Şimdi Ara

dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
5.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Maksimum torku yüksek olan otomobillerin genelde beygirgücü/devir dağılımı daha iyi oluyor, ondan ötürü öyle bir durum söz konusu.

    Ama aynı güçte benzinli ve dizel otomobillerin 0-100 değerlerine bakarsanız genelde aynıdır. Zaten o kadar yüksek torka sahip olmalarının sebebi devir çevirememelerinden ötürü.
  • Soru: dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?

    Yanıt: Hayır.
  • Peki ben söyle sorsam, uçağın kalkış rulesinde sizi koltuğa yapıştırması motorunun pervanelerine uyguladığı çevirme kuvveti mi (tork) yoksa açığa çıkardığı güç mü (devir*tork)?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    quote:

    2. viteste 110 zor yahu(focus için)

    Bizzat kendim denedim, 110'u gördüm ikinci viteste. Devir de 7000'e gelmişti bu arada (km saati doğru göstermiyorsa bişey diyemem).
    Bu arada LPG'li Focus bu... BRC marka.


    focus 1 lerin vites oranları uzundur onun için 2 viteste bu sürati görmesi normal vr 5 viteste 5100 dd 190 km gibi bir sirat yaparlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    Peki ben söyle sorsam, uçağın kalkış rulesinde sizi koltuğa yapıştırması motorunun pervanelerine uyguladığı çevirme kuvveti mi (tork) yoksa açığa çıkardığı güç mü (devir*tork)?

    Motordan çıkan itme kuvveti. Onun birimi çok farklı hp yada tork değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    Peki ben söyle sorsam, uçağın kalkış rulesinde sizi koltuğa yapıştırması motorunun pervanelerine uyguladığı çevirme kuvveti mi (tork) yoksa açığa çıkardığı güç mü (devir*tork)?

    Motordan çıkan itme kuvveti. Onun birimi çok farklı hp yada tork değil...


    Ben onun cinsini biliyorum ama gücünü ifade edebiliriz. Örneğin IAE V2500 için 27850 KW gibi. Sonuçta koltuğa yapıştırma efekti evrenseldir, bunun bizim üzerimizdeki etkisi aynı mantığa dayanmakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aviator007 -- 15 Ocak 2010; 13:31:00 >
  • quote:

    Soru: dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?

    Yanıt: Hayır.

    Doğru, bir yanılsama değildir. Ama o koltuğa yağıştırma etkisi 1800 - 3700 (yaklaşık) devir gibi kısa bir devir aralığında olur. Benzinli bir araba dizel kadar güçlü bir şekilde koltuğa yapıştırmaz ama 2000 devirden 7000 devire kadar koltuğa yapıştırmaya devam eder.

    Not : 1800 - 3700 (yaklaşık), bu devir aralığını da şuna göre söylüyorum. Kendi dizel arabamı (eski kasa Mondeo 2.0 TDCI) dyno'ya sokmuştum, grafikte 1800 - 3700 (yaklaşık) aralığında tork çok iyi ama 3800'den sonra torkta ani bir düşüş yaşanıyor, diğer dizel motorların karakteristiği çok farklı değildir.
  • Aslında bu sorunun cevabını şöyle düşünebiliriz.

    Dizel motorlardaki "koltuğa yapıştırma" yanılsama değildir. Çünkü turbonun devreye girdiği devirlerde adeta bir tork patlaması yaşanır. Benzinli atmosferik motorlarda ise hem maksimum torku hem de maksimum beygiri (devirle de orantılı olduğu için) üst devirlerde verir. Yani benzinli atmosferik bir araçtan iyi hızlanma vs istiyorsanız, yüksek devirlerde kullanmanız gerekir. Dizellerdeki durum ise, düşük devirde yüksek tork üretebilmesidir. Teorik fark böyleyken, günlük hayatta işler değişebilir.

    Diyelim, diyelim 4.viteste sollama yapmaya başladınız. Turbo dizel araç yüksek tork verdiği için, gaza basmanız ile hızlıca tepki alabilirsiniz. Benzinli araç ise 4.viteste daha isteksiz davranacaktır. Evet, vitesi küçültüp yüksek devir çevirterek ve tork eğrisinin üst kısımlarına ulaşarak dizelden fazla performans alabilirsiniz. Ancak yüksek devirden ötürü yakıt tüketiminiz katlanır, motor sesi yükselir vs vs.. Dizelde ise vites değiştirmeden ani hızlanma ile sollamanızı rahatça yaparsınız.

