu bin km önceden değişirim.

    İki depoda bir yakıt katkısı eklerim sürekli aynı istasyondan ve aynı servisten yağ ve yakıt değişimi yaparım.


    Tabi bunları yazdıktan sonra kesin bu akşam arabada sorun çıkacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlısı müşteri bulunca satarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Ben turbo benzinli araç sahibi olarak yaptıklarımı sıraliyim;

    *Sabah ilk çalıştırmada 30-45 sn beklerim.
    *Stop etmeden önce sürüş moduma göre 15-30 sn beklerim.
    *Motor ideal ısısına ulaşmadan 3000 deviri geçmem.

    Sanırım en temel maddeler bunlar,dikkat etmeye özen gösteriyorum

    Sadece dizel de değil benzin de de aynı özeni göstermek gerekir, benimde uyguladığım temeller bunlar +1
  • Valla benim dci clio bi türlü ısınmadığı için bi şey yapamıyorum, çalıştırıyorum hafif gaz veriyorum10-15 saniye sonra otoparkın içinde iki tur atıyorum ısınsın diye (kapalı otopark sıcak dışarıya göre) sonra normal sürüyorum mecburen çünkü araba töbe ısınmıyor, ışıkta durunca bile hararet göstergesi aşağı düşüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    @RevivaL Ustam araba turbolu degilse giderken yuksek devir cevirtmeden isitmak daha dogruymus.

    @canvarol Hay massallah. Kac binde aldiniz usta? Yuzbinlerce km bir arac. Saglam bi arac alip uzuuun yillar binmek lazim aslinda en temizi

    @FursıonnMann Aynen oyle en temizi hic bulasmamak. Dolmus gordum mu en oteki seride geciyorum ben

    2009'da Sıfır km alındı, 2012 yılına kadar şirket aracımızdı 240 bin km yol yaptı. 2012'den beride ben de 54 bin km yol yaptı araç. Bakımı 10 bin km'de bir düzenli yapıldı hep ve Hyundai'nin dizel motorları çok dayanklı ne kadar hor kullanırsan kullan bozmak çok zor,sanki atmosferik benzinli motor gibi,bakımını yap sonra eşşek gibi bin,hiç üzmez crdi motorlar.




  • Sarı ışık sönünce arabayı çalıştırıyorum, beklemeden gitmeye başlıyorum, motor ısınsın diye soğuk soğuk devir çevirttiriyorum, motoru kalorifer sıcak üflesin üşümeyelim diye ısıtıyorum yoksa motor sağlığı umrumda değil, araç durur durmaz kontağı kapatıyorum araç içinde beklemem.
  • Sabah oyle 3-4 dakka isinmasini falan beklemiyorum beklenmesinide gereksiz goruyorum. Zaten istediginiz kadar bekleyin motor isinmiyo. Calistirdiktan sonra radyo falan aciyorum yada montu falan cikariyorum o sirada 15-20 saniye geciyo. Yola ciktiktan sonra arabayi zorlamiyorum motor isinana kadar. Turbodizelde en onemli seylerden biri kaliteli yag. Yaginizi kaliteli kullanmaya ve zamaninda degistirmeye ozen gosterin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanın hareketiyle motorun hareketini birbirine karıştırmamak gerek. Motor rölantide beklemek gerekmiyor illa da. Mesela kontağı çevirdiği gibi dip gaz kullanmakla hafif gaza basarak kullanmak arasında bu konuda çok fark var. Ben şahsen rölantide beklemek yerine hemen harekete geçiyorum ama 5-10 dakka gaza çok az basarak kullanıyorum. Aynı şekilde kontak kapatmadan önce de gazdan ayağımı çekerek hedefime yaklaşıyorum ki zaten rölantide beklemek gibi aynı amacı buluyor. Yaptığım şeyin rölantide beklemekten hiç farkı yok demiyorum ama kendime sürdürülebilir bir alışkanlığı bu şekilde kazandırdım yoksa diğerini 1-2 sene yapıp sonra bıkıp bırakırsın.
  • Arabaların kölesi olmuş herkes. Yok şu kadar beklerim yok şu kadar basmam. Turbo benzinli araba kullanıyorum. Ne çalıştırınca ne de kapatırken beklemem. Gerekince devir de yükseltirim. Sadece motor soğukken abanmam. Yürüyen aksamını korumaya çalışırım. Çok soğuk havalarda rölanti dengelenmesini beklerim. Onun dışında tadını çıkartırım arabanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kışın 2 dk yazın 1dk ısınması için beklerim devir düşünce stop ederim. Arabayı devirli kullanırım. 3 binden önce vites değiştirmem dur kalklarda devir kesiciye dahi girerim.

