Şimdi Ara

dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
5.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 0-100 km hızlanması aşağı yukarı aynı olan benzinli ve dizel araçları karşılaştırırsak;
    dizel araç hızlanırken insanı adeta koltuğa yapıştırıyor. benzinli de ise bu hissi yaşamıyoruz. Bunun nedeni dizel araçtaki turbonun logaritmik olarak sağladığı ani güç artışı olabilir mi?. Yani benzinli araç hep aynı ivmelenme ile istikrarlı bir şekilde hızlanıyor. Dizel ise önce çok yavaş bir ivmelenme ile başlayıp, devir yükselince ivmelenmesi aniden yüksek değerlere çıkıyor ve biz de koltuğa yapışıyoruz . Ama sonuçta hızlanma açısından bir fark olmuyor.



  • Turbo farkı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Turbo farkı.
    Benzinli motorlar aynı gücü daha geniş bir devir aralığında veriyor fakat dizeller aynı gücü daha dar bir devir aralığında verdiği için hissedilme daha yoğun oluyor haliyle..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Turbo farkı.
    1.6 dizel c4 ile 1.6 benzinli c4 ü düşün.

    ikisinide 2000 devirde tutup kaldır.


    dizeli 68 at ile çekmeye başlar, benzinli 38 at ile çekmeye başlar.Benzinlide atlar sonrada katılır yarışa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    1.6 dizel c4 ile 1.6 benzinli c4 ü düşün.

    ikisinide 2000 devirde tutup kaldır.


    dizeli 68 at ile çekmeye başlar, benzinli 38 at ile çekmeye başlar.Benzinlide atlar sonrada katılır yarışa.

    Alıntıları Göster
    başlığa göre cevap vermek gerekrse,

    dizeldeki koltuğa yapıştırma hissi (ki gerçekden yapıştırıyor) ara hızlanmalar için geçerlidir.

    örneğin 2. vitesde 20km den 40km ye çok ani hızlanıyor. ancak devamı yok. bennzinli ise, stabil bir şekilde hızlanmaya devam ediyor. 2. vitesde 1.6 benzinli ile çok rahat 100 yapılıyor. ancak 3.0 dizelde bile bu zor bir durum. tabiki şanzıman oranlarıylada alkalı, ancak dizellerin genelinde şanzıman oranları kısa belkide motorun verimi bu yöndedir. çok bilgili değilim.

    özetlersek. dizelin koltuğa yapıştırma hissi. yarış kazandırmıyor. ara hızlanmalarda avantaj sağlıyor. 80-120km testinde aynı hacim aynı beygir benzinlilerden dizeller iyiler. ama en iyisi turbo benzinli hehe. karışık oldu ama kendi tecrübeleirimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 14 Ocak 2010; 15:58:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    başlığa göre cevap vermek gerekrse,

    dizeldeki koltuğa yapıştırma hissi (ki gerçekden yapıştırıyor) ara hızlanmalar için geçerlidir.

    örneğin 2. vitesde 20km den 40km ye çok ani hızlanıyor. ancak devamı yok. bennzinli ise, stabil bir şekilde hızlanmaya devam ediyor. 2. vitesde 1.6 dizel ile çok rahat 100 yapılıyor. ancak 3.0 dizelde bile bu zor bir durum. tabiki şanzıman oranlarıylada alkalı, ancak dizelleirin genelinde şanzıman oranları kısa belkide motorun verimi bu yöndedir. çok bilgili değilim.

    özetlersek. dizelin koltuğa yapıştırma hissi. yarış kazandırmıyor. ara hızlanmalarda avantaj sağlıyor. 80-120km testinde aynı hacim aynı beygir benzinlilerden iyiler. ama en iyisi turbo benzinli hehe. karışık oldu ama kendi tecrübeleirimdir.



