Şimdi Ara

Dizel Aracım Hakkında , Üstadları Konuya Davet Ediyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar , Rahmetli babamdan bana kalan 1.5 Dci 2007 Model Megane 2 aracım var.Aynı zamanda Üniversite öğrencisiyim.Aracımın yakıtı çok iyiydi , üniversiteye giderken 20TL mazot alarak 100-120 KM yol yapıyordum.Bir arkadaşım aklıma girdi ve araca yazılım attırdık , başta yakıt gerçekten düşmüştü sonrasında yakıtım ciddi derecede arttı.Şimdi 20 TL mazot alıyorum 60 70 KM yapınca sarı ışık yanıyor.Yağ bakımına 1000KM kaldı ve geçen aracı biraz deneyim dedim araba enjentör hatası verip geri söndü ve sonrasında fazla yakmaya başladığı gibi performans düşüklüğü hissediyorum.

    Enjektör temizliği hakkında biraz araştırma yaptım , bazı katkı maddeleri varmış 10LT mazot üstüne ekliyormuşuz fakat bir o kadarda şikayet var kullanmayın diye ne yapacağımı bilemiyorum , yorumlarınızı almak istiyorum.Aracın bayadır mazot filtresi değişmedi ondan olabilir mi ? Ustayı aradım yağ değişimi , mazot filtresi değişimine 200TL dedi.Acaba başka neden olabilir böyle bir sorun ? Enjektör temizliği için ankaradan araçtırma yaptım adamı aradım 500 TL ile 1000TL arası değişir dedi.Öğrenciyim ve aynı zamanda çalışıyorum yanlış para yatırmak istemiyorum.Yazılımı bir arkadaşımın abisi tuningci ücretsiz yaptı eski yazılıma dönsem acaba düzelir mi ?Bana ne önerirsiniz çok teşekkür ediyorum.

    Araç : Megane 2 2007 1.5 Dci 80HP ( Yazılımlı )







  • ErdmlGrp E kullanıcısına yanıt
    Dostum sen üniversiteye giderken ne kadardı bilmiyorum ama şu an mazot ort. 4 TL. 5lt mazotla en fazla 70-80 km yaparsın ki hava yapmasın diye dibine kadar dayama...
  • Bence orjinal haline geri dönüp aracı bir ustaya gösterin bu arada yamulmuyorsam aracınız 90 hp olmalı.
  • Önce bir yağ bakımı yaptırın daha sonra bir bakın aracınızın yağı eskimiz mazot filitren tıkanmış ve hava filitresi dolmuş olabilir. Bunları değiştirdikten sonra kontrol et aracını iyi bir yağ kullan tam sentetik 5w ile başlayan yağlar kullan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 1.5 dci meganelerin 85hp olduğunu biliyordum. 1,5Dci motorlar 65 ve 85 hp olmak üzere symbol'de vardı. Satıcı 85hp motorun Megane II 'de de kullanıldıgını söylemişti.
    Orjinali zaten 85Hp değil mi?
  • Yahu zaten 20 liraya 5 litre mazot alıyorsun.80 km gayet normal sayılır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracını öncelikle standart haline döndür arkadaşının abisine.
    Ondan sonra en yakın yetkili renault servisinde bakıma soktur.
    Yaşın genç, yükün ağır, önünde uzun bir hayat var. Ileride arabalara oynayacak çok vaktin olacak.
    Bakımdan sonra sorunsuz kullanırsınız aracı. O motor bakımı yapıldıktan sonra yıllarca hizmet eder.
    Sakın ha sanayilerde ve forumlarda gezip arabayı kurcalatma.

    Bu arada araç 80 bg. Aynısından bende de vardı zamanında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savas1000 -- 11 Haziran 2015; 13:07:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam rahmetli babanizdan kalan arabayla neden oynarsiniz ki,hemde arkadas aklina uyup.

    En iyi cozum iyi bi Renault servisine goturup arabayi kontrol ettirmek,cevrenizden sorusturun,bi tavsiyeyle giderseniz usta ekstra ozen gostericektir.

