Şimdi Ara

dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
5.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2nci viteste focus 110 dediyse cidden çok çok iyiymiş..
  • quote:

    2. viteste 110 zor yahu(focus için)

    Bizzat kendim denedim, 110'u gördüm ikinci viteste. Devir de 7000'e gelmişti bu arada (km saati doğru göstermiyorsa bişey diyemem).
    Bu arada LPG'li Focus bu... BRC marka.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 14 Ocak 2010; 17:44:42 >
  • 2. vitesde yeni kasa civic otomatik 123 yapıyor. herneyse

    dizel kısa sureli yuksek hızlanma verir ancak sonucta kazandıgınız hız cok fazla degildir. ara hızlanmalardada saçmalık var zaten 4. viteste 80 120 miş vitesi degiştir diye koyuyorlar süsmü o degiştirckesın tabi.düşürurum 4 den 2 ye dizelden çok daha hızlı cıkar 120 ye. ancak şu varki gunluk kullanımda turbo araçlar atmosferik benzinlilerden daha kullanışlı.sonuçta herdakka 6000 7000 devirde gidilmez.
  • 0 100 performansı benzinli bir araçtan daha kötü bir turbo dizel araç, karşılaştırdığım benzinli araçtan daha fazla koltuğa yapıştıyormuş gibi geliyor bana da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    quote:

    2. viteste 110 zor yahu(focus için)

    Bizzat kendim denedim, 110'u gördüm ikinci viteste. Devir de 7000'e gelmişti bu arada (km saati doğru göstermiyorsa bişey diyemem).
    Bu arada LPG'li Focus bu... BRC marka.


    Atmosferik 1.6 kullandığım iki araç ta(astra ve megane) yaptığım testlerde yaklaşık 6000-6500 arası gaz kesiciye girip 90-95 km hıza ulaştılar...

    Focus'u denemek farz oldu
    ...




  • Dizel araçta seri bi otomatik vites yada devir aralıklarını iyi yakalayıp max 2sn vites değiştircek bi babayiğit lazım çünki dizel vites ister ne kadar fazla vitesi varsa performansıda ekonomiside aynı olucaktır.Benzinliye gelince benzinli motorlar devir ister vites den ziyade ancak rampalarda düşük torklarının dezavantajı onları dizellerin gerisinde bırakır çünki dizel vites atladıkca hızlanıcakdır ancak benzinli ise 3 den 2 ye alıp devirlendirmesi gerekir ki bu sırada 2den 3 alan bi dizel açtığı farkında avantajıyla hızlanıcaktır; kanımca.

    Saygılarımla
  • Peki Neden Turbosuz Benzinli araçlar ile kıyaslıyorsunuz.

    dizel motor sizi koltuğa yapıştırıyorsa. Aynı hacimdeki Benzinli motor sizi Arka koltuğa uçurur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    0-100 hızlanması dizel ve benzinlide şöyle gerçekleşiyor :

    Dizel :
    0-1800 devir arası turbo basıncı düşük olduğu için tork düşüktür yani bu devir aralığında iyi hızlanamaz

    Benzinli :
    0-1800 devir arası ürettiği tork dizelden yüksektir, o devir aralığında daha iyi hızlanır.


    BU BİLGİ YANLIŞ.


    Ayrıca koltuğa yapıştıranda beygir gücüdür.Bayilerde dizel araç satmaya çalışan m. temsilcileri gibi yorum yapmayın lütfen.Yanlış anlaşılmasın bu işler torksuz olmaz ama arabayı çeken beygirdir.

    1.6 110 hp turbo dizel aracı daha 1500 devirde 43 tane at çekmeye başlıyor.bunun üzerine 1000 devir daha çevirince bu sefer aracı 91 at çekiyor.sadece 1000 devirde at sayısı 2 katını geçiyor.Ondan öyle sırtımız yapışıyor.


    Benzinlide ise aynı devirde önce 25, 1000 devir sonra (2500dd) 46 at.......3500 devirde 73 at oluyor.yani benzinlide atlar azar azar artıyor .



    ama dizelde de devir hemen bittiği için atlar geri kaçıyor




     dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?


     dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?




