Şimdi Ara

DİZEL COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
72
Cevap
1
Favori
13.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR SELAMLAR,

    SİZLERE COMMON RAIL (YÜKSEK BASINÇLI YAKIT SİSTEMİ) TEKNOLOJİSİ VE SORUNLARI İLE İLGİLİ OLARAK YARDIMCI OLMAKTAN MUTLULUK DUYACAĞIM.
    HERŞEYDEN ÖNCE ŞUNU BİLMENİZİ İSTERİM Kİ BEN YILLARDIR DİZEL YAKIT SİSTEMLERİ ÜZERİNE FAALİYETTE BULUNAN BİR İŞLETMEDE GÖREVLİ OLARAK ÇALIŞMAKTAYIM.
    SİZLERE YAŞADIĞINIZ SORUNLAR VE OLABİLECEK PROBLEMLERİNİZİN ÇÖZÜMÜ İÇİN ELİMDEN VE İŞİMDEN GELEN NE VARSA YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞACAĞIM.

    ADMİNLERDEN RİCAM ÜST KONU OLMASI VE ZAMAN ZAMAN SİTEYE GİRİŞ YAPARAK SORULARINIZA TOPLU VEYA BİREYSEL OLARAK CEVAPLAR VERMEYE ÇALIŞACAĞIM.

    İŞYERİM, İSTANBUL SEFAKÖY DE BULUNMAKTADIR.

    BAŞLICA DESTEK VERİLEBİLECEK DİZEL ARAÇ MARKALARI :

    OPEL HER TÜRLÜ DİZEL ARAÇ,
    OPEL TÜM MODELLER,
    FIAT HER MODELİ,
    HYUNDAI,
    MERCEDES KÜÇÜK VE TİCARİLER,
    WOLKSVAGEN , AUDI, SKODA, SEAT GRUBU TÜM MODELLER VE EN SON BİRİM POMPALAR DA DA KISMİ YARDIM ÖNERİLERİ,
    RENAULT BAZI MODELLERİ, VE TÜM ENJEKTÖR MODELLERİ,
    TOYOTA D4D MODELLERİ,
    CITROEN VE PEUGEOT KISMİ MODELLER,
    FORD GRUBU KISMEN KÜÇÜKLER, VE TÜM TİCARİLER (TRANSİT GRUBU),
    BMW TÜM MODELLER,
    KIA TÜM MODELLER VE KISMİ TİCARİLER
    LAND ROVER,
    RANGE ROVER,
    CHREROKEE TÜM MODELLER,

    AYRICA BİRİM POMPALI VE COMMON RAIL SİSTEMLİ VEYA MEKANİK BÜTÜN AĞIR VASITA ARAÇLAR.....


    SAYGILARIMLA..

     DİZEL COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkandere -- 20 Mart 2015; 8:45:50 >







  • güncel...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    güncel...
    güncel...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    güncel...

    merhaba.erkan ustam clio dizeller özellikle enjektörlerinin hassaslığıyla biliniyor ve yakıt çok önemli husus.sizce hangi şirketin eurodizeli daha sağlıklıdır bu konuda??ben shell kullandıkça daha uzun menzil yaptığımı gördüm.po eurodizel 10 ise çekişte baya iyi.sizin tecrübeleriniz neler?teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    güncel...