    Gecmis olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam dayadın chip tuningi arabaya sonra enjektör falan ne varsa dağıttın olay bu ? farbrika mühendisleri bilmiyor mu bunu yapmayı motordan alacağın üst değerlere kadar zorlarsan olacağı o kusurabakma ama. limitleri zorlamak zaten risk ve arıza vermesi mutlak. öncelikle bir kontrol yapmanızı rica edicem ilk çalıştırmada beyaz duman var mı egzoz çıkışında. çıkan duman havada bekleyip sonra kayboluyorsa enjektör damlama yapıyor deniliyor. bu sorun yoksa araçta tüm filtre yağ değişim yapılıp tekrar yakıt ne km gitti ölçün. üstte arkadaşın dediği faktör var bir de o da mazot fiiyatı ozaman la bu zaman farklı.
  • Bayağıdır filtre değişmiyor ne demek yahu? 200 liraya bakımını yaptır önce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladığım kadarıyla arkadaş emeklerken yürümeden koşmaya başlamış,herşey sırasıyla Olmalı tabi.önce işin abc sinden başla.araç standart bakımlarını Öğren bunlar hangi km de nerelerde yapılır bunları bil.söförlük sadece ehliyet Alıp direksiyona Geçmek demek değildir.çok sonraları belki sıra gelir o yaptırdığına ki gelmeseydi olur yani.ama şimdikiler başta yapacağını sonda sonda yapacağını başta yapıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazilimi kim, neyi hedefleyerek yapti, kopya yani merdivenalti ise gayet normal boyle durumlar..

    Eski aracima megachipste uygulama yaptirmistim, ilkinde ekonomi hedeflemistik, sonra kademe kademe guncellettim ve en sonunda optimum yakit/performans dengesini tutturdugumuz yazilimda biraktik.. bu da megachips in güzelliğiydi, istege gore yazılım uyarlaniyordu, custom mapping yani..

    Diger husus da kurum baglamadaki artış.. egr iptal edilmezse artan emisyon degerlerini ihtiva eden eksoz gazi, bu valf ile tekrardan emme hattına basilir.. bu birikince da zamanla aracin duzenini degistirir..

    Zaten yuksek kmdeki bir araca ekonomi hedeflenmeyen bir harita ve egr iptali olmadan uygulama yapmak mantiksiz..

    Aracin gidisinde, sesinde bir degisim var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L


    Dostum sen üniversiteye giderken ne kadardı bilmiyorum ama şu an mazot ort. 4 TL. 5lt mazotla en fazla 70-80 km yaparsın ki hava yapmasın diye dibine kadar dayama...


    Hocam yazılımdan önce rahat bir şekilde 20TL mazot ile 100KM yapıyordum , çevre yolunda kullandığımda 110 sabit hız ile 120 KM yapıyordu.

    quote:

    Orijinalden alıntı: calamityeas

    Bence orjinal haline geri dönüp aracı bir ustaya gösterin bu arada yamulmuyorsam aracınız 90 hp olmalı.


    Hocam 100HP dedi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Önce bir yağ bakımı yaptırın daha sonra bir bakın aracınızın yağı eskimiz mazot filitren tıkanmış ve hava filitresi dolmuş olabilir. Bunları değiştirdikten sonra kontrol et aracını iyi bir yağ kullan tam sentetik 5w ile başlayan yağlar kullan.


    Çok teşekkür ederim hocam , önerilerinizi dikkate alacağım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Ben 1.5 dci meganelerin 85hp olduğunu biliyordum. 1,5Dci motorlar 65 ve 85 hp olmak üzere symbol'de vardı. Satıcı 85hp motorun Megane II 'de de kullanıldıgını söylemişti.
    Orjinali zaten 85Hp değil mi?


    Hocam 80 - 85 olduğu forumlarda sürekli farklı söyleniyor , o yüzden kesin birşey söyleyemiyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rozetmen

    Yahu zaten 20 liraya 5 litre mazot alıyorsun.80 km gayet normal sayılır.


    Hocam öncesinde 20 TL mazot ile 100KM rahat yapıyordum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    Aracını öncelikle standart haline döndür arkadaşının abisine.
    Ondan sonra en yakın yetkili renault servisinde bakıma soktur.
    Yaşın genç, yükün ağır, önünde uzun bir hayat var. Ileride arabalara oynayacak çok vaktin olacak.
    Bakımdan sonra sorunsuz kullanırsınız aracı. O motor bakımı yapıldıktan sonra yıllarca hizmet eder.
    Sakın ha sanayilerde ve forumlarda gezip arabayı kurcalatma.

    Bu arada araç 80 bg. Aynısından bende de vardı zamanında.


    Çok teşekkürler hocam bu bana büyük bir ders oldu gerçekten.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam rahmetli babanizdan kalan arabayla neden oynarsiniz ki,hemde arkadas aklina uyup.

    En iyi cozum iyi bi Renault servisine goturup arabayi kontrol ettirmek,cevrenizden sorusturun,bi tavsiyeyle giderseniz usta ekstra ozen gostericektir.

    Gecmis olsun.




