Şimdi Ara

Dizel araç kullanım kuralları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aşağıdaki linkte dizel araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler yazılmış, dizel kullanmaya yeni başlayan biri olarak bu konuyu bir kez daha
    konuşalım, bu vesileyle benim gibi dizel konusunda bilgisi olmayanlara yardımcı olur diye düşünüyorum.

    http://www.memurlar.net/haber/551585/



  • Haberin içeriği şöyle;

    DİZEL ARAÇ KULLANIM KURALLARI

    Unutmamak gerekir ki dizel araçlar kullanıcısını seçer, yanlış kullanımlarda hem motor ömrü kısalır hem de yüksek meblağlı bakım ve onarım masrafları çıkarabilir. Lakin düzgün ve kurallara uygun kullanıldığında çok uzun yıllar güvenle, zevkle ve sorunsuzca kullanabileceğiniz bir motor çeşitidir. Benzinli araçlara göre torku yüksektir ve düşük devirlerde bile gücü belli eder.

    1-En büyük hatamızı aracımızı uzun yolda kullanırken yaparız. Özellikle uzun yol koşullarında kullanırken dikkat edilmesi gereken ilk husus mola verdiğimizde hemen aracımızı stop etmemektir . Sebebi şudur; motor yüksek devirlerde düzenli olarak çalışırken sistemdeki ve turbomuzdaki yağlama ona göre olur ve bir anda yağlama kesilir ise yüksek hızla dönen turbomuz kilitlenebilir veya zarar görebilir. Yapılması gereken tek şey aracımızı mola verdiğimizde hemen stop etmemektir . 1-1.5 dk bırakın rölantide çalışsın ve turbo dahil tüm sistem tekrar kendisini yağlasın ve sonra aracınızı stop ediniz.

    2-Yakıtınızı kesinlikle bilindik büyük firmalardan ve kaliteli yakıt alınız. Şehirlerarası yollardan bilinmeyen, denetlenmeyen istasyonlardan yakıt almamaya özen gösteriniz. Kaçak ve kalitesiz yakıt belki aracınızın hassas enjektör sistemine büyük zarar verebilir.

    3-Dizel aracınızın vites geçişlerini 1800-2800 d/dk arasında yapmaya özen gösteriniz. 1800 d/dknın altına düşmeden vitesi küçültünüz ve 2800 d/dk'nın üstüne çok çıkmadan vitesi büyütünüz. Ortalama seyir halinde düz yolda dizel bir binek aracın 2200-2500 d/dk olması hem konfor hem de yakıt ekonomisi açısından yeterli olacaktır.(bu belirtilen devirler yolun durumuna yokuş veya rampa inişi olmasına göre farklılık gösterebilir.)

    4-Aracınızı çok düşük devirlerde kullanmayınız ve hızlanması için düşük devirlerde zorlamayınız, hemen vites düşürmeniz morotu ve yürür sistemi rahatlatacaktır. Aracınız kendisini çok daha rahat toparlayacaktır. Dizel araçların tork kuvvetinin benzinli araçlardan kuvvetli olması ve çabuk toparlaması sizleri yanıltmasın. Aracınızı düşük viteste çok gaz vererek bağırtmayınız, derhal vites büyütünüz.

    5-Dizel aracınızı yüksek devirlerde uzun süre kullanmayınız, bu turbo sistemine ek yük getirir ve turbonuzun pervanesine ve millerine zarar verir. Ayrıca yakıt olarak çok yüksek tüketim meblağı ortaya çıkarır.

    6-Aracınızı ne kadar sakin kullanır iseniz o kadar motor yıpranması azalır ve yürür sistem sağlığı korunmuş olur.

    7-Dizel araçların turbo sistemine en çok zarar veren havadaki toz ve partiküllerdir. Hava filtremizin orijinal veya kaliteli olması aracımızın sağlığı için çok önemlidir. Havadaki küçük tozlar yüksek devir sırasında turbomuzun pervanesine çok büyük zarar verir ve parçalanmasına neden olur.

    8-Motor ve yürürü sistem bakımlarını aksatmadan düzenli olarak yaptırılması, yağın her daim yeni ve temiz olması yoğun basınç ve hararet şartlarında çalışan dizel motorumuz için çok önemlidir.