    Yani turbo dizel bir araçta devir yükseldikçe ivmelenme hızı düşüyor ancak benzinlide hızlanma yüksek devirlerde dizele nazaran daha uzun süre devam ediyor diyebilirmiyiz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackal78

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    başlığa göre cevap vermek gerekrse,

    dizeldeki koltuğa yapıştırma hissi (ki gerçekden yapıştırıyor) ara hızlanmalar için geçerlidir.

    örneğin 2. vitesde 20km den 40km ye çok ani hızlanıyor. ancak devamı yok. bennzinli ise, stabil bir şekilde hızlanmaya devam ediyor. 2. vitesde 1.6 dizel ile çok rahat 100 yapılıyor. ancak 3.0 dizelde bile bu zor bir durum. tabiki şanzıman oranlarıylada alkalı, ancak dizelleirin genelinde şanzıman oranları kısa belkide motorun verimi bu yöndedir. çok bilgili değilim.

    özetlersek. dizelin koltuğa yapıştırma hissi. yarış kazandırmıyor. ara hızlanmalarda avantaj sağlıyor. 80-120km testinde aynı hacim aynı beygir benzinlilerden iyiler. ama en iyisi turbo benzinli hehe. karışık oldu ama kendi tecrübeleirimdir.



    Yani turbo dizel bir araçta devir yükseldikçe ivmelenme hızı düşüyor ancak benzinlide hızlanma yüksek devirlerde dizele nazaran daha uzun süre devam ediyor diyebilirmiyiz ?

    Alıntıları Göster
    TORK meselesini salt performansla karıstıran cok ,dizel araclar alt devirde yüksek tork verdigi için arac 2000-3000 devir arası güç patlaması yapıyor (tas catlasa 30 km hız eder bu) ,insanlar araba ucuyor zannediyor halbuki cok kısa bi dilimde oluyor bu , cünkü bu gücün aktarıldıgı devir aralığı cok az 2 bin 3bin devir arası genelde ,
    http://www.haber7.com/haber/20100113/0dan-100kmse-48-saniyede-cikiyor.php
    bu arac 4500 nm tork üretiyor , 4.8 sn de 0-100 cıkıyor , bu arac 4500 nm tork değilde, 300 yerine 500 hp üretmiş olsaydı 3 sn alırdı 100 km hızı ve max hızıda artardı ,
    4500 nm tork seni deligibi koltuga yapıstırır ama , 400 hp bir arac yanından uzar gider sende koltuğa yapıştıgınla kalırsın alt devir cok güc = az yakıt . tork bu işe yarar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selim82 -- 14 Ocak 2010; 15:07:34 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    fiat palio nasıl bir araç
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    TORK meselesini salt performansla karıstıran cok ,dizel araclar alt devirde yüksek tork verdigi için arac 2000-3000 devir arası güç patlaması yapıyor (tas catlasa 30 km hız eder bu) ,insanlar araba ucuyor zannediyor halbuki cok kısa bi dilimde oluyor bu , cünkü bu gücün aktarıldıgı devir aralığı cok az 2 bin 3bin devir arası genelde ,
    http://www.haber7.com/haber/20100113/0dan-100kmse-48-saniyede-cikiyor.php
    bu arac 4500 nm tork üretiyor , 4.8 sn de 0-100 cıkıyor , bu arac 4500 nm tork değilde, 300 yerine 500 hp üretmiş olsaydı 3 sn alırdı 100 km hızı ve max hızıda artardı ,
    4500 nm tork seni deligibi koltuga yapıstırır ama , 400 hp bir arac yanından uzar gider sende koltuğa yapıştıgınla kalırsın alt devir cok güc = az yakıt . tork bu işe yarar


    Türkiyede alt devir çok güç=az yakıt, formül tutulur gerisi keyf meselesi. Dizel kullanan birisi olarak yokuşlarda benzinlilerin arkadan aracın markasını okuması birazda hoşuma gitmiyor değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitewind

    0-100 km hızlanması aşağı yukarı aynı olan benzinli ve dizel araçları karşılaştırırsak;
    dizel araç hızlanırken insanı adeta koltuğa yapıştırıyor. benzinli de ise bu hissi yaşamıyoruz. Bunun nedeni dizel araçtaki turbonun logaritmik olarak sağladığı ani güç artışı olabilir mi?. Yani benzinli araç hep aynı ivmelenme ile istikrarlı bir şekilde hızlanıyor. Dizel ise önce çok yavaş bir ivmelenme ile başlayıp, devir yükselince ivmelenmesi aniden yüksek değerlere çıkıyor ve biz de koltuğa yapışıyoruz . Ama sonuçta hızlanma açısından bir fark olmuyor.

