Şimdi Ara

DİZEL COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
13.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tecrübelerinize göre piyasadaki en sağlam common rail motor hangisi?
  • merhaba...ben kia kullanıcısıyım...dizel araçta rölantide bekleme, motor ısınana kadar ağır hareket etmek ile eş değer mi...motorun sıcaklığı ile hararet göstergesi arasında nasıl bir bağ var...
  • sorunuz şöyle cevaplanabilir,
    common rail bir motor tipi değil, yakıt sisteminin genel ismidir.
    yeni nesil dizel araçlar sistem olarak birbirleri ile özdeştir.
    motor bloğu ve soğutma kalitesine göre de motor kalitesinden bahsedilebilir.
    motor olarak kullanıcıyı üzmeyen marka bana göre mercedes.
  • konu motor konusuna doğru kaymadan soruya kısıtlı motor bilgim düzeyinde yanıt verebilirim.
    ilk çalıştırmadaki yağ katı ve beklemiş olmaktan dolayı akışkanlığını kaybetmiş durumdadır.
    belli bir sıcaklığa ulaşan motor yağı kaydırıcı özelliğine kavuşur.

    bu durum,
    yağlama özelliğine ve akışkanlığına kavuşmadan, motorun yüke girmemesi yönünde uzman tavsiyeleri mevcuttur.
    dolayısı ile motoru yüke vermekle vermemek arasında belli bir fark olmaktadır.
    bu şekilde kullanımlar, aracın bakım ömrünü etkilemektedir.

    kısaca, araç tatlı ısıya ulaşmadan yerinden hareket ettirilmesi olumsuz durumları daha erken oluşturur.
  • bazen uyuyorum ama bazen uyamıyorum malesef...umarım ciddi tahribatlar ile karşılaşmam...gerçi çevremde dizel kullanıp da rölantide bekleyene rastlamadım ama ben de uyuyorum bazen onlara...
  • GÜNCEL..
  • Yararlı bi konu olumuş teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.
    Benimde bikaç sorum olacak
    çok soruluyodur fakat kesin bi cevap alamadım ben,dizel araçlar hangi devirler arasında kullanılmalı(herkes farklı bişey söylüyo).Araç 2010 model c-max TDCİ.
    Bi de dizel yakıt katkısı hakkında bi sorum olacak.Bana würth marka dizel yakıt katkısı önerdiler.Bilginiz varsa bu katkının fayda yada (varsa)zararı hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
  • TEŞEKKÜRLER,
    YENİ NESİL DİZEL ARAÇLAR, YÜKSEK SIKIŞTIRMA VE BASINÇ ORANLARINA SAHİP OLDUKLARINDAN MOTOTR TORKUNU ALMALARI İÇİN HAFİF BİR DEVİR VERİLEREK HAREKET ETTİRİLMELİ, ORTALAMA VİTES DEVİRLERİDE 2000 İLE 2400 DD. ARASINDA OLACAK ŞEKİLDE KULLANILMALIDIR.
    BU ŞEKLİYLE KULLANILDIĞINDA ARALIKLARINI BELİRTTİĞİM DEVİRLERDE EMİSYONUN EN VERİMLİ OLDUĞU DEVİRLER OLMASI YAKIT SARFİYATININ EN MİNİMUM OLDUĞU DURUMDUR.
    GÜVENLİĞİNİZ VE MADDİ MENFAATLERİNİZ İÇİN İÇİN KESİNLİKLE ARACINIZI SEYİR HALİNDEYKEN BOŞTA BIRAKMAYIN. YENİ NESİLLER, BİLİNENİN AKSİNE ÇİĞ ATIK VE TÜKETİM KONUSUNDA RÖLENTİ DEVİRLERİNDE FAZLA SARFİYAT OLUŞTURUR.

