Şimdi Ara

Dizel araçlar gerçekten geç mi ısınıyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
1
Favori
12.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • copycat kullanıcısına yanıt
    Volvo'da bahsettiğiniz 'Elektrikli ek ısıtıcı' sizin aracınızda olabilir ama bu standart bir donanım değil ve dolayısiyla her Volvo'da bulunmuyor,opsiyonla eklenebiliyor.Elektrikli ek ısıtıcı varsa zaten bilgi ekranındaki menünün ayarlar kısmında, elektrikli ısıtıcı başlığı altında aktif-deaktif etme seçeneği bulunur.Bu yoksa donanımda yoktur.

    Yazdığım listede V50'de elektrikli ısıtıcı yoktu,V60 da ise hem elektrikli hemde yakıtla çalışan ek ısıtıcı var ancak sıralamayı yaparken elbette bunların çalışmadığı duruma göre yazdım.Yani bunlar kapalı iken de V60 çabuk ısınıyor.

    Elektrikli ısıtıcının çabuk ısınmada etkisi şu şekilde var;hareketten sonra normalde ortalama 6-7 dk da sıcak hava üflerken (0-5°C arası sıcaklıkta) elektrikli ek ısıtıcı desteğinde bu 4 dakika dolaylarına düşüyor.Kronometre alıp ölçmedim tabiki ama bu yazdığım sürelerden +/- 1 dakika fark olabilir en fazla.

    Yakıtla çalışan ısıtıcı ise önceden değilde araçla birlikte başlatılirsa 2 dk kadar surüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2008 1,9 dci 100 lük trafic tüplü araba gibi çabuk ısınıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • forum adeta bilgi kirliliği. dizel motorlar yapısı gereği döküm blok olduğu için geç ısınır geç soğur. dizel motorların kilosunun ağır olmasının sebebide budur. turbo basıncı fazla olan araçlar basıncı az olana göre de çabuk ısınır. dizeller arasında hızlı veya yavas ısınma farkı buradan kaynaklanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydinpurcek -- 5 Aralık 2017; 20:2:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Genelde dizel araçlarımız var. Evden işe giderken yaklaşık 10 km, ısınmıyor araçlar. Üşüye üşüye geliyorum. Genelde hep yokuş aşağı denilebilecek kadar gidiyoruz. Erken ısınması için aracı biraz sıkıştırmak gerekiyor. Audi a6 ve hyundai accent blue'de 6 diş varsa. 2. dişe yolun sonunda geçmiş oluyor. Ki çoğu zamanda tek diş'te sonlanıyor yolculuk.
    Arkadaşın tüplü palio 1.2 daha hızlı ısınıyor eminim.

    hocam, audi kalorifer ayarlarında ek ısıtma açık mı?

    değil ise açmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum, 2013 ekiminde aldığım Stepway 1.5 dCi aracım da çok soğuk havalarda motor soğukken bile içeriye ılık hava verebilirdi.



    Günümüzde hemen her maliyetten kaçınıldığı ve Daica nın da ekonomik bir üretim olduğu düşünüldüğünde çok etkileyici bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geç ısınır o yüzden kısa mesafede dizel araçla çok yakar benzinliden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Dizel araç belki 5 dk geç ısınır ama esas problem çabuk soğumasıdır. Ankaralılar bilir gölbaşından yokuş aşşağa inerken motor soğur

    Benim benzinli/lpg'li arabayı da kontak kapattıktan 3-4 saat sonra kontrol ettiğimde bile motor sıcak oluyor, ODB2'den baktığımda 65-70 derece su sıcaklığı okuyorum 14-15 derece sıcaklıkta akşam saatlerinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydinpurcek

    forum adeta bilgi kirliliği. dizel motorlar yapısı gereği döküm blok olduğu için geç ısınır geç soğur. dizel motorların kilosunun ağır olmasının sebebide budur. turbo basıncı fazla olan araçlar basıncı az olana göre de çabuk ısınır. dizeller arasında hızlı veya yavas ısınma farkı buradan kaynaklanır.