    Aynen dediğiz gibi kısa sreli bir dadmin sağlıyor. Gerçek dadmin için güç lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    quote:

    Orijinalden alıntı: whitewind

    0-100 km hızlanması aşağı yukarı aynı olan benzinli ve dizel araçları karşılaştırırsak;
    dizel araç hızlanırken insanı adeta koltuğa yapıştırıyor. benzinli de ise bu hissi yaşamıyoruz. Bunun nedeni dizel araçtaki turbonun logaritmik olarak sağladığı ani güç artışı olabilir mi?. Yani benzinli araç hep aynı ivmelenme ile istikrarlı bir şekilde hızlanıyor. Dizel ise önce çok yavaş bir ivmelenme ile başlayıp, devir yükselince ivmelenmesi aniden yüksek değerlere çıkıyor ve biz de koltuğa yapışıyoruz . Ama sonuçta hızlanma açısından bir fark olmuyor.

    Aynen dediğiz gibi kısa sreli bir dadmin sağlıyor. Gerçek dadmin için güç lazım.
    Bana küçük hacimli turbo dizellerin hızlanmaları tek atımlık kurşun gibi geliyor.
    Aniden hızlanıyor ve faydalı devir bittiii.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Bana küçük hacimli turbo dizellerin hızlanmaları tek atımlık kurşun gibi geliyor.
    Aniden hızlanıyor ve faydalı devir bittiii.

    Alıntıları Göster
    ewt aynen bu şekilde. ekonomi için dizel alınmalı koltuğa yapıştırma hissi yanılsama değil ama. hızlanma anlamında bir şey ifade etmiyor. çok denedim öndeki aracın arkasındayken gaza basdığımda öndekini çok rahat geçebileceğim hissi oluşuyor. ancak topuklayıp ,sağladığım zaman öndeki araçda gazlarsa geçemiyorum çünkü vites değiştirmek gerekiyor.

    yarışçı dizelcileirn başına gelmiştir. tabi yokuş veya aşırı yüksek hızlar gibi istisnai şartlar hariç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Bana küçük hacimli turbo dizellerin hızlanmaları tek atımlık kurşun gibi geliyor.
    Aniden hızlanıyor ve faydalı devir bittiii.

    Alıntıları Göster
    1999'da bir BMW 325d kullandım, Hollanda plakalı, ilk defa omurgamın yapıştığını hissettim, 2008'de 2.0 TDI 170 HP Passat'ta 6-DSG'yi S moduna getirerek kickdown yaptı aracı kullanan şoför, omurgamın yapıştığını bir defa daha hissettim ama bu defa daha fiyakalı, bir tür dürtüydü. Bu hususta bilhassa Alman muhendislerinin dizelin sesin, dumanını ve zayıflığını ortadan kaldırıp araçları 100 km'ye 4,5 itre yakan 2 litrelik motorlar geliştirmeleri nedeni ile tebrik etmek gerekir. Unutmayın, Rudolf Diesel de bir Almandı...

