Şimdi Ara

Dizel araçlar gerçekten geç mi ısınıyor? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
1
Favori
11.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzinliye kıyasla dizel araç biraz daha geç ısınır elbette. Ve dizel aracı rölantide ısıtamazsınız. Yani çalıştırayım da hareket etmeden önce 10 dk bekleyeyim diye düşünmeyin, dizel motor hareket halinde ısınır ancak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • adam_ıssız kullanıcısına yanıt
    2012 modelide bende var.yakıt tuketiminiz nedir acaba sehir içi kışın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isıtma 28 dereceye ayarlı. 5 dk civarında sürüyor. Sıcak hava gelmeye başlıyor.
  • 1.3 aveo dizel 5 dk gayet iyi ısıtıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha bu sabah yaşadık bu olayı. Transporter 2.0 tdi motor , 10 km den fazla gittik motor derecesi 90 a zor çıktı.. saat 8.30 civarı , sıcaklık ise hissedilen -5 civarıydı. gerisini siz düşünün.

    illa sıcak hava gelmesi diyorsanız 30-40 dereceden sonra hafiften sıcak üflüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi :Fatih: -- 6 Aralık 2017; 14:20:56 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Dizel motora göre önemli değişkenlik gösteriyor.

    Iyi bildiğim 4 dizel araç için -3 ile 3°C arası sıcaklıklardaki sıralamayı yazayım,en çabuk ısınandan geç ısınana doğru;

    1-Volvo V60 2.4

    2-Volvo V50 2.0

    3-Peugeot 308 1.6

    4-Bmw X3 2.0

    İsınma konusunda hassas olanlar kesinlikle X3 ten uzak durmalı,15 dakikayı bile geçer.





    308 kullanıcısı olarak , 308 in en erken ısınan dizellerden biri olduğunu sanıyorum. kışın 3 km sonra ibre yukarı gidiyor. ılık üflemeye başlıyor.

    Yazın 2 km civarında ibre yukarı gidiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel aracın kliması da geç mi ısınır? Konuda bahsedilen motor ısısı ama klima konusunda fark var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kışın gerçekten sıkıntı ya hem zor çalışıyor hemde geç ısınıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Be_Yourself

    Kışın gerçekten sıkıntı ya hem zor çalışıyor hemde geç ısınıyor.

    Senin araçta bir sıkıntı var o zaman kardeşim, geçen sene aracım (DCİ), 3 gün kaldığım soğuk bir şehirde (Burdur), -13 derece de her defasında tek marşta çalıştı. Geçen kış İzmir de -9 derece de kullandığım işyeri aracı Mitsubishi L200 tek marşta, üstelik marşa basar basmaz çalıştı. Daha ne olsun?
  • Oncelikle kullandigin aracin modeli markasi etkiliyor.

    Suanki aracim Hyundai Accent era 2 km gittmeden koloferi açıyorum sicak üflüyor. Kısaca dizel gec isiniyor muhabbeti yalan bakimsiz araba gec isinir.

    Benzinli unom vardi oda 2 km de anca isiniyordu.

    Mesela arkadasimda volvo var gotum dondu gecen dedi. Gitti kalofer peteginin vanasi bozukmus degistirdi şimdi güzel isiniyor diyor. Kisaca hepsinde icten yanmalı motor teknolojisi var ve muazzam sicaklikta caliaiyor haralet ibresi kipirdadiktan sonra kaloferi acabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helluri kullanıcısına yanıt
    Yaşadığım yerde sıcaklık son haftalarda 0°C dolaylarında (akşamları) ve maalesef geç ısınıyor.
    Yani yazdığım listedeki ilk ikisine göre geç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 6 Aralık 2017; 17:51:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra


    quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle


    quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Genelde dizel araçlarımız var. Evden işe giderken yaklaşık 10 km, ısınmıyor araçlar. Üşüye üşüye geliyorum. Genelde hep yokuş aşağı denilebilecek kadar gidiyoruz. Erken ısınması için aracı biraz sıkıştırmak gerekiyor. Audi a6 ve hyundai accent blue'de 6 diş varsa. 2. dişe yolun sonunda geçmiş oluyor. Ki çoğu zamanda tek diş'te sonlanıyor yolculuk.
    Arkadaşın tüplü palio 1.2 daha hızlı ısınıyor eminim.

    hocam, audi kalorifer ayarlarında ek ısıtma açık mı?

    değil ise açmanızı tavsiye ederim.