    Bunun sayısal ifadesi; bazı dergilerde, vs yapılan testlerdeki "Esneklik" değeridir. Genelde 4. ve 5. viteste 60-100 veya 80-120km ara hızlanmaları için geçen süreler verilir. Elinde bu veriler olan varsa, lütfen paylaşsın. Ne demek istediğim veriler ile daha rahat anlaşılır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    Aslında bu sorunun cevabını şöyle düşünebiliriz.

    Dizel motorlardaki "koltuğa yapıştırma" yanılsama değildir. Çünkü turbonun devreye girdiği devirlerde adeta bir tork patlaması yaşanır. Benzinli atmosferik motorlarda ise hem maksimum torku hem de maksimum beygiri (devirle de orantılı olduğu için) üst devirlerde verir. Yani benzinli atmosferik bir araçtan iyi hızlanma vs istiyorsanız, yüksek devirlerde kullanmanız gerekir. Dizellerdeki durum ise, düşük devirde yüksek tork üretebilmesidir. Teorik fark böyleyken, günlük hayatta işler değişebilir.

    Diyelim, diyelim 4.viteste sollama yapmaya başladınız. Turbo dizel araç yüksek tork verdiği için, gaza basmanız ile hızlıca tepki alabilirsiniz. Benzinli araç ise 4.viteste daha isteksiz davranacaktır. Evet, vitesi küçültüp yüksek devir çevirterek ve tork eğrisinin üst kısımlarına ulaşarak dizelden fazla performans alabilirsiniz. Ancak yüksek devirden ötürü yakıt tüketiminiz katlanır, motor sesi yükselir vs vs.. Dizelde ise vites değiştirmeden ani hızlanma ile sollamanızı rahatça yaparsınız.

    Bunun sayısal ifadesi; bazı dergilerde, vs yapılan testlerdeki "Esneklik" değeridir. Genelde 4. ve 5. viteste 60-100 veya 80-120km ara hızlanmaları için geçen süreler verilir. Elinde bu veriler olan varsa, lütfen paylaşsın. Ne demek istediğim veriler ile daha rahat anlaşılır...



    Kendi mesajımdan kendim alıntı yapayım : )

    İlk hızlanmalarda, benzinli bir miktar üstün. Özellikle yüksek hızlarda (ve devirlerde) dizelin nefesinin kesildiği belli. Ancak esneklik değerlerine bakar mısınız..? 5.viteste 80-120 hızlanmalarında dizel benzinliye 5,5 saniye fark atmış durumda. Evet, benzinli de vites küçülterek daha iyi değerler alabilirsiniz, ama aynı vitesteki değerler bu şekilde.

    DİZEL FOCUS SEDAN : 109 BEYGİR, 240 tork

    0-50 km/h : 3,7 sn
    0-100 km/h : 11,1 sn
    0-130 km/h: 20,3 sn
    0-400 m : 17,6 sn

    60-100 km/h 4. viteste : 9,6 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 13,1 sn

    BENZİNLİ FOCUS SEDAN : 115 BEYGİR, 155 tork

    0-50 km/h : 3,9 sn
    0-100 km/h : 11,4 sn
    0-130 km/h : 18,2 sn
    0-400 m : 18,9 sn

    60-100 km/h 4. viteste : 12 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 18,6 sn


    Bir de, dizellerde sık vites değiştirilmesi gerekir denilmiş. Hiç katılmıyorum. Ortalama bir kullanımda, dizelde benzinliye göre daha az vites değiştirirsiniz. Şöyle örnek vereyim, bir arkadaşım sırf ikide bir vites değiştirmemek için otomatik vitesli benzinli Passat aldı ve mutlu mesut yaşıyordu. Bir gün beraber Megane DCi ile Ankara'ya gidip geldik, yolun bir kısmında ben bir kısmında o kullandı. Şehirler arası yolda arada kamyonlar vs çıkınca hızı düşürmek zorunda kaldıktan sonra vites küçültmeden gaza basınca çekişinin iyi olması çok etkiledi. "5.viteste neredeyse otomatik gibi gidiyor" diye bir tepki verdi. 60-70km'ye düşünce de gaza basınca tepki veriyor, 130km ile aynı vitesle giderken tepki veriyormuş. "Benzinli olsa, hız düşünce mutlaka vites küçültmem gerekirdi"..şeklinde geri bildirim verdi.