  • Dizelle 1750- 3000 devir arası koltuğa yapışma hissi olur ama 4000 devirdede çakılıp kalma hissi vardır bunu kullananlar daha iyi bilir.Benzinlide ise düşük devirlerde sadece normal bir hızlanma hissi yaşarsın fakat 3500 4750 devir aralığı genelde max torkun alındığı devirlerdir burdada koltuğa yapışma hissi azda olsa olur ama dizeldeki kadar kuvvetli değildir.Özellikle benzinli Japonlarda ve bazı muadili motorlarda mesela benzinli 1.6 Renaultlarda bunu görebilirsin.Düşük devirde vasat yüksek devirde ise istekli bir ivmelenme vardır.Birde benzinli turbo olanlar var onlarda ise sadece 1500 devir üstü yeterlidir.1500- 6000 arası soluksuz yapıştırır koltuğa.Devir aralıkları marka ve modele göre değişebilir.Ama genel hatlarıyla benim bildiğim ve tecrübe ettiklerim bunlar.
  • amannnnn



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 14 Ocak 2010; 21:06:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Eski dizellerle yenileri karıştırmayalım. Şimdikler dizellerden aşağı değil.



    İstediği kadar yeni olsun,sonuçta benzinli araç kadar geniş aralıkta gösteremiyor performansını.

    Bunun denemesini yaptım (tabi ki benzinli araba da turboşarjlı idi).

    ilk başta fark yok gibi,ama dizelde daha çabuk vites değiştirmek gerekiyor,o sırada da benzinli araba uzayıp gidiyor.Yokuşta yavaşlayıp tekrar hızlanırken de,dizel ilk anda daha atak gibi görünse de benzinli araba daha fazla devir çevirebildiği için yine dizelin önünde oluyor.Fazla devir çevirememek dizelin benzinli araç karşısında kazanamamasına neden oluyor.

    Dizel nerede kazanır diye sorarsanız,yakıt alırken kazandırır,o kadar.

    Not:Bunun atmosferik motorla denemesi de yapıldı.Atmosferik motorun hacmi daha büyüktü,düzlükte tabi ki kazandı.Yokuş yukarı aşağı yukarı aynı oldu;ama yakıt tüketimleri bayağı farketti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1999'da bir BMW 325d kullandım, Hollanda plakalı, ilk defa omurgamın yapıştığını hissettim, 2008'de 2.0 TDI 170 HP Passat'ta 6-DSG'yi S moduna getirerek kickdown yaptı aracı kullanan şoför, omurgamın yapıştığını bir defa daha hissettim ama bu defa daha fiyakalı, bir tür dürtüydü. Bu hususta bilhassa Alman muhendislerinin dizelin sesin, dumanını ve zayıflığını ortadan kaldırıp araçları 100 km'ye 4,5 itre yakan 2 litrelik motorlar geliştirmeleri nedeni ile tebrik etmek gerekir. Unutmayın, Rudolf Diesel de bir Almandı...

    (her hakkı mahfuzdur, lütfen fanatiklik veya Alman otomobil teknolojisinin üstünlüğüne prim veriliyor şeklinde algılanmasın, sadece dizel motorun son 10 yıldaki inanılmaz gelişiminin otomobil dünyasını değiştirdiğini ve az yakan, güçlü ve temiz dizel motorlarının benzinlilerden zamanla sayıca üstün olacağının altını çizmek istiyorum)


     dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?







    Şaka yapıyorum ağabey, kızmıyorsun değil mi?





  • Biz daha yeni tecrübesini yaptık , alfa romeo mito 120 hp disel ( 300 nm) tork
    2001 alfa romeo 156 2.0 155 hp benzinli (187 nm) tork

    trafiğe kapalı bir alanda kaldırdık bu iki aracı , iki aracada binmiş biri olarak mito nun kolay geçilmeyeceğini düşünüyordum ama tork benide yanılttı , alfa 156 hep önde idi ama 100 den sonra aldı başını gitti , roll da denedik ama deişien çok bişiy olmadı çünkü çok güsel devir ceviriyor 156 2.0 motoru mito sahibi olan arkadaş benim golf tsi dsg 140 hp (220 nm ) tork ile denemek istedi ama ben istemedim aslında ben mito yu gececeğimden eminim ama alfa 156 birass zorlayabilir sonuç olarak disel turbosu sahesinde gittiğinden daha performanslı hissettiriyor dersek yalan olmass....




  • Kesinlikle yanılsama.Teknik açıdan olmasada en azından bizim hislerimize göre öyle,en başta turbo çok şeyi değiştiriyor,aynı hacimde benzinli bir motora aynı barda turbo baskısı uygulansa performans farkı 2 katına bile yaklaşabilir.