    Askerden önce 90 binde transit verdiler. turbosu falan yoktu.3 senede arabayı 310 bin km yaptım. uzun yolda tık demedi bakımları aksatmadık. 2 ay sonra izne geldiğimde arabayı at arabasına çevirmiş kulanan kişi 370 binde motor yaptırmışlar. 450 binde motor yatak sarmış. şirkette aynı araçla 580 bin km yapanı gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Start stoplu turbo dizeller ne olacak?Bazen hızlı kullanım sonrası ışıklara yakalanıyorsun,tak stop ediveriyor.Yağlanma ne oluyor?
  • Multijet aracim 336 bin km de.Canavar gibi canavar.Marsa basar basmaz gazliyorum.El frenini cekmeden once kontagi kapatiyorum.Ideal sıcaklığına zaten hic gelemiyor garibim.Termostati yok Yağ değişimini erken yaparım ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi This_is_Heavy -- 4 Aralık 2015; 16:30:25 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Benim arabada anahtarsız çalıştırma var hocam,düğmenin hemen üstünde start-stop sistemini kapatma tuşu var.Her çalıştırmada kapatıyorum onu.Zaten çok trafiğe girmiyorum,her seferinde zank diye durması mantıklı gelmiyo bana.He bazen kapatmayı unutuyorum ama tam durmadan aklıma geliyo,bazende zank diye duruyo,hemen geri çalıştırıyorum.O kadarda önemli değil bi kaç kez olmuş olmamış

    zank diye durmak zararlı ise s&s artık araçlarda neden standart hale geldi ? sadece size değil, genel olarak soruyorum uzun zamandır aklımı kurcalayan bir şeydi aslında..

    herkes yazmış ben de yazayım madem 1.3 multijet punto, özellikle soğuk havalarda 1-2 dk arasında ısıtıyorum aracı.. motorun sesi değişince yola çıkıyorum.. aslında 1.3 mj yola çıkmadan hiç bir şekilde ısınmıyor ısınına kadar sakin, düşük devirde motoru zorlamadan kullanıyorum çok acil bir işim yoksa tabi.. stop ederken de uzun yol dışında beklemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 4 Aralık 2015; 16:16:55 >




  • Araci calistiririm,bu esnada kemeri takarim,bilmedigim bir yere gideceksem navigasyonu ayarlarim,muzigi de hallettim derken zaten gerekli beklemeyi yapmis olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Ben de TSI motor sahibiyim.

    Sabah özellikle hava soğuksa tüketim 0.7-0.6/saat olana kadar çalışır vaziyette beklerim. Park edeceğim Zamanda rölantide 1 dk kadar beklerim. Gerçekten önemli bunlar. Dikkat edilirse motor önemli ölçüde ömrünü korur. Hyundai H100 kullanır gibi kullanırsanız ondan sonra TSI MOTOR YAĞ YAKIYOR İÇERİ diye konu açarsınız.

    H100 ü neden örnek verdiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sametsamett kullanıcısına yanıt
    Teşbihte hata olmaz bilindik bir araç olsun diye öyle söyledim. Herhangi bir küçümseme ya da agresyon maksadım yoktu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.