    (her hakkı mahfuzdur, lütfen fanatiklik veya Alman otomobil teknolojisinin üstünlüğüne prim veriliyor şeklinde algılanmasın, sadece dizel motorun son 10 yıldaki inanılmaz gelişiminin otomobil dünyasını değiştirdiğini ve az yakan, güçlü ve temiz dizel motorlarının benzinlilerden zamanla sayıca üstün olacağının altını çizmek istiyorum)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1999'da bir BMW 325d kullandım, Hollanda plakalı, ilk defa omurgamın yapıştığını hissettim, 2008'de 2.0 TDI 170 HP Passat'ta 6-DSG'yi S moduna getirerek kickdown yaptı aracı kullanan şoför, omurgamın yapıştığını bir defa daha hissettim ama bu defa daha fiyakalı, bir tür dürtüydü. Bu hususta bilhassa Alman muhendislerinin dizelin sesin, dumanını ve zayıflığını ortadan kaldırıp araçları 100 km'ye 4,5 itre yakan 2 litrelik motorlar geliştirmeleri nedeni ile tebrik etmek gerekir. Unutmayın, Rudolf Diesel de bir Almandı...

    (her hakkı mahfuzdur, lütfen fanatiklik veya Alman otomobil teknolojisinin üstünlüğüne prim veriliyor şeklinde algılanmasın, sadece dizel motorun son 10 yıldaki inanılmaz gelişiminin otomobil dünyasını değiştirdiğini ve az yakan, güçlü ve temiz dizel motorlarının benzinlilerden zamanla sayıca üstün olacağının altını çizmek istiyorum)

    Alıntıları Göster
    Toprağın bol olsun Rudolf Amca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1


    quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    TORK meselesini salt performansla karıstıran cok ,dizel araclar alt devirde yüksek tork verdigi için arac 2000-3000 devir arası güç patlaması yapıyor (tas catlasa 30 km hız eder bu) ,insanlar araba ucuyor zannediyor halbuki cok kısa bi dilimde oluyor bu , cünkü bu gücün aktarıldıgı devir aralığı cok az 2 bin 3bin devir arası genelde ,
    http://www.haber7.com/haber/20100113/0dan-100kmse-48-saniyede-cikiyor.php
    bu arac 4500 nm tork üretiyor , 4.8 sn de 0-100 cıkıyor , bu arac 4500 nm tork değilde, 300 yerine 500 hp üretmiş olsaydı 3 sn alırdı 100 km hızı ve max hızıda artardı ,
    4500 nm tork seni deligibi koltuga yapıstırır ama , 400 hp bir arac yanından uzar gider sende koltuğa yapıştıgınla kalırsın alt devir cok güc = az yakıt . tork bu işe yarar


    Türkiyede alt devir çok güç=az yakıt, formül tutulur gerisi keyf meselesi. Dizel kullanan birisi olarak yokuşlarda benzinlilerin arkadan aracın markasını okuması birazda hoşuma gitmiyor değil.

    yokuslarda 90 km ile yokuş cıkcağımızı varsayalım benzinli arac 3 . vites de cıkarsa senin plaka yı görme ihitmalin cok fazla , alt devirde yüksek güç benim formulum değil yıllardır kamyonlar otobusler bu seklide calısır .

    bu arada benzin 2 tl olsun dizel arac sayısı %20 ye düşer , 10 yıl önce dizel arac alanlarla dalga geciyordu millet , pinti falan diye benzin 50 kurustan 1 tl 2 tl derken 3.66 bulunca insanlar bir anda yokusta keyif almaya basladı suanda arac alabilcek olsam bende dizel alırım , ama iyi yokus cıkıyor diye alacağımı zannetmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    bu arada benzin 2 tl olsun dizel arac sayısı %20 ye düşer , 10 yıl önce dizel arac alanlarla dalga geciyordu millet , pinti falan diye benzin 50 kurustan 1 tl 2 tl derken 3.66 bulunca insanlar bir anda yokusta keyif almaya basladı suanda arac alabilcek olsam bende dizel alırım , ama iyi yokus cıkıyor diye alacağımı zannetmiyorum


    Son cümlenize kesinlikle katılıyorum...

