Şimdi Ara

dizel araçlar neden daha ucuz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
3.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 500 600 bin km geçen dizel lpg li taksiler tonla. Aynı model aynı kn sahip bir dizel araç daha yüksektir. Düzgün temiz bir araç her zaman daha değerlidir.

    Bizde adam satacağı inek eşek bile ot vermez masraf olmasın diye araca da bakım yapmaz yağ değiştirmez yağ ekler. O yüzden ikinci elde önemli olan temiz düzgün araç bulmaktır.

    Km oynamaları da ayrı bir dert. Motor arıza yapar çıkma ile ilaç ile idareten yapıp satar.

    Forumda bile araçta ciddi masraf çözülmesi zor bir problem varsa ilk tavsiye sat kurtul olan bir ülke burası.

    İkinci el alınırken üç beş fazla verip temiz araç alın sonra kafayı taşlara vurmayınız.

    İkinci el araç alırken hep fazla verdim. En ucuz araçlarda en ucuzdan pahalıya sıralar ilk 2 sayfayı hiç okumam bile onlar sat kurtul araçlarıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garantisi bitmesine rağmen yetkili servise devam ettiğim japon 1.6 atmosferik motor aracım var.

    LPG taktirmadim.taktirmayacagim.senede 25 bin km yol yapıyorum.yakiti düşünmüyorum gezerken.cok km değer düşer derdimde yok.binmeye gezmeye aldim

    Yüzde 90 uzun yol.yuzde 10 küçük şehir sıkışık olmayan trafik.benzin hep opet.oyleki opetin kredi kartım var.sartlarim optimal

    Bakalım kaç bin km de rektefiye isteyecek ben size söylerim :).4 senede 100 bin km oldu.rekor gelirmi sizce :p



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 29 Şubat 2020; 20:2:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normalde dizel motor 200 bini rahatlıkla geçer ama Türkiye’de ki araç kullanıcılarının çoğu (maalesef) arabasına bakmadığı için motor 600 binde gibi oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • memlekette insanımız araçlara eşeğe biner gibi bindiği için 100 binden sonra dizel araç alınmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirSupport

    Normalde dizel motor 200 bini rahatlıkla geçer ama Türkiye’de ki araç kullanıcılarının çoğu (maalesef) arabasına bakmadığı için motor 600 binde gibi oluyor.
    geçer ama bence parça değişimi ister.. yani ben rektifiye olayından korkmam çünkü çoğu motorun dizelde olsa benzinde olsa, 500.000, 600.000 e gelmeden biteceğini düşünmüyorum.. 200 250 de motor bittiyse, motoru yaptırdık öyle satıyoruz diyorlarsa, km nin orjinal olmadıgını en az 2 katı oldugunu düşünüyorum ve o ilandan uzaklasiyorum...

    fakat bazı pahalı parçalar 100 200 binde bir değişmesi gerekiyorsa ve ben aldıktan sonra ciddi bir parça masrafı çıkar mı diye düşünüyorum.. cunku dizellerin yuksek kmlisi alinmaz seklinde seyler de duydum cevremden

    servise iyice baktırıp alacağım ama yine de dizel motor olunca bir miktar kıllanıyorum ve hiç bulaşmasam direkt benzinli mi alsam diyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Draken 24 -- 29 Şubat 2020; 20:36:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draken 24

    geçer ama bence parça değişimi ister.. yani ben rektifiye olayından korkmam çünkü çoğu motorun dizelde olsa benzinde olsa, 500.000, 600.000 e gelmeden biteceğini düşünmüyorum.. 200 250 de motor bittiyse, motoru yaptırdık öyle satıyoruz diyorlarsa, km nin orjinal olmadıgını en az 2 katı oldugunu düşünüyorum ve o ilandan uzaklasiyorum...

    fakat bazı pahalı parçalar 100 200 binde bir değişmesi gerekiyorsa ve ben aldıktan sonra ciddi bir parça masrafı çıkar mı diye düşünüyorum.. cunku dizellerin yuksek kmlisi alinmaz seklinde seyler de duydum cevremden

    servise iyice baktırıp alacağım ama yine de dizel motor olunca bir miktar kıllanıyorum ve hiç bulaşmasam direkt benzinli mi alsam diyorum..

    Alıntıları Göster
    Zamanında değişmesi gereken parçaların değişmemesi, sorunlu parçaların değişmemesi, yan sanayi parça kullanımı bunlar hep ömründen yiyor. Ondan dolayı dedim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne kadar cahilce yorumlar var.

    Yazık.

    Sözde burası türkiye’nin forumu. İnsanlar okuyacak buraları.


    Araç bakımlıysa, Dizel, atmosferik, benzin fark etmez.
    Bakımlı araç her zaman tercih sebebidir. 300 bin km de ilk sahibinden alınan araca gönül rahatlığıyla binersiniz misal. Adam onca km yapmışsa boşa yapmamıştır.
    Geçmişini bilemediğiniz araçtansa korkun.