    Tabii aslında en güzeli, TSI gibi, hem beygiri yüksek hem de tork eğrisi düşük devirlere de uzanan bir motor kullanmak - ama ne kadar ekmek o kadar köfte derler :D

    NOT: Kimse yanlış anlamasın lütfen, dizel fanatikliği yapmıyorum, verilerle konuşmaya çalışıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cat_power -- 15 Ocak 2010; 15:25:12 >




  • mutlaka yanılsama yapıyor.
    çünkü anlık güç verdiği zaman çok hızlı zannediyoruz.
    süreklilik olsa hızlı diyebiliriz ama süreklilik yok.
    ben 75 hp lik tdi kullanıyorum.
    zannedersinki 9 saniyede falan çıktın 0 dan 100'e. AMA ölç ve bak 13 saniyede çıkmışsın 0 dan 100'e.

    şunuda söylemeden geçemiyeceğim günümüz dizel araçlarının benzinlilerden aşağı kalan yanı yok.
    hatta aynı hacimde çoğu dizel araç benzinli kardeşlerinden daha üstün bir performans veriyor turbo sayesinde.
  • quote:

    Bir de, dizellerde sık vites değiştirilmesi gerekir denilmiş. Hiç katılmıyorum.

    Günlük kullanımda dizelde daha sık vites değiştirmek gerektiği doğru değil, hatta düşük devirlerde iyi tork ürettiği için benzinlide vites küçültmek gereken devirde dizelde gerekmeyebiliyor. Günlük sakin kullanımda benzinlide de dizelde de genelde 3000 devir civarı vites değiştrilir (dizelde daha alt devirde değiştirenler de yok değil).

    Ama performanslı, yarışır modda kullanırken dizelde 3800-4000 devirde vites değiştirmek gerekiyor ama benzinli motorda 6000-6500 devire kadar vites değiştirmek gerekmez. Benzinli arabanın iyi olduğu bu 4000-6000 gibi devirler de normal günlük kullanımda hiç çıkılmayan değerlerdir, yarışırken, performanslı kullanırken çıkılır bu değerlere.

    Vites değiştirme devirleri ve değiştirme sıklığı da günlük kullanım ile performanslı yarışır modda kullanımda çok değişiyot görüldüğü gibi, özellikle de benzinli arabada.

    Bu arada biz hep dizel deyip duruyoruz ama dizel motora o torku veren dizel olmasından ziyade turbolu oluşudur. Artık yavaş yavaş turbolu benzinli motorlar yaygınlaşmaya başladı(TSI, Fiat TJet, Ford ecoboost, Opel 1.6 turbo,vs.). Bu turbolu benzinli motorlar düşük devirlerde turbo-dizeller gibi çok iyi tork üretebiliyorlar (TSI max torku 1500 devirde verebiliyor mesela). O zaman bu tartışmanın boyutu da değişecektir. Turbolu benzinli arabaların üstünlüğünü görmeye başlayacağız diye tahmin ediyorum, hem düşük devirde iyi tork üretebilmesi, hem de bu torku uzun bir devir aralığında kaybetmeden yüksek devir çevirebilmesi ve dolayısıyla oldukçe yüksek HP değerleri elde edilebilmesi nedeniyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 15 Ocak 2010; 15:54:02 >




  • quote:


    Kendi mesajımdan kendim alıntı yapayım : )

    İlk hızlanmalarda, benzinli bir miktar üstün. Özellikle yüksek hızlarda (ve devirlerde) dizelin nefesinin kesildiği belli. Ancak esneklik değerlerine bakar mısınız..? 5.viteste 80-120 hızlanmalarında dizel benzinliye 5,5 saniye fark atmış durumda. Evet, benzinli de vites küçülterek daha iyi değerler alabilirsiniz, ama aynı vitesteki değerler bu şekilde.