    Hocam aracıma 2 Yıldır gözüm gibi bakıyorum fakat arkadaş yakıt baya düşüyor mutlaka yaptır paran cebinde kalsın dedi , tam tersi oldu.
    Teşekkür ediyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: nuri37781

    hocam dayadın chip tuningi arabaya sonra enjektör falan ne varsa dağıttın olay bu ? farbrika mühendisleri bilmiyor mu bunu yapmayı motordan alacağın üst değerlere kadar zorlarsan olacağı o kusurabakma ama. limitleri zorlamak zaten risk ve arıza vermesi mutlak. öncelikle bir kontrol yapmanızı rica edicem ilk çalıştırmada beyaz duman var mı egzoz çıkışında. çıkan duman havada bekleyip sonra kayboluyorsa enjektör damlama yapıyor deniliyor. bu sorun yoksa araçta tüm filtre yağ değişim yapılıp tekrar yakıt ne km gitti ölçün. üstte arkadaşın dediği faktör var bir de o da mazot fiiyatı ozaman la bu zaman farklı.


    Hocam bakıp haber vereceğim , bilgilendirme için teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Bayağıdır filtre değişmiyor ne demek yahu? 200 liraya bakımını yaptır önce.


    Hocam yaklaşık olarak 10 bin KM oldu Pazartesi halledeceğim , teşekkürler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: 10-EMRE

    Anladığım kadarıyla arkadaş emeklerken yürümeden koşmaya başlamış,herşey sırasıyla Olmalı tabi.önce işin abc sinden başla.araç standart bakımlarını Öğren bunlar hangi km de nerelerde yapılır bunları bil.söförlük sadece ehliyet Alıp direksiyona Geçmek demek değildir.çok sonraları belki sıra gelir o yaptırdığına ki gelmeseydi olur yani.ama şimdikiler başta yapacağını sonda sonda yapacağını başta yapıyor.


    Cidden öyle oldu hocam , tecrübe oldu açıkcası.

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Yazilimi kim, neyi hedefleyerek yapti, kopya yani merdivenalti ise gayet normal boyle durumlar..

    Eski aracima megachipste uygulama yaptirmistim, ilkinde ekonomi hedeflemistik, sonra kademe kademe guncellettim ve en sonunda optimum yakit/performans dengesini tutturdugumuz yazilimda biraktik.. bu da megachips in güzelliğiydi, istege gore yazılım uyarlaniyordu, custom mapping yani..

    Diger husus da kurum baglamadaki artış.. egr iptal edilmezse artan emisyon degerlerini ihtiva eden eksoz gazi, bu valf ile tekrardan emme hattına basilir.. bu birikince da zamanla aracin duzenini degistirir..

    Zaten yuksek kmdeki bir araca ekonomi hedeflenmeyen bir harita ve egr iptali olmadan uygulama yapmak mantiksiz..

    Aracin gidisinde, sesinde bir degisim var mi?


    Hocam yazılımı attı , sonra duman olsun mu diye sordu.Bende olmasın dedim bilgisayar'a değerler girdi.Tamamdır oldu dedi bu kadar.




  • Megane 2 1.5 dci düzgün kullanımda gayet tasarruflu ve dayanıklı bir motora sahiptir daha az yaksın diyerek yazılım attırmak pek mantıklı olmamış. Yazılım attırdığınız yerde eski orjinal ayarlarına dönmek istediğinizi söyleyin yetkili servis yazılım konusuyle ilgilenip orjinale çevirirmi bilemiyorum.
  • Enjektörlerin değerlerini kontrol ettirmen gerek.Eğer enjektör işemesi varsa piston eritirsin ve motor yaptırman gerekir.Bunun maliyeti de 5 bin TL.Enjeksiyon hatası diye çıktıysa %99 enjektörlerde sıkıntı vardır.Sakın ha enjektör temizleyici kullanma, dci motorda hiçbir işe yaramaz sonucunda zarar görürsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 liraya 120 km giden arabaya yazılım atıp tasarruf beklemek.
  • ErdmlGrp E kullanıcısına yanıt
    Bu araba rahmetli babamdan kaldı, hiç bir vida ekletmem. O'ndan nasıl kaldı ise öyle kullanırım diyemediniz mi. Bu kadar az yakan ve düzgün çalışan bir sisteme neden çomak sokulur ki.
  • En son bakımını hatırlamıyor musunuz yada kaydı falan yok mu ?Bakımları aksatılan araçlar yüksek yakıt tüketimi belli parçaların aşınması v.b olaylarla sizi başbaşa bırakır ayrıca chip yapılması da aracı yoran etkenlerdir.
    Umarım eşek niyetine binmiyorsunuzdur.(Bu sözüm bakım aralıklarından bihaber olmanızdan dolayıdır.)
  • keşke hiç chip yazılım işine bulaşmasaydın bizde megane 2 dci 80 sw var şehir içi ne kadar sıkış olsa yada zorlasamda 6.5 litreyi geçmedi şehır dışı 110 sabitle gidersen 4 litre yakıyor bence motorda bir sıkıntı var servise bir götür istersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.