Şimdi Ara

Dizel araçlar gerçekten geç mi ısınıyor? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
113
Cevap
1
Favori
12.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    1. İşyerim gölbaşında hergün o yokusu kullanıyorum

    2. Onlarca farklı şirket aracı ve kendi aracım dizel, yolda giderken hiçbirşekilde motor soguması (yazarken bile aşırı saçma geldi) yaşamadım, forumdan 2-3 arkadaşında bana katıldıgı gibi gidin termostatınızı kontrol edin

    Bana katılanlara da bakabilirsin ilk sayfadan. Ben de çok dizel kullandım hepsinde sonuç aynıydı. Kepekliden boşa at aştinin oraya doğru arabann göstergesinin düştüğünü görürsün. Ne aştisi demirköprüde tek dişe düşüyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Kardeş 200le giden araba niye soğusun ya sen ne anlatıyon. Ben düz yolda giden araba soğur mu diyorum. Yokuş aşşa ki bu anlattığım yokuş epey var. Burdan inerkene gaza basmıyorsun hiç bi şekilde, ve soğuyor NET. Kafadan sallamıyoruz hergün bu yolu yapıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Kardeş 200le giden araba niye soğusun ya sen ne anlatıyon. Ben düz yolda giden araba soğur mu diyorum. Yokuş aşşa ki bu anlattığım yokuş epey var. Burdan inerkene gaza basmıyorsun hiç bi şekilde, ve soğuyor NET. Kafadan sallamıyoruz hergün bu yolu yapıyoruz.

    Ankara nın ayazı mı? Hocam ben Burdurluyum, Burdurun soğuğunu bilenlere bir sorun isterseniz? Araçların önüne karton koymak eskilerde kalan bir şey. Yeni nesil araçlarda, ister Benzinli olsun, ister dizel araç, istenilen sıcaklığa ulaştıktan sonra hiç bir şekilde (yokuş aşağıya giderken vitesten atma gibi bir saçmalık yapılmadığı sürece) aracın harareti dikkate alınacak bir şekilde düşmez arkadaşım. Hala iddia ediyorsun.
  • Doğrudur. Benzinli Doblo'm motoru çalıştırdıktan 30-45 saniye sonra ılık hava vermeye başlıyor, 1-1.5 dakika sonra sıcak hava veriyor. Bu değerler rölantide. Multijet ise geçen otoparkta çalıştırdım 20 dakika, hava sıcaklığı 18 derece olmasına rağmen ilk gösterge hareketini yaklaşık 17 dakika sonra verdi. 20 dakikada anca 45 derece civarlarına geldi.



    Daha önce kullandığımız Dci reno'ya da sevgi ve saygılarımı sunuyorum. 15 kilometrelik yolu buz gibi arabayla gidiyorduk. Belediye otobüsü bile daha sıcaktı o arabadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Kardeş 200le giden araba niye soğusun ya sen ne anlatıyon. Ben düz yolda giden araba soğur mu diyorum. Yokuş aşşa ki bu anlattığım yokuş epey var. Burdan inerkene gaza basmıyorsun hiç bi şekilde, ve soğuyor NET. Kafadan sallamıyoruz hergün bu yolu yapıyoruz.

    Ankara nın ayazı mı? Hocam ben Burdurluyum, Burdurun soğuğunu bilenlere bir sorun isterseniz? Araçların önüne karton koymak eskilerde kalan bir şey. Yeni nesil araçlarda, ister Benzinli olsun, ister dizel araç, istenilen sıcaklığa ulaştıktan sonra hiç bir şekilde (yokuş aşağıya giderken vitesten atma gibi bir saçmalık yapılmadığı sürece) aracın harareti dikkate alınacak bir şekilde düşmez arkadaşım. Hala iddia ediyorsun.

    bu neyin tartışması anlamadım, 28 yıldır araç kullanıyorum, yokuş inerken eğer gaz

    vermesen motor sıcaklığı düşer, ama sıfıra değil tabi ki, 110 ise 90-85 gibi olur,

    indiğin yokuşa ve hava sıcaklığına göre değişiklik gösterebilir,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayBaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Kardeş 200le giden araba niye soğusun ya sen ne anlatıyon. Ben düz yolda giden araba soğur mu diyorum. Yokuş aşşa ki bu anlattığım yokuş epey var. Burdan inerkene gaza basmıyorsun hiç bi şekilde, ve soğuyor NET. Kafadan sallamıyoruz hergün bu yolu yapıyoruz.

    Ankara nın ayazı mı? Hocam ben Burdurluyum, Burdurun soğuğunu bilenlere bir sorun isterseniz? Araçların önüne karton koymak eskilerde kalan bir şey. Yeni nesil araçlarda, ister Benzinli olsun, ister dizel araç, istenilen sıcaklığa ulaştıktan sonra hiç bir şekilde (yokuş aşağıya giderken vitesten atma gibi bir saçmalık yapılmadığı sürece) aracın harareti dikkate alınacak bir şekilde düşmez arkadaşım. Hala iddia ediyorsun.

    bu neyin tartışması anlamadım, 28 yıldır araç kullanıyorum, yokuş inerken eğer gaz

    vermesen motor sıcaklığı düşer, ama sıfıra değil tabi ki, 110 ise 90-85 gibi olur,

    indiğin yokuşa ve hava sıcaklığına göre değişiklik gösterebilir,

    Neyin tartışması söyleyeyim. Arkadaş yokuş aşağıya giderken, dizel motorların soğuduğunu ve bu yüzden araçların kışın kalorifer yönünden iyi olmadığını iddia ediyor. Benim kendi aracım Dizel, işyeri aracım dizel bunun böyle olmadığını bir türlü ikna edemedik.




