Şimdi Ara

Dizel aracın siyah duman atması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu konuda forumda çok şey okudum ama kafamda netleşmeyen 1-2 şey var ondan soruyorum. İkinci el araç arıyorum bir süredir bugün bi ekspertize araç test ettirdim 2007 getz dizel 83.000 km de (göstergede olan bu ne kadar doğru bilemem) aracı maksimum güce çıkarttıklarında yaklaşık 175-180 hız gördüm egzozdan oldukça yoğun ve çok miktarda siyah duman çıktı. ama sadece son 5 saniyede çıktı bu duman onun dışında dikkat çekici bir şey yoktu. 88hp fabrika çıkışlı araba 84.5 hp güç çıktı. ekspertiz raporuna göre motor iyi durumda dedi adam. Bu siyah duman aklımı çok karıştırıyor acaba sorun var mıdır motorda? bir de 2007 model 1.5 getz 83.000'deki getz için 23.000 istiyor sizce çok mu? sağ arka kapı boyalı 1900 lira hasar kaydı var yandan darbe almış doğrultma boya yapılmış hem özel ekspertizde hem de yetkili servisin kayıtlarında bu çıktı diğer yerlerinde bir şey çıkmadı bir de araba full yetkili servis bakımlı.







  • Arkadaşlar kimse fikrini ve bilgisini paylaşmayacak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam dizellerde performanslı kullanımda siyah duman normal derler.Siyah dumanın sebebi fazla yakıt az hava yani sağlıklı bir şekilde yakılmamış yakıtın dışarı atılması.

    Şu bilgiler işinize yarayabilir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    Öncelikle dizel araçlar soğuk havalarda ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar siyah duman değil beyaz duman atar. Bu gayet normal bir durumdur. Motor ısındığında beyaz duman kesilir. Aynı zamanda benzinli araçlarda yine motor soğukken beyaz duman atarlar.

    Gelelim siyah dumana. Citroen ve Peugeot.da siyah duman atar. Özellikle C5 (kendi aracım C5 1.6 HDI) ve Peugeot 407 ağır kasalarını kaldırabilmek için bindirmelerde siyah dumanı bolca artar. Hele yazın siyah duman atmayan dizel bulmanız çok zordur ve zaten atması da normaldir. Bunun kesinlikle tek sebebi yoktur ancak miktarı ve yoğunluğu arızaya işaret edebilir. Hemen normal olan durumları sıralayayım.

    ZENGİN KARIŞIM : Siyah dumanın en çok görüldüğü durumdur. Somut olarak anlatmak gerekirse gaza birden yüklendiğinizde ve dip gaz bindirmeye devam ettiğinizde motor bu emri yerine getirmek için daha fazla yakıt daha az hava karışımı yaparak siyah dumana sebep olacaktır. Eğer aracınızda chip tuning varsa bu siyah dumanın yoğunluğu daha fazla olacaktır çünkü chip daha fazla güç demektir ve ihtiyaç duyulduğunda normalden çok fazla zengin karışım yapılmasına neden olur.

    EGR : Arızalı olsun olmasın (arızalı EGR daha fazla siyah dumana sebep olur) EGR başlı başına siyah dumanın sebebi olabilir çünkü bildiğiniz gibi EGR dışarı atılması zararlı olan gazları tekrar silindirlere geri gönderiyor ve bu da yanma verimini düşürüyor. Verimin sabit kalması için ECU normalden daha fazla zengin karışım yapılmasına neden oluyor ve bu da her gaza dokunduğunuzda siyah duman olarak geri dönüyor. EGR aynı zamanda zamanla motorda kurumlanmaya sebep olacaktır ve bu siyah dumanı daha sık görmenize sebep olacaktır.

    YAKIT : Aldığımız yakıtın kalitesi her zaman standart değerde değildir. Kötü yakıt siyah dumanı arttırıcı faktördür. Kükürt oranı ne kadar düşükse kurumlanma o kadar az olur ve siyah duman da azalır. Mümkün oldukça temiz yakıt sattığına emin olduğunuz istasyondan ve akşam saatlerinde yakıt almanız daha uygundur.