    9-Dizel araçlarımızın ilk çalıştırılmasında 30-sn veya 1 dk kadar çalışıp biraz ısınmasını ve kendini yağlamasını beklemek doğru olacaktır. Soğuk motor çalışır çalışmaz araca yüklenmek veya zorlamak turbomuzun kilitlenmesine ve motor içi aşınmanın çok daha fazla olmasına neden olacaktır. Özellikle kış şartlarında bu husus çok daha ehemmiyet kazanmaktadır.

    10-Dizel araçlar daha yüksek hararet ve basınç altında çalıştığı için yolculuk esnasında arada bir hararet göstergesini takip etmemiz gerekir. Farkında olmadan yükselen hararet aracımıza onarılması güç ve bi o kadar pahalı masraflar açabilir.

    Dizel araçlarımızı bu şartlara uygun olarak kullanırsak çok daha verimli ve uzun yıllar sorunsuzca bizlere hizmet edecektir.




  • dizellerinde artık benzinliden farkı kalmadı,vites uyarısına göre kullanın.zaten artık hararet göstergesi bile çoğu araçta bulunmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    dizellerinde artık benzinliden farkı kalmadı,vites uyarısına göre kullanın.zaten artık hararet göstergesi bile çoğu araçta bulunmuyor.
    Aracımda start-stop özelliği var, çalışma tarzı 1. maddede anlatılana uymuyor, yazıdaki bilgilerin güncellenmeye ihtiyacı var sanki,
    yine de bu vesileyle fikirlerinizi yazarsanız ben ve benim gibi dizeli pek bilmeyenler istifade eder. Şimdiden herkese teşekkürler.
  • Çok genel ve eski bilgiler. 1.800-2800 arası kullanmak nedir? Araç 60-70 hp olsa tamam ama yeni araçlar için çok fazla. kaldıki otomatik vitesli dizeller devri hep 1500 ün altında tutuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fm.karahan

    Çok genel ve eski bilgiler. 1.800-2800 arası kullanmak nedir? Araç 60-70 hp olsa tamam ama yeni araçlar için çok fazla. kaldıki otomatik vitesli dizeller devri hep 1500 ün altında tutuyor.

    Aynen. Benim aracım şu an satılan en güçsüz dizel motorlardan birine sahip. (1.3 cdti 75 hp) Düz yolda trafiğin akışına uyarak 2200 devirde vites değiştirdiğimde motor direk 1500 devire düşüyor ve araç trafiğin akışına uygun bir şekilde, bayılmadan ilerleyebiliyor.
  • Gazlı kullanan için çocuk oyuncağı ve alışkanlık çoğu , mesela düşük devirde yüklenilmez zaten vites büyüttüğün Zaman devir çok düşükse dip gaz gitmez araba tekler vs . ( arabası , ateşleme sistemi , lpg kiti yeni olanlar ihmal edilmiştir ) kavga çıkmasın .
    Asıl konu şu start stop , bunun Hakkında var 1-2 yazılıp çizilen ama tam tatmin etmiyor gibi açıklamalar .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HELP.

    Gazlı kullanan için çocuk oyuncağı ve alışkanlık çoğu , mesela düşük devirde yüklenilmez zaten vites büyüttüğün Zaman devir çok düşükse dip gaz gitmez araba tekler vs . ( arabası , ateşleme sistemi , lpg kiti yeni olanlar ihmal edilmiştir ) kavga çıkmasın .
    Asıl konu şu start stop , bunun Hakkında var 1-2 yazılıp çizilen ama tam tatmin etmiyor gibi açıklamalar .
    Bilgilerin bir kısmı 10 yaşındaki aracımın kullanım kitabındakilerle bile tutmuyor ki yenilerde kim bilir nasıldır.
    Fi tarihinden kalma kamyoncu söylentileri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HELP.

    Gazlı kullanan için çocuk oyuncağı ve alışkanlık çoğu , mesela düşük devirde yüklenilmez zaten vites büyüttüğün Zaman devir çok düşükse dip gaz gitmez araba tekler vs . ( arabası , ateşleme sistemi , lpg kiti yeni olanlar ihmal edilmiştir ) kavga çıkmasın .
    Asıl konu şu start stop , bunun Hakkında var 1-2 yazılıp çizilen ama tam tatmin etmiyor gibi açıklamalar .
    Hay allahım yarappim... Turbo araba işte. Dizel olması, benzinli olması farketmiyor. Çok sıkıldım bu muhabbetlerden. 20 yıldır Turbo arabalara biniyoruz. Bir bitmedi şu muhabbet.

