Şimdi Ara

dizel araçlar neden daha ucuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
3.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sıfır alındığı zaman daha pahalı ama ikinci elde daha ucuz.. Mesela özellikle 200.000 KM yi falan geçmiş dizel araçlar, vw olsun, hyundai hatta fiat falan olsun hep daha ucuz.. Yüksek KM lerde motorun masraf çıkartma ihtimali mi var? Yoksa insanlarda yerleşmiş genel bir düşünce mi var işte dizel araç 200.000 den sonra alınmaz gibi falan.. Fİyatların benzine göre düşük olmasının tek sebebi bu mu? Böyle bir dizel araçta eğer motor masraf çıkartırsa hangi parçadan çıkartır ve alırken nelere dikkat edilmesi gerekir. B sınıfı 2006 2009 model 200000 250000 km yapmış bir araçtan bahsediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Draken 24 -- 29 Şubat 2020; 9:8:34 >



  • Çünkü Türkiye'de 200 bin yazan bir araba aslında gerçekte 700 bin km'de olduğu için satıcı da bu arabayı çabucak elden çıkarmak için piyasanın altına verip kurtulma derdinde. 2013'te ilk sahibinden 400 binde sattığımız opel vectra şimdi 200 binde yeniden ilanda. Herhalde şuan 1 milyon bile olabilir.
    500 600 bin km geçen dizel lpg li taksiler tonla. Aynı model aynı kn sahip bir dizel araç daha yüksektir. Düzgün temiz bir araç her zaman daha değerlidir.

    Bizde adam satacağı inek eşek bile ot vermez masraf olmasın diye araca da bakım yapmaz yağ değiştirmez yağ ekler. O yüzden ikinci elde önemli olan temiz düzgün araç bulmaktır.

    Km oynamaları da ayrı bir dert. Motor arıza yapar çıkma ile ilaç ile idareten yapıp satar.

    Forumda bile araçta ciddi masraf çözülmesi zor bir problem varsa ilk tavsiye sat kurtul olan bir ülke burası.

    İkinci el alınırken üç beş fazla verip temiz araç alın sonra kafayı taşlara vurmayınız.

    İkinci el araç alırken hep fazla verdim. En ucuz araçlarda en ucuzdan pahalıya sıralar ilk 2 sayfayı hiç okumam bile onlar sat kurtul araçlarıdır.
    Dizel alirsin almasina da motor arizalanirsa benzinliyi 5 bin tl ye rektefiye edersin ama dizeli 20 bin tl ye.
    Iste fark bu.
    Ha rektefe olurmu olmaz mi orasini bilemem.
    Ama benzinli arac kafa rahatligi demek.
    Araci calistirinca 1 dk isinmasini bekleyiyim. Durunca 1 dk rolantide bekleyeyim aman opetin yakiti iyi gelmiyor alpet iyi vs hic kasmana gerek yok.
    En mal benzini de yakarsin en mal lpg yide yakarsin.

    Benzinlinin enjektoru 250 tl.
    Dizelin 6 bine kadar var tanesi
    4 tane alacan ama dizel yan sanayileri bin tl civarinda
    4 tanesi 4 bin tl sadece enjektor.

    Birde turbo olayi var ki tamir edilmiyor genelde degisiyor.
    Oda 150 binde buyuk cogunluk dizeller vefat eder.

    Tercih senin.
    çünkü dizel araçların olası tamir masrafları çok daha pahalıdır ve biniciler genellikle yüksek kilometreli dizellere binmekten kaçınırlar. atmosferik benzinli motor ise bu yönden tamir masrafları çok daha ucuzdur. 4 silindirli bir atmosferik benzinliyi bugün 6-7 bin lira civarına rektefiyesini yaptırabilirsin ve kafan rahat binersin fakat turbo dizellerde şu an 12-13 bin liradan aşağı motor yaptırmak pek mümkün değil.

    burada fiyatı arttıran bir kaç faktör var. öncelikle motor parçaları çok değil ama bir miktar daha pahalıdır. motoru indirdiğin zaman mecburen enjektörleri ve pompayı tamir servisine, turboyu da turbocuya göndereceksin. zaten bunların revizyonları 3 bin - 4 bin lira aralığında tutacak. dolayısı ile fiyatın düşük olması aradaki tamir farkının avansıdır.