    DİĞER KONUDAKİ SORUNUZUN YANITI DA,
    DAHA ÖNCE BELİRTTİĞİM GİBİ, YENİ NESİL DİZEL ARAÇLAR, YAKIT SİSTEMİNDEKİ YAĞLAMAYI, EURODİZEL İN YAĞLAMA ÖZELLİĞİNİ KULLANARAK SAĞLARLAR.
    KATKI KONUSUNDA HERHANGİ BİR TAVSİYEM OLMADIĞI GİBİ, İLK KULLANIMDA AVANTAJ SAĞLADIĞI DÜŞÜNÜLSE DE GERİDE BIRAKTIĞI PARTİKÜLLER, ENJEKTÖR MEMELERİNİN ÇABUK AŞINARAK YA DA KOROZYON / KURUM BAĞLAYARAK ARIZALANMASINA SEBEP OLABİLİR.




  • güncel
  • peki carbon clear olayı chip tunnig hakkında düşünceleriniz nedir.yakıt konusunda da yanlışım varsa düzeltin.bence marka çok önemli değil düzgün bir istasyon olduktan sonra.çünkü hepsi aynı yerden alıyor.örneğin opet ve tp nin karşılaştırılmasında da görüleceği üzerehttp://www.opet.com.tr/tr/Icerik.aspx?cat=10&id=67 vehttp://www.tppd.com.tr/Documents/motorin.pdf hepsi aynı bu örnek galiba diğer markalarada genişletilebilir.hepsi tüpraş yani fark yok.o nedenle yakınımda moil var indirimli motorin satıyor bende oradan alıyorum.motorin herhalde artık eurodizel anlamı taşıyor.aracım euro4 normlarında inşallah hata yapmıyorumdur yakıt kunusunda.teşekkürler aydınlatıcı bilgileriniz ve yardımcı olma yanlısı tutumunuz için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toprak2009 -- 24 Temmuz 2011; 17:57:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprak2009

    peki carbon clear olayı chip tunnig hakkında düşünceleriniz nedir.yakıt konusunda da yanlışım varsa düzeltin.bence marka çok önemli değil düzgün bir istasyon olduktan sonra.çünkü hepsi aynı yerden alıyor.örneğin opet ve tp nin karşılaştırılmasında da görüleceği üzerehttp://www.opet.com.tr/tr/Icerik.aspx?cat=10&id=67 vehttp://www.tppd.com.tr/Documents/motorin.pdf hepsi aynı bu örnek galiba diğer markalarada genişletilebilir.hepsi tüpraş yani fark yok.o nedenle yakınımda moil var indirimli motorin satıyor bende oradan alıyorum.motorin herhalde artık eurodizel anlamı taşıyor.aracım euro4 normlarında inşallah hata yapmıyorumdur yakıt kunusunda.teşekkürler aydınlatıcı bilgileriniz ve yardımcı olma yanlısı tutumunuz için.


    DİZEL YAKITLAR KONUSUNDA YAZDIĞINIZ GİBİ ÖRNEKLER ÇOĞALTILABİLİR.

    DİZEL CHIP TUNNING KONUSUNDA DA FAZLA SÖYLEYECEK BİR ŞEY BENCE YOK.

    UYGUN KOŞULLAR VE ARACIN GÜÇ TOLERANSLARI AŞILMADIĞI SÜRECE HERHANGİ BİR PROBLEMİN YAŞANACAĞINI DÜŞÜNMÜYORUM.

    BEN ŞU AN CHIP TUNING YAPILMIŞ FIAT PALIO KULLANIYORUM.

    ARACIM 90HP OLARAK YOLLARDA DEVAM ETMEKTEDİR.





  • facebook sayfamız...

    https://www.facebook.com/azim.pompa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkandere -- 20 Mart 2015; 8:53:38 >
  • 2002-2004 model arasında 520d veya 525d almayı düşünüyorum. Dizel bmw lerde problem yasanırmı
    bmw lerde common rail teknolojisi hangi modellerden sonra basliyor
    saygilarimla
  • Markalar konusunda çok söyleyebileceğim bir şey yok fakat, bahsettiğiniz yıllar arası üretilen bmw araçların da 2002 tahmin etmiyorum , 2004 ten sonrası için muhtemeldir.
    common rail sistemli olupta bana ulaşan çok bmw olmadı.
  • güncel.
  • hyundai getz 2007 dizel 105bin sabah ilk çalıştırmada titrek çalışıyor, sanki bişey sürtiyor gibi, ısınınca sesin düzeldiği hissediliyor,