    DİZEL FOCUS SEDAN : 109 BEYGİR, 240 tork

    0-50 km/h : 3,7 sn
    0-100 km/h : 11,1 sn
    0-130 km/h: 20,3 sn
    0-400 m : 17,6 sn

    60-100 km/h 4. viteste : 9,6 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 13,1 sn

    BENZİNLİ FOCUS SEDAN : 115 BEYGİR, 155 tork

    0-50 km/h : 3,9 sn
    0-100 km/h : 11,4 sn
    0-130 km/h : 18,2 sn
    0-400 m : 18,9 sn

    60-100 km/h 4. viteste : 12 sn
    80-120 km/h 5. viteste : 18,6 sn


    Bir de, dizellerde sık vites değiştirilmesi gerekir denilmiş. Hiç katılmıyorum. Ortalama bir kullanımda, dizelde benzinliye göre daha az vites değiştirirsiniz. Şöyle örnek vereyim, bir arkadaşım sırf ikide bir vites değiştirmemek için otomatik vitesli benzinli Passat aldı ve mutlu mesut yaşıyordu. Bir gün beraber Megane DCi ile Ankara'ya gidip geldik, yolun bir kısmında ben bir kısmında o kullandı. Şehirler arası yolda arada kamyonlar vs çıkınca hızı düşürmek zorunda kaldıktan sonra vites küçültmeden gaza basınca çekişinin iyi olması çok etkiledi. "5.viteste neredeyse otomatik gibi gidiyor" diye bir tepki verdi. 60-70km'ye düşünce de gaza basınca tepki veriyor, 130km ile aynı vitesle giderken tepki veriyormuş. "Benzinli olsa, hız düşünce mutlaka vites küçültmem gerekirdi"..şeklinde geri bildirim verdi.

    Tabii aslında en güzeli, TSI gibi, hem beygiri yüksek hem de tork eğrisi düşük devirlere de uzanan bir motor kullanmak - ama ne kadar ekmek o kadar köfte derler :D

    NOT: Kimse yanlış anlamasın lütfen, dizel fanatikliği yapmıyorum, verilerle konuşmaya çalışıyorum...



    Ara hızlanmalarda dizelde turbonun etkin olduğu devirde yapıldığı için aynı vitesde tabiki böyle bir sonuç çıkacaktır.

    Benzinli araç çevirir 7bin devir dizel çevirir 4bin devir siz gidip benzinli aracı 1500 devirden başlatırsanız hızlandırmaya olcağı tabiki budur.Sonuçta onca devir boşuna koyulmamış.Dİzel araç ise tam tersi 1750-2000 devirden başlicak hızlanmaya gücünü gösterdiği yerden yani.Adil değil iki koşucudan biri sırtında 10kg ile koşarken diğerine 40kg yükleyip kıyaslamak gibi bişey bu.

    Focus 2. vitesde 100 görüyormu bilmiyorum fakat.Benim geçen aya kadar kullandığım jazz 2.vitesde 100km hızı görüyordu.60'dan 100'e 2.vitesde hızlanırım dahada iyi bir zaman elde ederim dizel focus'dan.

    Aracına göre değişir fakat ben jazz'da 3.vitese atıp kadıköyden halkayı geldim hiç vites değiştirmeden öğle vakti.50km hızlada gitsem 3.vites 140km hızla gitsemde 3.vites işimi görüyordu.Dizel araçda çok sık vites değiştirmek zorunda kalıyorum şimdi özellikle şehiriçinde.

    Ayrıca devir çevirmenin tadı apayrı.Atmosferik aracınız varsa devir çevirin yeter.Tork'a aldanıyoruz biraz özellikle son yıllarda dizel araçların satış stratejilerinde kullanılıyor tork mevzusu ama 10 yıl önce kim tork tork diye dolaşıyorduki?Tork sandığımız kadarda önemli değil bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf




    Ara hızlanmalarda dizelde turbonun etkin olduğu devirde yapıldığı için aynı vitesde tabiki böyle bir sonuç çıkacaktır.

    Benzinli araç çevirir 7bin devir dizel çevirir 4bin devir siz gidip benzinli aracı 1500 devirden başlatırsanız hızlandırmaya olcağı tabiki budur.Sonuçta onca devir boşuna koyulmamış.Dİzel araç ise tam tersi 1750-2000 devirden başlicak hızlanmaya gücünü gösterdiği yerden yani.Adil değil iki koşucudan biri sırtında 10kg ile koşarken diğerine 40kg yükleyip kıyaslamak gibi bişey bu.

    Focus 2. vitesde 100 görüyormu bilmiyorum fakat.Benim geçen aya kadar kullandığım jazz 2.vitesde 100km hızı görüyordu.60'dan 100'e 2.vitesde hızlanırım dahada iyi bir zaman elde ederim dizel focus'dan.

    Aracına göre değişir fakat ben jazz'da 3.vitese atıp kadıköyden halkayı geldim hiç vites değiştirmeden öğle vakti.50km hızlada gitsem 3.vites 140km hızla gitsemde 3.vites işimi görüyordu.Dizel araçda çok sık vites değiştirmek zorunda kalıyorum şimdi özellikle şehiriçinde.