    Ek:Bizzat,biri dizel diğeri benzinli olmak üzere,aynı hacimde aynı beygir gücünde fakat tork farkı doğal olarak çok fazla olan iki(biri benzinli diğeri dizel) araçla denenmiştir ve sonuçta benzinli'nin performansı tarafıma karşı kanıtlanmıştır.Benzinlinin sahip olduğu devir çevirme özelliği çok önemli,bunu binek araçlarla spor araçların maximum devirleri arasında sadece 1500 devir farkı olduğu ile açıklayabiliriz,yani 1000-2000 devir ne olacak diyoruz ama çok şeyler değiştiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 15 Ocak 2010; 20:19:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Dizel araçta seri bi otomatik vites yada devir aralıklarını iyi yakalayıp max 2sn vites değiştircek bi babayiğit lazım çünki dizel vites ister ne kadar fazla vitesi varsa performansıda ekonomiside aynı olucaktır.Benzinliye gelince benzinli motorlar devir ister vites den ziyade ancak rampalarda düşük torklarının dezavantajı onları dizellerin gerisinde bırakır çünki dizel vites atladıkca hızlanıcakdır ancak benzinli ise 3 den 2 ye alıp devirlendirmesi gerekir ki bu sırada 2den 3 alan bi dizel açtığı farkında avantajıyla hızlanıcaktır; kanımca.

    Saygılarımla


    evet bu tanım çok doğru.dizel motor vites ister.O tork 8-9 vitesle desteklenirse ve iyi bir şöför elinde seri vites geçişi yapılabilirse 200e kadar gayet seri hızlandırabilir.max hızı çok daha yukarılarda olur.( 1.6 hacim ve üstü için konuşuyorum) böyle bir binek otomobil yapılırmı orası ayrı tabi




  • Geçen yıl biraz Focus kullandım 1.6 TDCI 90 lık mı 110 luk muydu bilemiyorum ama harbiden koltuğa yapıştırıyordu basınca ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Geçen yıl biraz Focus kullandım 1.6 TDCI 90 lık mı 110 luk muydu bilemiyorum ama harbiden koltuğa yapıştırıyordu basınca ...


    Murat hocam yanılmıyorsam o araç hdi bir motor kullanıyor doğrudur aynı aracın otomatik olanını kullandım bende seni anlıyorum.

    bende TURBO diyorum çok farklı bencede keşke benzinli araçlarda da standart olsa
  • Sevgili Polemik,

    Neden kızayım? Tabi ki fikrini, ister esprili, ister yalın, açıkça belirtebilirsin. Her yorumdan keyif alıyorum.

    Kuzenimin oto tamirhanesinde gelen motorların markalarına göre istatistik yapılsaydı, hangi markanın dizel motorları daha sorunsuz, hangisinin parçası daha pahalı, hangisinin kronik sıkıntıları var, 10 yıl geriye dönük bir araştırma yapılsaydı (ki imkansız, hiç yapmazlar) çok daha farklı bilgilerin ortaya çıkacağından eminim ancak bilhassa dizel motor hususunda.

    Alman (ya da bana göre psikosomatik bir ifadeyle "Alaman") halkı, ırkı, düşüncesi, kültürü ve yaşam tarzınının, bu adamların Fasching, Karnaval, Love Parade, Gang Bang, Gay Pride, XTC Techno Trance, St. Pauli ve Swinger Club'lerine gittikten sonra sabah geceden kalma bir halde fabrikaya gidip S 320 CDI Long 4 Matic'in gösterge panelini yerine kusursuz takabilmesine onlar şaşmamalı ama biz şaşmalıyız. Bir Hollandalı, Belçikalı veya Fransız, Avusturyalı ya da İtalyan bile bunu başaramaz, beceremez. En yakın yapabilecek halk İsviçreliler (Audemars Piguet) ama onlar da Suudi Arabistan'dan bile daha tarafsız, yorum yapamayacağım.

    Peki bizler yapabilir miyiz? İddiasina bile girerim...!!!

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1999'da bir BMW 325d kullandım, Hollanda plakalı, ilk defa omurgamın yapıştığını hissettim, 2008'de 2.0 TDI 170 HP Passat'ta 6-DSG'yi S moduna getirerek kickdown yaptı aracı kullanan şoför, omurgamın yapıştığını bir defa daha hissettim ama bu defa daha fiyakalı, bir tür dürtüydü. Bu hususta bilhassa Alman muhendislerinin dizelin sesin, dumanını ve zayıflığını ortadan kaldırıp araçları 100 km'ye 4,5 itre yakan 2 litrelik motorlar geliştirmeleri nedeni ile tebrik etmek gerekir. Unutmayın, Rudolf Diesel de bir Almandı...