    bazen ani sıkıştırmlarda ıslık sesi gibi bir ses geliyor çok seyrek, sadece ani sıkıştırmalrda

    sizce neden olabilir.. ama performsta bir problem yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpbey

    hyundai getz 2007 dizel 105bin sabah ilk çalıştırmada titrek çalışıyor, sanki bişey sürtiyor gibi, ısınınca sesin düzeldiği hissediliyor,

    bazen ani sıkıştırmlarda ıslık sesi gibi bir ses geliyor çok seyrek, sadece ani sıkıştırmalrda

    sizce neden olabilir.. ama performsta bir problem yok


    1.
    - motor yağı özelliğini kaybetmiş olabilir
    - eğer duman veya performans soruu yoksa, enjektörlerde sınır seviyesinde yıpranma olabilir

    2.
    - turbonuzu kontrol ettirin. aynı şekilde her an problem çıkarabilecek duruma gelmiş olduğu anlaşılıyor.
  • 1.9 dci reno trafic sahibiyim ses şikayetinden dolayı 210000kmde enjektörler degişti ,budefa sabah ilk çalıştırmada gaz yememeye başladı ve alt devirlerde ses yapıyor sebebi ne olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazarbey23

    1.9 dci reno trafic sahibiyim ses şikayetinden dolayı 210000kmde enjektörler degişti ,budefa sabah ilk çalıştırmada gaz yememeye başladı ve alt devirlerde ses yapıyor sebebi ne olabilir

    enjektörlerin değiştiğini yazmışsınız, fakat revizyonmu yoksa sıfır enjektörmü takıldı onu bilirsem daha doğru tespit yapabilirim.
    revizyondan geçirildiğini varsayarsak, doğru ayar ve revize edilmediğinden şüphelenirim.
    sıfır enjektör takıldı ise, gaz pedalı potansiyometresi ilk akla gelen ihtimal.
    yada basınç düşüklüğü ile ilgili sorun olbilir ki, turbo yada egr valfini kontrol ettirmek gerekir.
    eğer enjektör dışında bu saydığım konularda sonuç alamazsanız, çayımı içmeye beklerim.
  • problem tam olarak şu 2006 model renault trafic 1,9 dci aracım 180 000 de sesli çalışmaya hafif duman atmaya ve kalkışlarda devir yükselirken kekelemeye başladı enj. temizleme katkıları sonuç vermedi ve 200 000 de ankara da bir pompacı iyi durumda çıkma enjektörler olduğunu değiştirebileceğini söyledi kabul ettim
    1. enjektörü sökemedi kaynadığını söyledi diğer 3 ünü değiştirdi.fakat aracın dumanı arttı düzeni bozuldu.
    210 000 bakımında tamircime durumu anlattım başka bir pompacı geldi ve değişen 3 enjektörün seri numaralarının farklı olduğunu bu sebeple düzensiz çalışabileceğini anlattı ve biraz uğraştıktan sonra daha önce çıkmayan enjektörü sökmeyi başardı çıkan enjektör aracın orjinal enjektörü ve seri nosu 110 146
    yeni takmaya karar verdim ve bir reno parçacısından aracın şase nosunu vererek 4 ad -0- enjektör aldım gelen parça nosu 110 280 olduğunu görünce farklı olduğunu söyledim şase numarasına göre bu çıkıyor deyince araca taktık fakat araç sabah birkaç dakika boyunca gaz yemiyor aptal aptal çalışıyor bir gaz yiyincede akşama kadar problem olmuyor 1500-1900 devir arası sesli çalışıyor ,2400 devirdede boğulup sonra fırlıyor bu devirde boştayken bile tutukluk yapıyor bu hataları enjektörler değişmeden önce yapmıyordu

    gelinen noktada pompacı bu enjektörün diğerinin muadili olmadığını söylüyor ama aradaki fark konusunda bir fikri yok ,parçacı şase numarasına göre aracın enjektörleri bu diyor banim araba şakırdıyor ne olacak bilmiyorum.
    yardımcı olursanız sevinirim




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.