    HAVA SICAKLIKLARI : Yanma verimi hava ısısına göre değişir. Bu turbo dizel araçlar için çok belirgindir çünkü ne kadar soğuk ve yoğun hava olursa yanma verimi o kadar artar ve ECU fakir karışım yaparak bile optimal verimi sağlayabilir yani daha fazla hava daha az yakıt karışımı yapar. Bu sebeple kışın siyah duman yaz aylarına göre çok daha azdır ve sabit hızda seyrederken kışın yaz aylarına göre daha az yakıt tüketirsiniz, rampaları çok daha seri tırmanırsınız.

    SÜRÜŞ KARAKTERİSTİĞİ : Şüphesiz sürekli agresif kullanmak, yüksek devirlerde kullanmak, ani bindirmeler yapmak sürekli zengin karışıma sebep olur ve bu da doğal olarak siyah dumana.

    Bunun dışında motor enjeksiyon aksamındaki bir arıza, hava filtresinin çok kirli olması, hava debi sensörünün arızalı olması, EGR sisteminin arızalı olması siyah dumana sebep olur.





    Edit: Sizin siyah dumanın sebebi performanslı kullanım son hızda duman attı demişsiniz.Normal sürüş sırasında duman yoksa dert edilicek birşey değil gibime geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bnym97 -- 15 Şubat 2015; 15:00:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Hocam dizellerde performanslı kullanımda siyah duman normal derler.Siyah dumanın sebebi fazla yakıt az hava yani sağlıklı bir şekilde yakılmamış yakıtın dışarı atılması.

    Şu bilgiler işinize yarayabilir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    Öncelikle dizel araçlar soğuk havalarda ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar siyah duman değil beyaz duman atar. Bu gayet normal bir durumdur. Motor ısındığında beyaz duman kesilir. Aynı zamanda benzinli araçlarda yine motor soğukken beyaz duman atarlar.

    Gelelim siyah dumana. Citroen ve Peugeot.da siyah duman atar. Özellikle C5 (kendi aracım C5 1.6 HDI) ve Peugeot 407 ağır kasalarını kaldırabilmek için bindirmelerde siyah dumanı bolca artar. Hele yazın siyah duman atmayan dizel bulmanız çok zordur ve zaten atması da normaldir. Bunun kesinlikle tek sebebi yoktur ancak miktarı ve yoğunluğu arızaya işaret edebilir. Hemen normal olan durumları sıralayayım.

    ZENGİN KARIŞIM : Siyah dumanın en çok görüldüğü durumdur. Somut olarak anlatmak gerekirse gaza birden yüklendiğinizde ve dip gaz bindirmeye devam ettiğinizde motor bu emri yerine getirmek için daha fazla yakıt daha az hava karışımı yaparak siyah dumana sebep olacaktır. Eğer aracınızda chip tuning varsa bu siyah dumanın yoğunluğu daha fazla olacaktır çünkü chip daha fazla güç demektir ve ihtiyaç duyulduğunda normalden çok fazla zengin karışım yapılmasına neden olur.

    EGR : Arızalı olsun olmasın (arızalı EGR daha fazla siyah dumana sebep olur) EGR başlı başına siyah dumanın sebebi olabilir çünkü bildiğiniz gibi EGR dışarı atılması zararlı olan gazları tekrar silindirlere geri gönderiyor ve bu da yanma verimini düşürüyor. Verimin sabit kalması için ECU normalden daha fazla zengin karışım yapılmasına neden oluyor ve bu da her gaza dokunduğunuzda siyah duman olarak geri dönüyor. EGR aynı zamanda zamanla motorda kurumlanmaya sebep olacaktır ve bu siyah dumanı daha sık görmenize sebep olacaktır.

