Şimdi Ara

Dizel araçlar gerçekten geç mi ısınıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
1
Favori
12.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2013 dizel fiesta vardı, 8-9 km de ısınıyordu.
    2016 benzinli jetta var, 2-3 km de ısınıyor. bahsettiğim 0 dereceler civarı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Code140


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkay_53

    Eski model dizellerde geçerli. Yenilerde ısınma problemi yok.

    sizinkisi biraz işkembesel olmuş. Dizelin mantığında geç ısınma var eski motor yada yeni motor olmasına gerek yok .

    Arkadaş, aracın iç ısından, yani kaloriferin iyi ısıtıp ısıtmamasından bahsetmiş, sen neden bahsediyorsun??? Dizel motorun geç ısındığını herkes bilir.
  • Code140 kullanıcısına yanıt
    Herkes bişeyler sallamış, birisi benzinli 3 dk da ısınmaz demiş sanki ben yıllardır kullanmıyorum bilmiyorum. Öbürüde dizel 4 dakikada falan ısınır demiş. forum biraz daha zorlarsa aslında dizel motor benzinliden daha çabuk ısınır kararı çıkacak konudan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Code140


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkay_53

    Eski model dizellerde geçerli. Yenilerde ısınma problemi yok.

    sizinkisi biraz işkembesel olmuş. Dizelin mantığında geç ısınma var eski motor yada yeni motor olmasına gerek yok .

    Arkadaş biraz haklı,araçtan araca farkediyor..Evet geç ısınma olsa daq, Megane 3 aracım varken 12 km'de yolda bile bir diş zor ısınırken( digital gösterge),

    Civic Dizel aracım 3-4 Km'de tam randumanlı ısınıyor..

    Ancak hava ne kadar soğuk olursa olsun Gram düşmüyor hararet ibresi..Yani İstanbul gibi bir yerde Megane 3 dur-kalk trafiğinde digital ibre düşerken, Dizel Civic'te 4 senedir ibrenin düştüğünü görmedim..Dikkat ederim her zaman düşüyor mu diye..Yok yani imkansız..

    Şirket aracım Fluence'de aynı Megane 3 gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 5 Aralık 2017; 15:35:25 >




  • Geç ısınıyorlar , çalışma prensibi farkından.



    Kışın dizel olan aracı yatırıyoruz , benzin +lpg'li araca biniyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Zaten mantıklı bakarsak motor ısınmadan içeriye sıcak hava vermesi mümkün değil arkadaşım. ikiside aynı kapıya çıkıyor yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavercanturk

    Zaten mantıklı bakarsak motor ısınmadan içeriye sıcak hava vermesi mümkün değil arkadaşım. ikiside aynı kapıya çıkıyor yani.

    Mümkün arkadaşım. Aracım Renault Clio Grand Tour 1.5 DCİ. Hava sıcaklığı 7 derece ve altında ise, kaloriferi açtığınız zaman araç, "Resistans" vasıtası ile içeri motordan bağımsız olarak sıcak hava veriyor. Aynı şekilde işyeri aracım FORD RANGER 2016 Model 2200 motor TDCİ araç çalıştıktan sonra klimayı ısınma pozisyonda en üst seviye getirdiğiniz zaman önce ılık, hareket ettikten kısa bir sonra da, sıcağa yakın ılık hava veriyor. Bir şey biliyoruz da söylüyoruz herhalde.




  • Benzinli de kullandım, dizel de. Dizel, benzinliye göre daha geç ısınıyor.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    yavercanturk Y kullanıcısına yanıt
    clio da bu özellik benimde beğendiğim bir özellik. 2011 model expression symbol ü mart ayında aldım onda var mı bilmiyorum araştırdım bulamadım. Artık 7 derece altına düşünce deneyip görücem.



    http://www.clioiii.com/forum/viewtopic.php?f=66&t=3185&start=0

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şirket aracı Land Rover Discovery 2016 model 3000cc v6 dizel mesela ama E39 5.20i kendi benzinli aracım daha çabuk ısınıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Safe Zone -- 5 Aralık 2017; 16:38:47 >
  • Kışın 6-7 km, yazın 3-4 km sürüyor motor (radyatör) sıcaklığının 80 dereceye çıkması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Safe Zone

    Şirket aracı Land Rover Discovery 2016 model 3000cc mesela ama E39 5.20i kendi aracım daha çabuk ısınıyor.

    güzel şirketmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motora göre önemli değişkenlik gösteriyor.

    Iyi bildiğim 4 dizel araç için -3 ile 3°C arası sıcaklıklardaki sıralamayı yazayım,en çabuk ısınandan geç ısınana doğru;

    1-Volvo V60 2.4

    2-Volvo V50 2.0

    3-Peugeot 308 1.6

    4-Bmw X3 2.0

    İsınma konusunda hassas olanlar kesinlikle X3 ten uzak durmalı,15 dakikayı bile geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • WmGMD W kullanıcısına yanıt
    Radyatör termostadin değiştiniz mi hocam genelde bu sorundan dolayı sıkıntı oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel ısınıyor ama biraz sürünce ısınıyor yaklaşık 600 metre filan rolantide zor kolay kolay ısınmaz. Soğuk motora da ısınsın diye boşta aragaz verilmez. Turboyu eline alırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD

    1.3 mj var evet ısınmıyor

    geçen sene kışın ciddi soğuk geçmişti bu seneye göre. şirket aracı linea ile çok sıkıntı çektim. araç bir türlü ısınmak bilmiyor. kartal-gebze arası ancak kendine geliyor.
  • 1.6 cdti çabuk ısınıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaloriferin çabuk ısınması için bir ipucu vereyim kışın soğuk havalarda arabayı çalıştırıp direk kaloriferi açarsanız hem radyator suyu-motorun ısınması uzun sürer hem de kaloriferin sıcak üflemeye başlaması uzun sürer.Bunun için belli miktar kaloriferi açmadan idare edip 2-3 dakika sonra kaloriferi açtığınızda 20-30 saniyeye kalorifer düzgün bi şekilde sıcak üfler
  • Arabayla yolculuk ederken yaz-kış klima kullanılırsa iklimlendirne problemi büyük ölçüde çözülür. Sıcağa aldık diye klima tuşuna basmamazlık etmeyin. Kışın da A/C tuşuna basın. Motor geç ısınır, çabuk soğur olayı daha çok farklı bir konu. Yüksek devir çevirip motora zarar vermemek için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Dizel motora göre önemli değişkenlik gösteriyor.

    Iyi bildiğim 4 dizel araç için -3 ile 3°C arası sıcaklıklardaki sıralamayı yazayım,en çabuk ısınandan geç ısınana doğru;

    1-Volvo V60 2.4

    2-Volvo V50 2.0

    3-Peugeot 308 1.6

    4-Bmw X3 2.0

    İsınma konusunda hassas olanlar kesinlikle X3 ten uzak durmalı,15 dakikayı bile geçer.





    ben de s60 kullanıcısıyım. yalnız bizim araçlarda ve diğer benzer segment araçlarda kaloriferin sıcak hava vermesi için motorun ısınması gerekmiyor. elektrikli rezistans marifetiyle motor soğukken de aracın kaloriferi sıcak hava vermeye kısa sürede başlıyor. motor ısındıktan sonra rezistans devre dışı kalıyor.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.