    merhaba.erkan ustam clio dizeller özellikle enjektörlerinin hassaslığıyla biliniyor ve yakıt çok önemli husus.sizce hangi şirketin eurodizeli daha sağlıklıdır bu konuda??ben shell kullandıkça daha uzun menzil yaptığımı gördüm.po eurodizel 10 ise çekişte baya iyi.sizin tecrübeleriniz neler?teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Türkiye de satışta bulunan motorin ISO en590 normlarına uygun değil. dolayısıyla yüksek basınç teknolojisi ile çalışan araçlarımıza euro dizel kullanmayı mecburiyet haline getirdik.
    markası ne olursa olsun motorinin rafine edildiği kaynak Türk rafinerileri.
    şu marka bu marka diye tavsiyede bulunmak biraz zor seçim. en iyi kalite motorin olsa da siz ve biz yine de pompanın başında bulunan petrol ürünleri satıcısının insafındayız.
    iyi dinlendirilmiş ve sklama koşullarına riayet edilmiş motorin uzun bir süre yakıt sistemine zarar vermeyebilir.
    kısmet meselesi bu işler, ama bugün, ama yarın pompa-enjektör revizyonu yapan esnafın kapısına uğrayacaksınız.
    300 bin / 500 bin km. yapan araçlara da rastladım,
    8 km. de plakası dahi takılmamış garanti dışı işlem gören araçlarada....
    aracınızı 2000 ila 2500 devirleri arasında kullanırsanız, emisyonun ve güç üretiminin en verimli olduğu şartları korursunuz.
    aracınızı sıcak havalarda fazla sıkıştırmamaya özen göstermelisiniz. clio araçlarının motor tasarımında türkiye şartlarına uyum sağlamayan en önemli noktası, turbo düzeneğinin motorun arka tarafında bulunması, buda turbo ünitesindeki sıcaklığı artırdığı gibi, ısıdan dolayı turbo nun bozulması ve neticesinde piston eritmesiyle sonuçlanan motor sarmaları meydana gelebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    Türkiye de satışta bulunan motorin ISO en590 normlarına uygun değil. dolayısıyla yüksek basınç teknolojisi ile çalışan araçlarımıza euro dizel kullanmayı mecburiyet haline getirdik.
    markası ne olursa olsun motorinin rafine edildiği kaynak Türk rafinerileri.
    şu marka bu marka diye tavsiyede bulunmak biraz zor seçim. en iyi kalite motorin olsa da siz ve biz yine de pompanın başında bulunan petrol ürünleri satıcısının insafındayız.
    iyi dinlendirilmiş ve sklama koşullarına riayet edilmiş motorin uzun bir süre yakıt sistemine zarar vermeyebilir.
    kısmet meselesi bu işler, ama bugün, ama yarın pompa-enjektör revizyonu yapan esnafın kapısına uğrayacaksınız.
    300 bin / 500 bin km. yapan araçlara da rastladım,
    8 km. de plakası dahi takılmamış garanti dışı işlem gören araçlarada....
    aracınızı 2000 ila 2500 devirleri arasında kullanırsanız, emisyonun ve güç üretiminin en verimli olduğu şartları korursunuz.
    aracınızı sıcak havalarda fazla sıkıştırmamaya özen göstermelisiniz. clio araçlarının motor tasarımında türkiye şartlarına uyum sağlamayan en önemli noktası, turbo düzeneğinin motorun arka tarafında bulunması, buda turbo ünitesindeki sıcaklığı artırdığı gibi, ısıdan dolayı turbo nun bozulması ve neticesinde piston eritmesiyle sonuçlanan motor sarmaları meydana gelebilir.

    tavsiyelerin için sağol ustam.zaten aldığımda da ustalar clio dizel fazla sıkışıtrmaya gelmez demişlerdi.ama rampalarda hiç bana mısın demiyor.torku baya iyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    Türkiye de satışta bulunan motorin ISO en590 normlarına uygun değil. dolayısıyla yüksek basınç teknolojisi ile çalışan araçlarımıza euro dizel kullanmayı mecburiyet haline getirdik.
    markası ne olursa olsun motorinin rafine edildiği kaynak Türk rafinerileri.
    şu marka bu marka diye tavsiyede bulunmak biraz zor seçim. en iyi kalite motorin olsa da siz ve biz yine de pompanın başında bulunan petrol ürünleri satıcısının insafındayız.
    iyi dinlendirilmiş ve sklama koşullarına riayet edilmiş motorin uzun bir süre yakıt sistemine zarar vermeyebilir.
    kısmet meselesi bu işler, ama bugün, ama yarın pompa-enjektör revizyonu yapan esnafın kapısına uğrayacaksınız.
    300 bin / 500 bin km. yapan araçlara da rastladım,
    8 km. de plakası dahi takılmamış garanti dışı işlem gören araçlarada....
    aracınızı 2000 ila 2500 devirleri arasında kullanırsanız, emisyonun ve güç üretiminin en verimli olduğu şartları korursunuz.
    aracınızı sıcak havalarda fazla sıkıştırmamaya özen göstermelisiniz. clio araçlarının motor tasarımında türkiye şartlarına uyum sağlamayan en önemli noktası, turbo düzeneğinin motorun arka tarafında bulunması, buda turbo ünitesindeki sıcaklığı artırdığı gibi, ısıdan dolayı turbo nun bozulması ve neticesinde piston eritmesiyle sonuçlanan motor sarmaları meydana gelebilir.