    Turbo'yu ne kadar çok kullanırsan, ömrü o kadar azalır, doğru. O yüzden devir yüksek kullanırsan Turbo ömrünün kısalacağını varsayabilirsiniz. Ancak ne kadar kısalır? Gözlemleyebileceğiniz bir değer değil bu. Düzgün bir turbo motor, düzgün bir kullanımda 240.000km'de su koyacaksa, gene düzgün kullanılmış; ama yüksek devir çevirmiş bir motorda Turbo 210-220.000km'de su koyar. Kısaca çok önemli değil.

    Önemli olan şudur: Sürekli gaza bas-çek yapmanız, turbo ömrünün çok daha hızlı dolmasına sebep olacaktır. Her gaz kestiğinizde motora girmeyip geri dönen hava turbo pallerinizi durdurur. Gaza tekrar bastığınızda artan egzoz çıkışı ile birlikte palleriniz tekrar hızla dönmeye başlar. Gaz kestiğinizde aniden gene durur. Bu dur-kalk pal millerinde ve yataklarında aşınmaya sebep olur. Turboyu en çok zorlayan şey budur. Arabayla yüksek devir çevirenler aynı zamanda çok fren yapanlardır genelde. Fren yapmak ne demektir? Ayağını gazdan çekmek demektir. Bütün turbo araçlarda bu geçerlidir. Dizele özel bir durum yoktur.

    Turbo arabanın 1-1.5 dakika rolantide bekletilmesi sorunsalı: Gerek yok. Arabayı nereye park edeceğinizi biliyorsunuz. Varış noktasına geldiğinizde son 30 saniye rolantide gidin. Park ettiğinizde arabayı direkt kapatın. Bitti gitti. Zeka sizde neticede. Nereye gideceğinizi, nerede duracağınızı bilerek gidiyorsunuz. Planınızı 30 saniye öncesinden yaparsanız, beklemenize gerek kalmaz.

    Bunun dışında motoru titretecek veya çok yavaş devirlenmesine sebep olacak kadar düşük bir devirde vites büyültmeyin. O kadar. Tercihen de vites değiştirirken gerek yoksa araba bağırmıyor olsun, ancak bunu yapacağım diye de uyuz uyuz gitmeyin. Arabayı düzgün kullanıyorsanız, alacağınız ek önlemler turbo ömrünüzü 20.000km'den fazla uzatmayacaktır. Kasmayın, gerek yok. Kaçınız o km'leri görüyorsunuz? Çok azınız... Sadece düzgün kullanın mereti. Kulağınızı açın, dinleyin. Bu kadar.

    Konuş konuş bitmedi şu turbo ve dizel meselesi...




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bilgiler için, siz konuşa konuşa bitirememişsiniz ama ben çok yeni sayılırım dizelde, bilmemek ayıp değil dedik konuyu açtık,
    size ve cevap yazanlara çok teşekkürler, istifade etmeye çalışıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ailby

    Teşekkürler bilgiler için, siz konuşa konuşa bitirememişsiniz ama ben çok yeni sayılırım dizelde, bilmemek ayıp değil dedik konuyu açtık,
    size ve cevap yazanlara çok teşekkürler, istifade etmeye çalışıyorum.
    Benim aracım maximum gücü 3600 devirde veriyor. 2000 devirde vites atarsam beygirlerin yarısı boşa gider. Yazık günah. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Greqorian

    Benim aracım maximum gücü 3600 devirde veriyor. 2000 devirde vites atarsam beygirlerin yarısı boşa gider. Yazık günah. :)

    Alıntıları Göster
    Sevgili kardeşim, canınızı sıkmayın, biraz eleştirel bir dille söylenmiş, üzerinize alınmayın bence.

    Dizel konusunda da yani olduğunuza göre, aracınız hayırlı uğurlu diyerek başlayayım. Allah güzel günlerde, kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin inşallah.