    Sahibini bilemediğiniz, galerici el ayağına düşmüş, al satçı 100 bin km deki araç bile size ne masraflar çıkartır ki aklınız şaşar. Motor, şanzuman ustası filan olursunuz bir anda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safahh

    Ne kadar cahilce yorumlar var.

    Yazık.

    Sözde burası türkiye’nin forumu. İnsanlar okuyacak buraları.


    Araç bakımlıysa, Dizel, atmosferik, benzin fark etmez.
    Bakımlı araç her zaman tercih sebebidir. 300 bin km de ilk sahibinden alınan araca gönül rahatlığıyla binersiniz misal. Adam onca km yapmışsa boşa yapmamıştır.
    Geçmişini bilemediğiniz araçtansa korkun.

    Sahibini bilemediğiniz, galerici el ayağına düşmüş, al satçı 100 bin km deki araç bile size ne masraflar çıkartır ki aklınız şaşar. Motor, şanzuman ustası filan olursunuz bir anda.
    Cahilce dedigin sey insanlarin aci veren hayat dersleridir.
    Dolandirilma cani yanma ve canim kardesim benim canimi yaktilar alin terimi çaldilar aman sen dikkat et demesi midir cahillik.
    Otomobil sayfasinin yeni konulara kapisi hep aciktir. Bilimsel makale vs yazdinda biz mi okumadim anlamadim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cesur_0342 kullanıcısına yanıt
    ben yorumumu yaptım nedir bu alıntı? şahsına mı özel söyledim?

    milletimizin benim malım kıymetli hastalığı var. dizel sahibi dizel diyor, benzinli araba sahibi benzinli diyor. cevaplar yukarıda.



    nedir aracın benzinli mi?

    motor yedikten sonra, yemişim ücretini. o sanayi kucağına oturmak kadar koymaz kimseye.
    bu arada zamanında 90 bin kmde benzinli motor yedim. canım yandı, şimdi çıkıp benzinli bmw motoru alınmaz mı diyeyim.
    orospu çocuğu usta yağ eksiltme şikayetimi dikkate almadı. gevşek gevşek normalmiş dedi.
    sonuç motor yedik yağ eklememize rağmen. sorun yağ pompasından kaynaklıymış.
    kullandığım en güzel en zevkli motordu.

    Benzinli motor 200 binde dizel motor 100 binde biter yeğen diyen var hala.

    turbo dizel arızası diyen var. ya yıl 2020.
    2000 lerin başında değiliz artık. .1.9 1.7 hacimli traktör sesli 100 hp dizeller biteli yıllar oldu. çoğu araç benzinli turbo. ne oldu şimdi onda ki turbo değil, dizel mi turbo.


    bunu da japon malı kıymetli herifler attı ortaya. neymiş asyalılar atmosferik motoru sağlamlığından turbo koymuyorlar.

    bir allah'ın kuluda demiyor ki asyalılar amerikan pazarını işgal etmiş durumda. motorları onlara göre. turbo iplerinde bile olmadı hiç bir zaman, çünkü hacim sıkıntıları, euro normları derdi olmadı. amerika onların, yağdırıyorlar oraya.

    atmosferik kötü mü değil. atmosferik candır ama amerikada 3.0 litre atmosferik le türkiyeye itelenen patates motorlu atmosferikle kıyaslanamaz ki çoğu motoru ülkemizde yok asyalıların. artık listede bile gözükmüyor.

    bizimkilerde patates motoru arıza yapmıyor diye övünür.
    evet yapmıyor, çünkü gitmiyor araba.



    yurdum çakal çukal dolu.

    1.4hdi motor araç alındı kuzene iş sebebiyle. 20 bin tl. mecburiyetten yokluktan alındı.
    km 160 bin.
    araçta bir klima sesi var anlatamam. ıslıklar havada uçuşuyor. klima derdimiz yok olmasa da olur, mecburiyeti var boya takıntısını bile geçmişiz.
    bakımı yaptırırken fark ettik ki ses filtreden.
    araba onbinlerce km bakım görmemiş. sahibi hacizi var diye eşeğe biner gibi binmiş meğerse. filtreler katran olmuş, taşa dönüşmüş artık. usta bile şaşırdı. yağın durumunu sadece allah bilir dedi usta.
    yarın bu motor bitse bu moturun suçu mudur?