    ben de şahsen 400 binde bir atmosferik benzinliyi alırım ama aynı kilometrede dizel alırken kılı kırk yararım.
    ben yorumumu yaptım nedir bu alıntı? şahsına mı özel söyledim?

    milletimizin benim malım kıymetli hastalığı var. dizel sahibi dizel diyor, benzinli araba sahibi benzinli diyor. cevaplar yukarıda.



    nedir aracın benzinli mi?

    motor yedikten sonra, yemişim ücretini. o sanayi kucağına oturmak kadar koymaz kimseye.
    bu arada zamanında 90 bin kmde benzinli motor yedim. canım yandı, şimdi çıkıp benzinli bmw motoru alınmaz mı diyeyim.
    orospu çocuğu usta yağ eksiltme şikayetimi dikkate almadı. gevşek gevşek normalmiş dedi.
    sonuç motor yedik yağ eklememize rağmen. sorun yağ pompasından kaynaklıymış.
    kullandığım en güzel en zevkli motordu.

    Benzinli motor 200 binde dizel motor 100 binde biter yeğen diyen var hala.

    turbo dizel arızası diyen var. ya yıl 2020.
    2000 lerin başında değiliz artık. .1.9 1.7 hacimli traktör sesli 100 hp dizeller biteli yıllar oldu. çoğu araç benzinli turbo. ne oldu şimdi onda ki turbo değil, dizel mi turbo.


    bunu da japon malı kıymetli herifler attı ortaya. neymiş asyalılar atmosferik motoru sağlamlığından turbo koymuyorlar.

    bir allah'ın kuluda demiyor ki asyalılar amerikan pazarını işgal etmiş durumda. motorları onlara göre. turbo iplerinde bile olmadı hiç bir zaman, çünkü hacim sıkıntıları, euro normları derdi olmadı. amerika onların, yağdırıyorlar oraya.

    atmosferik kötü mü değil. atmosferik candır ama amerikada 3.0 litre atmosferik le türkiyeye itelenen patates motorlu atmosferikle kıyaslanamaz ki çoğu motoru ülkemizde yok asyalıların. artık listede bile gözükmüyor.

    bizimkilerde patates motoru arıza yapmıyor diye övünür.
    evet yapmıyor, çünkü gitmiyor araba.



    yurdum çakal çukal dolu.

    1.4hdi motor araç alındı kuzene iş sebebiyle. 20 bin tl. mecburiyetten yokluktan alındı.
    km 160 bin.
    araçta bir klima sesi var anlatamam. ıslıklar havada uçuşuyor. klima derdimiz yok olmasa da olur, mecburiyeti var boya takıntısını bile geçmişiz.
    bakımı yaptırırken fark ettik ki ses filtreden.
    araba onbinlerce km bakım görmemiş. sahibi hacizi var diye eşeğe biner gibi binmiş meğerse. filtreler katran olmuş, taşa dönüşmüş artık. usta bile şaşırdı. yağın durumunu sadece allah bilir dedi usta.
    yarın bu motor bitse bu moturun suçu mudur?


    1.3 mjet. forumun ve taksilerin sevdiği motor. elimizde var bir tane bundan. 140 binde gık demedi ama diyecek.
    kullanan arkadaş öyle bir kullanmış ki radyatör suyu pastan gözükmüyor. şebeke suyu basıldıkça basılmış nasıl bir şehirse kireçli su olduğu bariz belli. motor giriş çıkış kısmından bir yerlerden korozyon yapmaması mucize olur. bugün yapmasa yarın yapacak, yarın olmazsa gelecek yıl, artık kimde patlarsa olay.

    bir gün bir yerden çürüme yapacak, patlak, çatlak, sızıntı verecek. su eksiltecek ve sahibi fark etmezse motor yiyecek bu araç.
    motor suyunu değişssek bile artık çok geç, sistemin tüm bağlantı elemanlarının komple elden geçmesi gerek.

    benzinli atmosferik sattık astra g kasa. km 210 bin sene 2006 canavar gibi kullandık gık demedi. tertemiz kapalı garaj arabasıydı. ne soyulma ne yırtık ne yıpranması yoktu.
    bir gram yağ eksiltmedi.

    aynı aracı plakadan geçen yıllarda sorgulattım meraktan. km sene 2012 de 200 bin civarıydı.

    kullanan şerefsiz düşürmüş satmış, alan kişi belki motor yedi.

    bu sadece geçmiş yıllarda da değil günümüzde de yapılıyor.
    özellikle mantar gibi üreyen galeriler bunlardan iyi ekmek yiyor.

    aracı alıyor kiralıyor. 3 yılın sonunda muayene gelmeden km düşüşürek satıyor.
    bakım kaydı var mı yok? muayene kaydı yok? al sana düşük km, yeni model araba.


    benzinli, dizel, atmosferik, turbo, yüksek hacim, düşük hacim hepsini kullandım.

    yurdum milleti çakal olduktan sonra bu motorlar dayanmaz.