    Ben de aracımı değiştirecek olsam dizel alabilirim, ama performansı için kesinlikle değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1


    quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    TORK meselesini salt performansla karıstıran cok ,dizel araclar alt devirde yüksek tork verdigi için arac 2000-3000 devir arası güç patlaması yapıyor (tas catlasa 30 km hız eder bu) ,insanlar araba ucuyor zannediyor halbuki cok kısa bi dilimde oluyor bu , cünkü bu gücün aktarıldıgı devir aralığı cok az 2 bin 3bin devir arası genelde ,
    http://www.haber7.com/haber/20100113/0dan-100kmse-48-saniyede-cikiyor.php
    bu arac 4500 nm tork üretiyor , 4.8 sn de 0-100 cıkıyor , bu arac 4500 nm tork değilde, 300 yerine 500 hp üretmiş olsaydı 3 sn alırdı 100 km hızı ve max hızıda artardı ,
    4500 nm tork seni deligibi koltuga yapıstırır ama , 400 hp bir arac yanından uzar gider sende koltuğa yapıştıgınla kalırsın alt devir cok güc = az yakıt . tork bu işe yarar


    Türkiyede alt devir çok güç=az yakıt, formül tutulur gerisi keyf meselesi. Dizel kullanan birisi olarak yokuşlarda benzinlilerin arkadan aracın markasını okuması birazda hoşuma gitmiyor değil.

    yokuslarda 90 km ile yokuş cıkcağımızı varsayalım benzinli arac 3 . vites de cıkarsa senin plaka yı görme ihitmalin cok fazla , alt devirde yüksek güç benim formulum değil yıllardır kamyonlar otobusler bu seklide calısır .

    bu arada benzin 2 tl olsun dizel arac sayısı %20 ye düşer , 10 yıl önce dizel arac alanlarla dalga geciyordu millet , pinti falan diye benzin 50 kurustan 1 tl 2 tl derken 3.66 bulunca insanlar bir anda yokusta keyif almaya basladı suanda arac alabilcek olsam bende dizel alırım , ama iyi yokus cıkıyor diye alacağımı zannetmiyorum

    Alıntıları Göster
    Eski dizellerle yenileri karıştırmayalım. Şimdikler dizellerden aşağı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Eski dizellerle yenileri karıştırmayalım. Şimdikler dizellerden aşağı değil.


    benzinlilerden aşağı değil demek istediniz sanırım.

    Hiçbir dizel bana şimdiye kadar benzer performanstaki benzinli bir otomobilden aldığım zevki veremedi.
    1.6 motorluları saymıyorum
    320d, 530d de kullandım.
    Hızlı otomobiller kesinlikle, ama benzinlideki yüksek devir olayını sevdiğim için, yani otomobilin ikinci viteste yavaş yavaş 1.500 d/d ile giderken gaza basıldığında kendini toplayıp 6000 devirlere kadar gidebilmesini sevdiğim için dizeller bana zevk vermiyor. Emimin 1500 d/d'da giderken dizel motor ilk tepkiyi daha çabuk verecek.

    Performanslarına lafım yok, yanlış anlaşılmak istemiyorum
    Dar devir bandı bana hitap etmiyor
    Devamlı vites değiştirilmesi (veya otomatik şanzımanın devamlı vites değiştirmesi) bana hitap etmiyor
    Rölantideki ses düzeyi, özellikle sabahları bana hitap etmiyor. Gitmeye başlayınca ses kesiliyor, yalıtımlar eskisi gibi değil ama...

    Ama yakıt tüketimleri ben dahil herkese hitap ediyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Bana küçük hacimli turbo dizellerin hızlanmaları tek atımlık kurşun gibi geliyor.
    Aniden hızlanıyor ve faydalı devir bittiii.

    Alıntıları Göster
    0-100 hızlanması dizel ve benzinlide şöyle gerçekleşiyor :

    Dizel :
    0-1800 devir arası turbo basıncı düşük olduğu için tork düşüktür yani bu devir aralığında iyi hızlanamaz
    1800-3800(yaklaşık) devir arası tork, turbo basıncının yüksek olmasıyla yüksektir yani çok iyi hızlanır.
    3800 devir üzerinde de nefesi kesilir kalır.
    Bir de Dizel bir 1600cc araba 100km/s ulaşabilmek için en az 3'ü vitese atmak zorundadır yani 2 defa vites değişikliği gerekir.