    Kullanıma gelince de, bu maddeleri akılda tutacağım derken, dert sahibi olursunuz. Sürekli arabayı dinlemek de sıkar insanı. 2010 yılından beri dizel araç kullanıyorum. İlk aldığım 2005 model corsaydı, otomatik vites, 110.000 km' de idi. Aracın yağını 7.500 km' de değiştirirdim, motordan garip bir ses geldiğini görmedim.

    Şimdiki aracım ceed, sıfır aldım 2013 yılında. Corsada ne yapıyorsam bunda da aynı, sabahları 15 saniye bekledikten sonra hareket ediyorum. Motorda en azından hararet çizgisi (ekranda gösteriliyor meret) 2 tık olmadan da yükleneyim demiyorum, uzun yolda da mola verdiğim zaman 1 dakika kadar bekliyorum.

    Size de tavsiyem budur. Ben de çok araştırdım, çok okudum ama inan hasta oluyorsun. Sürekli kulağım motorda, arabada, en ufak bir ses gelsin ustaya gidiyorum. O zamanda arabada kullanılmıyor, araba sizi kullanıyor.

    Sizin dikkat etmeniz gereken ana başlıklar :
    1-Motoru ilk çalıştırdıktan 15-30 saniye (hava sıcaklığına göre) gaz vermeden, rölantide beklemek ve yola koyulmak. Motor hareket halindeyken daha çabuk ısınıyor.
    2- İmkan ölçüsünde, aracın binicisi iseniz, bakımları belirtilen km' den önce yapmak, doğru yağ kullanmak.
    3-Uzun yolda mola verdiğinizde 1 dk kadar rölantide beklemek.
    4-Düzgün istasyondan mazot almak.




  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Hay allahım yarappim... Turbo araba işte. Dizel olması, benzinli olması farketmiyor. Çok sıkıldım bu muhabbetlerden. 20 yıldır Turbo arabalara biniyoruz. Bir bitmedi şu muhabbet.

    Turbo'yu ne kadar çok kullanırsan, ömrü o kadar azalır, doğru. O yüzden devir yüksek kullanırsan Turbo ömrünün kısalacağını varsayabilirsiniz. Ancak ne kadar kısalır? Gözlemleyebileceğiniz bir değer değil bu. Düzgün bir turbo motor, düzgün bir kullanımda 240.000km'de su koyacaksa, gene düzgün kullanılmış; ama yüksek devir çevirmiş bir motorda Turbo 210-220.000km'de su koyar. Kısaca çok önemli değil.

    Önemli olan şudur: Sürekli gaza bas-çek yapmanız, turbo ömrünün çok daha hızlı dolmasına sebep olacaktır. Her gaz kestiğinizde motora girmeyip geri dönen hava turbo pallerinizi durdurur. Gaza tekrar bastığınızda artan egzoz çıkışı ile birlikte palleriniz tekrar hızla dönmeye başlar. Gaz kestiğinizde aniden gene durur. Bu dur-kalk pal millerinde ve yataklarında aşınmaya sebep olur. Turboyu en çok zorlayan şey budur. Arabayla yüksek devir çevirenler aynı zamanda çok fren yapanlardır genelde. Fren yapmak ne demektir? Ayağını gazdan çekmek demektir. Bütün turbo araçlarda bu geçerlidir. Dizele özel bir durum yoktur.

    Turbo arabanın 1-1.5 dakika rolantide bekletilmesi sorunsalı: Gerek yok. Arabayı nereye park edeceğinizi biliyorsunuz. Varış noktasına geldiğinizde son 30 saniye rolantide gidin. Park ettiğinizde arabayı direkt kapatın. Bitti gitti. Zeka sizde neticede. Nereye gideceğinizi, nerede duracağınızı bilerek gidiyorsunuz. Planınızı 30 saniye öncesinden yaparsanız, beklemenize gerek kalmaz.

    Bunun dışında motoru titretecek veya çok yavaş devirlenmesine sebep olacak kadar düşük bir devirde vites büyültmeyin. O kadar. Tercihen de vites değiştirirken gerek yoksa araba bağırmıyor olsun, ancak bunu yapacağım diye de uyuz uyuz gitmeyin. Arabayı düzgün kullanıyorsanız, alacağınız ek önlemler turbo ömrünüzü 20.000km'den fazla uzatmayacaktır. Kasmayın, gerek yok. Kaçınız o km'leri görüyorsunuz? Çok azınız... Sadece düzgün kullanın mereti. Kulağınızı açın, dinleyin. Bu kadar.