    Tek kaide bu değil yalnız. Eğer dediğiniz gibi olsaydı ısınmış bir dizel araba durduğu yerde soğumazdı mesela. Hatta kontak kapatıldıktan sonra bile sıcak kalması gerekirdi.
  • aydinpurcek kullanıcısına yanıt
    Benzinli motorlar da döküm.

    Fakat dediğinize katılıyorum. Dizel motorlar benzinlilere göre genellikle daha fazla ısıtılması gereken metal içerdiğinden geç soğur ve geç ısınır. Ama genel olarak dizellerin benzinlilere göre daha zor ısınmasının, hatta durduğu yerde soğumasının asıl sebebi dizelin benzinliye göre aynı deviri tutturabilmek için daha az yakıt yakmasıdır. Daha az yakıt, daha az ısı demek.

    Aynı şekilde, sadece hacmi birbirinden farklı olan aynı iki motordan yüksek hacimli olan daha çabuk ısınır. Çünkü yüksek hacimde aynı deviri tutturabilmek için daha fazla yakıt yakmanız gerekir.

    Bununla beraber her motorun karakteri farklıdır. Dizel olduğu halde benzinlilerden daha çabuk ısınabilen motorlar da olabilir. Lakin istisnalar kaideyi bozmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle


    quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Genelde dizel araçlarımız var. Evden işe giderken yaklaşık 10 km, ısınmıyor araçlar. Üşüye üşüye geliyorum. Genelde hep yokuş aşağı denilebilecek kadar gidiyoruz. Erken ısınması için aracı biraz sıkıştırmak gerekiyor. Audi a6 ve hyundai accent blue'de 6 diş varsa. 2. dişe yolun sonunda geçmiş oluyor. Ki çoğu zamanda tek diş'te sonlanıyor yolculuk.
    Arkadaşın tüplü palio 1.2 daha hızlı ısınıyor eminim.

    hocam, audi kalorifer ayarlarında ek ısıtma açık mı?

    değil ise açmanızı tavsiye ederim.

    Genelde accentteyim ben de.

    Audi ye pek binilmiyor, denememiştim hiç. Ek ayar dediğiniz tam nerden açılıyor biliyormuyuz. Ac değildir galiba.

    Deneyeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shedower.

    2001 model dizel aracım 10 derece sıcaklıkta 15 dk civarı sürede ısınıyor

    Sizinki de ısınmak bilmiyormuş mübarek. Dizel aracın 6-7 dk içinde ısınması hakkıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 ford fiesta 1.4 tdci sahibiyim. Hergün işe 5km git 5km gel yapıyorum. Özellikle sabahları araç varana kadar ısınmıyor. Yakıt olarakta kısa mesafe de dizel kar değil zarar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk aracım dizel lineaydı

    Sürekli kullandığım güzergâhta 5 km sonra anca ısınıyordu motor.

    Şimdiki aracım ise benzinli i20.1 km olmadan motor ısınmış oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Katılıyorum, 2013 ekiminde aldığım Stepway 1.5 dCi aracım da çok soğuk havalarda motor soğukken bile içeriye ılık hava verebilirdi.



    Günümüzde hemen her maliyetten kaçınıldığı ve Daica nın da ekonomik bir üretim olduğu düşünüldüğünde çok etkileyici bana göre.


    dacia stepwaylerde ek ısıtıcı var.
  • fabrika çıkışı webastolu connectler vardı. Bi ara öyle bunaldım, alacaktım bi tane. Kur saatini çalışıp ısınsın sonra bin git oh mis.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet ısınmıyor 4-5 km den önce ısınmıyor bir çok aracı denedim bir çok.Bu sebeple klimayla işi hallediyorum.
  • Dizel araç geç ısınıp yokuş aşağı inerken de soğuyor ya da ışıklarda dururken. Dizelden benzine geçtim arada gerçekten çok fark gördüm ben ısınma konusunda dizel o konuda üzüyor.
  • Ataşehirden ümraniye devlet hastanesine gidiyoruz fsm yolundan 10-15km filan. Adam gibi ısıtması yolun ortasına doğru oluyor. 5-10dk da sıcak üflemeye başlıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı çalıştırıp ısınması için durduğu yerde gaz mı veriyorsun 😑😑😑

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • cbascan kullanıcısına yanıt
    Alıştım artık eldivenle sürüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.