    Benzinli :
    0-1800 devir arası ürettiği tork dizelden yüksektir, o devir aralığında daha iyi hızlanır.
    1800 devirden itibaren tork olarak dizelin gerisinde kalır(dizelin torku çok yüksek olduğu için), o devir aralığında dizel daha iyi ivmelenmektedir
    Yaklaşık 4000 devirde en üst tork değerine ulaşmış olur.
    6500-7000 devire kadar soluksuz ivmelenir.
    Normal 1600cc benzinli arabalar 2. viteste 100km/s'e ulaşabilmektedirler(benim 1.6 Focus1 110'u buluyor 2. viteste). Yani 1 defa vites değişikliği gerekir.


    Bütün bu faktörlerin bileşimiyle 0-100km olayında aynı hacimli dizel ve benzinli arabalar yaklaşık yakın değerleri elde etmelerine rağmen aslında hızlanma karakteristikleri çok çok farklıdır. Mesela 4. viteste 70-110 ara hızlanması, 5. viteste 80-120 ara hızlanması gibi hızlanmalarda dizel çok büyük fark atar. Çünkü bu ara hızlanmaların başında motor yaklaşık 2000 devirde yani dizelin yüksek tork ürettiği değerdedir. Aynı ara hızlanmada benzinli motor da başta yaklaşık 2000 devirdedir, bu 2000 devir benzinli motorun torkunun yüksek olmadığı, motorun cansız olduğu bir devirdir.

    Ara hızlanmalar belli viteslerde yapılır : "4. viteste 70-110 ara hızlanması" gibi ve genelde bu ara hızlanmaların başında motor devri 2000 civarı olur. Vites şartı konmasa, aynı ara hızlanmayı benzinli araba, motorun devri başta yaklaşık 3500 gibi olacak şekilde bir vites seçimiyle başlarsa daha iyi bir ara hızlanma değeri elde edilebilir ama yine de dizeli geçme şansı düşüktür.

    Ben sesi dışında dizel motorun kullanımını normal günlük kullanımda daha çok severim çünkü sollamalarda vs. anlık ara hızlanmalar önem taşır ve bunu en iyi dizel motor başarmaktadır. Benzinli 4000-6000 devirde iyi güç üretiyor ama ben o devirlere hiç çıkmıyorum diyebilirim. Günlük kullanımımdaki devir aralığı 2000-3000 arası yani dizel motorun borusunun öttüğü devir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    0-100 hızlanması dizel ve benzinlide şöyle gerçekleşiyor :

    Dizel :
    0-1800 devir arası turbo basıncı düşük olduğu için tork düşüktür yani bu devir aralığında iyi hızlanamaz
    1800-3800(yaklaşık) devir arası tork, turbo basıncının yüksek olmasıyla yüksektir yani çok iyi hızlanır.
    3800 devir üzerinde de nefesi kesilir kalır.
    Bir de Dizel bir 1600cc araba 100km/s ulaşabilmek için en az 3'ü vitese atmak zorundadır yani 2 defa vites değişikliği gerekir.

    Benzinli :
    0-1800 devir arası ürettiği tork dizelden yüksektir, o devir aralığında daha iyi hızlanır.
    1800 devirden itibaren tork olarak dizelin gerisinde kalır(dizelin torku çok yüksek olduğu için), o devir aralığında dizel daha iyi ivmelenmektedir
    Yaklaşık 4000 devirde en üst tork değerine ulaşmış olur.
    6500-7000 devire kadar soluksuz ivmelenir.
    Normal 1600cc benzinli arabalar 2. viteste 100km/s'e ulaşabilmektedirler(benim 1.6 Focus1 110'u buluyor 2. viteste). Yani 1 defa vites değişikliği gerekir.