    Alıntıları Göster
    Sn erkandere;
    COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ ile ilgili bilgilendirme şekliniz gayet iyi. Teknik detaya girmeden gayet güzel açıklamışsınız.
    2003 sonrası üretilen dizel araçlar yeni nesil diye tabir ediliyor. Bu tür araçlarda eurodizel (motorin) kullanımı ülkemizde de mecburiyet kazandı. (Traktör ve iş makinalarında kırsal motorin, diğer dizel araçlarda motorin adını aldı.) COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ ile çalışan, Z13 DT bir motorun yakıtına belirli bir oranda 2T motor yağı karıştırılması durumunda, motorun akibeti ne olur? Örneğin bir depo yakıta 200 ml 2T motor yağı karıştırmakla, yüksek basınç pompasının ömrünün uzayacağı, enjektörlerin temizleneceği falan yazılmış. 2T motor yağı ile yakıt sisteminin daha iyi yağlanacağı dillendirilmiş. Bu ifadeler iyimser tavsiyeler tabi. Denenmişliği var mı? Varsa artıları ve eksileri nelerdir? Yakıtla beraber motora giden 2T motor yağının, yanma odasına, katalitik konvertöre, konvertör öncesi ve sonrası sensörlere etkisi nedir mesala?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bir kul

    Sn erkandere;
    COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ ile ilgili bilgilendirme şekliniz gayet iyi. Teknik detaya girmeden gayet güzel açıklamışsınız.
    2003 sonrası üretilen dizel araçlar yeni nesil diye tabir ediliyor. Bu tür araçlarda eurodizel (motorin) kullanımı ülkemizde de mecburiyet kazandı. (Traktör ve iş makinalarında kırsal motorin, diğer dizel araçlarda motorin adını aldı.) COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ ile çalışan, Z13 DT bir motorun yakıtına belirli bir oranda 2T motor yağı karıştırılması durumunda, motorun akibeti ne olur? Örneğin bir depo yakıta 200 ml 2T motor yağı karıştırmakla, yüksek basınç pompasının ömrünün uzayacağı, enjektörlerin temizleneceği falan yazılmış. 2T motor yağı ile yakıt sisteminin daha iyi yağlanacağı dillendirilmiş. Bu ifadeler iyimser tavsiyeler tabi. Denenmişliği var mı? Varsa artıları ve eksileri nelerdir? Yakıtla beraber motora giden 2T motor yağının, yanma odasına, katalitik konvertöre, konvertör öncesi ve sonrası sensörlere etkisi nedir mesala?

    Alıntıları Göster
    mevcut yakıt sisteminin ekstra bir yağlama sistemine ihtiyaç duymadığını daha önce de belirtmiştim.
    enjektörlerin mikro gözeneklere sahip olduğunu da özellikle belirtmek isterim.
    kısa dönemde zarar vermediği izlenimi uyansada, yağlamaya yardımcı uygulama olarak görmemeliyiz.
    zira yakıta iliştirilen her katkı, yakıtı kalınlaştırır, işlev çalışmasını zorlaştırır.
    santrifüj besleme pompasında aşınmalar oluşmasa da sonuçları yakıt kaçağı olarak bize geri döner.
    devamında kalın yakıttan dolayı basınç artışı ve enjektörlerin tamiri zor olan bir duruma gelmesine,
    rail ünitesinde bulunan pahalı sensörlerin arızalanması ve tıkanma ile sonuçlanması kuvvetle muhtemel.
    bildiğiniz, güvendiğiniz bir akaryakıt istasyonu varsa, devamlı surette oradan almanızı öneririm.
    marka tavsiyem yoktur.
    selamlar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    mevcut yakıt sisteminin ekstra bir yağlama sistemine ihtiyaç duymadığını daha önce de belirtmiştim.
    enjektörlerin mikro gözeneklere sahip olduğunu da özellikle belirtmek isterim.
    kısa dönemde zarar vermediği izlenimi uyansada, yağlamaya yardımcı uygulama olarak görmemeliyiz.
    zira yakıta iliştirilen her katkı, yakıtı kalınlaştırır, işlev çalışmasını zorlaştırır.
    santrifüj besleme pompasında aşınmalar oluşmasa da sonuçları yakıt kaçağı olarak bize geri döner.
    devamında kalın yakıttan dolayı basınç artışı ve enjektörlerin tamiri zor olan bir duruma gelmesine,
    rail ünitesinde bulunan pahalı sensörlerin arızalanması ve tıkanma ile sonuçlanması kuvvetle muhtemel.
    bildiğiniz, güvendiğiniz bir akaryakıt istasyonu varsa, devamlı surette oradan almanızı öneririm.
    marka tavsiyem yoktur.
    selamlar,