    50 liraya adam bıçaklayanların arasında yaşıyoruz.

    ustalar, usta değil.

    sanayiler sahte mallarla gırtlak dolu.
    yağın bile sahtesi, mazotun bile kaçağı kullanılıyor ülkede.


    hangi motor dayanır buna?
    Ne kadar cahilce yorumlar var.

    Yazık.

    Sözde burası türkiye’nin forumu. İnsanlar okuyacak buraları.


    Araç bakımlıysa, Dizel, atmosferik, benzin fark etmez.
    Bakımlı araç her zaman tercih sebebidir. 300 bin km de ilk sahibinden alınan araca gönül rahatlığıyla binersiniz misal. Adam onca km yapmışsa boşa yapmamıştır.
    Geçmişini bilemediğiniz araçtansa korkun.

    Sahibini bilemediğiniz, galerici el ayağına düşmüş, al satçı 100 bin km deki araç bile size ne masraflar çıkartır ki aklınız şaşar. Motor, şanzuman ustası filan olursunuz bir anda.
  • Aynı arabanın dizeli her zaman daha pahalıdır. Makbul olan dizeldir.
  • Çünkü Türkiye'de 200 bin yazan bir araba aslında gerçekte 700 bin km'de olduğu için satıcı da bu arabayı çabucak elden çıkarmak için piyasanın altına verip kurtulma derdinde. 2013'te ilk sahibinden 400 binde sattığımız opel vectra şimdi 200 binde yeniden ilanda. Herhalde şuan 1 milyon bile olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Aynı arabanın dizeli her zaman daha pahalıdır. Makbul olan dizeldir.
    Sıfır alırken pahalı, ikinci elde benzinden biraz daha düşük en azından sahibinden ilanlarında öyle
  • Sifirda da ikinci elde de dizel daha pahalıdır. Gidip ağır hasar kayıtlı dizellere bakıyorsan o baska

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bende sizin görüşün tam tersini düşünüyorum , dizel araçlardan hep korktum ve çekindim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzinli motor 200 binde dizel motor 100 binde biter yeğen.


    Diye bir atasözümüz var çünkü. Dizel araçlar yüz bine yakın çabuk değer kaybediyor, inanışa göre artık büyük masraflar açacak diye, ya da çoktan BÜYÜK MASRAF AÇMIŞTIR bile... Elden çıkarmaya çalışıyordur sahibi


    Bir de baktığınız araba Megane Corolla Egea gibi filo araçları ise onlar zaten alırken çok ucuza alıyor. Adam yüz tane Corolla almış, liste fiyatı 130 bin lira, sen sorsan pazarlıkla en son 110 bin lira olur derler ama bakıyorsun 10 bin km yapmış aracı 90 bine satıyor, misal. Çünkü adam onu zaten 80 bine almış, bir iki tane elden çıkarıp acil para ihtiyacını karşılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 29 Şubat 2020; 11:17:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • çünkü dizel araçların olası tamir masrafları çok daha pahalıdır ve biniciler genellikle yüksek kilometreli dizellere binmekten kaçınırlar. atmosferik benzinli motor ise bu yönden tamir masrafları çok daha ucuzdur. 4 silindirli bir atmosferik benzinliyi bugün 6-7 bin lira civarına rektefiyesini yaptırabilirsin ve kafan rahat binersin fakat turbo dizellerde şu an 12-13 bin liradan aşağı motor yaptırmak pek mümkün değil.

    burada fiyatı arttıran bir kaç faktör var. öncelikle motor parçaları çok değil ama bir miktar daha pahalıdır. motoru indirdiğin zaman mecburen enjektörleri ve pompayı tamir servisine, turboyu da turbocuya göndereceksin. zaten bunların revizyonları 3 bin - 4 bin lira aralığında tutacak. dolayısı ile fiyatın düşük olması aradaki tamir farkının avansıdır.

    ben de şahsen 400 binde bir atmosferik benzinliyi alırım ama aynı kilometrede dizel alırken kılı kırk yararım.