    Konuş konuş bitmedi şu turbo ve dizel meselesi...

    Atmosferik benzinli kullanıyorum. Dünya umurumda değil. İstediğim gibi kullanıyorum mereti. İstediğim gibi gaz ver, bırak, stop et.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Hay allahım yarappim... Turbo araba işte. Dizel olması, benzinli olması farketmiyor. Çok sıkıldım bu muhabbetlerden. 20 yıldır Turbo arabalara biniyoruz. Bir bitmedi şu muhabbet.

    Turbo'yu ne kadar çok kullanırsan, ömrü o kadar azalır, doğru. O yüzden devir yüksek kullanırsan Turbo ömrünün kısalacağını varsayabilirsiniz. Ancak ne kadar kısalır? Gözlemleyebileceğiniz bir değer değil bu. Düzgün bir turbo motor, düzgün bir kullanımda 240.000km'de su koyacaksa, gene düzgün kullanılmış; ama yüksek devir çevirmiş bir motorda Turbo 210-220.000km'de su koyar. Kısaca çok önemli değil.

    Önemli olan şudur: Sürekli gaza bas-çek yapmanız, turbo ömrünün çok daha hızlı dolmasına sebep olacaktır. Her gaz kestiğinizde motora girmeyip geri dönen hava turbo pallerinizi durdurur. Gaza tekrar bastığınızda artan egzoz çıkışı ile birlikte palleriniz tekrar hızla dönmeye başlar. Gaz kestiğinizde aniden gene durur. Bu dur-kalk pal millerinde ve yataklarında aşınmaya sebep olur. Turboyu en çok zorlayan şey budur. Arabayla yüksek devir çevirenler aynı zamanda çok fren yapanlardır genelde. Fren yapmak ne demektir? Ayağını gazdan çekmek demektir. Bütün turbo araçlarda bu geçerlidir. Dizele özel bir durum yoktur.

    Turbo arabanın 1-1.5 dakika rolantide bekletilmesi sorunsalı: Gerek yok. Arabayı nereye park edeceğinizi biliyorsunuz. Varış noktasına geldiğinizde son 30 saniye rolantide gidin. Park ettiğinizde arabayı direkt kapatın. Bitti gitti. Zeka sizde neticede. Nereye gideceğinizi, nerede duracağınızı bilerek gidiyorsunuz. Planınızı 30 saniye öncesinden yaparsanız, beklemenize gerek kalmaz.

    Bunun dışında motoru titretecek veya çok yavaş devirlenmesine sebep olacak kadar düşük bir devirde vites büyültmeyin. O kadar. Tercihen de vites değiştirirken gerek yoksa araba bağırmıyor olsun, ancak bunu yapacağım diye de uyuz uyuz gitmeyin. Arabayı düzgün kullanıyorsanız, alacağınız ek önlemler turbo ömrünüzü 20.000km'den fazla uzatmayacaktır. Kasmayın, gerek yok. Kaçınız o km'leri görüyorsunuz? Çok azınız... Sadece düzgün kullanın mereti. Kulağınızı açın, dinleyin. Bu kadar.

    Konuş konuş bitmedi şu turbo ve dizel meselesi...

    Atmosferik benzinli kullanıyorum. Dünya umurumda değil. İstediğim gibi kullanıyorum mereti. İstediğim gibi gaz ver, bırak, stop et.

    Otomatik vites olmasaydı, ben de sizin gibi yapardım ama yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Hay allahım yarappim... Turbo araba işte. Dizel olması, benzinli olması farketmiyor. Çok sıkıldım bu muhabbetlerden. 20 yıldır Turbo arabalara biniyoruz. Bir bitmedi şu muhabbet.

    Turbo'yu ne kadar çok kullanırsan, ömrü o kadar azalır, doğru. O yüzden devir yüksek kullanırsan Turbo ömrünün kısalacağını varsayabilirsiniz. Ancak ne kadar kısalır? Gözlemleyebileceğiniz bir değer değil bu. Düzgün bir turbo motor, düzgün bir kullanımda 240.000km'de su koyacaksa, gene düzgün kullanılmış; ama yüksek devir çevirmiş bir motorda Turbo 210-220.000km'de su koyar. Kısaca çok önemli değil.