    Alıntıları Göster
    Sayın Erkandere,
    benim GrandePunto 1.3 75bg multijet aracım var. garanti 1000 km once bitti ve ben 80000 bakımında castrol edge 5w40 kullanmaya basladım. Selenia dan sonra iyi yaptıgımı dusunuyorum Castrol da web sitesinde bu arabalar icin bunu tavsiye ediyordu. Siz ne dersiniz?
    Ayrıca; motor un sesini dinlerken bir sey farkettim. tıs tıs diye periyodik bir ses geliyor. bunu kaputu kaldrıp kulagımı motora yaklastırdıgımda fark edebiliyorum. Bu neyin nesi acaba? Burdan tarif etmek de zor anlamak da. Anlıyorum. Arkadasımda da multijet motorlu GP var. Onda bu ses gelmiyor. Istanbul dayım isterseniz işyerinize uygun bir zamanda gelebilirim. yardımlarınız icin simdiden tesekkur ederim
    saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kucukm

    Sayın Erkandere,
    benim GrandePunto 1.3 75bg multijet aracım var. garanti 1000 km once bitti ve ben 80000 bakımında castrol edge 5w40 kullanmaya basladım. Selenia dan sonra iyi yaptıgımı dusunuyorum Castrol da web sitesinde bu arabalar icin bunu tavsiye ediyordu. Siz ne dersiniz?
    Ayrıca; motor un sesini dinlerken bir sey farkettim. tıs tıs diye periyodik bir ses geliyor. bunu kaputu kaldrıp kulagımı motora yaklastırdıgımda fark edebiliyorum. Bu neyin nesi acaba? Burdan tarif etmek de zor anlamak da. Anlıyorum. Arkadasımda da multijet motorlu GP var. Onda bu ses gelmiyor. Istanbul dayım isterseniz işyerinize uygun bir zamanda gelebilirim. yardımlarınız icin simdiden tesekkur ederim
    saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    selamlar,
    aracınızda performans, duman yada ciddi boyutta ses ve düzen farklılığı hissediyorsanız baktırmanızda yada arıza tespit maksatlı diagnoz uygulaması yapılmasında fayda olur.
    memnuniyetle beklerim, herhangi bir arıza yada başlangıcı varsa bunu tespit edebiliriz.
    belki de kuruntunuzdur,




  • 2006 clio symbol aracım dizel ve 40000 km de. Araçla 15-20 dakika gezip stop ettikten 3-5 dakika sonra çalıştırmayı denediğimde marş süresi uzamakta veya 3-4 marşta almakta. Diğer şartlarda herhangi bir sorun yok. Acaba bu sorun ne olabilir. Aracımda rölantide sallanma devir dengesizliği, üfleme vs yok. herşey normal görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmasa

    2006 clio symbol aracım dizel ve 40000 km de. Araçla 15-20 dakika gezip stop ettikten 3-5 dakika sonra çalıştırmayı denediğimde marş süresi uzamakta veya 3-4 marşta almakta. Diğer şartlarda herhangi bir sorun yok. Acaba bu sorun ne olabilir. Aracımda rölantide sallanma devir dengesizliği, üfleme vs yok. herşey normal görünüyor.
    SELAMLAR,
    ARACINIZIN ENJEKTÖR GERİ DÖNÜŞ ORANLARI MUHTEMELEN FAZLA,
    STOP EDİLDİĞİNDE YAKITI GERİ SALDIĞINDA BU GİBİ GEÇ ÇALIŞMA PROBLEMLERİ ORTAYA ÇIKMAKTADIR.
  • çözüm önerileriniz nedir. Bu bir arıza mıdır. Yoksa ayarsızlık mı. Bana masraf çıkartır mı? Cevaplarınızı bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmasa

    çözüm önerileriniz nedir. Bu bir arıza mıdır. Yoksa ayarsızlık mı. Bana masraf çıkartır mı? Cevaplarınızı bekliyorum.
    dürüst bir dizel pompa ayar servisi size 500 tl. gibi bir rakam çıkarır.
    bu araçlarda bosch değil delphi markalı enjektör sistemi kullanıldığından, revizyon esnasında olmazsa olmaz değişenleri olacaktır.
    ara parça dedikleri valfleri değiştirilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    dürüst bir dizel pompa ayar servisi size 500 tl. gibi bir rakam çıkarır.
    bu araçlarda bosch değil delphi markalı enjektör sistemi kullanıldığından, revizyon esnasında olmazsa olmaz değişenleri olacaktır.
    ara parça dedikleri valfleri değiştirilir.

    Alıntıları Göster
    bu problem giderilmezse,
    zamanla marş motoru hasarı ve devamında akü hasarı oluşabilir.
    tabi sonunda da gitmek zorunda olduğunuz dizel servis.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    bu problem giderilmezse,
    zamanla marş motoru hasarı ve devamında akü hasarı oluşabilir.
    tabi sonunda da gitmek zorunda olduğunuz dizel servis.

    Alıntıları Göster
    tesekkur.. aracta duman yok performansdada bir degisiklik. ama bu sesin neden olustugunu merak ediyorum.
    bu arada castrol edge icin yorumunuz nedir acaba?

    saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kucukm -- 13 Kasım 2009; 19:41:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kucukm

    tesekkur.. aracta duman yok performansdada bir degisiklik. ama bu sesin neden olustugunu merak ediyorum.
    bu arada castrol edge icin yorumunuz nedir acaba?

    saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    kullanacağınız yağ konusunda tavsiyem yok, zira motor konusuna vakıf arkadaşlar daha mantıklı ve doğru bilgileri verebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    kullanacağınız yağ konusunda tavsiyem yok, zira motor konusuna vakıf arkadaşlar daha mantıklı ve doğru bilgileri verebilir.

    Alıntıları Göster
    Common Rail Sistemini daha iyi anlayabilmek için, tarihte kısa bir yolculuk yapmaya ne dersiniz.

    • 1860 tarihinde ticari bakımdan üzerinde durulabilecek ilk içten yanmalı motoru bir Fransız mühendisi olan Etiyen Löner tarafından bulunmuştur.

    • 1862’de Fransız mühendisi Beau-de Rochac 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koymuştur.

    • 1876’da bütün bu çalışmalardan faydalanan alman mühendisi Nikolaus August Otto dört zaman esasına göre başarı ile çalışan ilk motoru yapmıştır.

    • 1885’te Alman mühendisi Karl Benz elektrikli ateşlemeyi bularak ilk otomobili yapmıştır.

    • 1892 tarihinde Alman mühendisi Rudolf Diesel ilk dizel motorunu bulmuştur.

    • Rudolf Diesel, 1895 yılında kendi adını alan icadını dünyaya tanıttı. Bu icat sıkıştırmalı ateşlemeli motor, yani herkesin bildiği ’dizel motor’du. O dönemde bilinen benzinli motorlara göre daha az yakıt tüketen bu yeni teknoloji yüksek güç taleplerini karşılamak için de çok uygundu. Aranan sonunda bulunmuş, kısa bir süre sonra sabit motorlar ve gemi motorları için başka bir alternatif kalmamıştı.

    Rudolf Diesel’in 116 yıl önce icat ettiği dizel teknolojisi, otomotiv dünyasına damgasını vuran en önemli gelişmelerden biri oldu.

    • 1997’DE COMMON-RAIL’LE TANIŞTIK

    • Benzinli motorlar ilk üretildiği yıllardan beri hep yenilikler ve gelişmelerle günümüze kadar gelmesine karşın, dizel motorlar, uzun yıllar fazla bir gelişme kaydedemedi. Ve sonunda Dizel motorlar, sahip olduğu bir asrı aşkın geçmişe rağmen, hak ettiği yeri yakın zamanda buldu. Özellikle otomotiv firmalarının, motor teknolojisine yaptıkları yatırımlar sonucunda günümüzde dizel araçlar moda oldu.