    Ayrıca devir çevirmenin tadı apayrı.Atmosferik aracınız varsa devir çevirin yeter.Tork'a aldanıyoruz biraz özellikle son yıllarda dizel araçların satış stratejilerinde kullanılıyor tork mevzusu ama 10 yıl önce kim tork tork diye dolaşıyorduki?Tork sandığımız kadarda önemli değil bence.


    Haklısınız atmosferik yüksek devir çevirince fazla torkun üstesinden geliyor.Ama günlük hayatta 3. viteste 50-140 arası gidilmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf




    Ara hızlanmalarda dizelde turbonun etkin olduğu devirde yapıldığı için aynı vitesde tabiki böyle bir sonuç çıkacaktır.

    Benzinli araç çevirir 7bin devir dizel çevirir 4bin devir siz gidip benzinli aracı 1500 devirden başlatırsanız hızlandırmaya olcağı tabiki budur.Sonuçta onca devir boşuna koyulmamış.Dİzel araç ise tam tersi 1750-2000 devirden başlicak hızlanmaya gücünü gösterdiği yerden yani.Adil değil iki koşucudan biri sırtında 10kg ile koşarken diğerine 40kg yükleyip kıyaslamak gibi bişey bu.

    Focus 2. vitesde 100 görüyormu bilmiyorum fakat.Benim geçen aya kadar kullandığım jazz 2.vitesde 100km hızı görüyordu.60'dan 100'e 2.vitesde hızlanırım dahada iyi bir zaman elde ederim dizel focus'dan.

    Aracına göre değişir fakat ben jazz'da 3.vitese atıp kadıköyden halkayı geldim hiç vites değiştirmeden öğle vakti.50km hızlada gitsem 3.vites 140km hızla gitsemde 3.vites işimi görüyordu.Dizel araçda çok sık vites değiştirmek zorunda kalıyorum şimdi özellikle şehiriçinde.

    Ayrıca devir çevirmenin tadı apayrı.Atmosferik aracınız varsa devir çevirin yeter.Tork'a aldanıyoruz biraz özellikle son yıllarda dizel araçların satış stratejilerinde kullanılıyor tork mevzusu ama 10 yıl önce kim tork tork diye dolaşıyorduki?Tork sandığımız kadarda önemli değil bence.


    Haklısınız atmosferik yüksek devir çevirince fazla torkun üstesinden geliyor.Ama günlük hayatta 3. viteste 50-140 arası gidilmiyor.



    Benim çok yaptığım bişeydi jazz'la 3.vitesde 50 ile 140 arasında gitmek ciddi anlamda

    İşin garip tarafı jazz'ı nasıl kullanırsanız kullanın ister sabit 5.000 devirde gidin yinede az yakıyordu garip bir araçdı vesselam

    O yüzden bana göre tork biraz işin gösteri kısmı devir çeviren atmosferik olsun benzin ucuz olsun başka bişeyin yüzüne bakmam valla.

    Şimdi megane kullanıyorum eski aracımın 2 katı tork var ama gır gır ses 4000 devirde ölüyor araç yok atmosferiğin tadı bunda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 15 Ocak 2010; 17:19:08 >




  • Tork, dizellerde olması gereken bir şey zaten.Yüksek torkla, düşük devir çevirme dezavantajını sıfırlıyor.Ama nedense insanlar bu torku öyle büyütüyorlarki gözlerinde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Haklısın ağabey, Almanlar çok mükemmeliyetçi. Buna hiç itirazım yok.

    Ama tasarım dersen, karizma dersen, işte o noktada çuvallıyorlar. Ferrari, Lamborghini, Maserati, Pagani gibi markaların yanında en iyi Alman arabası bile zavallı, hatta öksüz duruyor.