    (her hakkı mahfuzdur, lütfen fanatiklik veya Alman otomobil teknolojisinin üstünlüğüne prim veriliyor şeklinde algılanmasın, sadece dizel motorun son 10 yıldaki inanılmaz gelişiminin otomobil dünyasını değiştirdiğini ve az yakan, güçlü ve temiz dizel motorlarının benzinlilerden zamanla sayıca üstün olacağının altını çizmek istiyorum)


     dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?


    Şaka yapıyorum ağabey, kızmıyorsun değil mi?







  • Haklısın ağabey, Almanlar çok mükemmeliyetçi. Buna hiç itirazım yok.

    Ama tasarım dersen, karizma dersen, işte o noktada çuvallıyorlar. Ferrari, Lamborghini, Maserati, Pagani gibi markaların yanında en iyi Alman arabası bile zavallı, hatta öksüz duruyor.

    Bu arada, Audemars Piguet'in tasarımlarını hiç sevmesem de (kalitesine asla lafım olamaz tabi ki) Patek Philippe'e laf söyletmem.

  • quote:

    Ayrıca koltuğa yapıştıranda beygir gücüdür.Bayilerde dizel araç satmaya çalışan m. temsilcileri gibi yorum yapmayın lütfen.Yanlış anlaşılmasın bu işler torksuz olmaz ama arabayı çeken beygirdir.

    Asıl bu bil bilgi Yanlış. İvmeyi sağlayan torktur ama bu max torku yüksek olan araba yarışı kazanır anlamına gelmez. O torku hangi devirlere kadar kullanabildiği, motorun ne kadar devir yapabildiği vs. gibi kriterler de var.

    Bir motorun 2000 devir ile 4000 devir arası aynı torku verdiğini hesap edelim. Bu motorda 4000 devirdeki beygir gücü 2000 devirdekinin 2 katı olacaktır (rpm iki kat), 3000 devirde de 1.5 kat olacaktır. (Sürtünme kuvvetlerini hesaba katmıyroum) Aynı viteste bu arabanın 2000 devirde ivmesi (hız değil) ile 3000 devirdeki ivmesi aynı olur. Tek fark şu olacaktır. 2000 devirde 5 saniyede 40'tan 60'a çıkıyorsa, 3000 devirde 5 saniyede 60'tan 80'e çıkar. 3000 devirde daha fazla güç üretir ve daha fazla güç daha fazla hız sağlar ama daha fazla ivme sağlamaz. İvme hız demek değildir, birim zamanda hızın ne kadar arttığıdır.

    Bir arabanın torku her devirde sabit diyelim(böyle bir motor olmaz ama varsayalım). Vitesinde hiç değiştirilmediğini de varsayalım. Sürtünmeyi göz ardı edersek, bu arabanın grafikleri aşağıdaki gibi olur. Görüldüğü üzere tork sabit ve beygir gücü devirle birlikte artmaktadır, ama ivme artmamaktadır. Hız artmaktadır ama hızın birim zamanda artış miktarı (yani ivme) aynıdır( Her Saniye 10km/s artıyor mesela). İvmeyi belirleyen beygir gücü olsa, devir arttıkça beygir gücü de artar ve ivme de artardı ama ivme artmıyor.

    Hızın artması ile ivmenin artması kavramları birbirine karıştırılıyor. Hız artarken ivme düşebilir. Yani şu durum benzinli bir çok arabada olur: Benzinli arabaların max torku ürettikleri yaklaşık 4000 devirden itibaren motorun torku yavaş yavaş düşmeye başlar, ama devir arttığı için beygir gücü artmaya devam eder,hız da artmaya devam eder ama hızın birim zamanda artış miktarı azalmaya başlar yani ivme azalmaya başlar. Devir artıyor, Tork düşüyor, Beygir gücü artıyor, Hız artıyor ama İvme azalıyor. Belli bir devirde artık tork iyice düşer ve devir çok yüksek olmasına rağmen beygir gücü düşmeye başlar (torksuzluktan). Tork X Devir değerinin en yüksek olduğu devir o arabanın maksimum gücü verdiği devirdir. Ama arabanın en iyi ivmelendiği (en hızlı gittiği değil !!!) devir max torkun olduğu devirdir.


    Not : Bu yazdıklarım Max torku yüksek olan araba yarışı kazanır anlamına kesinlikle gelmez. Sadece ivmeyi yani koltuğa yapıştırmayı sağlayanın tork olduğunu anlatmaya çalışıyorum.




     dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?


     dizel araçların koltuğa yapıştırması yanılsama mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 15 Ocak 2010; 10:29:28 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.