  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    400 binde atmosferik benzinliyi ancak kucağına alırsın. 400 binde dizel motora bir şey olmaz.
  • yahu ben ne anlatıyorum, sen ne...
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Algı operasyonu yapmayın. Sanki her dizel 100 bine gelince 12 bin lira masraf çıkartıyormuş gibi konuşuyorsunuz, sandık motor 20 bin TL zaten. :) Kapak açmadan rahatlıkla 700 bin kmleri görebilen benzin motoruna göre daha kaliteli üretilmiş bir makineden bahsediyoruz.
  • ne algısı ne operasyonu, ben bir ömür biçmedim etmedim. zaten 100 bin diye bir rakam da vermedim. kendim bizzat 360 binde dizel kullandım. neyse basit bir cevap verdim ikinci el fiyatlarıyla alakalı konu nereden nereye geldi. adam 2. eldeki fiyatlarla ilgili bir şey sormuş filan.

    bak kişisel düşüncemi soruyorsan söyleyeyim; dizel kamyon olur otobüs olur. araba dediğin benzinli olur ama ülke şartları malum mecbur bir çoğumuz dizel araç kullanıyoruz.
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Hocam 3-4 bin liraya ne revizyonu yaptırıyorsunuz merak ettim, enjektör revizyonu 500 lira, iç takımları değişirse 750 lira. Turbo revizyonu 750 lira

    Bu arada kullandığım araç 220bin kmde ve 120bin km yazılımlı kullandım, daha hiç masraf açmadı ve şuan yağ eksiltmesi dahi yok.

    Bu arada aracımın üzerindeki turbo 1500, 4 adet enjektörü 2200 lira. Sıfır sandık motoruda 8.500 lira



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 29 Şubat 2020; 13:21:55 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın da bunu yazan adamın araba bilgisinden şüphe duyarım. 200.000 dizel , benzin ve hatta düzgün montaj yapılmış LPG’li araba için hiç bir şeydir. Birde üstüne bu yorum artılanmış yazık..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    çünkü dizel araçların olası tamir masrafları çok daha pahalıdır ve biniciler genellikle yüksek kilometreli dizellere binmekten kaçınırlar. atmosferik benzinli motor ise bu yönden tamir masrafları çok daha ucuzdur. 4 silindirli bir atmosferik benzinliyi bugün 6-7 bin lira civarına rektefiyesini yaptırabilirsin ve kafan rahat binersin fakat turbo dizellerde şu an 12-13 bin liradan aşağı motor yaptırmak pek mümkün değil.

    burada fiyatı arttıran bir kaç faktör var. öncelikle motor parçaları çok değil ama bir miktar daha pahalıdır. motoru indirdiğin zaman mecburen enjektörleri ve pompayı tamir servisine, turboyu da turbocuya göndereceksin. zaten bunların revizyonları 3 bin - 4 bin lira aralığında tutacak. dolayısı ile fiyatın düşük olması aradaki tamir farkının avansıdır.

    ben de şahsen 400 binde bir atmosferik benzinliyi alırım ama aynı kilometrede dizel alırken kılı kırk yararım.
    ben de sebebin bu oldugunu dusunuyorum alirken iyi bir sekilde servisine kontrol ettirtsem yuksek km de almamin sakincasi olmaz degil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel alirsin almasina da motor arizalanirsa benzinliyi 5 bin tl ye rektefiye edersin ama dizeli 20 bin tl ye.
    Iste fark bu.
    Ha rektefe olurmu olmaz mi orasini bilemem.
    Ama benzinli arac kafa rahatligi demek.
    Araci calistirinca 1 dk isinmasini bekleyiyim. Durunca 1 dk rolantide bekleyeyim aman opetin yakiti iyi gelmiyor alpet iyi vs hic kasmana gerek yok.
    En mal benzini de yakarsin en mal lpg yide yakarsin.

    Benzinlinin enjektoru 250 tl.
    Dizelin 6 bine kadar var tanesi
    4 tane alacan ama dizel yan sanayileri bin tl civarinda
    4 tanesi 4 bin tl sadece enjektor.

    Birde turbo olayi var ki tamir edilmiyor genelde degisiyor.
    Oda 150 binde buyuk cogunluk dizeller vefat eder.

    Tercih senin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.