    Önemli olan şudur: Sürekli gaza bas-çek yapmanız, turbo ömrünün çok daha hızlı dolmasına sebep olacaktır. Her gaz kestiğinizde motora girmeyip geri dönen hava turbo pallerinizi durdurur. Gaza tekrar bastığınızda artan egzoz çıkışı ile birlikte palleriniz tekrar hızla dönmeye başlar. Gaz kestiğinizde aniden gene durur. Bu dur-kalk pal millerinde ve yataklarında aşınmaya sebep olur. Turboyu en çok zorlayan şey budur. Arabayla yüksek devir çevirenler aynı zamanda çok fren yapanlardır genelde. Fren yapmak ne demektir? Ayağını gazdan çekmek demektir. Bütün turbo araçlarda bu geçerlidir. Dizele özel bir durum yoktur.

    Turbo arabanın 1-1.5 dakika rolantide bekletilmesi sorunsalı: Gerek yok. Arabayı nereye park edeceğinizi biliyorsunuz. Varış noktasına geldiğinizde son 30 saniye rolantide gidin. Park ettiğinizde arabayı direkt kapatın. Bitti gitti. Zeka sizde neticede. Nereye gideceğinizi, nerede duracağınızı bilerek gidiyorsunuz. Planınızı 30 saniye öncesinden yaparsanız, beklemenize gerek kalmaz.

    Bunun dışında motoru titretecek veya çok yavaş devirlenmesine sebep olacak kadar düşük bir devirde vites büyültmeyin. O kadar. Tercihen de vites değiştirirken gerek yoksa araba bağırmıyor olsun, ancak bunu yapacağım diye de uyuz uyuz gitmeyin. Arabayı düzgün kullanıyorsanız, alacağınız ek önlemler turbo ömrünüzü 20.000km'den fazla uzatmayacaktır. Kasmayın, gerek yok. Kaçınız o km'leri görüyorsunuz? Çok azınız... Sadece düzgün kullanın mereti. Kulağınızı açın, dinleyin. Bu kadar.

    Konuş konuş bitmedi şu turbo ve dizel meselesi...

    Atmosferik benzinli kullanıyorum. Dünya umurumda değil. İstediğim gibi kullanıyorum mereti. İstediğim gibi gaz ver, bırak, stop et.

    Otomatik vites olmasaydı, ben de sizin gibi yapardım ama yok.

    Vites de benim keyfime keder Canım ister küçültürüm canım ister büyütürüm. Manuel o yönden candır. Dur kalk trafiğe zaten mümkün mertebe girmemeye çalışıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ctarık

    Aşağıdaki linkte dizel araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler yazılmış, dizel kullanmaya yeni başlayan biri olarak bu konuyu bir kez daha
    konuşalım, bu vesileyle benim gibi dizel konusunda bilgisi olmayanlara yardımcı olur diye düşünüyorum.

    http://www.memurlar.net/haber/551585/

    yardımcı olabilmişsem ne mutlu bana...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: ctarık

    Aşağıdaki linkte dizel araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler yazılmış, dizel kullanmaya yeni başlayan biri olarak bu konuyu bir kez daha
    konuşalım, bu vesileyle benim gibi dizel konusunda bilgisi olmayanlara yardımcı olur diye düşünüyorum.

    http://www.memurlar.net/haber/551585/

    yardımcı olabilmişsem ne mutlu bana...
    bu millet 1 dizel arac nasıl kullanılır 2 orucu ne boza bir türlü bilemedi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-38F9BBB0B

    bu millet 1 dizel arac nasıl kullanılır 2 orucu ne boza bir türlü bilemedi...

    Alıntıları Göster
    kontağa bastıktan 3 saniye sonra hareket haline geçerim,, durduktan 1 saniye sonra kontağı kapatır inerim , no problem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionysos_07

    kontağa bastıktan 3 saniye sonra hareket haline geçerim,, durduktan 1 saniye sonra kontağı kapatır inerim , no problem

    Alıntıları Göster
    hocam teşekkürler bilgilendirme için.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.