    Bütün bu faktörlerin bileşimiyle 0-100km olayında aynı hacimli dizel ve benzinli arabalar yaklaşık yakın değerleri elde etmelerine rağmen aslında hızlanma karakteristikleri çok çok farklıdır. Mesela 4. viteste 70-110 ara hızlanması, 5. viteste 80-120 ara hızlanması gibi hızlanmalarda dizel çok büyük fark atar. Çünkü bu ara hızlanmaların başında motor yaklaşık 2000 devirde yani dizelin yüksek tork ürettiği değerdedir. Aynı ara hızlanmada benzinli motor da başta yaklaşık 2000 devirdedir, bu 2000 devir benzinli motorun torkunun yüksek olmadığı, motorun cansız olduğu bir devirdir.

    Ara hızlanmalar belli viteslerde yapılır : "4. viteste 70-110 ara hızlanması" gibi ve genelde bu ara hızlanmaların başında motor devri 2000 civarı olur. Vites şartı konmasa, aynı ara hızlanmayı benzinli araba, motorun devri başta yaklaşık 3500 gibi olacak şekilde bir vites seçimiyle başlarsa daha iyi bir ara hızlanma değeri elde edilebilir ama yine de dizeli geçme şansı düşüktür.

    Ben sesi dışında dizel motorun kullanımını normal günlük kullanımda daha çok severim çünkü sollamalarda vs. anlık ara hızlanmalar önem taşır ve bunu en iyi dizel motor başarmaktadır. Benzinli 4000-6000 devirde iyi güç üretiyor ama ben o devirlere hiç çıkmıyorum diyebilirim. Günlük kullanımımdaki devir aralığı 2000-3000 arası yani dizel motorun borusunun öttüğü devir.


    2. viteste 110 zor yahu(focus için)...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1


    quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    TORK meselesini salt performansla karıstıran cok ,dizel araclar alt devirde yüksek tork verdigi için arac 2000-3000 devir arası güç patlaması yapıyor (tas catlasa 30 km hız eder bu) ,insanlar araba ucuyor zannediyor halbuki cok kısa bi dilimde oluyor bu , cünkü bu gücün aktarıldıgı devir aralığı cok az 2 bin 3bin devir arası genelde ,
    http://www.haber7.com/haber/20100113/0dan-100kmse-48-saniyede-cikiyor.php
    bu arac 4500 nm tork üretiyor , 4.8 sn de 0-100 cıkıyor , bu arac 4500 nm tork değilde, 300 yerine 500 hp üretmiş olsaydı 3 sn alırdı 100 km hızı ve max hızıda artardı ,
    4500 nm tork seni deligibi koltuga yapıstırır ama , 400 hp bir arac yanından uzar gider sende koltuğa yapıştıgınla kalırsın alt devir cok güc = az yakıt . tork bu işe yarar


    Türkiyede alt devir çok güç=az yakıt, formül tutulur gerisi keyf meselesi. Dizel kullanan birisi olarak yokuşlarda benzinlilerin arkadan aracın markasını okuması birazda hoşuma gitmiyor değil.

    yokuslarda 90 km ile yokuş cıkcağımızı varsayalım benzinli arac 3 . vites de cıkarsa senin plaka yı görme ihitmalin cok fazla , alt devirde yüksek güç benim formulum değil yıllardır kamyonlar otobusler bu seklide calısır .

    bu arada benzin 2 tl olsun dizel arac sayısı %20 ye düşer , 10 yıl önce dizel arac alanlarla dalga geciyordu millet , pinti falan diye benzin 50 kurustan 1 tl 2 tl derken 3.66 bulunca insanlar bir anda yokusta keyif almaya basladı suanda arac alabilcek olsam bende dizel alırım , ama iyi yokus cıkıyor diye alacağımı zannetmiyorum



    Mesele bu Bu dizel işi hep yokluktan yayıldı...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.