    YAKIT : Aldığımız yakıtın kalitesi her zaman standart değerde değildir. Kötü yakıt siyah dumanı arttırıcı faktördür. Kükürt oranı ne kadar düşükse kurumlanma o kadar az olur ve siyah duman da azalır. Mümkün oldukça temiz yakıt sattığına emin olduğunuz istasyondan ve akşam saatlerinde yakıt almanız daha uygundur.

    HAVA SICAKLIKLARI : Yanma verimi hava ısısına göre değişir. Bu turbo dizel araçlar için çok belirgindir çünkü ne kadar soğuk ve yoğun hava olursa yanma verimi o kadar artar ve ECU fakir karışım yaparak bile optimal verimi sağlayabilir yani daha fazla hava daha az yakıt karışımı yapar. Bu sebeple kışın siyah duman yaz aylarına göre çok daha azdır ve sabit hızda seyrederken kışın yaz aylarına göre daha az yakıt tüketirsiniz, rampaları çok daha seri tırmanırsınız.

    SÜRÜŞ KARAKTERİSTİĞİ : Şüphesiz sürekli agresif kullanmak, yüksek devirlerde kullanmak, ani bindirmeler yapmak sürekli zengin karışıma sebep olur ve bu da doğal olarak siyah dumana.

    Bunun dışında motor enjeksiyon aksamındaki bir arıza, hava filtresinin çok kirli olması, hava debi sensörünün arızalı olması, EGR sisteminin arızalı olması siyah dumana sebep olur.





    Edit: Sizin siyah dumanın sebebi performanslı kullanım son hızda duman attı demişsiniz.Normal sürüş sırasında duman yoksa dert edilicek birşey değil gibime geliyor.

    Teşekkür ederim hocam ben de buna yoruyorum durumu sıkıntısı yoktur diye düşünüyorum inşallah öyledir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazy_eray

    Bu konuda forumda çok şey okudum ama kafamda netleşmeyen 1-2 şey var ondan soruyorum. İkinci el araç arıyorum bir süredir bugün bi ekspertize araç test ettirdim 2007 getz dizel 83.000 km de (göstergede olan bu ne kadar doğru bilemem) aracı maksimum güce çıkarttıklarında yaklaşık 175-180 hız gördüm egzozdan oldukça yoğun ve çok miktarda siyah duman çıktı. ama sadece son 5 saniyede çıktı bu duman onun dışında dikkat çekici bir şey yoktu. 88hp fabrika çıkışlı araba 84.5 hp güç çıktı. ekspertiz raporuna göre motor iyi durumda dedi adam. Bu siyah duman aklımı çok karıştırıyor acaba sorun var mıdır motorda? bir de 2007 model 1.5 getz 83.000'deki getz için 23.000 istiyor sizce çok mu? sağ arka kapı boyalı 1900 lira hasar kaydı var yandan darbe almış doğrultma boya yapılmış hem özel ekspertizde hem de yetkili servisin kayıtlarında bu çıktı diğer yerlerinde bir şey çıkmadı bir de araba full yetkili servis bakımlı.

    Araç dediğin gibiyse sıkıntı yok, alabilirsin. Fiyatına birşey diyemiyorum.




  • Farkli bir konuya degineyim bende. Milleti dizele mahkum edenlerin Allah belasini versin diyorum. Hem millete hem cevreye yazik yahu. Soba bacasi gibi cogu arac. Kapkara dumanlar cikiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba güzeldi ama bugün 2006 model fiesta baktım dizel onu da soktum ekspertize onda da aynı duman olayı oldu yani sıkıntı olmadığını düşünüyorum. Adamla anlaştık 140.000 de boyasız değişensiz kazasız fiesta aliyorum nasipse yarın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç tavan rengi atması
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazy_eray

    Araba güzeldi ama bugün 2006 model fiesta baktım dizel onu da soktum ekspertize onda da aynı duman olayı oldu yani sıkıntı olmadığını düşünüyorum. Adamla anlaştık 140.000 de boyasız değişensiz kazasız fiesta aliyorum nasipse yarın.

    Dizel arabalar anlık hızlanmalarda vites değiştirirken duman atar normal rölantide çalışırken duman atmıyorsa problem yoktur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.