  • Yokuş aşağı inerken gaza basmadığınızda benzinlide yakıt yanmaya devam ederken dizelde yakıt püskürtülmez, bu nedenle dizel motorlarda sıcaklık düşebilir ama sadece düşer, sonuçta düştüğü derece bile kaloriferden sıcak hava gönderebilecek kadar sıcaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Kardeş 200le giden araba niye soğusun ya sen ne anlatıyon. Ben düz yolda giden araba soğur mu diyorum. Yokuş aşşa ki bu anlattığım yokuş epey var. Burdan inerkene gaza basmıyorsun hiç bi şekilde, ve soğuyor NET. Kafadan sallamıyoruz hergün bu yolu yapıyoruz.

    sabah ilk motor ısındığında aynısını yaşırorum. benim güzargahta motor 2. ısınma çubuğua geldiğinde yokus asağıya yaklasık 1km iniyorum ve bu arada motor ısısı tekrardan bir çizgiye düşüyor. dizel motorların hepsidne bu durum var aksini iddaa eden ehliyeti dün almıştır :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: BayBaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Kardeş 200le giden araba niye soğusun ya sen ne anlatıyon. Ben düz yolda giden araba soğur mu diyorum. Yokuş aşşa ki bu anlattığım yokuş epey var. Burdan inerkene gaza basmıyorsun hiç bi şekilde, ve soğuyor NET. Kafadan sallamıyoruz hergün bu yolu yapıyoruz.

    Ankara nın ayazı mı? Hocam ben Burdurluyum, Burdurun soğuğunu bilenlere bir sorun isterseniz? Araçların önüne karton koymak eskilerde kalan bir şey. Yeni nesil araçlarda, ister Benzinli olsun, ister dizel araç, istenilen sıcaklığa ulaştıktan sonra hiç bir şekilde (yokuş aşağıya giderken vitesten atma gibi bir saçmalık yapılmadığı sürece) aracın harareti dikkate alınacak bir şekilde düşmez arkadaşım. Hala iddia ediyorsun.

    bu neyin tartışması anlamadım, 28 yıldır araç kullanıyorum, yokuş inerken eğer gaz

    vermesen motor sıcaklığı düşer, ama sıfıra değil tabi ki, 110 ise 90-85 gibi olur,

    indiğin yokuşa ve hava sıcaklığına göre değişiklik gösterebilir,

    Neyin tartışması söyleyeyim. Arkadaş yokuş aşağıya giderken, dizel motorların soğuduğunu ve bu yüzden araçların kışın kalorifer yönünden iyi olmadığını iddia ediyor. Benim kendi aracım Dizel, işyeri aracım dizel bunun böyle olmadığını bir türlü ikna edemedik.

    Edemezsiniz çünkü durum bu arkadaşım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • duggac kullanıcısına yanıt
    Belki daha almamıştır, ben de anlayamadım ne yapmaya çalıştıklarını aksini iddia edenlerin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım +4 derece altı sıcaklıklarda ilginç şekilde çabuk ısınıyor.

    Hava sıcaklığı 10 derecenin altında ise biraz daha yavaş ısınıyor.

    2.0 CDTI Insignia.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: BayBaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Kardeş 200le giden araba niye soğusun ya sen ne anlatıyon. Ben düz yolda giden araba soğur mu diyorum. Yokuş aşşa ki bu anlattığım yokuş epey var. Burdan inerkene gaza basmıyorsun hiç bi şekilde, ve soğuyor NET. Kafadan sallamıyoruz hergün bu yolu yapıyoruz.

    Ankara nın ayazı mı? Hocam ben Burdurluyum, Burdurun soğuğunu bilenlere bir sorun isterseniz? Araçların önüne karton koymak eskilerde kalan bir şey. Yeni nesil araçlarda, ister Benzinli olsun, ister dizel araç, istenilen sıcaklığa ulaştıktan sonra hiç bir şekilde (yokuş aşağıya giderken vitesten atma gibi bir saçmalık yapılmadığı sürece) aracın harareti dikkate alınacak bir şekilde düşmez arkadaşım. Hala iddia ediyorsun.

    bu neyin tartışması anlamadım, 28 yıldır araç kullanıyorum, yokuş inerken eğer gaz

    vermesen motor sıcaklığı düşer, ama sıfıra değil tabi ki, 110 ise 90-85 gibi olur,

    indiğin yokuşa ve hava sıcaklığına göre değişiklik gösterebilir,

    Neyin tartışması söyleyeyim. Arkadaş yokuş aşağıya giderken, dizel motorların soğuduğunu ve bu yüzden araçların kışın kalorifer yönünden iyi olmadığını iddia ediyor. Benim kendi aracım Dizel, işyeri aracım dizel bunun böyle olmadığını bir türlü ikna edemedik.

    Edemezsiniz çünkü durum bu arkadaşım..

    Hocam, aracın termostatını bir kontrol ettirin, inanın ki eğer aracınız yokuş aşağıya vites de inerken dikkate değer derece de soğuyorsa, kesin bir anormallik vardır.




  • Araç özelinde yapılmış çözümleri bir kenara bırakırsak (rezistans, aktif ön ızgara) dizel motor aynı şartlarda benzinli motorlardan daha geç ısınır.
    Dizel motorda homojen termal dağılımını sağlamak ve yönetmek biraz daha zordur.

    Kardan adam olmuş, 1.6 atmosferik benzinli aracı çalıştırıp, rölatindeyken üzerindeki karları temizleyene kadar (4-5 dak. maksimum) havalandırma ön camın buzunu açacak kadar sıcaklığa ulaşmış olurdu.
    1.6 dizel araçta 4-5 km yol aldıktan sonra hararet göstergesi kıpırdamaya başlıyor.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.