    1.3 mjet. forumun ve taksilerin sevdiği motor. elimizde var bir tane bundan. 140 binde gık demedi ama diyecek.
    kullanan arkadaş öyle bir kullanmış ki radyatör suyu pastan gözükmüyor. şebeke suyu basıldıkça basılmış nasıl bir şehirse kireçli su olduğu bariz belli. motor giriş çıkış kısmından bir yerlerden korozyon yapmaması mucize olur. bugün yapmasa yarın yapacak, yarın olmazsa gelecek yıl, artık kimde patlarsa olay.

    bir gün bir yerden çürüme yapacak, patlak, çatlak, sızıntı verecek. su eksiltecek ve sahibi fark etmezse motor yiyecek bu araç.
    motor suyunu değişssek bile artık çok geç, sistemin tüm bağlantı elemanlarının komple elden geçmesi gerek.

    benzinli atmosferik sattık astra g kasa. km 210 bin sene 2006 canavar gibi kullandık gık demedi. tertemiz kapalı garaj arabasıydı. ne soyulma ne yırtık ne yıpranması yoktu.
    bir gram yağ eksiltmedi.

    aynı aracı plakadan geçen yıllarda sorgulattım meraktan. km sene 2012 de 200 bin civarıydı.

    kullanan şerefsiz düşürmüş satmış, alan kişi belki motor yedi.

    bu sadece geçmiş yıllarda da değil günümüzde de yapılıyor.
    özellikle mantar gibi üreyen galeriler bunlardan iyi ekmek yiyor.

    aracı alıyor kiralıyor. 3 yılın sonunda muayene gelmeden km düşüşürek satıyor.
    bakım kaydı var mı yok? muayene kaydı yok? al sana düşük km, yeni model araba.


    benzinli, dizel, atmosferik, turbo, yüksek hacim, düşük hacim hepsini kullandım.

    yurdum milleti çakal olduktan sonra bu motorlar dayanmaz.

    50 liraya adam bıçaklayanların arasında yaşıyoruz.

    ustalar, usta değil.

    sanayiler sahte mallarla gırtlak dolu.
    yağın bile sahtesi, mazotun bile kaçağı kullanılıyor ülkede.


    hangi motor dayanır buna?




  • Çünkü dizel araç sahipleri eşşeğe biner gibi o arabaya binerler. En ucuz yakıt nerdeyse onu alırlar. Kirli yakıt enjektörlere zarar verir tıkar hiç umurlarında olmaz sonraki sahibi uğraşsın derler. Basınca da en fazla 1-2 Litre fark ediyor diye gazı köklerler. Az yakıyor diye tuvalete bile arabayla giderler. Dizelcilerin alayı böyledir istisnalar kaideyi bozmaz. Ayrıca opet ve shell deki en kaliteli eurodiesel bile yeterince temiz değildir. Oysa benzinde gazda öyle değil. Her yerde aynı. Gazda en fazla hava basarlar katkı matkı bişey karıştıramazlar.
  • Km yüksek dizel arabayı toplamak masraflı bir işdir.. Dizel motora has çok parçalar var ve pahalı dpf si var bugün sıfır dpf ikinci elde ucuz yollu bir arabs parası, enjektörleri revize edilmesi gerekir dünya para, dizel pompası değşmesi gerekir dünya para...

    O yüzden işini bilen dizel kullanıcıları büyük bakımı gelmeden henüz araç değerliyken arabayı satışa koyar alan uğraşsın der..

    Benzinli motoru 500 bin km de. Bile alsan motoru sıfırdan revize etmen kolaydır vr dizel motora nispeten çok çok daha uygun ve basittir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 2 Mart 2020; 11:39:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teorik olarak dizel motorlar çok daha sağlamdır.
    fakat pratikte tam tersi bir durum söz konusu.

    dizel araçlar talep yüksek olduğu için yıllardır benzinlilerden yüksek paraya satıldılar.
    bundan dolayı vatandaş benzinliyi tercih ederken kiralama şirketleri dizelleri aldı.
    kiralamadan düşen araçları galeriler alır. km düşürür vatandaşa satar.
    vatandaş da düşük km de araç diye ilan açar. fakat gerçekte o araç feleğin çemberinden geçmiştir.
    km artınca sadece motor değil diğer aksamlar da yıpranıyor. neticede kimsenin dizelde km verisine güveni yok.
    dolayısıyla 170 binde diye ilan açılan aracın gerçekte 350 binde olma ihtimali hiç de düşük değil.

    tüm bunlara ek olarak yüksek km de dizel araçlar genellikle şehir içinde kullanıldığı için dpf filtreleri tıkanabiliyor.
    buda benzinliye göre ekstra masraf demek. turbo ise tamamen şans meselesi. eğer güzel kullanıldıysa arıza ihtimali düşük.

    benzinlide ise alan kişiler lpg takmadıysa zaten yakıt fiyatından dolayı kolay kolay çok km yapamıyor.
    kiralama şirketleri de benzinli tercih etmediği için galerici korkusu da yok.
    eğer aracına titizlikle bakan birini de bulursan ikinci elde benzinli araçla sorun yaşama ihtimalin çok daha düşük

    tüm bunlardan dolayı 200 bine yakşalan dizeller benzinlilerden daha düşük olabiliyor.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.