    1996 yılında radyal pistonlu dağıtıcı pompası, 1997’de ise ünlü ’Common-Rail’ sistemi geliştirildi. Fiat’ın yan kuruluşu Elasis ile yapılan işbirliği sonucu geliştirilen bu sistem, yakıtın yüksek basınç altında muhafaza edildiği bir hattı temel alıyordu. Bu da her akıtma süreci için yeterli miktardaki yakıtın her an yüksek basınçta hazır beklemesi anlamına geliyordu. Yüksek basınçla yanma odasına yapılan transferin kayıpsız olmasını sağlayan ’Unit Injector’ sistemi de 1998 yılında piyasaya sürüldü. Sonraki yıllarda ise dizel motoru gittikçe daha popüler oldu ve özellikle otomotiv sektöründe olmak üzere pek çok uygulama sahasında kullanılmaya başlandı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey

    Common Rail Sistemini daha iyi anlayabilmek için, tarihte kısa bir yolculuk yapmaya ne dersiniz.

    • 1860 tarihinde ticari bakımdan üzerinde durulabilecek ilk içten yanmalı motoru bir Fransız mühendisi olan Etiyen Löner tarafından bulunmuştur.

    • 1862’de Fransız mühendisi Beau-de Rochac 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koymuştur.

    • 1876’da bütün bu çalışmalardan faydalanan alman mühendisi Nikolaus August Otto dört zaman esasına göre başarı ile çalışan ilk motoru yapmıştır.

    • 1885’te Alman mühendisi Karl Benz elektrikli ateşlemeyi bularak ilk otomobili yapmıştır.

    • 1892 tarihinde Alman mühendisi Rudolf Diesel ilk dizel motorunu bulmuştur.

    • Rudolf Diesel, 1895 yılında kendi adını alan icadını dünyaya tanıttı. Bu icat sıkıştırmalı ateşlemeli motor, yani herkesin bildiği ’dizel motor’du. O dönemde bilinen benzinli motorlara göre daha az yakıt tüketen bu yeni teknoloji yüksek güç taleplerini karşılamak için de çok uygundu. Aranan sonunda bulunmuş, kısa bir süre sonra sabit motorlar ve gemi motorları için başka bir alternatif kalmamıştı.

    Rudolf Diesel’in 116 yıl önce icat ettiği dizel teknolojisi, otomotiv dünyasına damgasını vuran en önemli gelişmelerden biri oldu.

    • 1997’DE COMMON-RAIL’LE TANIŞTIK

    • Benzinli motorlar ilk üretildiği yıllardan beri hep yenilikler ve gelişmelerle günümüze kadar gelmesine karşın, dizel motorlar, uzun yıllar fazla bir gelişme kaydedemedi. Ve sonunda Dizel motorlar, sahip olduğu bir asrı aşkın geçmişe rağmen, hak ettiği yeri yakın zamanda buldu. Özellikle otomotiv firmalarının, motor teknolojisine yaptıkları yatırımlar sonucunda günümüzde dizel araçlar moda oldu.

    1996 yılında radyal pistonlu dağıtıcı pompası, 1997’de ise ünlü ’Common-Rail’ sistemi geliştirildi. Fiat’ın yan kuruluşu Elasis ile yapılan işbirliği sonucu geliştirilen bu sistem, yakıtın yüksek basınç altında muhafaza edildiği bir hattı temel alıyordu. Bu da her akıtma süreci için yeterli miktardaki yakıtın her an yüksek basınçta hazır beklemesi anlamına geliyordu. Yüksek basınçla yanma odasına yapılan transferin kayıpsız olmasını sağlayan ’Unit Injector’ sistemi de 1998 yılında piyasaya sürüldü. Sonraki yıllarda ise dizel motoru gittikçe daha popüler oldu ve özellikle otomotiv sektöründe olmak üzere pek çok uygulama sahasında kullanılmaya başlandı.

    Alıntıları Göster
    Common Rail ve Klasik Dizel karşılaştırması

     DİZEL COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey

    Common Rail ve Klasik Dizel karşılaştırması

     DİZEL COMMON RAIL TEKNOLOJİSİ


    Alıntıları Göster
    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.