    Bu arada, Audemars Piguet'in tasarımlarını hiç sevmesem de (kalitesine asla lafım olamaz tabi ki) Patek Philippe'e laf söyletmem.





    hangi alman ama
    ismail yk da -kırma da olsa- alman
    nietzsche de alman
    bana sorarsan en "alman" alman mercedes




  • Kim ne derse desin Otomobilde En iyi Ülke Almanya. Kusura bakmayın Ama Bir Mercedesi tanımıyan bu dünyada hiç bir insan yok. Kuzey kutbundan Afrikaya kadar git. Ama tabi herşey imkan meselesi. İmkanım olsa Almandan Almanında Mercedesinden başka bir otomobile binmem.
  • En güzel yapıştırma 6000 küsür cc ye sahip ama 4000-4500 devir anca çeviren eski amerikanlarda oluyor kıçını yere basıp kafayı diktiğinden gaza abanıp dua okumak en hayırlısı Bide yeni yemek yediyseniz rölantisi bozuk amerikana binmeyin, alttan alttan vurur, sağlı sollu sallar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    Bir motorun 2000 devir ile 4000 devir arası aynı torku verdiğini hesap edelim. Bu motorda 4000 devirdeki beygir gücü 2000 devirdekinin 2 katı olacaktır (rpm iki kat), 3000 devirde de 1.5 kat olacaktır. (Sürtünme kuvvetlerini hesaba katmıyroum) Aynı viteste bu arabanın 2000 devirde ivmesi (hız değil) ile 3000 devirdeki ivmesi aynı olur. Tek fark şu olacaktır. 2000 devirde 5 saniyede 40'tan 60'a çıkıyorsa, 3000 devirde 5 saniyede 60'tan 80'e çıkar. 3000 devirde daha fazla güç üretir ve daha fazla güç daha fazla hız sağlar ama daha fazla ivme sağlamaz. İvme hız demek değildir, birim zamanda hızın ne kadar arttığıdır.

    Bir arabanın torku her devirde sabit diyelim(böyle bir motor olmaz ama varsayalım). Vitesinde hiç değiştirilmediğini de varsayalım. Sürtünmeyi göz ardı edersek, bu arabanın grafikleri aşağıdaki gibi olur. Görüldüğü üzere tork sabit ve beygir gücü devirle birlikte artmaktadır, ama ivme artmamaktadır. Hız artmaktadır ama hızın birim zamanda artış miktarı (yani ivme) aynıdır( Her Saniye 10km/s artıyor mesela). İvmeyi belirleyen beygir gücü olsa, devir arttıkça beygir gücü de artar ve ivme de artardı ama ivme artmıyor.

    Hızın artması ile ivmenin artması kavramları birbirine karıştırılıyor. Hız artarken ivme düşebilir. Yani şu durum benzinli bir çok arabada olur: Benzinli arabaların max torku ürettikleri yaklaşık 4000 devirden itibaren motorun torku yavaş yavaş düşmeye başlar, ama devir arttığı için beygir gücü artmaya devam eder,hız da artmaya devam eder ama hızın birim zamanda artış miktarı azalmaya başlar yani ivme azalmaya başlar. Devir artıyor, Tork düşüyor, Beygir gücü artıyor, Hız artıyor ama İvme azalıyor. Belli bir devirde artık tork iyice düşer ve devir çok yüksek olmasına rağmen beygir gücü düşmeye başlar (torksuzluktan). Tork X Devir değerinin en yüksek olduğu devir o arabanın maksimum gücü verdiği devirdir. Ama arabanın en iyi ivmelendiği (en hızlı gittiği değil !!!) devir max torkun olduğu devirdir.




    Bu kadar bilgiyi verdikten sonra nasıl oluyor da "daha fazla güç daha fazla hız sağlar ama daha fazla ivme sağlamaz." "ivmeyi belirleyen beygir gücü olsa, devir arttıkça beygir gücü de artar ve ivme de artardı ama ivme artmıyor." "ama arabanın en iyi ivmelendiği (en hızlı gittiği değil !!!) devir max torkun olduğu devirdir." gibi cümleleri kullanıyorsunuz anlamış değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Haklısın ağabey, Almanlar çok mükemmeliyetçi. Buna hiç itirazım yok.

    Ama tasarım dersen, karizma dersen, işte o noktada çuvallıyorlar. Ferrari, Lamborghini, Maserati, Pagani gibi markaların yanında en iyi Alman arabası bile zavallı, hatta öksüz duruyor.

    Bu arada, Audemars Piguet'in tasarımlarını hiç sevmesem de (kalitesine asla lafım olamaz tabi ki) Patek Philippe'e laf söyletmem.





    hangi alman ama
    ismail yk da -kırma da olsa- alman
    nietzsche de alman
    bana sorarsan en "alman" alman mercedes


    Hangi Alman?

    Çok güzel bir soru.

    Bence, Julia Stegner dışındaki tüm Almanlar, hangi Alman sorusunun cevabı.

    Julia Stegner:

     dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.