    Genelde accentteyim ben de.

    Audi ye pek binilmiyor, denememiştim hiç. Ek ayar dediğiniz tam nerden açılıyor biliyormuyuz. Ac değildir galiba.

    Deneyeyim

    araç ayarlarından kalorifer ayarlarına gelin. orada ek ısıtma diye bir seçenek olmalı. o seçenek normalde kapalı geliyor.

    açarsanız motor soğuk olsa bile kalorifer sıcak üflüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • motorun hemen isinmasi icin klimayi calistirin soguk olarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şazenuş kullanıcısına yanıt
    Mart ayında aldım ara sıra sıfırlarım ve en son yakıtta yine sıfırladım 5.4 felan gösteriyordu sanırım en son. Yakıtı çok iyi ve kullanmadan önce burada yazılanı okusam abartıyor yada gaza basmıyor derdim ama normal kullanıp dikkat etsem 5 yakar yani o derece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dağılın işin uzmanı geldi açıklayayım:

    Doğrudur, temelde dizel araçlar çok az da olsa benzinliye göre daha geç ısınır, ancak bu konudaki temel sorun bu değildir. En temel sorun motorda ısınmayı sağlayan müşür v.b. parçaların motorun yapısına olan uyumsuzluğundan kaynaklanır. Mesela üreteciler genelde aynı aracın farklı motor hacimleri için bazı parçaları ayrı ayrı üretmezler. Parçalar birbirine uyduğu için her motor hacminde yada tipinde aynı verimi göstermezler. Kalorifer peteği,müşür, sıcak su boruları, fan v.s. ortak olunca ısınma konusunda benzinli araçlar öne çıkar. Ancak o araç çok tutulan bir model haline gelirse üretici o araca has parçalar tasarlar ve o sorun da ortadan kalkar. Mesela Ford Connect ve Fiat Dobloların son kasaları ile ilk serileri arasında kalorifer verimi açısından dağlar kadar fark vardır. Aynı konu klimalar için de geçerlidir. Benzinli araçlar dizellere göre daha yüksek devir çevirdikleri için eğer her iki motor tipinde de üretici aynı kompresör ve peteği kullanmış ise benzinli model bir tık daha iyi soğutur. Bu konu lastikler için de geçerlidir. Eğer yakıt değerleri atıyorum 185/65/15 lastiğe göre hesaplanmış ise aynı kasa aracın 195/60/16 gibi lastiğe sahip modelinin yakıt, hız göstergesi v.b. tüm parametreleri aslından çok farklı olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Radyatör termostadin değiştiniz mi hocam genelde bu sorundan dolayı sıkıntı oluyor.

    Yok hayır hocam değişmedi.
  • WmGMD W kullanıcısına yanıt
    Hocam değiştirin fiatlarin sorunudur bu. Belki de termostat erken açıyor 90 derece olmadan yakıtı da fazla yaktırır hem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkay_53

    Eski model dizellerde geçerli. Yenilerde ısınma problemi yok.

    Bence tam aksi. 2004 1.9 jtd motor 10 km yolun 6-7. kilometrelerinde ısınıyor o da kapıda 2-3 dakika çalıştırdığım halde.85 model mercedes 300d ise 2 dakikada ateş üflüyor kaloriferden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 astra en fazla 3km sürüyor ılık üflemesi

    Edit. Kayseri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Emir -- 7 Aralık 2017; 15:59:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Hocam değiştirin fiatlarin sorunudur bu. Belki de termostat erken açıyor 90 derece olmadan yakıtı da fazla yaktırır hem.

    Aldığımızdan beri aynı hocam ama bir baktırayım en iyisi servise yolum düşünce. Teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.